Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26 mei 2007, 14:05
Edwin
Guest
 
Berichten: n/a
Op zoek naar een palm!

Hallo!

Het is dus helemaal nieuw voor me, maar ik ben op zoek naar een goedkope pda die in ieder geval de volgende specificaties heeft:

- draaiend op PALM OS V 5,0 of hoger
- Bluetooth communicatie
- 320x320 of hoger display
- 16-bit color resolution of hoger


Dat moet erop zitten en verder maakt het dus niks uit, en zoek ik echt de allergoedkoopste.

Ik hoop dat iemand wat weet!

Laatst gewijzigd door Edwin; 26 mei 2007 om 15:13.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 mei 2007, 14:57
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hallo Edwin en welkom op het forum!

Welke modellen heb je zelf al gevonden? Mag het ook tweedehands zijn? Mij lijkt de Tungsten|E2 de beste keus.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 mei 2007, 15:10
Edwin
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor je antwoord. Het mag zeker een tweedehandsje zijn, want dat maakt het alleen maar goedkoper. Ik zag in het verkoop gedeelte van dit forum dat iemand genaamd Oscar een Tungsten T verkoopt, dat is misschien wel wat voor mij.

Ik moet alleen nog even uitzoeken of deze geschikt is voor mijn doel. Ik wil hem namelijk alleen maar gebruiken om een rockford fosgate 3sixty.1 te kunnen configureren via bluetooth. Vandaar dat overige functie's ook niet nodig zijn en ik dus een goedkoop dingetje zoek.

Laatst gewijzigd door Edwin; 26 mei 2007 om 15:15.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 mei 2007, 18:39
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Verplaatst naar Koopadvies.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 mei 2007, 21:34
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Bekijk bericht
Ik wil hem namelijk alleen maar gebruiken om een rockford fosgate 3sixty.1 te kunnen configureren via bluetooth. Vandaar dat overige functie's ook niet nodig zijn en ik dus een goedkoop dingetje zoek.
Wat is dat voor een eng ding? Een speakersysteem zegt Google, maar wat kan je er aan instellen en hoe? Is het hebben van Bluetooth alleen voldoende? Of heb je er software voor?

In principe kan een Tungsten|T hetzelfde als de E2 trouwens.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 mei 2007, 23:10
Edwin
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Wat is dat voor een eng ding? Een speakersysteem zegt Google, maar wat kan je er aan instellen en hoe? Is het hebben van Bluetooth alleen voldoende? Of heb je er software voor?
Het is een signaalprocessor die het mogelijk maakt om een versterker (en alles wat je verder nog wilt) aan te sluiten op een standaard in de auto geintegreerd geluidssysteem, en ook door het meten en corrigeren van het signaal de geluidskwaliteit verbeterd. Verder zitten er nog instellingen in als equalizers enz.

Je moet de software (van 2mb of zoiets) op een pda zetten en daarmee kan je hem via bluetooth afstellen.

Laatst gewijzigd door Edwin; 27 mei 2007 om 23:18.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 mei 2007, 09:58
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ok, duidelijk. Je weet dat dit werkt onder PalmOS 5? Ik ga ervan uit van wel, aangezien dat één van je vereisten was In ieder geval doet de gehele Tungsten|T serie wat je wilt, de T|X, de LifeDrive en T|E2. Ook de Treo 650 en hoger doen wat je wilt. Goedkoopste zullen de T-serie en E2 zijn.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 mei 2007, 10:40
Edwin
Guest
 
Berichten: n/a
ja die vier vereiste "opties" die ik had opgeschreven staan in de handleiding, maar ik lees nu net dat een Palm zire 72 ook prima werkt!

Wat zijn de grootste verschillen tussen een Palm zire 72 en een tungsten T?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 mei 2007, 12:16
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Voor mij slider en camera. En 2ehands prijs (T moet stuk goedkoper zijn).
Met citaat reageren
  #10  
Oud 28 mei 2007, 13:59
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
De Tungsten|T staat wel bekend om problemen met de schermuitlijning, die is soms simpelweg niet meer goed te krijgen. Voor meer informatie kun je zoeken op "digitizer tungsten". De Zire72 is probleemlozer, afgezien van wat beginproblemen met de blauwe coating (zoekterm "zire72 coating"). Bovendien heeft de Zire72 een wat mooier scherm, waarbij overigens erkend moet worden dat het scherm van de Tungsten|T ook prima is.
Feit blijft wel dat de Tungsten|T tweedehands goedkoper is, maar mijns inziens dus ook een wat groter risico met zich meebrengt.

Alternatieve palms met bluetooth zijn de Sony CLIE TG50 en de Sony CLIE NX73V. Beide moeten zo ongeveer voor dezelfde prijs te vinden zijn als de Zire72.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 28 mei 2007, 16:04
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
NX73V, dat is een mooi apparaat inderdaad. Zou ik voor gaan als ik tweedehands iets in die richting zocht.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 29 mei 2007, 16:54
Edwin
Guest
 
Berichten: n/a
Hm.. ik denk dat ik toch maar moet zoeken naar een zire 72 dan. De tungsten T staat namelijk ook (om voor mij onbekende reden) niet in de lijst met pda's die compatible zijn met het 3sixty apparaatje.. en de zire 72 wel.

toch heeft de tungsten t wel alle benodigheden die ze aangeven, maar ja ik zoek voor de zekerheid maar een zire 72 dan!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023