Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 februari 2007, 19:25
fvrutten
Guest
 
Berichten: n/a
toetsenbord Treo 650 onbruikbaar

Geachte forumbezoekers,

Bezoek dit forum al tijden, en leer vooral van jullie reacties op problemen van anderen. Nu heb ik zelf een probleem waarmee jullie mij hopelijk verder kunnen helpen.

Vermoedelijk door viezigheid (huuidvet/stof), reageerde de ''b'' op mijn toetsenbord niet meer, kon m ook niet meer indrukken. Drukte ik er echter hard op, dan werd vaak wel op het display een van de omliggende letters weergegeven.

Als oplossing, die in retrospectief niet zo verstandig blijkt, heb ik een heel klein beetje Glassex op het toetsenbordje gesprayt, en dat na vijf seconden intrekken weer met een wonderdoekje weggehaald.

Nu lijk ik wel een écht wonder nodig te hebben, want het toetsenbord reageert totaal niet/dan wel onvoorspelbaar. Dus: óf er gebeurt niets, óf een letter van totaal andere kant van het toetsenbordje verschijnt. Óf de letters blijven 'doorlopen'. Bovendien kan ik mijn apllicaties niet meer benaderen via de Home-knop, omdat aan de knop opeens de 'messaging'-functie is gekoppeld.

Nu concreet mijn vraag. Op welke wijze kan ik het toestel het beste drogen, ervan uit gaande dat dit probleem idd door de Glassex-douche is veroorzaakt?

Met vriendelijke groeten, Frank
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 februari 2007, 19:45
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Verplaatst naar Hardware, Palm Treo.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 februari 2007, 20:14
fvrutten
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster Bekijk bericht
Verplaatst naar Hardware, Palm Treo.

Oeps, dacht dat ik m in Hardware had gepost...

</offtopic>
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 februari 2007, 20:26
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik weet niet of een hard reset je toetsenbord zal terugbrengen naar de originele situatie. Anders zit er weinig anders op dan of je garantie aan te spreken of zelf de boel openmaken en schoonmaken.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 februari 2007, 20:40
fvrutten
Guest
 
Berichten: n/a
Dank je Doménique,

De harde reset is wel een optie, ga ik vannacht proberen als ik thuiskom van mijn werk. Maar alvorens ik m ter reperatie aanbied (al dan niet via garantie) vraag ik mij af of te drogen leggen op bijvoorbeeld de verwarming aan dan wel af te raden is....

Iemand ervaring mee?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 februari 2007, 23:12
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik neem aan dat je verwarming de boel niet laat smelten In principe kan dat geen kwaad lijkt me zolang het niet te warm wordt, zeg over de 50 graden. Met name je batterij wordt daar erg ongelukkig van of gaat raar doen, als in zou kapot kunnen gaan. Op een plankje boven de verwarming kan volgens mij geen kwaad. Uiteindelijk gaat het om het droog worden.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 februari 2007, 23:30
fvrutten
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Goed idee, Doménique,

Inmiddels werkt een aantal knopjes weer, eigenlijk alle, behalve die vermadelijde 'b' waar mijn Glassex-actie ook om begonnen was. Harde reset of schoonmaakactie van het OS lijkt me dus niet nodig.

Een schoonmaak van het toetsenbordje blijft wél nodig, ik ga het forum eens napluizen op aanwijzingen over hoe de Treo open te maken is, of andere effectieve manieren om de 'b' los te weken...

Nogmaals dank, groeten Frank
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 februari 2007, 11:00
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Goed spoelen met gedistilleerd water en dan goed laten drogen op de verwarming (zonder batterij!) kan ook goed werken. Ik heb het twee dagen geleden nog gedaan met een gsm die door mijn dochtertje in de wasmachine was gestopt en in een wasje op 40 graden heeft meegedraaid... De gsm werkt inmiddels weer zonder problemen
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023