Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04 december 2006, 10:15
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Software] Nokia trekt de stekker uit VeriChat

Afgelopen week op Nokia World vertelde de Finse telefoonmaker nog dat IntelliSync na de overname door Nokia beschikbaar blijft voor alle apparaten en alle platforms. Maar ze trekken wel de stekker uit diverse applicaties, zoals het veelgebruikte VeriChat.

De volgende programma's worden getroffen door de schoonmaakactie van Nokia: VeriChat, I300AlertMgr, I300EZKeyGuardnMute, I300PictureCallerID, I300SpkrPhMgr, I300VibraBlinkHack, I330PictureCallerID, I330PolyVibraBlinkHack, I330SMS, I500SMS, KBTracker, MarknDial, SMSFilter, Treo300SMS, Treo600SMS, TreoAlertMgr, TreoAlertMgr_Upgrade en TreoPictureCallerID.


In augustus 2005 werd PDAapps gekocht door IntelliSync. Een paar dagen geleden kwam het nieuws naar buiten dat IntelliSync was overgenomen door Nokia en niet veel later verscheen het bericht op de website van Verichat dat de verdere ontwikkeling stopt. Dat is zuur voor mensen die voor zo'n 25 euro een lifetime-licentie voor VeriChat hadden gekocht. Vanaf 15 december zijn bovenstaande applicaties niet meer verkrijgbaar. De support stopt ook voor alle applicaties, met uitzondering van VeriChat. Chatliefhebbers zijn nu op alternatieven aangewezen, zoals IM+, QuickIM of Mundu.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3238-3qlr2dxpa2b.jpg‎ (38,6 KB, 23x gelezen)
Bestandstype: jpg 3239-o7s3kbjufpn.jpg‎ (73,1 KB, 23x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 december 2006, 10:28
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Het lijkt me een uitgelezen moment voor Palm zelf om met een meegeleverde chatclient te komen. Daarmee kan je het verschil maken tussen je product en dat van de concurrent. Ik kan me ook voorstellen dat telecom providers een dergelijke functionaliteit kunnen waarderen in verband met dataverkeer en dus omzet.

Als Palm het zelf doet kan het mooi integreren zoals met sms/mms nu ook het geval is. Nog mooier: directe statusweergave bij je contactenlijst (als iemand in je lijst staat), dan kan je kiezen: bellen, mailen, sms/mms of chat Ik zie het wel zitten. Nu nog Skype erbij Al is het niet eenvoudig om iets te maken dat zowel op AIM, Yahoo, MSN als ICQ werkt. Dat is een nadeeltje.

Ik vond VeriChat eigenlijk altijd veel te duur met een jaarlijkse licentie van $ 25,- of iets in die geest. En volgens mij is de concurrentie ook niet alles, al heb ik dat nooit zelf getest.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 december 2006, 11:40
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Is dit een schoonmaakactie van Nokia omdat Nokia niet zo gezond is of is dit een smerig spelletje om hardware van de concurrentie minder aantrekkelijk te door softwareproducenten te liquideren?
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 december 2006, 13:04
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
Is dit een schoonmaakactie van Nokia omdat Nokia niet zo gezond is of is dit een smerig spelletje om hardware van de concurrentie minder aantrekkelijk te door softwareproducenten te liquideren?
Ik denk dat een bepaald bedrijf wordt gekocht voor zijn technologie. Dat bedrijf doet dan in de rand van zijn kernaktiviteit, nog wat andere dingen zoals Verichat, maar daar heeft de overnemer meestal geen belangstelling voor en wordt dus als ballast gedumpt. Of die dingen dan lucratief zijn of niet, maakt meestal niet uit. En ja, als daarbij ook de konkurrentie nog een hak wordt gezet, is dat mooi meegenomen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023