Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 januari 2001, 17:12
westrikr
Guest
 
Berichten: n/a
Op zoek naar een klein toetsenbord voor Palm, Cirque gaat misschien de oplossing bieden. Compaq licht toetsenbord voor Palm:
http://www.cirque.com/products/pocket_keyboard.shtml

Voordat ik een Palm had gebruikte ik een Philips Velo, nu moet ik zeggen dat de Palm makkelijker werkt, veel lichter is (Palm V), stabielere software heeft. Maar echt helemaal wennen aan Graffiti kan ik nog niet, de snelheid en eenvoud van een toetsenbordje is daarmee voor mij niet weggelegd. Dat mis ik toch wel een beetje van de Velo, aantekeningen maken tijdens vergaderingen gaat een stuk sneller/eenvoudiger met een toetsenbord. Voor Graffiti heb ik eenvoudig weg teveel tijd een aandacht nodig.

De huidige beschikbare toetsenborden vind ik echt veel te groot. Het model van Cirque ziet er veelbelovend uit.

Weet iemand of er al zulke kleine toetsenborden bestaan?

Groeten Remko

edit JP: url aangepast

Laatst gewijzigd door jean-paul; 06 september 2001 om 22:50.
  #2  
Oud 27 januari 2001, 18:27
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Lightbulb Palm Portable Keyboard

Dan heb je zeker het Palm Portable Keyboard (PPK) nooit gezien. Die is opgevouwen iets groter en dikker dan een PalmV in een hardcase. Past zelfs in m'n binnenzak. Dat kan je toch niet groot noemen. Hoe klein moet ie eigenlijk zijn?

Uitgevouwen heeft de PPK ongeveer het formaat van een laptop toetsenbord. Dat opvouwen is juist het mooie van de PPK: om mee te nemen is hij mooi klein en voor gebruik is hij vergelijkbaar met een volwaardig (laptop) toetsenbord. Hij is lekker plat en typt prettig en vrijwel geluidloos. Het uitvouwen en de Palm erop plaatsen is in een oogwenk gebeurt. Na gebruik vouw je hem in een oogwenk weer op. In een interview met de ontwerper heb ik geleen dat hij werkt aan een model dat nog kleiner kan worden opgevouwen. Maar dat kan wel even duren, want het over huidige PPK heeft hij een jaar of vijf gedaan voordat hij tevreden was.

Enige nadeel van het ontwerp is dat het wat lastig is om ermee te typen als hij op je schoot ligt. Het werkt het beste op een plat en niet te zacht oppervlak (een tafel of bureau bijvoorbeeld).

Ik heb een PPK sinds twee maanden en ben er dik tevreden mee. Zie ook de review van Fjodor (met foto's): http://www.palmclub.nl/reviews/acces.../palmkeyboard/

Laatst gewijzigd door gonny; 27 december 2002 om 15:45.
  #3  
Oud 27 januari 2001, 19:36
westrikr
Guest
 
Berichten: n/a
Arent,

Het palm portable keyboard ken ik dus wel. Maar ik heb daar dus sterk mijn twijfels over. Kijk dat hij notebook sized is is natuurlijk wel fraai, maar met name dat je een vlakke en harde ondergrond nodig hebt bevalt met niet 100%.

Een keyboardje van een centimeter of 10-15 lijkt me beter. Ik weet van de Velo dat je ook op zo'n klein ding prima kunt typen.

Groeten Remko
  #4  
Oud 27 januari 2001, 19:42
Palmania's schermafbeelding
Palmania Palmania is offline
Lid
Voornaam: Diana
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 28 december 2000
Locatie: Almere
Berichten: 39
Thumbs up

Heb je de Go-Type (pro) al gezien? Volgens mij kan een keyboard toch niet kleiner zijn als je met tien vingers wilt doortypen. Ik ben erg blij met de Go-Type pro. Het is vrij plat zodat het in je tas past, je kunt 'm op je schoot houden en je kan het ook nog gebruiken als hotsyncer en oplader. Verder zit er een klep op zodat het toetsenbord niet vuil kan worden.
http://www.landware.com/gotype/index.html
  #5  
Oud 27 januari 2001, 21:04
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Zelf heb ik ook het portable keyboard. Bevalt me uitstekend, mede omdat ik nooit een tas/koffer of iets dergelijks bij me heb.
Gewoon de hele boel in de zak, op tafel en typen maar.
Oogst nog bewondering ook bij het uitvouwen.
De Cirque is weer wat groter, neem je dus niet zo maar in je broek- of binnenzak mee, maar kan voor sommigen en op andere locaties (geen vlakke ondergrond) weer heel handig zijn.

Ieder zijn eigen toetsenbord, vind ik dus maar.
  #6  
Oud 09 februari 2001, 15:28
Werner Werner is offline
Senior lid
Model: Palm Zire31
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Zevenaar
Berichten: 75
over keyboard gesproken hadden jullie deze ook al gezien?http://www.halfkeyboard.com

  #7  
Oud 10 februari 2001, 21:16
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Ik heb de demo gedownload op http://www.halfkeyboard.com/product/index.html#demo maar ik vind het behoorlijk lastig werken. Zal misschien bij veelvuldig gebruik wel wennen.
  #8  
Oud 14 februari 2001, 23:22
Robbert
Guest
 
Berichten: n/a
Wat dacht je van een klein toetsenbordje dat je over het Grafiti deel plakt, met QWERTY layout, waarop je typt met beide duimen? Krijgt best goede Reviews. Zie http://www.thumbtype.com

  #9  
Oud 04 september 2001, 18:16
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Vanmiddag heb ik een review van de Cirque Pocket Keyboard on-line geplaatst: http://palmclub.nl/reviews/accessoir...ocketkeyboard/
__________________

Laatst gewijzigd door gonny; 27 december 2002 om 17:27.
  #10  
Oud 05 september 2001, 20:12
palm(bier)'s schermafbeelding
palm(bier) palm(bier) is offline
Senior lid
Voornaam: Antoni
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 augustus 2001
Locatie: Ooltgensplaat
Berichten: 71
Persoonlijk zweer ik bij m'n Palm Portable Keyboard, inderdaad volwaardig laptop keyboard en een vlakke ondergrond heb ik niet ech nodig. Ik gebruik het geheel vrij vaak op m'n schoot bijv. op de bank en dat bevalt tot nog toe uitstekend.
  #11  
Oud 05 september 2001, 23:46
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb hem al meerdere keren uitgeprobeerd op schoot maar dan flikkert ie steeds om... Mijn PPK word dus enkel en alleen op een tafel gebruikt
  #12  
Oud 10 september 2001, 21:43
johannes
Guest
 
Berichten: n/a
thumbtype

Die Thumbtype lijkt me zeker wel aardig. Neemt gewoon geen ruimte in, plakt op je grafity deel. De link is echter onjuist. Voor de volledigheid hier de volledige www.thumbtype.net

Hans van de Watering
  #13  
Oud 04 oktober 2001, 10:48
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Vanaf half oktober ligt de Fellowes Pocket keyboard product o.a. bij V&D op de afdeling electric
city.
__________________
  #14  
Oud 18 november 2001, 14:51
Pegano's schermafbeelding
Pegano Pegano is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 46
Fellowes pocket keyboard is nu bij V&D te koop!

Het Fellowes pocket keyboard is te koop bij V&D. Ik geloof dat ze er iets van fl. 99,- voor vragen. Ik heb gevraagd of ik 'm even mocht proberen, dat was geen probleem. Aansluiten op mijn Palm 111xe lukte echter niet omdat er alleen een visor adapter bij zat. Op de verpakking staat niet duidelijk aangegeven voor welke palmtops het toetsenbord geschikt is. Ik had dus een andere doos moeten hebben.

Diana
  #15  
Oud 18 november 2001, 15:57
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Zie voor afbeeldingen:
http://www.fellowes.com/store/index....1,105&pCat=194
  #16  
Oud 28 november 2001, 09:08
Zanthrax
Guest
 
Berichten: n/a
ik vindt die opvouwbare toetsenborden zelfs opgevouwen wat groot.
Zijn er niet van die toetsenbordjes net als voor onder je GSM ?
(chatboard heet dat spul ?)
Je moet jezelf aanleren om gewoon het graffiti schrift te gebruiken. Als je meestal al met blokletters schrijft is het toch best eenvoudig. Voor lange notities pak ik zelf toch ook liever het onscreen keyboard.
  #17  
Oud 28 november 2001, 09:29
DeM@rt's schermafbeelding
DeM@rt DeM@rt is offline
Cyber lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Eerste stad aan de Waterweg
Berichten: 621
Er zijn tegenwoordig allerlei toetsenborden te krijgen, ook die zgn chatboards. Iedereen zal zijn eigen eisen stellen aan zo'n ding.
Zelf heb ik mijn GoType verkocht omdat ie niet compatible was met met Visor Prism. Ik wacht nu op mijn bestelde Stowaway die zowel op de Prism als de DLX van mijn vrouw aan te sluiten is.
Zelf ga ik dus voor een 'groot' toetsenbord, aangezien ik dit prettiger vind werken. Verder vermoed ik dat mijn grafiti de snelheid van een chatboard wel bij kan houden
M@rt
__________________
When I see the price that you pay
I don't wanna grow up
  #18  
Oud 28 november 2001, 18:37
DeM@rt's schermafbeelding
DeM@rt DeM@rt is offline
Cyber lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Eerste stad aan de Waterweg
Berichten: 621
Mijn targus stowaway toetsenbord is binnen.
Eerste indruk: Mooi mooi mooi!!
Nog afgezien van het typen, dit gaat uitstekend, is het zo mooi om dat ding in en uit elkaar te klappen dat ik dat ondertussen al 30 keer gedaan heb
Aan alles lijkt gedacht, hier is een echte ergonomische techneut aan het werk geweest! Ik was dan ook geheel onbereikbaar voor mijn vrouw.
Conclusie: kost wat, maar dan heb je ook wat!
M@rt
PS het schijnt dat laptophack in combinatie met het stowaway een soort van muisfunctie ondersteunt? Iemand ervaring?
(en ik moet http://www.math.ohio-state.edu/~neva...pHack_man.html nog lezen )

PS2 misschien wel aardig voor de zoekenden onder ons:
http://www.jimthompson.net/palmpda/keyboard.htm
__________________
When I see the price that you pay
I don't wanna grow up

Laatst gewijzigd door DeM@rt; 28 november 2001 om 18:54.
  #19  
Oud 29 november 2001, 07:50
bakker's schermafbeelding
bakker bakker is offline
1929 Chrysler
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Rdam
Berichten: 80
Re: thumbtype

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johannes
Die Thumbtype lijkt me zeker wel aardig. Neemt gewoon geen ruimte in, plakt op je grafity deel. De link is echter onjuist. Voor de volledigheid hier de volledige www.thumbtype.net

Hans van de Watering
Ben benieuwd naar de ervaringen met dit nieuwe ding, ziet er handig uit!
heeft iemand hem al geprobeerd??? ben benieuwd?!
mvgr
ton
  #20  
Oud 29 november 2001, 20:24
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeM@rt
PS2 misschien wel aardig voor de zoekenden onder ons:
http://www.jimthompson.net/palmpda/keyboard.htm
Je geeft een link naar o.a. DotNote. Best wel grappig en handig keyboard voor onderweg. Of zoals de makers het omschrijven: "Ever try to enter information into your Palm when walking through the airport and carrying a bag? You have probably noticed that it's almost impossible - you need one hand to hold the Palm and another to write or click the keyboard. DotNote solves this problem by giving you a large on-screen keyboard. Simply hold the Palm with your fingers and type with your thumb, or set it down and type with your index finger".
http://www.utilware.com/dotnote.html
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023