Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06 oktober 2009, 21:57
bussie bussie is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 01 april 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 83
Problemen met hotsyncen / opladen Palm

Goedendag,

sinds enkele dagen heb ik problemen met mijn Treo 680.

De Treo wil niet meer syncen (PC geeft elke mededeling dat USB apparaat niet wordt herkend) en de Palm wil ook niet meer opladen via de sync kabel.

De Palm wil met veel moeite nog wel opladen via de normale lader.

Ik moet dan echter heel vaak het voedingsstekkertje erin doen en eruit halen voordat de Palm oplaadt (dit kan ik zien via Power Hero).
Vaak ontlaadt de Palm als ik het voedingsstekkertje erin doe, maar naar zoals beschreven naar vaak het stekkertje erin en eruit gedaan te hebben laadt de Palm op een gegeven moment op. Soms maar met 50mah en dan na weer stekkerjte erin en eruit wel opeens op vol vermogen (600mah).

Ik heb de contacten reeds gereinigd, maar dat heeft niks geholpen.

Allicht een probleem met de printplaat?

Ik wil dit zelf even bekijken door de Palm open te halen. Dit heb ik met mijn vorige Palm (een T2) wel eens gedaan n.a.v. een instructiefilmpje dat op internet hierover te vinden is).
Is een dergelijk filmpje er ook over het openen van een Treo 680?

Zijn de beschreven problemen bekende problemen en zo ja, wat is meestal de oorzaak en hoe is dit op te lossen?
__________________
Groet,

bussie
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 oktober 2009, 13:59
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Een hard reset wil wel eens wonderen doen.
Waarom sync je niet via BT?
Geen gehannes meer met de stekkertjes.
Kost wel iets meer tijd - afhankelijk van de hoeveelheid te syncen bestanden - uiteraard.
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 oktober 2009, 15:26
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Dat probleem heb ik ook met mijn 680. Maar wanneer ik de stekker er uit en in doe en een beetje heen en weer doe (totdat het laadlampje begint te branden. Hierbij laad ik hem via de usb en heb dus het stroomstekkertje eruit geplugd), pakt ie 'em meestal wel weer.
Wanneer ik het stroomstekkertje (het kleine stekkertje met een wit driehoekje erop) rechtstreeks in de 680 plug, is er wat opladen betreft, niets aan de hand.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 oktober 2009, 22:14
bussie bussie is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 01 april 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 83
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lindoras Bekijk bericht
Een hard reset wil wel eens wonderen doen.
Waarom sync je niet via BT?
Geen gehannes meer met de stekkertjes.
Kost wel iets meer tijd - afhankelijk van de hoeveelheid te syncen bestanden - uiteraard.
Hard reset heeft niks uitgehaald.

Syncen via BT krijg ik niet aan de praat ondanks de uitgebreide beschijving die via deze site te vinden is (zie een andere discussie van mij).

Ik kom hier later nog even op terug, allicht kan je me daar mee helpen aan de praat te krijgen.
__________________
Groet,

bussie
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 oktober 2009, 16:20
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bussie Bekijk bericht
Hard reset heeft niks uitgehaald.

Syncen via BT krijg ik niet aan de praat ondanks de uitgebreide beschijving die via deze site te vinden is (zie een andere discussie van mij).

Ik kom hier later nog even op terug, allicht kan je me daar mee helpen aan de praat te krijgen.
Ik zou Palm Desktop eens verwijderen en opnieuw installeren.
En je bent niet de eerste die zo'n vraag stelt. Het antwoord is er vast ook al eens gegevens.
Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda - Zoekresultaten
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 oktober 2009, 19:54
bussie bussie is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 01 april 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 83
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deMol Bekijk bericht
Ik zou Palm Desktop eens verwijderen en opnieuw installeren.
En je bent niet de eerste die zo'n vraag stelt. Het antwoord is er vast ook al eens gegevens.
Palmclub: Forums - alles over de Palm Pre met webOS, de Palm Treo smartphone of PalmOS pda - Zoekresultaten
Dat is correct, deze vraag is al eens gesteld en een antwoord is gegeven.

Echter ondanks dat kom ik er dus niet uit.

Het verwijderen en opnieuw installeren van de desktop, wat zijn daar de gevolgen van qua instellingen en andere programma's die synchroniseren met de Palm (zoals Docs To Go enz).?
__________________
Groet,

bussie
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 oktober 2009, 21:33
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bussie Bekijk bericht
Dat is correct, deze vraag is al eens gesteld en een antwoord is gegeven.

Echter ondanks dat kom ik er dus niet uit.

Het verwijderen en opnieuw installeren van de desktop, wat zijn daar de gevolgen van qua instellingen en andere programma's die synchroniseren met de Palm (zoals Docs To Go enz).?
Ik heb de ervaring met de Palm Desktop dat er dan iets met de driver aan de hand is.PALM desktop verwijderen verwijderd ook die driver. Je kan de map waarin de bestanden staan behandelen zoals je bij een migratie doet, en zoals dat op de link hieronder beschreven staat.

migration of data from one user profile to a new (to me) Palm - Other Synchronization - Palm Support Community

Uiteraard dien je na die "clean" procedure bij synchronisatie wel weer de juist gebruikersnaam te gebruiken, anders gaat de restore niet werken.

Je kan natuurlijk ook proberen om alleen die driver te herinstalleren vanuit XP zoals je dat met alle hardware doet.

Die driver is uiteraard de belangrijkste schakel tussen de desktop en de hardware.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 oktober 2009, 19:09
bussie bussie is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 01 april 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 83
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deMol Bekijk bericht
Ik heb de ervaring met de Palm Desktop dat er dan iets met de driver aan de hand is.PALM desktop verwijderen verwijderd ook die driver. Je kan de map waarin de bestanden staan behandelen zoals je bij een migratie doet, en zoals dat op de link hieronder beschreven staat.

migration of data from one user profile to a new (to me) Palm - Other Synchronization - Palm Support Community

Uiteraard dien je na die "clean" procedure bij synchronisatie wel weer de juist gebruikersnaam te gebruiken, anders gaat de restore niet werken.

Je kan natuurlijk ook proberen om alleen die driver te herinstalleren vanuit XP zoals je dat met alle hardware doet.

Die driver is uiteraard de belangrijkste schakel tussen de desktop en de hardware.
Hotsync probleem heb ik opelost door de bij de Trust Bluetooth stick de bijgeleverde software van Toshiba te deïnstalleren en terug te vallen op de software binnen Windows zelf.

Oplaad probleem moet ik nog oplossen.

Heb ondertussen een filmpje op internet gevonden (YouTube) waarin te zien is hoe de 680 uit elkaar te halen.
Eens kijken of ik printbaanproblemen / connectorproblemen kan ontdekken en repareren.

Wordt dus vervolgd.
__________________
Groet,

bussie
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 november 2009, 22:00
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bussie Bekijk bericht
Oplaad probleem moet ik nog oplossen.

Heb ondertussen een filmpje op internet gevonden (YouTube) waarin te zien is hoe de 680 uit elkaar te halen.
Eens kijken of ik printbaanproblemen / connectorproblemen kan ontdekken en repareren.

Wordt dus vervolgd.
Citaat:
Vaak ontlaadt de Palm als ik het voedingsstekkertje erin doe, maar naar zoals beschreven naar vaak het stekkertje erin en eruit gedaan te hebben laadt de Palm op een gegeven moment op. Soms maar met 50mah en dan na weer stekkerjte erin en eruit wel opeens op vol vermogen (600mah).
Hoe heb je die stroom gemeten? Belast en onbelast geven andere waarden!
Ik zou eerst eens naar die voeding kijken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023