Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25 juli 2001, 12:33
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Zojuist online gezet: http://palmclub.nl/reviews/accessoires/cases/vaja744/

Susan
__________________
  #2  
Oud 25 juli 2001, 17:07
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Cool!!!!!

Erg cool!!!!!!
alleen DUUR!!!!!

Mzzl!
Ivo
  #3  
Oud 26 juli 2001, 00:10
FrUitSkI
Guest
 
Berichten: n/a
hej
Lijkt me absoluut de ideale case, alleen hoe goed is de bescherming bij: een val of als je bv met je palm tegen de hoek van de tafel aan beukt, of een deurklink ofzo.
owja en hij is errrruuuug duur
  #4  
Oud 26 juli 2001, 07:48
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Ik heb hem toevallig in de case op tapijt laten vallen de m505 bleef gelukkig heel. Tegen een deurkruk: wil jij dat uitproberen?

Zoals ik in het artikel zeg, de voorkant biedt afdoende bescherming. het leer is dik en bovendien dubbel met nog eens die SD-vakjes erboven op. Je scherm is best wel veilig. Als je de ultieme bescherming wilt, verwijs ik je door naar de minnder elegante Rhinoskin.
  #5  
Oud 28 juli 2001, 21:53
Harry's schermafbeelding
Harry Harry is offline
Gadget Freak
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Naarden
Berichten: 227
Cool Keuze.....

Susan,

Bedankt voor de review. Ik had op de vaja website al eens rondgekeken, maar het is toch lastig beoordelen of een product waarmaakt wat zo mooi wordt verkondigd. En een miskoop van ruim USD 100,-- zou wat prijzig zijn....

Ik ben nu over de drempel en heb hem besteld.

__________________
Met vriendelijke groet,
Harry

Van een Sharp IQ-8300M via een Philips Velo naar een Filofax en vervolgens via een Palm V en een Palm M505 naar een Tungsten T (van teleurstelling) en een Dell AXIM X30 besteld...
  #6  
Oud 29 juli 2001, 10:31
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Hi Harry,

Leuk om te horen dat ik je over de drempel heb geholpen. Ben ervan overtuigd dat je erg blij zal zijn met je nieuwe aankoop!

Susan
  #7  
Oud 21 augustus 2001, 23:01
palm(bier)'s schermafbeelding
palm(bier) palm(bier) is offline
Senior lid
Voornaam: Antoni
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 augustus 2001
Locatie: Ooltgensplaat
Berichten: 71
Ook ik ben overtuigd en heb hem net besteld. Een mooie Chocolate
aniline.
  #8  
Oud 22 augustus 2001, 00:15
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Hoe goed beschermd is het display met vier kaartjes in de daarvoor bedoelde vakjes?
Sommige gebruikers van de Slim Leather Case klagen over krassen op het display/ kast door schurende kaartjes.

Bij mijn zippered case heb ik daar geen last van, want er zit nog een leren flap voor.
Alleen is de zippered case nogal dik en moet je de Palm eruit halen wanneer je deze op een PPK monteerd. (Bij het hotsyncen hoeft dat niet als de cradle op een verhoginkje zet.) Met de Vaja-case hoeft dat niet?


Peter
  #9  
Oud 22 augustus 2001, 17:41
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bulthuis
Hoe goed beschermd is het display met vier kaartjes in de daarvoor bedoelde vakjes?
Sommige gebruikers van de Slim Leather Case klagen over krassen op het display/ kast door schurende kaartjes.
Bij mijn zippered case heb ik daar geen last van, want er zit nog een leren flap voor.
het is mij (met twee kaartjes) nog niet gelukt om mijn scherm te beschadigen.


Citaat:
Alleen is de zippered case nogal dik en moet je de Palm eruit halen wanneer je deze op een PPK monteerd. (Bij het hotsyncen hoeft dat niet als de cradle op een verhoginkje zet.) Met de Vaja-case hoeft dat niet?
Peter
zoals het review al zegt: de connector is vrij. Behalve synchen in de case kan ie zonder problemen in de case op PPK.
__________________

Laatst gewijzigd door Susan; 22 augustus 2001 om 17:50.
  #10  
Oud 27 augustus 2001, 00:14
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Hoi,

Zelf zit ik te denken om die Vaja-case te kopen. Hopelijk kunnen jullie mij wat praktijkkennis geven:

* Ik heb gehoord dat de case het display enkele millimeters afschermd. Is dit zo en hoe irritant is dat?
* De Palm is met case aan de Palm Portable Keyboard te prikken. Wel blijkt de Palm er heel makkelijk weer van af te vallen (door de case). Klopt dit?
* Hoe veilig is de riemclip in het gebruik? Valt de Palm spontaan op de grond; is de Palm makkelijk van de riemclip af te halen; hoe zakkenrollerbestendig is dit?
* Sluit de flap goed af door de magneten?
* Voelt de case goed aan in de hand of liggen de hoeken/randen van de case niet echt lekker in de hand?

Peter B

Laatst gewijzigd door Peter Bulthuis; 27 augustus 2001 om 01:09.
  #11  
Oud 27 augustus 2001, 10:18
palm(bier)'s schermafbeelding
palm(bier) palm(bier) is offline
Senior lid
Voornaam: Antoni
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 augustus 2001
Locatie: Ooltgensplaat
Berichten: 71
Hallo Peter,

Mijn Vaja cover heb ik nog niet binnen (ik verwacht hem elk moment), indien ik hem binnen heb zal ik proberen een antword op je vragen te geven.

mvg. Palm(bier)
  #12  
Oud 27 augustus 2001, 20:45
Harry's schermafbeelding
Harry Harry is offline
Gadget Freak
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Naarden
Berichten: 227
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bulthuis
[b]Hoi,

Zelf zit ik te denken om die Vaja-case te kopen. Hopelijk kunnen jullie mij wat praktijkkennis geven:

* Ik heb gehoord dat de case het display enkele millimeters afschermd. Is dit zo en hoe irritant is dat?

Ik zit te turen, maar kan het niet zien. Wellicht een halve mm, maar volgens mij past de case perfect! Irritatie 0,0

* De Palm is met case aan de Palm Portable Keyboard te prikken. Wel blijkt de Palm er heel makkelijk weer van af te vallen (door de case). Klopt dit?

Ik heb geen keyboard maar op de craddle blijft de palm goed zitten.

* Hoe veilig is de riemclip in het gebruik? Valt de Palm spontaan op de grond; is de Palm makkelijk van de riemclip af te halen; hoe zakkenrollerbestendig is dit?

Ik zal eerlijk zijn en zeggen dat ik de riemclip weing gebruik (ik loop meestal in kostuum en dan vind ik dat minder passen). Ik heb hem thuis weleens aan de riem gehangen en het systeem lijkt veilig. Het systeem bestaat uit een soort knijper die je aan je riem doet. De Palmcase heeft een knopje aan de achterkant en die "druk" je door een veersysteem. Na één keer doe je dat zonder te kijken. Om de Palm eruit te halen moet je een knopje indrukken (veer ontgrendelen). Ook dat gaat na één keer op de tast...
Zakkenrollerbestendig.... Tja, wat moet ik daar op zeggen. Ik denk het niet. In de drukte voel je waarschijnlijk niet dat iemand hem keurig van je riem afhaalt, en een flinke ruk zal de clip wel van je broek aftrekken....


* Sluit de flap goed af door de magneten?

Ja.

* Voelt de case goed aan in de hand of liggen de hoeken/randen van de case niet echt lekker in de hand?

Voelt prima, ruikt lekker (leer lucht) en ziet er prachtig uit.

Ik heb maar één opmerking: als je hem niet aan je riem gaat dragen, neem dan de versie die dat dan ook niet kan. Daar zit geen knopje aan en dat draagt (ik draag hem altijd in het borstzakje van mijn overhemd) denk ik makkelijker, al heb ik hier in de praktijk weinig last van...
__________________
Met vriendelijke groet,
Harry

Van een Sharp IQ-8300M via een Philips Velo naar een Filofax en vervolgens via een Palm V en een Palm M505 naar een Tungsten T (van teleurstelling) en een Dell AXIM X30 besteld...
  #13  
Oud 30 augustus 2001, 22:16
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Intussen heb ik ook de Vaja-case besteld en binnengekregen. Het is inderdaad een erg mooie case! Nu nog een stel bruine cowboylaarzen erbij en een grote hoed.
Ook leuk trouwens, om op de UPS-site te kunnen zien waar je case zich bevindt tijdens het transport.
Er zat bij aflevering wel een btw-bon bij, maar aan de besteller heb ik niets hoeven te betalen. Hoe gaat zoiets in z'n werk? Krijg je later een acceptgiro ofzo thuisgestuurd?

Over de case zelf: die ligt lekker in de hand en ziet er chique en schattig uit.
Alleen is het me opgevallen dat de Palm niet helemaal tot aan de onderkant van de case is te duwen. Hierdoor blijft er bij de sync-opening een klein stukje leeg. Syncen lukt wel in de cradle (beetje doorduwen), maar in de PPK wil-ie (nog) niet. De connector van de Palm wil niet echt de connector van de PPK pakken.

Peter
  #14  
Oud 01 september 2001, 18:02
palm(bier)'s schermafbeelding
palm(bier) palm(bier) is offline
Senior lid
Voornaam: Antoni
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 augustus 2001
Locatie: Ooltgensplaat
Berichten: 71
Hehe, eindelijk heb ik hem ook binnen. Netjes met UPS alleen een probleem, de magneetjes sluiten prima tot dat ik m'n Palm (m505)in de case plaats. Zou dit komen door de metalen behuizing van de 505 of heb ik gewoon pech met de plaatsing van de magneetjes?
  #15  
Oud 01 september 2001, 19:18
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Bij mij sluit de case perfect met de magneten (ook m505). Toch las ik ergens iemand anders ook klagen over het niet helemaal sluiten door de magneten. Volgens hem ging dit echter na langer gebruik en door het soepeler worden van het leer wel over.

Bij mij is de Palm met case moeilijk te verwijderen uit de cradle. Ik moet veel 'geweld' gebruiken om de 'krak' te horen en de Palm los te krijgen. De case loopt namelijk niet strak aan de onderkant langs de Palm, maar zit er enkele millimeters ruimer omheen.

Peter

Laatst gewijzigd door Peter Bulthuis; 02 september 2001 om 23:32.
  #16  
Oud 02 september 2001, 21:05
palm(bier)'s schermafbeelding
palm(bier) palm(bier) is offline
Senior lid
Voornaam: Antoni
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 augustus 2001
Locatie: Ooltgensplaat
Berichten: 71
Bij mijn case zit inderdaad ook iets ruimte aan de onderkant, ik heb echter geen probemen in de cradle en ook niet met m'n portable keyboard. Zo zie je maar een VAJA is puur handwerk iedere gebruiker heeft iets anders dit is niet ten nadele want ik heb alleen maar lof over de kwaliteit van de case.
  #17  
Oud 02 september 2001, 23:43
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Het is inderdaad een kwalitatief zeer goede case en ziet er nog erg mooi uit, ook. Beslist een aanrader!

Peter
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023