Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21 juni 2002, 01:25
BartS
Guest
 
Berichten: n/a
Post Artis zet Palm in als electronische gids

Persbericht Artis
  #2  
Oud 21 juni 2002, 09:10
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Aardig, alleen hebben ze het één keer over een palmtopcomputer en verder kom je niets specifiekers te weten. Ik hoop dat het dus inderdaad om een PalmOS PDA gaat.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #3  
Oud 21 juni 2002, 11:44
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Even www.ybrd.nl intikken en je ziet de Palm m505 (of is het nu m515) met handige regen-bescherming vol in beeld.

Jammer dat het persbericht een beetje laat komt, want ik had er wel bij willen zijn, bij die "kennismaking met het prototype van de nieuwste generatie gidsen voor bezoek aan steden, musea en dierentuinen"
__________________
gonny

Laatst gewijzigd door gonny; 21 juni 2002 om 11:53.
  #4  
Oud 21 juni 2002, 11:53
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Had ik toch nog even door moeten zoeken met dat Yellow Brick Road! Bedankt voor de link.
Zo te zien hebben ze de knoppen een andere functie gegeven, want ik zie o.a. een soort planeetsymbool boven de adresboekknop en een zon/lampje boven de todoknop. En blijkbaar huur je dus een Palm in dit hoesje tijdens je Artisbezoek.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #5  
Oud 21 juni 2002, 11:59
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
De URL stond gewoon in het persbericht (maar nogal raar, met een telefoonnummer eraan vast geplakt).

Ik heb een mailtje gestuurd naar Artis en YBRD, want zomaar zoiets belangrijks lanceren zonder ons medeweten kan natuurlijk niet!
__________________
gonny
  #6  
Oud 21 juni 2002, 12:05
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Inderdaad een beetje raar dat de Palmclub hier niet van op de hoogte wordt gebracht, via deze forums was er zelfs extra aandacht aan gegeven...

desalniettemin een leuk idee, zo'n electronische gids. volgende stap, bij binnenkomst even beamen naar je eigen palm, en zo rond lopen door Artis?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #7  
Oud 21 juni 2002, 12:22
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Mmmmja... kunnen ze natuurlijk niet zoveel aan verdienen als aan de verhuur van een apparaat. Ik ben ook benieuwd hoeveel ze er kwijt gaan raken, want een borg van 500 euro kun je toch ook niet zomaar vragen?
Volgens mij hadden ze ook beter de Otterbox kunnen nemen: die is ook waterbestendig maar ook nog eens stootvast. Eén aap die het apparaat uit je hand rukt en je kunt een nieuwe kopen.

Maar inderdaad, als ik in het Rijksmuseum rondloop denk ik ook wel eens: waarom zo'n papieren plattegrond en niet gewoon de mogelijkheid om een Palm-applicatie te gebruiken? Kun je ook nog afvinken in welke zalen je bent geweest.
De complete collectie staat al met toelichting op internet! Zou je die willen raadplegen, dan wordt het een beetje lastig manoeuvreren met een Palm en GSM, als je geen bluetooth hebt. Mag je nog hopen dat de GSM-ontvangst niet wordt geblokkeerd wegens angst voor bellende mensen... Even zelf je Palm-museumgids inelkaar knutselen en aan anderen beschikbaar stellen, mag natuurlijk ook weer niet.

Ik ben dus wel erg benieuwd naar dat Amsterdam Electronic City Guide project. Hopelijk houden ze daarin ook rekening met mensen die al een Palm hebben.
__________________
gonny
  #8  
Oud 21 juni 2002, 15:04
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Talking

op naar Artis!
__________________
  #9  
Oud 21 juni 2002, 15:09
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
hoes is Aquapac

Ik zie trouwens dat dat de Artis-gids gestoken is in een Aquapac-hoesje, ik herken het van mijn review
__________________
  #10  
Oud 21 juni 2002, 16:54
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonny
Mmmmja... kunnen ze natuurlijk niet zoveel aan verdienen als aan de verhuur van een apparaat. Ik ben ook benieuwd hoeveel ze er kwijt gaan raken, want een borg van 500 euro kun je toch ook niet zomaar vragen?
Ben inderdaad benieuwd wat zoiets kost
__________________
Bob jij of bob ik?
  #11  
Oud 21 juni 2002, 17:13
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Op de website van Artis staat niets.
__________________
gonny
  #12  
Oud 21 juni 2002, 18:28
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Zal niet goedkoop zijn om een middagje met een palm van artis rond te lopen! En als ze idd een borg vragen van 500E is waarschijnlijk niemand zo gek om dat te doen. (ik iig niet!)
__________________
Bob jij of bob ik?
  #13  
Oud 21 juni 2002, 21:07
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Nou ja, die borg weet ik natuurlijk niet, of die 500 euro is, misschien moet je gewoon je paspoort, rijbewijs of ander officieel document afgeven. Of je creditcardnummer?
__________________
gonny
  #14  
Oud 25 juni 2002, 07:38
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Geen flauw idee nog, van die borg. Huurprijs is 4 euro.
__________________
  #15  
Oud 25 juni 2002, 16:29
BartS
Guest
 
Berichten: n/a
Ik moest toch in Artis zijn (even m'n dochtertje uitlaten) dus gelijk maar even deze electronische gids geprobeerd.

De borg is 250 euro, ik heb een creditcard slip achtergelaten die later weer verscheurd is. Het is een hele procedure met contract en al, waarin je onder andere beloofd de software niet te downloaden of kopieeren (!). Verder heb je nog een legitimatiebewijs o.i.d. nodig.

Ik heb geen tijd voor een volledige review, dus een korte impressie.

Er zijn een viertal applicaties op het hoofdmenu: (het is uit m'n hoofd, dus misschien niet helemaal correct)

Kaart
Er staan overal in de dierentuin genummerde bordjes (in de vorm van een Palm) die je kunt gebruiken om informatie op te zoeken of te vinden waar je bent. Je kan ook iets uitzoeken waar je naar toe wilt, waarna op de kaart een route wordt uitgestippeld.

Naslag
Hier kan je informatie over dieren, gebouwen, voedertijden etc. vinden.

Zoeken
Hier kan je iets zoeken "in de buurt" (van waar je bent, met de genummerde bordjes) of "in de dierentuin" (dieren, gebouwen etc.)

Speurtocht. Je wordt langs diverse dieren gestuurd (a.d.h.v. de kaart) waarna je een paar vragen worden gesteld die stimuleren om eens goed te kijken.
De resolutie van de M515 is eigenlijk nog een beetje te laag om sommige plaatjes van de speurtocht goed te zien: "De giraf heeft horens" (van 3 pixels groot )

Verder wordt je nog d.m.v. pop-up schermpjes gewaarschuwd over het beginnen van de voedertijden of de voorstellingen in het planetarium

Het was zeker leuk om een keer te proberen en de gids vind ik ook mooi gemaakt. Het is leuk om aanvullende informatie over de dieren te krijgen buiten de bordjes die bij de kooien staan, dat geeft toch iets meer begrip van het dier waar je naar staat te kijken.
Het menusysteem werkt aardig intuitief maar zou nog iets beter kunnen. Bijv: info over de kamelen koppelen aan het zoeken op de kaart (en omgekeerd), nu zijn dat twee gescheiden toepassingen waardoor je meer menustappen nodig hebt.
Ik vind het door het ontbreken van het overzicht over de pagina toch altijd lastig om informatie van een computerscherm te lezen, of dat nou de Palm of de PC is, maar dat is natuurlijk iets persoonlijks.
  #16  
Oud 25 juni 2002, 19:26
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Pff, dat is nog al wat zeg, ik denk dat vele bezoekers deze moeite niet doen, en toch gewoon een papieren plattegrond nemen.
  #17  
Oud 25 juni 2002, 20:23
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
is volgens mij niet getest op gebruiksvriendelijkheid. Bovendien... al die heisa om zo'n ding te huren
__________________
Bob jij of bob ik?
  #18  
Oud 25 juni 2002, 21:59
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Misschien dat deze Artis-versie nog niet perfect werkt, maar toch denk ik dat dit soort toepassingen een grote vlucht gaan nemen. Helemaal als met OS 5 ook nog Multimedia mogelijk wordt. Dan kun je aan de ene kant van Artis zien hoe de dieren aan de andere kant gevoederd worden!
Oftewel: dit is pas het begin!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #19  
Oud 25 juni 2002, 22:04
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Inderdaad, je moet behoorlijk wat moeite doen hiervoor, niet echt zo van geef maar zo'n ding mee...
__________________
  #20  
Oud 27 juni 2002, 11:38
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
ik lees dat er al mensen gemaild hebben naar artis en er zelfs geweest zijn. is er iemand op het idee gekomen om deze thread/link te kopieren en naar artis te mailen? ik ga er vanuit dat ze deze positieve kritiek toch zeker kunnen gebruiken en hun voordeel er mee kunnen doen?

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023