Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14 mei 2007, 13:52
Jwe
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down palm z22 - Outlook Conduits - synch probs

Hoi Allemaal!

Bij het installeren van de Z22 palm lukt het me niet om mijn PALM te synchroniseren met de bijgeleverde software.

Bijgeleverde software is palm outlook conduits en een ander e-mail en contactenbeheersysteem.

de installatie verloopt vlekkenloos, zelfs het synchroniseren lijkt te lukken. Je ziet namelijk vanalles over het scherm flashen voor de gebruiker.
Toch worden géén agenda items of contactpersonen gesynchroniseerd.

Gebruik je de 3de party software PocketMirror dan lukt dit wel, dit programma is echter voor ettelijke $$'s te koop. En dat zie ik niet zitten.

Ik heb alle updates voor de conduits binnengehaald en ook de configuratie staat op synchroniseren met outlook. Ik gebruik outlook 2003 en heb administrator rechten...

Enig idéé?

groeten
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 mei 2007, 14:31
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jwe Bekijk bericht
Bijgeleverde software is palm outlook conduits en een ander e-mail en contactenbeheersysteem.
Ik neem aan dat je Palm Desktop bedoelt? En staan daar je afspraken enzo wel in?
Citaat:
Gebruik je de 3de party software PocketMirror dan lukt dit wel, dit programma is echter voor ettelijke $$'s te koop. En dat zie ik niet zitten.
Tja voor niets gaat de zon op.....
Citaat:
Ik heb alle updates voor de conduits binnengehaald en ook de configuratie staat op synchroniseren met outlook. Ik gebruik outlook 2003 en heb administrator rechten...
Ik ben (vanwege het verschrikkelijke gedrocht Outlook en de steeds groter wordende problemen daarmee) weer terug gegaan bij Palm Desktop. Niets mis mee.

Wil je toch absoluut Outlook blijven gebruiken, bekijk dan eens de settings in je HotSync Manager. Staan die wel op Outlook?
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 mei 2007, 21:18
Phobophile Phobophile is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 24 december 2005
Berichten: 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
Tja voor niets gaat de zon op.....
Die uitspraak gaat in dat geval absoluut niet op vind ik. Je moet zonder 3rd party apps de basisfunctionaliteit van je Palm natuurlijk kunnen gebruiken lijkt me.

Maar gebruik je toevallig Outlook 2007, Jwe? Dan moet je een update installeren. Hier te vinden:
Palm - Support - Outlook 2007 Update for Palm OS Devices

Als je een oudere versie gebruikt zou ik niet weten wat het probleem is, want Outlook 2003 heeft het bij mij altijd prima gedaan i.c.m. de Z22.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 mei 2007, 07:14
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Phobophile: zou je in het vervolg eerst willen lezen voordat je ongefundeerde uitspraken doet?

Mijn "Voor niets gaat de zon op" opmerking slaat op het feit dat Jwe voor PocketMirror moet betalen. Veel duidelijker kan ik het met de quotes niet maken. Dat heeft helemaal niets te maken met het feit dat bijgeleverde software om wat voor reden dan ook niet werkt.
Als softwareontwikkelaar heb ik een gruwelijke hekel aan mensen die wel bereid zijn honderden euro's uit te geven aan hardware (dat kun je tenminste vasthouden), maar als er software op gezet moet worden willen ze daar nog niet eens een paar tientjes voor betalen. Vandaar dat ik het niet kon laten om er een kleine opmerking over te plaatsen.

Als je het eerste bericht gelezen had, had je ook gezien dat Jwe Outlook 2003 gebruikt. Een hele verhandeling houden over conduits updaten naar 2007 is dus zinloos en brengt Jwe alleen maar op een dwaalspoor (ook al acht ik hem slim genoeg....).

Wel zou het kunnen zijn (Jwe heeft het over "ik heb alle updates binnengehaald") dat door het updaten synchronisatie met Outlook 2003 juist niet meer werkt. Maar Microsoft kennende is alles upwards compatibel dus zouden updates ook moeten werken met oude versies van hun software....
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 mei 2007, 13:24
Phobophile Phobophile is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 24 december 2005
Berichten: 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
Phobophile: zou je in het vervolg eerst willen lezen voordat je ongefundeerde uitspraken doet?
Zou je in het vervolg eerst even koffie willen drinken voor je op mij reageert? Christeneziele, wat voor aanleiding gaf ik tot een dergelijke chagrijnige reactie?

Je hebt er een hekel aan als mensen niet 'een paar tientjes' willen betalen voor software. Dat ik me voorstellen, maar in dit geval wil de TS dit niet, omdat de sync-functionaliteit in principe geleverd wordt door de software van Palm.
Die paar tientjes zijn relatief trouwens in dit geval nog best veel, want een Z22 kost net iets meer dan €100,-. Die 'honderden euro's aan hardware' gelden dus alleen als hij er een stuk of drie, vier heeft...

Citaat:
Als je het eerste bericht gelezen had, had je ook gezien dat Jwe Outlook 2003 gebruikt. Een hele verhandeling houden over conduits updaten naar 2007 is dus zinloos en brengt Jwe alleen maar op een dwaalspoor (ook al acht ik hem slim genoeg....).
Uiteraard heb ik het bericht gelezen. Alleen las ik tot twee keer toe over de versie van Outlook heen. Suf, inderdaad. Gezien jouw pesthumeur waarschijnlijk voldoende om je hele dag te verpesten. Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa!
Als je het posten van een link al trouwens 'een verhandeling' vindt. Wow, dan zou je eens een 'boek' moeten zien! Pagina's vol woorden en letters!

Ik betwijfel of ik Jwe op een dwaalspoor bracht door mijn essay (of hoe noemde je het ook alweer?) over Outlook 2007, daar ik begon met de vraag 'Maar gebruik je toevallig Outlook 2007, Jwe?'

P.S. Ik hoef er geen etymologisch woordenboek op na te slaan om erachter te komen wie geen aanleiding gaf tot de uitdrukking 'een vrolijke Frans'. Scheelt me weer wat leeswerk.

P.P.S. Ah, kijk aan. Zie je wel. Het was een andere Frans. Check de verhandeling: Volkscultuur.nl - Kennis :: Wie was vrolijke Frans?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 mei 2007, 14:29
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499

Off-topic
Goed, heren, klaar ermee en nu weer on-topic s.v.p.


Voor Jwe: heb je al gekeken bij de instellingen van de HotSync-conduit? Het kan zijn dat je de juiste mappen moet toewijzen binnen Outlook, zodat de conduit de juiste data weet te vinden. Geeft de log ook geen foutmeldingen?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 mei 2007, 09:43
Jwe
Guest
 
Berichten: n/a
dank allemaal

Beste tip van de vele reacties: Eens nakijken of de mappen correct zijn ingesteld in outlook. Het zal wel een probleem zijn in dien aard.

De opstelling die ik wil gebruiken is namelijk in een netwerkomgeving in een onderneming. Eigenlijk leveren we (IT) geen support aan de werknememers voor apparaten die ze zelf meebrengen, maar via dit forum probeer ik toch een extra effort te doen.

Desnoods kopen we het programma PocketMirror maar aan, ik zit zelf dus in de IT wereld en weet wat het allemaal wil zeggen! PocketMirror werkt dus PRIMA.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023