Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05 mei 2007, 19:33
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Treo 680 uit de USA

Beste mensen,

Ik ben voornemens om aanstaande zomer in Amerika een Sim-lock vrije Treo 680 aan te schaffen. Gezien de voordelige dollarkoers kan me dat al snel zo'n €75 besparen.
Ik heb hier en daar al op dit forum zitten zoeken, maar kan hier niet precies vinden wat de voors en tegens van zo'n 680-import zijn. Volgens PalmOne is de garantie wel wereldwijd. Ik heb ook vragen over de bruikbaarheid mijn huidige Treo (650) reislader: past deze connector ook op de 680? en hetzelfde geldt voor de 650 cradles: ik begrijp dat de cradle van de 650 weliswaar bruikbaar is, maar dit ook een risico heeft van een slechte batterijwerking met de 680?
Verder had ik bedacht om voor vertrek op een geheugenkaartje een backup te maken van de 650 met Backupman en dit kaartje in Amerika te gebruiken om de nieuwe 680 direct te kunnen voorzien van een recente agenda en contactpersonen. Ook mijn SIM-kaart van KPN Mobiel gaat natuurlijk mee. In dat geval hoef ik de 650 niet mee te nemen en kan ik ter plekke direct gebruik gaan maken van de 680. Is dit werkbaar of zijn er andere/betere alternatieven voor een voorlopige installatie..??
Kortom: graag adviezen en tips.
bvd
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 mei 2007, 11:15
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Een backup van een 650 werkt alleen op een 650.
Dat is altijd zo.
Je kan geen backup van de ene palm zomaar op de andere palm zetten.
De enige kans die je wel kan proberen is als volgt:
Grote schoonmaak.
Alleen de agenda/adressen klaarmaken.
Dan een backup maken op sdcard.
Neem Filez ook mee voor het terugzetten van de software.
De rest van de benodigde software kan je dan los in een map op de sdcard zetten indien de software dat zo toe laat.
Heb dat zo 1 keer gedaan en werkt wel.
Het slimte is natuurlijk bij thuiskomst een grote schoonmaak te doen en alle updates/patches e.d. te installeren.
En dan pas de rest van de benodigde software te installen.
En dan pas aan backup denken.

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 mei 2007, 19:29
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Peter,

Bedankt voor je reactie....Als ik dat zo lees lijkt het middel erger dan de kwaal en kan ik beter gewoon een briefje meenemen met daarop de belangrijkste contactpersonen en die dan ter plekke in de 680 opvoeren..
Het gaat mij er vooral om, dat die nieuwe Treo dan "in gebruik" is, zodat de douane niet achterdochtig zal worden...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 mei 2007, 09:57
JanB JanB is offline
Lid
Voornaam: Jan
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 19 augustus 2003
Locatie: Zwolle
Berichten: 44
Stuur een bericht via Skype™ naar JanB
@apeka

Maar je weet toch dat de douane hier meeleest?

Op de site van de douane staat:

"Soms kan de Douane u vragen om aan te tonen dat bepaalde goederen al in uw bezit waren toen u uit Nederland vertrok. Dit geldt vooral voor luxe en kostbare goederen, zoals fototoestellen, muziekinstrumenten, gouden sieraden en laptopcomputers. Het is daarom handig om van deze artikelen een aankoop-, betalings- of garantiebewijs of een zogenoemde Douaneverklaring mee te nemen als u op reis gaat."

Laatst gewijzigd door JanB; 11 mei 2007 om 09:59. Reden: Link aangebracht
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 mei 2007, 18:03
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo Jan,

Ik begrijp natuurlijk dat de douane hier ook meeleest..Waar werk jij eigenlijk...?

Overigens kun je met het beleid van de douane geen kant op: de ene keer mag je zonder problemen relatief dure zaken probleemloos invoeren uit Amerika, de andere keer doen ze al moeilijk over een paar CD's...Mijn Amerikaanse schoonfamilie heeft in het verleden al vaker cadeau's meegebracht, waarvan het zelfs mij verbaasde dat ze daar geen invoerrechten over hadden moeten betalen...
Het is overigens nog lang niet zeker dat ik ook echt een Treo 680 in de States ga aanschaffen. Ik ben me nog steeds aan het oriënteren, want ik begrijp dat er ook nadelen aan verbonden zijn.
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 mei 2007, 18:13
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Ik ben me nog steeds aan het oriënteren, want ik begrijp dat er ook nadelen aan verbonden zijn.
Een zo goed als nieuwe tweedehandse bijvoorbeeld
http://www.palmclub.nl/forums/koop-a...ster-palm.html
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023