Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 december 2006, 10:00
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Software] DialByPhoto - nieuwe contactapplicatie

GX-5 heeft een nieuw type adresboek uitgebracht met de naam DialByPhoto. Het ziet er veelbelovend uit, met een mooie grafische interface. Momenteel is DialByPhoto nog in betafase. Wie nu al overtuigd is kan de applicatie voor $9,95 kopen (normaal $14,95).

DialByPhoto is geschikt voor de Treo 650, 680 en 700p. Het is een applicatie waarmee je favoriete contactpersonen snel kan bellen via speed-dial. In plaats van zoeken door een adressenlijst kies je de persoon aan de hand van een foto of icoon. Je kunt de fotocontacten opslaan per categorie en de interface naar wens aanpassen. Enig minpuntje: DialByPhoto neemt ongeveer 1,6MB geheugenruimte in beslag en dat is behoorlijk groot voor een Palm-applicatie - zeker op de niet al te ruim bedeelde Treo 650. Je kunt het programma gebruiken om te bellen, maar ook om snel een sms-bericht te sturen. Hiervoor worden een aantal voorgedefinieerde sms-templates meegeleverd, zoals 'Ik zit in de auto', 'Ik ben in vergadering', enzovoorts.

Het is niet nodig om alle contactpersonen weer opnieuw in te voeren, want DialByPhoto haalt de gegevens uit het Palm-adresboek (Contacts). Als er foto's bij contactpersonen staan, worden deze meteen toegevoegd. Meer info kun je vinden op de website van GX-5.


bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3360-q4ihd5pnfnm.jpg‎ (38,8 KB, 62x gelezen)
Bestandstype: jpg 3361-osihz29dm9h.jpg‎ (37,3 KB, 38x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 december 2006, 16:48
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ziet er mooi uit, maar wat voegt het nou toe? Voor als je zoveel contacts hebt dat je de namen niet kunt onthouden (maar hopelijk de gezichten wel)?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 december 2006, 19:39
mexz's schermafbeelding
mexz mexz is offline
Herr Maximilian
Voornaam: Max
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Locatie: Limburg
Berichten: 588
Ziet er leuk uit, maar ik heb de demo eens geïnstalleerd hier, en ik moet elke contact toch zelf toevoegen. Hij kan ze wel lezen uit de contacts database, maar je moet PER contact toch apart toevoegen lijkt het.. hij vult de gegevens dan wel gelijk bij na het klikken op de persoon... of ik kijk ergens overheen.
__________________
Rock till you drop - Apple MacBook Pro

is bijna 8 jaar Palm user.
history: IIIe SE, m130, m505 (2x), Tungsten|T, Tungsten|T3, Zire 71, Zire 72, Tungsten|C, T|X, Treo 650
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 december 2006, 00:17
eric40 eric40 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Berichten: 118
De standaard speeddial (Treo 650) is sneller, maar dit vind ik persoonlijk gelikter eruit zien. Ook vind ik het zien van de gezichten leuk. Anders zie je die pas als je gebeld word of als je bij de contact kijkt. Net als op de Favorites bladen moet je hier ook apart de contacten toevoegen. Misschien beter geweest als de contacten van de Favorites bladen overgenomen werden. Maar misschien dat dit in de uiteindelijke versie zit.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023