Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 december 2006, 23:20
Daanh78 Daanh78 is offline
Palm Noob
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 november 2006
Berichten: 34
Treo 680 Vs. Carkit

Ik heb sinds gisteren "eindelijk" mijn Treo 680. Nu breng ik aardig wat tijd door in mijn auto en heb ik om veilig te kunnen bellen een Parrot 3100 carkit. Geluid aan mijn kant en mijn gesprekspartner is goed te noemen. Geen echo's e.d. Echter zijn er wel een paar puntjes:

1) alleen de telefoonnummers van mijn SIM worden gesynchoniseerd door de Parrot, niet m'n hele contacts-lijst. Is het een kwestie van instellen?

2) als ik de auto uit ben en wil bellen, moet ik eerst bluetooth annuleren. Heb het onder prefs, hands-free -> always route call to Hands-Free geprobeerd, maar dat mocht niet baten.

3) als ik een binnenkomende oproep aanneem met mijn telefoon, heb ik het gesprek om m'n toestel, maar kan ik hem niet overnemen op de carkit. Met de MDA Vario kon dat wel. Gevalletje jammer, maar helaas?

4) als ik TomTom (navigator 5) in de auto en er is verbinding met de carkit, dan hoor ik geen gesproken aanwijzingen. Iemand een idee hoe dat kan? Gewoon doet hij het wel.

Kunnen jullie mij, als Palm noob, hiermee misschien helpen?

oh ja, ik heb deze topic geopend om de andere: ervaringen met palm een beetje leesbaar te houden. Die gaat al over accu, software, geheugen en ik zag daar ook al de nokia-kit langs komen. Maar het is misschien duidelijker om deze topic expliciet voor carkits en eventueel andere audio accessoires te gebruiken?

Laatst gewijzigd door Daanh78; 13 december 2006 om 03:28.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 december 2006, 14:04
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Ik gebruik zelf een Parrot3100 i.c.m. een Treo 650 en die verbreekt automatisch de verbinding met de Treo als ik uitstap. Ik dacht dat trouwens dat de nieuwe Bluetooth Manager 1.2 in de Treo 680 het nu mogelijk maakt om twee BT apparaten tegelijk te koppelen? Dat zou dus betekenen, dat je je TomTom GPS (ik neem dus aan ook via Bluetooth) én de Parrot niet apart zou hoeven in- of uit te schakelen en tegelijk kan gebruiken? Dat leek me nu juist een groot pluspunt van de 680..Lees het review. Ik snap ook niet dat je na het verlaten van de auto je Bluetooth moet annuleren...Het lijkt op een andere oorzaak voor de problemen en niet de combinatie Parrot3100 en de Treo 680..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 december 2006, 16:04
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Ik snap ook niet dat je na het verlaten van de auto je Bluetooth moet annuleren...Het lijkt op een andere oorzaak voor de problemen en niet de combinatie Parrot3100 en de Treo 680..
Ik denk toch dat de oorzaak bij de palm gezocht moet worden. Ik heb nl. hetzelfde..maar dan met een Nokia BT carkit. Als ik BT bij het uitstappen niet uitzet zal het eerstvolgende telefoontje mis gaan....je kunt wel opnemen maar je hoort helemaal niets (de andere kant ook niet)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 december 2006, 00:36
Daanh78 Daanh78 is offline
Palm Noob
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 november 2006
Berichten: 34
Vandaag wat aan't spelen geweest ermee. Files genoeg hier in NL.

Verbonden met Parrot via bluetooth -> navigeren met TT5 en BT gps muis geen probleem.
Komt er een belletje binnen, wordt TT5 afgesloten. Erg hinderlijk.
Tijdens het bellen weer TT5 opstarten, geen probleem, echter wordt de BT gps muis niet gevonden. Daarnaast hinderlijke storing in de telefoonverbinding.

Echt iets voor Palm om nog eens naar te kijken. Ik ben net over gestapt van WM5 naar Palm, maar onder windows ging het allemaal zonder problemen, kon je gewoon switchen van TT naar agenda, telefoon of wat dan ook. Ook geen problemen met het niet vinden van de gps muis en geen storing.

Heb trouwens nog steeds niet mijn hele contacts-lijst in m'n parrot gekregen. Alleen de nummers op m'n sim
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 december 2006, 06:08
Theodoor Theodoor is offline
Lid
Voornaam: Mathé
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 maart 2005
Berichten: 34
De dubbele Bluetooth verbinding i.c.m. TT navigator 5 heb ik alleen getest bij een uitgaaand gesprek: Navigeren via draadloze GPS antenne en via de Treo BT earphone een gesprek voeren. Dit werkte goed.
Binnenkomende gesprekken tijdens het navigeren nog niet uitgeprobeerd.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 december 2006, 09:20
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Over het oversturen van contacten, ik heb deze discussie gevonden. Hebben jullie daar iets aan?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 december 2006, 19:19
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
@Daanh78,

Ter informatie: De stroomdraad van mijn Parrot 3100 is, net zoals de radio, aangesloten op de accessoirestand in mijn auto, m.a.w. als ik de contactsleutel hierop zet, licht het schermpje van de Parrot op. Na ongeveer 10 seconden wordt de Treo 650 gedetecteerd en wordt de melding "Network OK en de naam van mijn telecomaanbieder zichtbaar in het Parrot scherm. Alle gesprekken worden daarna probleemloos via de Parrot gestuurd. Als ik de auto verlaat en mijn sleutel uit het contact haal, wordt de verbinding met de Parrot verbroken ("Verbinding verbroken") en wenst de Parrot me netjes tot ziens ("Tot ziens"). Het eerste gesprek daarna komt zonder probleem binnen op mijn Treo. Mijn contactpersonen heb ik nooit naar de Parrot gekopieerd, want ik heb mijn Treo in een Brodit-houder op mijn dashboard en activeer vandaar de gesprekken via de contactpersonen.
Volgens mij kun je de instelling contact automatisch verbreken instellen in het set-up menu van de Treo.
Als ik echter de TomTom navigatie wil gebruiken, wordt het iets complexer en moet ik eerst de BT verbinding tussen de Parrot en de Treo, die immers automatisch wordt geactiveerd, handmatig verbreken op de Parrot, want anders gaat het fout.
Je zou ook eens kunnen kijken welke firmware versie jouw Parrot heeft en die eventueel updaten bij Parrot. Daar heb je een kabeltje voor nodig en hoe dat gaat weet ik eerlijk gezegd niet, want ik heb dat nooit gedaan. Ik kan me goed voorstellen dat er inmiddels nieuwe firmware is of eraankomt na de introductie van de Treo 680. Succes verder...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 december 2006, 00:31
Daanh78 Daanh78 is offline
Palm Noob
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 november 2006
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul Bekijk bericht
Over het oversturen van contacten, ik heb deze discussie gevonden. Hebben jullie daar iets aan?
Thanx JP, daar heb ik idd wat aan. Heb nu de categorie "all" gekopieeerd, na een paar pogingen en het synchroniseren werkt nu (bijna) probleemloos. Ik heb trouwens sinds vandaag een Parrot LS2400 Color en GPS. Super ding. Alleen niet helemaal tof met Palm. Heb het op m'n WM5 machine geprobeerd en daarmee alles vlekkeloos.

Heb nu nog een paar dingetjes waar ik tegenaanloop, maar denk dat ik met lekker aankloten een nog heel eind kom.

@Apeka: zo is mijn parrot ook aangesloten. So far so good. Maar als ik nu de auto uit loop, dan heb ik een gesprek lopen, maar hoor ik niets en staat er in het scherm, waar normaal staat: speakerfunctie, mute etc. Bluetooth annuleren. Klik ik daarop, niets aan de hand. Is meer lastig dan een groot probleem.

Wat ik wel erg vervelend vind is dat als ik aan het navigeren ben en ik word gebeld, ik mijn TT weer moet opstarten. Het programma blijft niet op de achtergrond meedraaien zodat ik na het gesprek weer terug kan switchen. Is dit m'n Palm-onervarenheid en moet het wel kunnen, of is het gewoon zo dat ik iedere keer weer TT opnieuw moet starten?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 december 2006, 01:18
Daanh78 Daanh78 is offline
Palm Noob
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 november 2006
Berichten: 34
Te vroeg gejuicht. M'n Palm is te koppelen aan de parrot, de contactpersonen zijn te kopieeren, maar nu is het zo dat iedere keer als ik weer de auto in stap en m'n Palm en de Parrot verbinding maken met elkaar, m'n palm vastloopt tijdens de synchronisatie. Dit syncen gaat vanzelf en is ook niet uit te schakelen.

Is dit op een manier op te lossen, want ik ben afhankelijk van mijn telefoon voor m'n werk en draadloos bellen wordt op zo'n manier onmogelijk gemaakt.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 januari 2007, 18:34
Daanh78 Daanh78 is offline
Palm Noob
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 november 2006
Berichten: 34
Problemen zijn vandaag opgelost na een installatie van de nieuwste software voor de Parrot. Versie 2.03d. De Treo 680 werkt nu vlekkeloos op de Parrot 3400 LS-GPS
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 februari 2007, 17:28
vdmeule1
Guest
 
Berichten: n/a
Hoewel ik een link heb gevonden mbt de synchronisatie van de Treo 680 en Parrot 3100 lukt het me nog steeds niet. Ik heb ook het idee, dat de beschrijving niet helemaal klopt. Zo zit er op mijn Treo 680 naast de alt toets geen drop down button.
Weet iemand hoe het echt moet?
Parrot - Compatibilité
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 februari 2007, 17:30
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385

VERZOEK
Beste vdmeule1, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model handheld of smartphone? We kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!

__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #13  
Oud 24 mei 2007, 23:07
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Ben benieuwd of er iemand is, die inmiddels de 680 netjes werkend heeft i.c.m. de Parrot CK3100 carkit...
In mijn geval is de samenwerking met de deze carkit nogal wispelturig..De ene keer doet ie het netjes, de andere keer gaat het mis of komt een gesprek in de auto niet via de Parrot binnen. Ook ik moet na gebruik van de Parrot, bij het verlaten van de auto de Bluetooth handmatig uitzetten...lastig...
Heeft iemand ervaring met het updaten van de software van de Parrot? Ik heb me daar nog nooit aan gewaagd, zou niet weten hoe ik mijn pc naar de auto moet slepen, maar wellicht zou zo'n update helpen?
Is het een idee om Treo 680 en Parrot CK3100 lotgenoten via een aparte thread hun positieve en negatieve ervaringen (b.v. gebruikte instellingen) met elkaar te laten delen?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #14  
Oud 25 mei 2007, 08:45
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Hallo,

Ben benieuwd of er iemand is, die inmiddels de 680 netjes werkend heeft i.c.m. de Parrot CK3100 carkit...
In mijn geval is de samenwerking met de deze carkit nogal wispelturig..De ene keer doet ie het netjes, de andere keer gaat het mis of komt een gesprek in de auto niet via de Parrot binnen. Ook ik moet na gebruik van de Parrot, bij het verlaten van de auto de Bluetooth handmatig uitzetten...lastig...
Heeft iemand ervaring met het updaten van de software van de Parrot? Ik heb me daar nog nooit aan gewaagd, zou niet weten hoe ik mijn pc naar de auto moet slepen, maar wellicht zou zo'n update helpen?
Is het een idee om Treo 680 en Parrot CK3100 lotgenoten via een aparte thread hun positieve en negatieve ervaringen (b.v. gebruikte instellingen) met elkaar te laten delen?
Ik heb me er wel aan gewaagd. Reden: vergelijkbare ervaringen als jij. Instabiele samenwerking tussen Treo 680 en -in mijn geval- Parrot CK 3200. Inderdaad met laptop naar auto, bluetooth aan en het werkt. Ben wel geduldig het vraagt de nodige doorlooptijd. Maar bij mij heeft het de verhouding tussen Treo en Parrot niet verbetert.
Heb Palm en Parrot om ondersteuning gevraagd. Parrot reageert niet, Palm stuurt me -ook na aanleveren van veel gedetailleerde bewijslast- met een kluitje in het riet. " Ligt niet aan ons, hard reset doen, 3rd party software interferentie..."
Het ligt zeer waarschijnlijk wel aan de 680. Mijn eerdere 650 werkte vlekkeloos!
Ik heb op Palm OS algemeen> Internet en communicatie en bij Treo 680 ervaringen diverse pogingen gedaan meer ervaringen uit te wisselen op weg naar een gehoopte oplossing. Niet gelukt. Ik denk dat er maar weinig gebruikers zijn met zo'n carkit. Praktijk blijft inmiddels aanmodderen. Soms ok, soms niet. Het helpt als je regelmatig reset (bij het in- en uitstappen van de auto) maar ja...wie wil dat nou.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 25 mei 2007, 13:32
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Helaas weinig hoopvol stemmende berichten...

Ik heb het opgegeven om de Treo 680 en Parrot CK3100 goed met elkaar te laten werken. Ook ik kreeg het advies om telkens een soft-reset te doen..IK vind dat onacceptabel!
Je weet nooit zeker of de BT connection verbroken is als je uit de auto stapt en dat ga je toch niet steeds controleren? Ik had dat in het begin niet eens in de gaten en dan bleek later dat verschillende mensen me tevergeefs geprobeerd hadden te bellen..
Contactpersonen in het adresboek van de Treo zijn van daaruit via de de Parrot niet te bellen (komt geen verbinding). Moet ik ze dan allemaal synchroniseren naar de Parrot? (De 650 kon hiermee wél alle kanten op)
Nee, het is niet best allemaal en het irriteert me mateloos en ik voel me machteloos....
Ik krijg het gevoel dat handsfree kits en ik niet door een deur kunnen. In het verleden heel wat lopen knoeien met Mr. Handsfree rommel, die ook geen Palms lustte en nu dus weer problemen met Parrot. Kost steeds weer geld, slechte gemoedsrust en teveel tijd..

De beste antwoorden kreeg ik nog van de support van Parrot USA, die me snel antwoorden op de mailtjes, maar ook niet verder komen dan dagelijks resetten . Ik vraag me af hoe Parrot op hun site durft te stellen dat Treo 680 compatibel is met hun CK3100?

Ik vrees dat er niets anders opzit dan om een -hopelijk- spoedige firmware update voor de Palm Tre0 680 af te wachten, in de hoop dat daar de steeds toenemende irritante bugs mee worden verholpen.
Voor nu heb ik de Treo 680 in de hoop op betere tijden de kast gelegd en ben weer terug naar de 650, die nog steeds probleemloos werkt met de Parrot. Jammer, maar ik heb niets aan de apparaat dat niet betrouwbaar werkt.
Ik stel voor aan mijn lotgenoten om deze thread te blijven gebruiken voor nieuws en ervaringen.

Een spijt-op-tant...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #16  
Oud 25 mei 2007, 23:57
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
@Rob Rijnhout,

Ik ga mijn Parrot CK3100 ook maar eens updaten..Misschien heb ik geluk en helpt het...
Kun je me zeggen welke methode je hebt gebruikt voor het met Bluetooth verzenden van de update? De handleiding van Parrot vermeldt twee manieren bij het gebruiken van Bluetooth voor de update wizard:
1. Bluetooth Connection of 2. Bluetooth virtual serial connection. Die laatste methode lijkt me nogal ingewikkeld, maar misschien valt het mee...?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #17  
Oud 26 mei 2007, 12:19
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
@Apeka

Baat het niet dan schaadt het niet. Ik hoop met jou op een update van Palm maar gezien hun reacties (ontkennen van het probleem) ben ik niet hoopvol. Op de gewezen andere plek in het forum heb ik al eens een gebruiker gesproken bij wie het wel werkte. De analyse kon niet helder maken waarom bij de een wel en de ander niet. Bovendien weet ik niet of het bij die gebruiker ook niet tot een incidenteel succes beperkt is gebleven.

Op je vraag over het type connectie met de ck, laat mijn geheugen me in de steek. Ik kan me geene vragen van de wizard/installatieprocedure waarop het antwoord niet voor de hand liggend was. Gewoon aan de slag, zodra laptop en ck elkaar kennen en vertrouwen over de bluetooth verbinding, loopt het proces vanzelf. Alleen nogmaals: bedwing je neiging om te vroeg te denken dat het proces niet meer loopt of afgebroken is. Mijn herinnering vertelt me wel dat het knap lang duurde maar dat uiteindelijk positieve bevestiging volgde van de goede afloop.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 29 mei 2007, 23:45
Daanh78 Daanh78 is offline
Palm Noob
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 november 2006
Berichten: 34
Na de update van de LS3400 die ik na de 3100 heb laten inbouwen werkt het bellen en gebeld worden wel. De contactpersonen worden echter nog niet overgenomen door de Parrot en de GPS functie werkt niet door de gelaagde voorruit van m'n Volvo. Dus eigenlijk gebruik ik alleen de groene en rode knop van het apparaat. Had dus ook veel simpeler gekund...

Het verbinding maken gaat nog steeds niet lekker. De ene keer pakt hij het wel, de andere keer wordt het blauwe BT teken wit, maar maakt hij toch geen verbinding met de Parrot. Moet ik eerst via de instellingen op m'n 680 de verbinding verbreken en dan opnieuw handmatig verbinding maken.

Daarnaast heb ik nog steeds regelmatig, dat als ik uit de auto stap en een telefoontje wil aannemen, dat hij nog in BT-mode staat. Dan hoor ik de tegenpartij niet en zij mij niet. Erg irritant.

Al met al heeft de 680 mij niet gegeven wat ik ervan verwacht had. Betreffende de werking met de Parrot, maar ook qua andere programma's. Jammer....
Met citaat reageren
  #19  
Oud 30 mei 2007, 21:50
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
@daan en apeka

Als er maar genoeg teleurstellende ervaringen verschijnen, komt Palm wellicht alsnog in beweging.

Overigens, waar ik Palm heb aangesproken op de Bluetooth applicatie vermoed ik inmiddels dat het probleem ligt in de samenwerking tussen Bluetooth en de telefoontoepassing op de 680.
Het lijkt er op dat een reset van de 680 niet nodig is maar dat een afsluiten en opstarten van de phone applicatie afdoende praktische maatregel is om de relatie tussen parrot en 680 meer betrouwbaar te maken.

Reken niet op beloofde synchronisatie van alle contacten maar de carkit en de 680 'zien elkaar' en het voeren van gesprekken is mogelijk zonder dat de Palm zich opknoopt.

Ik probeer nu dus een workaround waarbij in bluetooth uitschakel na verlaten van de auto (vindt de accu ook wel zo prettig) en de telefoon uit en aanzet. Als ik de auto weer in ga: teleffon uit en aan, bluetooth aan.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 30 mei 2007, 22:00
WBS
Guest
 
Berichten: n/a
Heeft iemand ervaring met de combinatie Palm + TomTom??
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023