Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30 juli 2002, 16:54
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Meer info nieuwe sony SJ30

Op Palminfocenter is meer informatie te vinden over de nieuwe sony SJ30. De duitse website www.xonio.com zou deze informatie op hun site gezet hebben.
Een kijkje waard dus!

Groeten,

Ivo
  #2  
Oud 30 juli 2002, 16:58
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Dit is de de high end in de nieuwe lijn van Sony (met kleur)
De andere is de SL10: http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=7271

Er komt ook nog een SL20, d.i. een SL10 met oplaadbare batterij.
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #3  
Oud 09 augustus 2002, 23:43
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Volgens Xonio komt de T675C er ook nog eens aan rond eind augustus. Het houdt niet op bij Sony. De SJ serie zit trouwens wel heel dicht tegen de T serie aan. Die zullen ze dan toch wel niet beide blijven voeren.
  #4  
Oud 10 augustus 2002, 11:09
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Die zullen ze dan toch wel niet beide blijven voeren.
Of niet in alle continenten op de markt brengen...
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #5  
Oud 10 augustus 2002, 15:21
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Hmmm dat zou ook nog kunnen ja. Is dat wel al eens gebeurt met een Clie model? Ik zat eigenlijk meer te denken aan iets als "T eruit SJ erin". Maar ja, we zullen wel zien. Er moeten per slot van rekening ook nog wel wat meer nieuwe modellen gaan komen. OS5 lijkt dus in ieder geval eerst de NR serie te gaan "opvoeren", maar daar kan het natuurlijk niet bij blijven.
  #6  
Oud 22 september 2002, 23:06
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Review: De Sony Clié PEG-SJ30

In de review sectie is nu ook een bespreking te vinden van de SJ30

Citaat:
Een compacte no-nonsense handheld. Zo valt deze Sony Clié SJ30 het best te omschrijven. Geen multimediale specialiteiten, gewoon een goede organizer die in het dagelijks gebruik zeer positief ontvangen wordt.
Veel leesplezier!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?

Laatst gewijzigd door GJHartog; 06 januari 2003 om 21:50.
  #7  
Oud 24 september 2002, 21:31
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Eigenaardig. Ik had hier een antwoord op geplaatst. Ik zie het nu nergens meer terug. Nog maar een keer dan.

Gave review van een waanzinnig apparaat.

Ik realiseer me nu eigenlijk ook pas goed wat Sony hier nu neerzet. Een pure M515 killer! Je kunt de SJ30 nu al krijgen voor €340 tegen rond de €500 voor een M515. En dan heb je een veel beter scherm (resolutie, helderheid), het meer gangbare Memory Stick, veel langere batterijduur en een leuker uiterlijk. Je mist alleen de cradle en de metalen case (deze is plastic toch?) Kortom WAUW!

Wat ik me alleen afvroeg, je zou de batterij kunnen wisselen. Nou zie ik een schroefje op dat vakje zitten. Dat verwisselen gaat dan dus niet zo makkelijk als bij een digitale camera?

Citaat:
Zou dit misschien betekenen dat Sony nu ook een soort van 'Universal Connector' ala Palm heeft ontwikkeld...? De tijd zal het leren...
Deze opmerking begrijp ik niet helemaal. Sony heeft maar 2 modellen connector. Voor het weglaten van de RS232 transceiver hebben ze een nieuw en verbeterde connector genomen (ten opzichte van de N en S series). Maar dat is dan ook de enige overgang die er geweest is.

Ik mis in de PDA reviews eigenlijk steeds een batterij benchmark. Zouden jullie misschien een batterij benchmark kunnen doen zoals met BatteryBench. Hier is bijvoorbeeld een review van de M515/T625C/M130 met de "normal use" battery bench tijden naast elkaar. Ik heb zelf gemerkt dat deze Battery Bench tijden goed overeenkomen met wat je normaal met de batterij haalt. Op zich hoeft zo'n test niet al teveel werk te zijn. Je laadt het ding goed op en 's nachts laat je hem leeglopen. 's morgens even noteren wat de stand is en klaar.

Je kunt BatteryBench hier dowloaden en hier nog wat extra cijfers vinden.
  #8  
Oud 24 september 2002, 21:41
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
De review staat overigens nog niet op de home page. Je komt er nu alleen via de reviews pagina (en deze thread natuurlijk)
  #9  
Oud 24 september 2002, 21:42
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
...
Gave review van een waanzinnig apparaat.
Dank je!

Citaat:
deze is plastic toch
Heb je helemaal gelijk in.

Citaat:
Wat ik me alleen afvroeg, je zou de batterij kunnen wisselen. Nou zie ik een schroefje op dat vakje zitten. Dat verwisselen gaat dan dus niet zo makkelijk als bij een digitale camera?
In principe hoef je de batterij natuurlijk niet te wisselen, er zit een accu in. Echter, ik denk dat het zo zit, omdat de SL10 praktisch dezelfde behuizing heeft, en je daar wel zelf batterijen in moet doen. En dan is één achterkant waarschijnlijk goedkoper te produceren.


Citaat:
Deze opmerking begrijp ik niet helemaal. Sony heeft maar 2 modellen connector. Voor het weglaten van de RS232 transceiver hebben ze een nieuw en verbeterde connector genomen (ten opzichte van de N en S series). Maar dat is dan ook de enige overgang die er geweest is.
De reden waarom ik dit erbij schreef, tot nu toe heeft elke Sony die ik in handen heb gehad een andere connector meegekregen, en voor je accesoires is dat natuurlijk niet handig. Zo hoef ik mijn N-770 accesoires niet op jouw T-625 te gebruiken bijvoorbeeld...

Citaat:
Ik mis in de PDA reviews eigenlijk steeds een batterij benchmark.
Goed idee! Ik denk dat ik dat de volgende keer bij een review zeker ga gebruiken!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023