Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Software

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04 augustus 2012, 14:31
Selder Ronald Selder Ronald is offline
Ronald49
Voornaam: Ronald
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Locatie: Roermond
Berichten: 73
WLAN-Hotspot probleem bij HP Pre3

Moet ik deze configureren? Als ik de hotspot aanzet maakt hij verbinding met de Touchpad alleen als ik op internet wil gaan dan geeft het systeem aan geen internetverbindig ik heb KPN Hi, bij mijn HP Veer werkte het met Freetether wel goed, snap er niks van.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 augustus 2012, 15:45
Seven Seven is offline
Meelezer
Voornaam: Roy
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 108
De "hotspot" applicatie werkt niet omdat het een GSM carrier is. De applicatie wil van jouw provider horen dat het starten van een hotspot is toegestaan, en met GSM gebeurt dat niet. Gewoon "freetether" installeren.
__________________
M105 -> Zire 72 -> Treo 650 -> Treo 650 -> Pre -> Pre3
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 augustus 2012, 16:31
Selder Ronald Selder Ronald is offline
Ronald49
Voornaam: Ronald
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Locatie: Roermond
Berichten: 73
Ow dat is vreemd want vroeger werkte dit wel bij mijn Palm Pre Classic

Ik had toen ook gewoon KPN Hi zullen ze wel iets verandert hebben bij Hi, in ieder geval bedankt voor de informatie, is er trouwens een patch dat de google kalender goed doet syncen op de HP Pre3? Groetjes Ron
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 augustus 2012, 09:56
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Zelf zoeken gaat sneller, maar vooruit: Google Calendar Sync patch!

Succes, groeten, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 augustus 2012, 09:40
indito indito is offline
Lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 september 2011
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seven Bekijk bericht
De "hotspot" applicatie werkt niet omdat het een GSM carrier is. De applicatie wil van jouw provider horen dat het starten van een hotspot is toegestaan, en met GSM gebeurt dat niet. Gewoon "freetether" installeren.
Complete onzin. De IP-tabellen staan gewoon niet goed.
Dat probleem bestaat al sinds 090606.
Er is hotspot-fix voor beschikbaar. Met webos Quick Install naar de juiste map sturen, rebooten, en het werkt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 augustus 2012, 14:46
Seven Seven is offline
Meelezer
Voornaam: Roy
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 108
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door indito Bekijk bericht
Complete onzin. De IP-tabellen staan gewoon niet goed.
Dat probleem bestaat al sinds 090606.
Er is hotspot-fix voor beschikbaar. Met webos Quick Install naar de juiste map sturen, rebooten, en het werkt.
Graag eerst weten waar je het over hebt voor je mij zo aanvalt. De hotspot-applicatie (of eigenlijk de netmanager... LunaSysNetMgr?, uit 't hoofd even niet meer hoe die heet, maar Mobile Hotspot roept die weer aan) is verantwoordelijk voor het aan- en uitzetten van tethering. Die tool zal onder de motorkap inderdaad de IPTables aanpassen. De tool weigert echter de IP tables aan te passen voor GSM carriers en verifieert toestemming bij CDMA carriers, waardoor deze GUI dus gewoon niet werkt voor GSM carriers. Bij aan- en uitschakelen van de mobile hotspot worden de IP tables geflusht en opnieuw opgebouwd volgens de regels, waardoor ook het eenmalig uitvoeren van de IPTables regels of uitvoeren tijdens boot niet lekker of betrouwbaar werkt. Ik heb wel eens de die netconfig toepassing met een hex-editor aangepast om ipv. te flushen juist tethering aan te zetten (dus de juiste IPTables regels toe te voegen), maar het is gewoon een stuk eenvoudiger om freetether te installeren.
__________________
M105 -> Zire 72 -> Treo 650 -> Treo 650 -> Pre -> Pre3

Laatst gewijzigd door Seven; 12 augustus 2012 om 14:54.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 augustus 2012, 11:26
indito indito is offline
Lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 september 2011
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seven Bekijk bericht
Graag eerst weten waar je het over hebt voor je mij zo aanvalt. De hotspot-applicatie (of eigenlijk de netmanager... LunaSysNetMgr?, uit 't hoofd even niet meer hoe die heet, maar Mobile Hotspot roept die weer aan) is verantwoordelijk voor het aan- en uitzetten van tethering. Die tool zal onder de motorkap inderdaad de IPTables aanpassen. De tool weigert echter de IP tables aan te passen voor GSM carriers en verifieert toestemming bij CDMA carriers, waardoor deze GUI dus gewoon niet werkt voor GSM carriers. Bij aan- en uitschakelen van de mobile hotspot worden de IP tables geflusht en opnieuw opgebouwd volgens de regels, waardoor ook het eenmalig uitvoeren van de IPTables regels of uitvoeren tijdens boot niet lekker of betrouwbaar werkt. Ik heb wel eens de die netconfig toepassing met een hex-editor aangepast om ipv. te flushen juist tethering aan te zetten (dus de juiste IPTables regels toe te voegen), maar het is gewoon een stuk eenvoudiger om freetether te installeren.
Sorry, blijft onzin!
CDMA-carrierverhaal klopt, dat gebeurt trouwens ook voor GSM-carriers. freeTether omzeilt dat. Als je mag tetheren van je provider, en voor zover ik weet geen provider in Nederland die dat blokkeert, want ik heb ze zo ongever allemaal gehad sinds m'n eerste Pre in oktober 2010.
Vroeger had je naast freetether van Ryan Hope ook de gepatchte versie van MHS. Daar was de auto-enable-ip-forwarding-in-mobile-hotspot.patch al op uitgevoerd. Maar die versie werkt natuurlijk niet meer.

Hierbij het toeltje. Instructies:
Bron: http://www.hkpug.org/discuz/viewthre...extra=page%3D1
Citaat:
Here are the steps:

1 Download the hotspot-fix.zip from the site and unzip it (just 1 file without extension, you can change to any name your prefer if you like, but ok to remain)

2. Save to your Veer/Pre3 USB disk. Then disconnect the phone from computer and use Internalz or similar apps to copy to /etc/event.d/ folder (for Internalz you may need to turn on Master mode, otherwise you can't see that folder when you try to copy files).
OPMERKING: je kunt natuurlijk ook met webOS Quick Install dit bestand regelrect naar /etc/event.d/ sturen met Send File.

3. Restart your device. You don't need to edit other files to ensure system startup can read the file, it automatically read all files in that folder.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip hotspot-fix.zip‎ (539 Bytes, 2x gelezen)

Laatst gewijzigd door indito; 15 augustus 2012 om 11:38.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 augustus 2012, 10:50
Seven Seven is offline
Meelezer
Voornaam: Roy
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 108
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door indito Bekijk bericht
Sorry, blijft onzin!
Hahaha, 't is maar goed dat ik niet op jou vertrouw maar op mijn disassembler. Dit is wel een WebOS 2 eigenschap, mocht daar onduidelijkheid over bestaan. Met de oorspronkelijke Pre was tetheren (via bluetooth, dat dan wel) een kwestie van bluetooth aanzetten.
__________________
M105 -> Zire 72 -> Treo 650 -> Treo 650 -> Pre -> Pre3
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 augustus 2012, 11:01
indito indito is offline
Lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 september 2011
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seven Bekijk bericht
Hahaha, 't is maar goed dat ik niet op jou vertrouw maar op mijn disassembler. Dit is wel een WebOS 2 eigenschap, mocht daar onduidelijkheid over bestaan. Met de oorspronkelijke Pre was tetheren (via bluetooth, dat dan wel) een kwestie van bluetooth aanzetten.
a. Dit is een Pre 3-thread
b. We hebben het over Wi-Fi tethering
c. Het IP-tabelprobleem bestaat al sinds versie 1.3.x voorzover ik weet
d. Het hele GSM-carriergoedkeuringverhaal is onzinnig in Nederland.
e. Je disassembler is nvt.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 augustus 2012, 12:59
Seven Seven is offline
Meelezer
Voornaam: Roy
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 108
Citaat:
a. Dit is een Pre 3-thread
No shit.
Citaat:
Als je mag tetheren van je provider, en voor zover ik weet geen provider in Nederland die dat blokkeert, want ik heb ze zo ongever allemaal gehad sinds m'n eerste Pre in oktober 2010
De originele Pre checkt dit dus niet. De UK Pre toont overigens heel geen Mobile Hotspot, die zal je uit 't hoofd zelf moeten unlocken als die er al wat. Dit is waar mijn geheugen mij in de steek laat, maar ongerelateerd.

Citaat:
b. We hebben het over Wi-Fi tethering
No shit.
Citaat:
De UK Pre toont overigens heel geen Mobile Hotspot, die zal je uit 't hoofd zelf moeten unlocken als die er al wat. Dit is waar mijn geheugen mij in de steek laat, maar ongerelateerd.
Citaat:
c. Het IP-tabelprobleem bestaat al sinds versie 1.3.x voorzover ik weet
Zou kunnen, niet in gekeken.
Citaat:
De UK Pre toont overigens heel geen Mobile Hotspot, die zal je uit 't hoofd zelf moeten unlocken als die er al wat. Dit is waar mijn geheugen mij in de steek laat, maar ongerelateerd.
Citaat:
d. Het hele GSM-carriergoedkeuringverhaal is onzinnig in Nederland.
Onzin. Die check wordt gepoogd, maar is niet goed geimplementeerd. Daar zit de bug, en dat verklaart waarom dit probleem zich niet alleen in Nederland voor doet.

Citaat:
e. Je disassembler is nvt.
Bullshit, kijk maar naar de bijlage. Ja, da's een hex-editor en geen disassembler. Dit is wel een duidelijke indicatie dat PmNetConfigManager uitstekend in staat is om de IP tables goed aan te leggen (paars) zoals ook gebeurt met CDMA carriers. Bij aanzetten van netwerkinterfaces wordt echter de groene regel uitgevoerd. Het complete execution path uitzoeken is te lang geleden dus ik ga hier geen verhalen over houden, maar door in de betreffende methode de string pointer aan te passen in PmNetConfigManager van groen naar roze, en hier %s te vervangen door de interfacenaam (tricky, fijn dat er nog vier null-bytes achter de string zitten ipv één) krijg je een werkende mobile hotspot applicatie. Dit heb ik eerder gedaan, en dat werkt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png pmnetconfigmanager.png‎ (324,8 KB, 9x gelezen)
__________________
M105 -> Zire 72 -> Treo 650 -> Treo 650 -> Pre -> Pre3
Met citaat reageren
  #11  
Oud 16 augustus 2012, 13:36
indito indito is offline
Lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 september 2011
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seven Bekijk bericht
No shit.

De originele Pre checkt dit dus niet. De UK Pre toont overigens heel geen Mobile Hotspot, die zal je uit 't hoofd zelf moeten unlocken als die er al wat. Dit is waar mijn geheugen mij in de steek laat, maar ongerelateerd.


No shit.



Zou kunnen, niet in gekeken.



Onzin. Die check wordt gepoogd, maar is niet goed geimplementeerd. Daar zit de bug, en dat verklaart waarom dit probleem zich niet alleen in Nederland voor doet.


Bullshit, kijk maar naar de bijlage. Ja, da's een hex-editor en geen disassembler. Dit is wel een duidelijke indicatie dat PmNetConfigManager uitstekend in staat is om de IP tables goed aan te leggen (paars) zoals ook gebeurt met CDMA carriers. Bij aanzetten van netwerkinterfaces wordt echter de groene regel uitgevoerd. Het complete execution path uitzoeken is te lang geleden dus ik ga hier geen verhalen over houden, maar door in de betreffende methode de string pointer aan te passen in PmNetConfigManager van groen naar roze, en hier %s te vervangen door de interfacenaam (tricky, fijn dat er nog vier null-bytes achter de string zitten ipv één) krijg je een werkende mobile hotspot applicatie. Dit heb ik eerder gedaan, en dat werkt.
Succes met je bullshit. Het werkt na de fix en je eerste post klopt van geen kanten. Je tweede trouwens ook niet.

Laatst gewijzigd door indito; 16 augustus 2012 om 13:46.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 16 augustus 2012, 13:57
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik denk dat een welles/nietes spelletje weinig gaat opleveren voor diegene die de vraag stelde. Laten we concluderen dat er een redelijk eenvoudige manier is om dit op te lossen, zonder in IPtables te verzanden: freeTether installeren
Met citaat reageren
  #13  
Oud 23 augustus 2012, 21:33
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Wat domo zegt...

Beetje vervelende conversatie dit... beetje subtieler kan het ook allemaal.
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 06 september 2012, 22:16
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
ruziemakers!
webos toestellen afpakken en in een kamertje steken! ;o)
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #15  
Oud 07 september 2012, 17:49
indito indito is offline
Lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 september 2011
Berichten: 28
Stelletje #weboswatjes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023