Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25 maart 2004, 08:55
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Programmeur LauncherX overleden :-(

Bozidar Benc, de schrijver van LauncherX is gisteren (24-3-2004) overleden. De komende twee maanden zullen alle donaties aan pda24/7 naar zijn familie door gestuurd worden.

Hier vind je meer programma's die hij aan de palm-community heeft bijgedragen...
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...

Laatst gewijzigd door r. dohmen; 25 maart 2004 om 08:57.
  #2  
Oud 25 maart 2004, 09:02
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
dat zijn de mindere berichten. Hij heeft toch erg leuke applicaties ontwikkeld voor het PalmOS. Hopelijk blijven zijn ideeen en ontwikkelingen voor het systeem bestaan, en nemen anderen zijn werk over.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #3  
Oud 25 maart 2004, 12:18
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Alleen al voor Launcher X:

Was dit onverwacht? Of was hij ziek?

Dat het al een hele tijd vrij stil was rond Launcher X was duidelijk.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #4  
Oud 25 maart 2004, 12:22
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Als ik het me goed herinner zijn Gonny en JP hem vorig jaar in München tegengekomen tijdens een Europese Palm gebruikersbijeenkomst
__________________
What the FAQ?
  #5  
Oud 25 maart 2004, 12:38
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Was dit onverwacht? Of was hij ziek?
Onverwacht: Ja Ziek: Nee

Hij schijnt begin van het jaar een zwaar auto ongeluk gehad te hebben, en is dus nu aan de gevolgen ervan overleden. Tenminste, dat valt te lezen op de diverse andere sites...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #6  
Oud 25 maart 2004, 12:48
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Zie onder andere deze thread op LauncherXplanet . De eerste post is van 21 februari en daarin word melding gemaakt van een autoongeluk dat twee weken daarvoor plaats heeft gevonden.

Toen leek het de goede kant op te gaan, maar dat was dus valse hoop.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #7  
Oud 25 maart 2004, 12:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hm... veel minder nieuws.... ik kan inderdaad een BLOG foto herinneren van JP die lachend naast - wat in de ondertitel vermeld stond - zijn 'held' stond....

LauncherX was sowieso een van de weinige overgebleven Launchers die stand kon houden tegen ZLauncher, zegt iets over de maker als programmeur en designer.

Trieste dag voor de Palmwereld vandaag.
__________________
FoleoCentral.com
  #8  
Oud 25 maart 2004, 12:59
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik ben echt behoorlijk kapot van dit nieuws. Ik las het vanmorgen hier en ben gelijk naar LauncherXPlanet gesurft voor meer informatie. Ik kan het nog steeds niet geloven Het was zo'n lieve man en hij is veel te jong gestorven. Voor mij zal hij altijd in mijn gedachten blijven ...





Rust vredig Boz!

- jp
  #9  
Oud 25 maart 2004, 13:01
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
De blog vind je hier ...
  #10  
Oud 25 maart 2004, 19:00
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Dit is wel een heel zwarte dag voor de Palm community. Zoals jullie weten kwamen we afgelopen november Bozidar tijdens de PUG-meeting (voorafgaand aan PalmSource) voor het eerst tegen. Het was, zoals Gaz al zei, de held van Jean-Paul: snel een fotootje gemaakt met mijn Zire71-camera, met het idee dat dit kans was om zo'n unieke Palm-ontwikkelaar te ontmoeten en even met hem te praten. Maar Bozidar bleek de meest lieve en toegankelijke man die je je maar kon voorstellen.

Tijdens PalmSource gingen Jean-Paul en ik regelmatig even een kop koffie of een glas bier met hem drinken; hij was altijd in voor een praatje en was iemand waarbij je je meteen op je gemak voelt. Toen ik mijn Palm met LauncherX (met een aparte skin) aan hem liet zien, was hij blij verrast dat "zijn" LauncherX erachter zat en dat er mensen zijn die notabene skins voor Launcher X maken! Je zou hem bijna willen knuffelen om zoveel naïeve bescheidenheid - hoewel hij natuurlijk tegelijkertijd ook wel besefte dat het best bijzonder was om vanuit een onbetekenend stadje in Kroatië je boterham te verdienen met een aantal Palm-programma's die wereldwijd worden verkocht. Zo naïef was hij nou ook weer niet.

Omdat wij een auto bij ons hadden (en Bozidar niet), zijn hij en Jean-Paul op een middag samen naar de MediaMarkt in Munchen gereden, omdat Bozidar een Tungsten C wilde kopen. De rest van de conferentie zat hij daar ijverig mee te spelen, maar niet nadat hij eerst nog even had gekeken of er nog supportmailtjes waren, die beantwoord moesten worden. Want zoals Jean-Paul al eerder op LauncherXplanet vertelde, ging Bozidar 's avonds liever eerst nog even naar zijn kamer om zijn e-mail te checken, wat gebruikersvragen te beantwoorden of nog even wat na te kijken of te testen, en kwam pas daarna weer naar beneden om plezier te maken op het Oktoberfest. Zo plichtsgetrouw, en behalve een fantastische programmeur ook nog een heel sociaal mens, dat kom je zelden tegen.

Als je de reacties op de andere fora leest, van mensen die hem ook ontmoet hebben of als beta-tester met hem hebben samengewerkt, is de toonzetting steeds hetzelfde: Bozidar had altijd tijd en geduld voor mensen en was bovenal een voorbeeldig mens. Het is vreselijk als zo iemand overlijdt en helemaal als dat op een leeftijd van 47 jaar is. Toen ik het nieuws vanochtend hoorde, stond mijn hart wel even stil: ik dacht dat het juist weer wat beter met hem zou gaan. En nu dit. Het is een groot gemis voor zijn familie, vrienden en voor de Palm-community. Ik ben werkelijk sprakeloos. Hoewel ik nog maar een keer bij PalmSource ben geweest, weet ik een ding zeker: PalmSource zal nooit meer hetzelfde zijn...
__________________
gonny

Laatst gewijzigd door gonny; 25 maart 2004 om 19:07.
  #11  
Oud 26 maart 2004, 00:00
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Gecondoleerd allen...

ik kende de man zelf niet, omdat ik iets minder lang me met palm bezig houd als sommige van jullie, maar dit moet een groot man geweest zijn en kan me de shock bij ons allen goed voorstellen. Dood is vreselijk. Nog erger is het als het onverwachts toeslaat. Toch is het onvermijdelijk, maar zo jong heeft deze man niet verdient.

*in memoriam*
nondum senex sed adulescens erat, paceremus te.
__________________
  #12  
Oud 26 maart 2004, 09:38
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
Altijd erg om te horen dat iemand zo vroeg overlijdt.
Iedereen veel sterkte
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
  #13  
Oud 26 maart 2004, 14:12
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Hier valt overigens nog een interview te lezen met hem.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #14  
Oud 26 maart 2004, 17:17
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Daar schrik je toch van. Jammer, de man schreef mooie programma's.

Moge hij ruste in vrede.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023