Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14 februari 2007, 07:00
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
[Nieuws] Palm blijft functionaliteit boven design stellen

In een interview op de 3GSM beurs in Barcelona verklaarde Ed Colligan, CEO van Palm, functionaliteit en bedieningsgemak te stellen boven "design fads" (grillen in ontwerpen). Hoewel een GSM tegenwoordig meer een statussymbool is geworden zal op de lange termijn functionaliteit en bedieningsgemak een grotere drijfveer zijn voor aankoop.

Hij denkt dat zijn "core business klanten" meer geïnteresseerd zijn in betrouwbare applicaties en goede functionaliteit. "Een heleboel mensen onderschatten enorm wat die differentiatie inhoudt", aldus Colligan. Recente innovatieve designs (zoals de Motorola RAZR) zouden best wel eens voorbijgaande modegrillen kunnen zijn, want hoewel die telefoons ultradun geworden zijn, gaat dat ten koste van de batterijgebruiksduur. "En Palmgebruikers willen een batterij die een hele dag mee gaat. Dat kan ons op de korte termijn klanten kosten, maar we hebben 14 jaar ervaring in het maken van kleine computers, dus wij gaan niet overstag."
Colligan ziet ook dat de telefoonmarkt meer naar samengestelde devices schuift (iets wat dus goed is voor Palm met de Treo serie) en verwelkomt Apple's iPhone dan ook. Volgens hem kan dit alleen maar goed zijn voor de markt als geheel. "Palm hoeft niet zo groot te zijn als Motorola of Nokia om toch concurrerend te zijn".



Bron: http://www.marketwatch.com/news/stor...013D9053AFF%7D
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3709-s6lkcytq0f8.jpg‎ (17,2 KB, 1x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 februari 2007, 08:39
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
In een interview op de 3GSM beurs in Barcelona verklaarde Ed Colligan, CEO van Palm, functionaliteit en bedieningsgemak te stellen boven "design fads" (grillen in ontwerpen). Hoewel een GSM tegenwoordig meer een statussymbool is geworden zal op de lange termijn functionaliteit en bedieningsgemak een grotere drijfveer zijn voor aankoop.
Wat mij betreft is dat ook zo. Kan me daarin best vinden.
Frutseltjes en flatseltjes enzovoort, heb ik niet nodig.
Het moet gewoon "core" doen waarvoor het is bedoeld.
Als ik me wil vergapen aan mooie liflafjes of oplichtende en schuivende beelden, dan zoek ik daar wel een progje van.

Citaat:
"En Palmgebruikers willen een batterij die een hele dag mee gaat. Dat kan ons op de korte termijn klanten kosten, maar we hebben 14 jaar ervaring in het maken van kleine computers, dus wij gaan niet overstag."
Hum, als Treo 680-gebruiker moet ik even slikken...
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 februari 2007, 08:50
DavidDB DavidDB is offline
Senior lid
Voornaam: David
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Locatie: Gavere (België)
Berichten: 52
Stuur een bericht via MSN naar DavidDB Stuur een bericht via Skype™ naar DavidDB
Het een hoeft het andere toch niet altijd uit te sluiten
al gaat bij mij functionaliteit nog steeds veel boven design
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 februari 2007, 09:24
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
En Palmgebruikers willen een batterij die een hele dag mee gaat. Dat kan ons op de korte termijn klanten kosten
Ah, fijn dat Palm de batterijproblemen met de Treo 680 inziet.

En inderdaad, het een hoeft het ander echt niet uit te sluiten. Een grafisch hoogstandje als DialByPhoto bijvoorbeeld, biedt veel en veel meer functionaliteit dan de standaard Phone-applicatie van de Treo 650.

En goh, dat geschuif met de Tungsten|T-serie, dat was ook een modegril?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 februari 2007, 10:11
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Ah, fijn dat Palm de batterijproblemen met de Treo 680 inziet.
Het standpunt van Colligan over accuduur is natuurlijk betrekkelijk. Een batterij van 1500mAh gaat theoretisch natuurlijk 2 keer zo lang mee als een batterij van 750mAh, maar dan moet je natuurlijk wel de stroomopname gelijk houden. Een Treo 680 met "ontwerpproblemen" trekt natuurlijk veel meer stroom dan een Treo 650 zonder die problemen en een Razor zal misschien nog minder stroom trekken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
En goh, dat geschuif met de Tungsten|T-serie, dat was ook een modegril?
Maar wel een functionele modegril, want de Tungsten|T serie was daardoor op dat moment aanmerkelijk keiner dan de rest.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 februari 2007, 10:17
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Het standpunt van Colligan over accuduur is natuurlijk betrekkelijk. Een batterij van 1500mAh gaat theoretisch natuurlijk 2 keer zo lang mee als een batterij van 750mAh, maar dan moet je natuurlijk wel de stroomopname gelijk houden. Een Treo 680 met "ontwerpproblemen" trekt natuurlijk veel meer stroom dan een Treo 650 zonder die problemen en een Razor zal misschien nog minder stroom trekken
Jij proefde de het sarcasme niet?

Citaat:
Maar wel een functionele modegril, want de Tungsten|T serie was daardoor op dat moment aanmerkelijk keiner dan de rest.
Onzin. Op hetzelfde moment lanceerde Sony de SL/SJ serie die vrijwel even klein was, zonder schuif, dus aan de hardware lag het niet. En hoe functioneel is het om -schuif- elke keer als je iets wilde schrijven -schuif- het ding -schuif- open te trekken?

Daarnaast bleef het stuk scherm dat 'onder de schuif' verborgen zat bij de T|T3 gewoon aan! Hoe functioneel is het om een stuk scherm te verbergen, maar toch energie te laten zuigen?

En als het inderdaad een betere oplossing was, en geen - zoals Colligan het noemt - modegril, waarom hebben we sinds de T|T5 geen uitschuifbaarheid meer?
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 14 februari 2007 om 10:23.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 februari 2007, 10:53
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik vind het nogal makkelijk om te zeggen dat je voor functionaliteit gaat, terwijl het juist ook de functionaliteit is die, gelet op de vele out-of-the-box hardwarepoblemen bij de Treo680, tekort schiet.

Heel, heel langzaam begin ik te denken dat Palm het niet gaat begrijpen cq. redden.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 februari 2007, 18:16
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Wat ik me afvraag is waarom, gezien deze redenatie van dhr. Colligan, er nog steeds geen Wifi in de Treo-lijn zit. Dat kan je met enig goed fatsoen in deze tijd toch geen meer omschrijven als een design-item of een frutseltje

@Metck:
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 februari 2007, 20:08
jurgen32's schermafbeelding
jurgen32 jurgen32 is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 juni 2005
Locatie: Tilburg
Berichten: 64
Ik heb een Treo 680 en een Motorola RAZR
Maar de RAZR gaat veel langer mee met de accu dan de treo
Maar dit zijn twee totaal verschillende GSM's en totaal andere klasse

Maar om een grotere marktaandeel te krijgen en een jong publiek te trekken moet palm maar een andere treo ontwikkelen, het (jonge) oog wil ook iets.


ps Ik vind de treo WEL mooi
Jurgen

Laatst gewijzigd door jurgen32; 14 februari 2007 om 20:15.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 februari 2007, 20:21
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smaus Bekijk bericht
@Metck:
Ja, ik zou graag iets positiefs over Palm willen zeggen, maar ze maken het me niet makkelijk.

Die Colligan begrijpt het mijns inziens gewoon niet... Misschien was het met de oudere productietechnieken en componenten moeilijker om design en functionaliteit in 1 apparaat te proppen, tegenwoordig laten vele bedrijven (samsung, apple et cetera) zien dat het wel kan. En de jeugd *wil* iets moois. En dat zijn de consumenten van de toekomst.

En nog iets. Ik vind het best om software te kopen die beter is dan de bijgeleverde software (Chatter ipv Versamail, Xiiino ipv Blazer/Web, Weekview/ ipv Calendar) maar vind het te gek voor woorden dat met name Treo 680 bezitters een aparte (te dikke) batterij moeten kopen om de hele dag door te kunnen komen. Maar dan wel zeggen dat je al 14 jaar ervaring hebt in het bouwen van handhelds... Jaja, misschien moeten ze dan ook eens wat gaan doen met die ervaring. Want uitgezonderd de Treo 650 heeft Palm de laatste jaren (sinds het verscheiden van de Sony Clie's??!!) niets vernieuwends gepres(en)teerd. (Ok, misschien de LifeDrive, maar dat is uiteindelijk ook niet veel geworden).
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023