Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 januari 2007, 20:51
Jand Jand is offline
Junior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 28 september 2006
Berichten: 2
Toetsenbord voor TX

Ik ben wat aan het rondneuzen, maar kom er niet goed uit vandaar deze vraag:
wat is een goed toetsenbord voor de TX? En met goed bedoel ik dan: makkelijk mee te nemen, klein opvouwbaar, lekker typen.....

Jan
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 januari 2007, 15:24
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het Stowaway Infrarood toetsenbord, ook leverbaar als Palm Wireless Keyboard. Die Palm-variant is, op de logo's na, identiek aan de Stowaway versie.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 januari 2007, 18:22
solexpaul solexpaul is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 december 2000
Locatie: Lelystad
Berichten: 149
Stuur een bericht via MSN naar solexpaul
Ik heb de Stowaway Palm keyboard, bevalt super. Bijna net zo typen als op de PC en niet veel groter als een Palm als hij opgevouwen is. Heb deze al een aantal jaren en werkt perfect!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 januari 2007, 18:58
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Ook ik heb een stowaway IR toetsenbord en het werkt schitterend. Enigste minpunt is dat bij mij niet de sneltoetsen voor Palm erop staan. Het is dus een PPC versie. (Hoewel in een pakketje gekocht met mijn palm).
Het toestel is heel gemakkelijk oplooibaar, en voelt toch degelijk aan.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 januari 2007, 22:50
Mmmm Mmmm is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Berichten: 69
Ik heb een Palm Universal Wireless Keyboard (3169WW); werkt super & voordeel boven het hiervoor genoemde model: hij heeft 5 rijen toetsen (dus een aparte rij numerieke toetsen). Bovendien een flink aantal standaard Palm-toetsen, en ook mooi: in landscapemode past hij er netjes in zonder die infraroodantenne uit te hoeven schuiven.
In maart 2006 gekocht bij Hardware Discount, Amsterdam, voor €53
gr Maarten
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 januari 2007, 23:51
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hm, ik dacht dat er maar 1 versie was. Maar er zijn inderdaad 2 versies.

5-rijen Palm Universal Wireless Keyboard

Citaat:
Palm® Universal Wireless Keyboard

Add a full-size, complete yet compact keyboard to your handheld without plugging in a single wire. This portable, ultra lightweight, folds up to fit easily into a coat pocket or purse. It connects to your handheld wirelessly via infrared. The internal battery lasts up to four months, depending on use.

3169WWZ

Palm - Products - Universal Wireless Keyboard
en een 4-rijen: Palm Wireless Keyboard (niet meer te koop op de website??)

Citaat:
Palm™ Wireless Keyboard


Type effortlessly with this foldable, practical keyboard that connects to your handheld wirelessly via infrared. Convenient and practical, it’s the ultimate keyboard solution.

P10946U

model compatibility
Tungsten™ C, E, T2 & T3 and Zire™ 21, 71 & 72 Handhelds

palmOne - Products - Palm Wireless Keyboard
Interessant. Behalve de extra rij, zijn hier nog verschillen in? Mijn Treo 650 past bijvoorbeeld niet in de gleuf van mijn 4-rijen Palm Wireless Keyboard. Past die wel in de 5-rijen Universal versie?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg P10946U.jpg‎ (12,0 KB, 10x gelezen)
Bestandstype: jpg 3169WW.jpg‎ (12,1 KB, 10x gelezen)
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 05 januari 2007 om 23:57.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 06 januari 2007, 00:34
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
En bij Palm2you.nl zijn er twee BT toetsenborden beschikbaar:

Palm2you

Mooie animated GIF's zeg
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 06 januari 2007, 08:46
BarB's schermafbeelding
BarB BarB is offline
Palmofiel
Voornaam: Barbara
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Locatie: Rijswijk
Berichten: 106
Ik zelf heb ook het Stowaway toetsenbord (IR). Ik ben zeer te spreken over dat ding. De toetsen kun je min of meer vergelijken met een laptop toetsenbord. Dus wat plattere toetsen.
__________________
"Kennis is nog geen wijsheid"
Met citaat reageren
  #9  
Oud 07 januari 2007, 10:26
averij
Guest
 
Berichten: n/a
Toetsenborden T - reeks: klant is geen koning

Klant is geen koning ...

Zoals met vele nieuwe zaken, is zo'n inklapbaar toetsenbord een handig ding ! Het is altijd jammer dat fabrikanten van zulke dingen zeer weinig aan de klant denken... maar vaak enkel aan "zaken doen "... (winst maken)!

Ik had ooit een inklapbaar toetsenbord gekocht voor een Palm (uit de vorige generatie) en natuurlijk is het inplugcontact tussen klavier en toetsel niet hetzelfde... die dingen veranderen om de haverklap en niets is standaard (universeel) nog te gebruiken ook niet bij de Palm...ook niet bij de Treo, enz...

Nochtans lijkt het mij niet zo heel moeilijk voor de fabrikant om nu eens definitief éénzelfde model van van inplugcontact te maken, voor alle Palm toestellen en voor alle toebehoren...

Misschien kan Palm een zogenaamd " verloopstuk" op de markt brengen zodat die ietwat oudere dingen (hoogsten een paar jaar) toch nog kunnen gebruikt worden. Mijn inklaptoestenbord ligt al een paar jaar ongebruikt in de schuif, een tweede leven zal er wellicht niet inzitten (zonde van het geld en de energie voor de aanmaak van zoiets en zonde voor het milieu..)
Is Palm een milieuvriendelijk bedrijf ...?

Averij
Met citaat reageren
  #10  
Oud 07 januari 2007, 11:23
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Tja, zo gaat dat. Ik zie dat je nu een Handspring hebt en omdat Palm een heel ander bedrijf is, is het niet vreemd dat ze een andere connector gebruiken. Een jaar of 5 geleden kwam Palm met de universal connector: een connector die op iedere Palm hetzelfde zou moeten zijn. Een paar jaar geleden bleek dat alweer achterhaalt: de UC werd vervangen door de multi-connector die naast data ook geluid door kan laten. Het is dus niet alleen van 'wat zullen we nu weer maken', maar ook 'de vorige connector kende technische beperkingen'.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #11  
Oud 07 januari 2007, 13:28
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Als je een IR of BT koopt, ben je natuurlijk voor iets langer op je gemak...
Met citaat reageren
  #12  
Oud 07 januari 2007, 14:54
BarB's schermafbeelding
BarB BarB is offline
Palmofiel
Voornaam: Barbara
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Locatie: Rijswijk
Berichten: 106
Off topic:
Palm milieuvriendelijk?
Dat is afhankelijk van de klant, hoe snel wil je van apparatuur wisselen en wat gebeurt dan vervolgens met het afgedankte?
Ook ik heb een toetsenbord met een connector waar ik niets anders mee kan dan aansluiten op mijn Vx. Maar maakt dat uit? Nee, mijn Vx is na 5 jaar dienst nog in topconditie en zal, als mijn neefje wat ouder is, een 3de leven krijgen inclusief mijn toetsenbord. Op die manier blijft dat ding dus in gebruik totdat het opgebruikt is en naar de schroothoop kan.
Wij (sommigen) als consument maken dat Palm milieu onvriendelijk is en niemand anders.
__________________
"Kennis is nog geen wijsheid"
Met citaat reageren
  #13  
Oud 07 januari 2007, 23:18
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Een echt klein toetsenbord is de Mini Bluetooth van Brando. En opvallend betaalbaar!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 05 februari 2007, 13:11
NoFRespect
Guest
 
Berichten: n/a
Bluetooth of Infrarood toetsenbord

Houd er wel rekening mee dat als je via bluetooth bijvoorbeeld online wil gaan en daarbij gebruik wil maken van een wireless toetsenbord dat je dan beter een infrarood toetsenbord kan aanschaffen, het is namelijk niet mogelijk om 2 bluetooth functies tegelijk te gebruiken. In OS5 is het echter wel mogelijk om zowel een bluetooth dienst als een infrarood dienst te gebruiken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023