Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 december 2002, 19:44
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Review: twee screenprotectors

Ik heb een review gemaakt over twee screenprotectors die zeer lang meegaan. Volgens de fabrikanten hoef je zelfs nooit meer een nieuwe te kopen. Het gaat om de ClearTouch van BoxWave en de Protector Plus van Brando.

Beide zijn wasbaar en telkens weer opnieuw op het scherm te plakken.

Klik hier voor het review
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 december 2002, 10:07
Lyndon's schermafbeelding
Lyndon Lyndon is offline
Senior lid
Voornaam: Lyndon
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Rijswijk (ZH)
Berichten: 95
Verwijderen van screenprotector

Ik ben sinds geruime tijd een tevreden gebruiker van de Protector Plus screenprotector van de Brando Workshop.

Ik weet echter nog steeds niet hoe ik het beste de screenprotector weer van mijn PDA kan verwijderen, zonder beschadigiging, om het grondig te reinigen. De randen van de screenprotector zitten namelijk vrijwel tegen de rand van het pda-scherm.

Tot nu toe reinig ik de screenprotector met een licht vochtig doekje (brilledoekjes).

Lyndon
__________________
An insightful critique of one way of thinking about a problem leads to another, better understanding
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 januari 2003, 11:41
erwinh's schermafbeelding
erwinh erwinh is offline
Junior nog senior Lid
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Berichten: 55
Lyndon: neem een stuk plakbandplak dit bij 1 van de hoekjes op je screen(protector). Ongeveer 1,5 cm om goed vast de zitten. Als je ook nog wat extra plakband los laat hangen kun je hiermee redelijk eenvoudig de screenprotector lostrekken!
Suc6,
Erwin
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 januari 2003, 12:55
Lyndon's schermafbeelding
Lyndon Lyndon is offline
Senior lid
Voornaam: Lyndon
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Rijswijk (ZH)
Berichten: 95
geprobeerd maar toch.....

Erwinh,

Ik heb de truuk met het plakbandje ook geprobeerd, maar toch lukte het mij niet. De protector zat gewoon te goed vast aan het scherm.

Het lukte mij alleen de screen-protector te verwijderen met zo'n kleine horloge schroevendraaier "heel voorzichtig" te gebruiken.

Maar zoals ik eerder aangaf is het in principe niet nodig de Brando screenprotector te verwijderen om het te reinigen. Dat kan ook plaatsvinden terwijl de screenprotector op het pda-scherm blijft.

Lyndon
__________________
An insightful critique of one way of thinking about a problem leads to another, better understanding
Met citaat reageren
  #5  
Oud 03 januari 2003, 13:09
erwinh's schermafbeelding
erwinh erwinh is offline
Junior nog senior Lid
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Berichten: 55
Het ligt misschien aan het soort plakband. Het moet in ieder geval goed plakken.
Toen ik voor het eerst de screenprotector opplakte zat hij iets scheef en past dus nie tussen de randjes. Hij zat dan niet geheel vast maar wel voor zo'n 90%. Met wat goede tape (gaffertape )ging hij er weer probleemloos af...
Erwin
PS: Een schroevendraaiertje vind ik er eng. Zeker gezien ik een behoorlijke kras op mij nummerieke grafity gedeelte maakte met m'n stylus vlak voor ik mijn priotector kreeg... er zat iets tussen styles en scherm
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 maart 2003, 08:09
Patrick_IIIx Patrick_IIIx is offline
Lid
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 20 februari 2002
Locatie: Doetinchem
Berichten: 29
Schoonmaken brando protector

Hoi,

vorige week donderdag de brando screenprotector besteld en gisteren lag 'ie al op de deurmat...

Nadat ik 'm op het scherm van m'n tungsten had 'geplakt' zag ik dat er een stofje onderzat. Protector eraf (de truuk met het plakbandje werkt perfect!) schoonspoelen onder de kraan en dan.... tja wat dan? Afdrogen van de protector geeft uiteraard weer stof op de 'kleefkant' laten drogen is beter maar nog niet perfect (ook een fohn zorgt voor stof). Heeft iemand nog een goede tip hoe ik de protector schoon en droog krijg en zonder dat er stof op gaat zitten?

(ik zou natuurlijk thuis wat vaker kunnen afstoffen, maar ik zoek eigenlijk een makkelijkere oplossing )
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 maart 2003, 10:36
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
In een vochtige ruimte schijnt nog altijd goed te werken. Het stof is dan even uit de lucht.

En ik laat mijn Brando protector tegenwoordig gewoon zitten, want na verwijderen is het erg lastig om de protector zonder stof weer aan te brengen. Meestal maak je het alleen maar erger.

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 maart 2003, 13:16
Patrick_IIIx Patrick_IIIx is offline
Lid
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 20 februari 2002
Locatie: Doetinchem
Berichten: 29
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
In een vochtige ruimte schijnt nog altijd goed te werken. Het stof is dan even uit de lucht.
Ah, OK dat ga ik dan maar eens proberen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
En ik laat mijn Brando protector tegenwoordig gewoon zitten, want na verwijderen is het erg lastig om de protector zonder stof weer aan te brengen. Meestal maak je het alleen maar erger.
Goed advies, alleen te laat.....
Met citaat reageren
  #9  
Oud 06 maart 2003, 21:23
robbert65's schermafbeelding
robbert65 robbert65 is offline
Bijna van het eerste uur
Voornaam: RJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 maart 2002
Locatie: Op het strand !
Berichten: 227
Smile Waar te bestellen?

Kan ik screen protector in NL kopen?
Zo ja, waar?
BVD
Met citaat reageren
  #10  
Oud 06 maart 2003, 21:45
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Volgens mij kan je Screen Protector enkel bij Brando zelf bestellen, maar zoals je hierboven kan lezen duurt het ook dan maar een paar dagen. (Hebben ze een importeur in Europa misschien? Want vanuit Hong Kong in twee dagen is wel héél erg snel )

De link!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 06 maart 2003, 23:36
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Question Protector??

Iemand moet mij toch eens uileggen wat het nut er van is. Ik gebruik mijn Prism dagelijks en intensief zonder en zie geen krassen o.i.d.
Ik stop hem tijdens mijn werk regelmatig in de borstzak van mijn overhemd, zonder beschermhoes of wat dan ook. Mijn vulpen zit er dan ook nog bij in. Maak het scherm gewoon schoon met mijn zakdoek en zie echt geen krassen. Of ligt het aan de glasplaat kwaliteit?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 07 maart 2003, 14:31
Alainvm
Guest
 
Berichten: n/a
Ik gebruik een op maat gesneden stuk overheadprojector blad. Gelezen op Brighthand. Werkt prima en goedkoop.

Alainvm
Met citaat reageren
  #13  
Oud 08 juli 2003, 11:04
Niels
Guest
 
Berichten: n/a
Vandaag de Protector van Brando per post ontvangen (levertijd tussen bestelling en ontvangst : 5 dagen!!) enne... helaas was een stuk gekreukt ondanks opdruk van "do not bend"

Echter, toch geplaatst (baat het niet, schaadt het niet motto),
en mijn schermpje is nu minder spiegelend, schrijft heeeeeeerlijk, en de service van Brando.com is TOPPIE

Ik had Brando mijn bevindingen gemaild, ook van de beschadigde ontvangst, en binnen 10 minuten daarna al antwoord dat een vervangend stuk onderweg is.
Uiteraard kan Brando niets doen aan evt. beschadigingen tijdens transport vind ik, dus no blame to them.

Brando : THUMBS UP!!!
het gezegde "beter een goede buur dan een verre vriend" ...Voor Brando is da dus een verre goede vriend! Service waar menig bedrijf nog voorbeeld kan nemen!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 17 november 2003, 14:44
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Ik heb ook net de screen protector van Brando ontvangen voor mijn T|3. Mijn eerste indruk is heel goed: perfecte pasvorm en makkelijk aan te brengen.

Hiervoor heb ik op mijn Tungsten|T een G2 screen protector gehad. Eerlijk gezegd viel mij die tegen. Toch niet zo krasvast als ik gehoopt had, na verloop van tijd veel stof onder de protector en doordat er veel ruimte tussen het scherm en de rand van de Tungsten zit, zat de G2 los.

Even afwachten hoe krasbestendig de Brando is, maar voor de rest een topper (zelfs het matte scherm valt heel erg mee).

Tip: de screen protector zelf bij Brando bestellen. Brando is snel (woensdag besteld, maandag binnen) en goedkoop (12 dollar incl. 3 dollar verzendkosten, bij meerdere protectors geen extra verzendkosten dus de tweede kost slechts 9 dollar. Dat is nog geen 11 euro voor de eerste en 8 euro voor de tweede inclusief verzendkosten).

http://shop.brando.com.hk
Met citaat reageren
  #15  
Oud 17 november 2003, 17:06
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Post

Blijf ik niet begrijpen waarom je zoiets nodig hebt.
Mijn Prism blijft krasvrij, ondanks intensief gebruik.
Heeft een Prism een ander scherm dan andere Palm merken?
Frits
Met citaat reageren
  #16  
Oud 17 november 2003, 17:23
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Misschien heb ik gewoon pech gehad. Op mijn Tungsten|T had ik enkele krassen voordat ik de G2 screenprotector plaatste. Waarschijnlijk het gevolg van miniscule zandkorreltjes of zo. Het is in elk geval een akelig geluid als zo'n krasje getrokken wordt. Op mijn Palm V had ik last van doffe plekken daar waar ik vaak met m'n stylus bezig was. Op mijn m515 heb ik vanaf het begin zogenaamde overhead-sheets (tip van de Palmclub, nog bedankt) gebruikt die ik eens in de paar weken wisselde.

Het mooiste is natuurlijk dat een scherm gewoon krasvrij is, maar ik neem geen risico's. Het is trouwens een heerlijk gevoel dat ik nu m'n T|3 kan gebruiken zonder me zorgen te hoeven maken over eventuele krassen.

Ik durf het niet meer aan om geen protector te gebruiken, maar ik hoop van ganze harte dat jij niet op een dag dat akelige geluid hoort.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 17 november 2003, 18:20
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Op 17-11-2003, om 15:44 heeft fazwarts dit gezegd in bericht #14

Even afwachten hoe krasbestendig de Brando is, maar voor de rest een topper (zelfs het matte scherm valt heel erg mee).

http://shop.brando.com.hk
Ik heb mijn brando nu bijna anderhalve maand op mijn T3 zitten....en nog geen krasje te bekennen. Het lijkt wel alsof deze brando's krasbestendiger zijn dan het originele scherm. Ik speel zeer regelmatig een spelletje yahtzee. bij dit spel zit je zo vaak op "vaste" plekken te tappen dat je vaak na een maand al doffe plekjes ziet. Niet met een Brando!!

Carel
Met citaat reageren
  #18  
Oud 17 november 2003, 18:27
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Talking

Heb ik dus niet nodig.
Blijf ik bij mijn vraag, is mijn scherm anders?
Met citaat reageren
  #19  
Oud 17 november 2003, 18:28
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Re: Protector??

Citaat:
Op 07-03-2003, om 00:36 heeft Frits dit gezegd in bericht #11
Iemand moet mij toch eens uileggen wat het nut er van is. Ik gebruik mijn Prism dagelijks en intensief zonder en zie geen krassen o.i.d.
Ik stop hem tijdens mijn werk regelmatig in de borstzak van mijn overhemd, zonder beschermhoes of wat dan ook. Mijn vulpen zit er dan ook nog bij in. Maak het scherm gewoon schoon met mijn zakdoek en zie echt geen krassen. Of ligt het aan de glasplaat kwaliteit?
Het kan zijn dat je inderdaad een zeer krasbestendig scherm hebt.....of de definitie van "krassen" is wat onduidelijk. Een scherm dat zo gebruikt wordt zoals jij het beschrijft kan bijna niet meer krasvrij zijn. Wanneer je bepaalde programma's vaak gebruikt zie je vaak op de plek van veelgebruikte knoppen wat doffe plekjes ontstaan..dit zijn ook zeer kleine krasjes. Ook het graffiti gedeelte heeft veel te lijden onder het geschrijf en heeft veelal een gebied met schrijfsporen welke je zelfs met intensief poetsen niet meer optimaal aan het glimmen krijgt....ook als gevolg van krasjes. Maar ja....wij hebben het scherm van jouw prism niet gezien....dus als jij zegt dat het krasvrij is hebben we dat maar gewoon aan te nemen
Met citaat reageren
  #20  
Oud 17 november 2003, 18:59
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Thumbs up

Ja, klopt. Geen krassen en geen doffe plekken, noch op het scherm, noch op de Graffiti schrijf-plek.
Mijn verhaal kan eigenlijk alleen bevestigd worden door andere Prism gebruikers. Hoop dat ze willen reageren.
Voor mij in elk geval weer een reden om mijn Prism nog lang trouw te blijven.

Groeten,
Frits
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023