Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22 december 2006, 16:00
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
[Opinie] Wat zijn de beste apps voor de Treo van 2006?

Het jaar loopt weer tegen het einde. Rond deze tijd steekt dan altijd een merkwaardig fenomeen de kop op: de lijstjes. Wie zijn de beste sporters van het jaar? Wat zijn de beste ontwikkelingen van 2006? Wij kunnen dus eigenlijk niet achterblijven: wat zijn volgens jou de beste nieuwe applicaties voor het PalmOS van het jaar 2006?
Iedereen heeft één of meer applicaties waar hij/zij niet zonder meer kan. Soms is dit een ebook-reader, andere keren een spelletje en misschien wel de agenda-applicatie. Hoe dan ook, wij willen graag weten welke applicaties (uit 2006!) jullie nou absoluut de beste vinden. Plaats je Top5 met applicaties en vermeld waarom jij vindt dat die applicaties absoluut tot de beste van 2006 behoren. Een voorwaarde: het programma moet in 2006 nieuw of vernieuwd zijn.


bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3371-fqr0z8lccbw.jpg‎ (69,5 KB, 50x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 december 2006, 16:15
bastichelaar
Guest
 
Berichten: n/a
Ik nomineer PocktTunes 4.0: Geniaal, streaming radio op je device (via EDGE compleet vloeiend), covers automatisch ophalen, schitterende interface, need I say more?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 december 2006, 19:56
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
PocketTunes 4 vind ik ook heel erg goed. Vandaag weer een stuk in de trein gezeten, en op enkele stukjes zonder dekking na heb ik vloeiend streams beluisterd (T-Mobile PIT (GPRS)).
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 december 2006, 21:51
eric40 eric40 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Berichten: 118
Op de valreep, DialByPhoto. Voor $9,95 hoef je als Treo 650 bezitter niet een Treo 680 te kopen om toch het gevoel te hebben een nieuw toestel te hebben. Dat gevoel heb ik tenminste.
Maar Treo 680 zullen een nog mooiere toestel hebben met deze telefoon applicatie.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 december 2006, 22:19
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Alle goede programma's die ik gebruik zijn ouder (bv tcpmp, fbtv).
PocketTunes 4 vindt ik helemaal niet zo brilliant, maar dat kan ook aan mij liggen, want ik krijg die streams niet helemaal goed ingeregeld (en vindt het bedrag voor de upgrade 4 deluxe wel hoog).

@Bram, waar luister jij dan naar, want met T-mobile PIT heb je vaak te weinig bandbreedte.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 december 2006, 00:07
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolfY Bekijk bericht
PocketTunes 4 vind ik helemaal niet zo brilliant, maar dat kan ook aan mij liggen, want ik krijg die streams niet helemaal goed ingeregeld (en vindt het bedrag voor de upgrade 4 deluxe wel hoog).

@Bram, waar luister jij dan naar, want met T-mobile PIT heb je vaak te weinig bandbreedte.
Toevallig had ik hem vandaag voor het eerst uitgeprobeerd, dus echt favoriete channels heb ik nog niet. Maar alles wat ik probeerde, ging prima. Als het niet goed werkt, moet je de streams misschien updaten (naar lijstje met streams gaan, via menu Update). Om even specifieke radiostations te noemen die momenteel prima werken: 'DI European Trance' (categorie top stations) en 'WBUR 90.9 FM Boston' (categorie talk). Beide heb ik net 3 minuten zonder hapering afgespeeld. In de trein vanmiddag had ik ook geen enkele hapering, behalve op stukjes waar ik slecht bereik had. Let trouwens op dat je niet de categorie 'hi speed network stations' kiest; die hapert wel.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 december 2006, 07:43
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Google Maps for PalmOS.

Behalve dat het gewoon leuk is heeft het me ook al een paar keer geholpen om de weg te vinden.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 december 2006, 08:28
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Googlemaps hier ook.
Nooit meer verdwalen in de meeste landen. NL/UK/B/G
Al is Mundu Radio ook een goede 2e.

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #9  
Oud 24 december 2006, 10:24
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Post

Hier komt mijn top 5:

1. Core Player v1.0.4 (gebaseerd op de code van TCPMP, nu een volwaardige Media player)
2. Uninstall Manager v3.11 (vanwege de nieuwe functie waarmee je actieve applicaties via een "forced delete" kunt verwijderen - zonder dat je eerst een warm reset nog hoeft te doen)
3. Google Maps (je weg vinden zonder GPS)
4. Smaato Cost v2.0 (de meest uitgebreide kostenbeheerprogramma / GPRS counter voor je Palm - ook nog eens gratis )
5. Chatteremail v3.0.2 (nog steeds naar mijn mening de beste e-mail applicatie voor de Treo, Chatter heb ik ook op mijn lijst gezet vanwege de toewijding waarmee aan dit programma continu wordt gewerkt en de talloze updates en verfijningen die dit programma de afgelopen tijd heeft gehad, waarbij de nieuwe functie "Deeper Sleep" om de batterij van de Treo 680 te ontlasten een zeer welkome toevoeging is)
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #10  
Oud 24 december 2006, 14:47
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Ik nomineer even ChatterEmail mee. Dit email programma steekt verschillende desktop email clients naar de kroon.

Rob
Met citaat reageren
  #11  
Oud 24 december 2006, 21:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Thumbs up

In willekeurige volgorde:
  • Datebk6 - PIM applicatie. Na lang wachten een zeer functionele upgrade waardoor Datebk nog krachtiger is geworden. Geen nutteloze, maandelijkse upgrade zoals concurrent Agendus waarbij er altijd bugs achterblijven om in een volgende upgrade op te lossen. Datebk6 is daarnaast Gorilla-vriendelijk.
  • Chatteremail 3 - E-mail applicatie met Pushmail functionaliteit. De toewijding van Marc Blank is fenomenaal. Vergeet Snapper of Versamail: Chatteremail is de applicatie die je moet hebben als je veel met E-mail op de Treo werkt
  • CallRec 4.0 - Voicememo en telefoongesprekken opnemen. Een van de weinige voicememo applicaties die ook telefoongesprekken kan opnemen. Daarnaats ook 'multitasking' mogelijk tijdens opnemen: alle andere programma's zijn gewoon bereikbaar dankzij ingenieus kunst- en vliegwerk van de maker, aangezien PalmOS zelf geen multitasking OS is.
  • Opera Mini 2 en 3 - Internet browser. Ondanks de zeer gebrekkige (lees: geen) ondersteuning vanuit Palm en IBM voor de Palm Java Virtual Machine die vol met bugs zit, heeft het team van Opera Mini voor een functionele versie gezorgd voor de Palm. Op de Treo 650 wordt het gehinderd door de zeer kleine Dynamic Heap, DBCache en de gehandicapte Java VM, maar dankzij de uitstekende wisselwerking van developers en gebruikers op de fora van Opera wordt er stap voor stap naar verbeteringen gezocht.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 24 december 2006 om 21:17.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 25 december 2006, 14:56
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Als het nieuwe software in 2006 betreft:

CallLog+ van Chapura: naast Keysuite een volledige synchronisatie met Outlook. Aantekeningen worden hierdoor ook op de pc volledig meegenomen.

Bluetooth Audio Gateway van Softick: hierdoor mogelijk ook via bluetooth met de Treo 650 stereo naar muziek te kunnen luisteren.

De eerder genoemde Callrec 4.0 van Qmobilsoft voor niet alleen het gebruik als voicerecorder, maar ook voor het opnemen van telefoongesprekken. Dat is handiger dan bijvoorbeeld een routebeschrijving helemaal opschrijven.

Calculon van Tinysoft is meer dan een rekenmachientje, maar is een volledige converter voor allerlei eenheden, zoals valuta, verschillende maten enz. Je kunt ook zelf waarden invoeren voor wat je maar wilt.

En om het rijtje beperkt te houden, wil ik hieraan toch Documents To Go Premium 9.0 van Dataviz toevoegen. Niet alleen is PDF volledig toegevoegd, maar documenten blijven hun opmaak nu volledig houden en zijn zowel op je palm als pc eenduidig.
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023