Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30 november 2006, 11:05
RobH
Guest
 
Berichten: n/a
TX Batterij / Powerknopje

Beste mede Palm'rs,

Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een TX, 2e hands via marktplaats gekocht. De originele bon is van oktober 2005. Ik ben zeer te spreken over deze Palm, flinke stap voorwaarts sind de palm m505, die vele jaren met plezier heb gebruikt.

Wat me opvalt (positief) is dat het batterij gebruik van een ochtend cruisen met je palm / navigatie niet eens heel erg veel van de batterij vreet (10-20%).
Dit is ook gelijk een puntje van tegenstrijdigheid waar ik tegenaan loop.

Het lijkt alsof mijn TX te pas & onpas zijn batterij ontlaad of dat de powerbutton van de TX niet reageert.
Soms kan ik hem dagen achtereen gebruiken zonder problemen (en zonder opladen). Wel / geen gebruik van navigatie, maakt dan weinig uit.
Soms is mijn TX spontaan leeg, zelfs als ik hem de nacht daarvoor gewoon opgeladen heb. Dit overkomt me overigens alleen, als ik de tx tussendoor uitzet. Als ik er mee blijf werken, vertoond hij geen kuren. Als ik hem uitzet, kan het zijn dat ik hem niet meer aankrijg, of dat ik het via een workaround moet proberen.
Omdat ik al met enige regelmaat voor het blok heb gestaan, zit de oplader standaard in de tas.
De andere optie (workaround) is dat ik via de resetbutton de palm weer aankrijg (if i'm lucky) en dan ik dan vervolgens weer normaal kan werken.

Zou iemand mij een indicatie kunnen geven, of het aan mijn batterij ligt, of dat het aan mijn powerbutton ligt. Of wellicht aan heel iets anders. Want dit euvel maakt mijn TX een stuk minder betrouwbaar, wat ik erg jammer vind.

Gr
Rob
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 november 2006, 11:07
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Heb je misschien een backup-programma draaien wat 's nachts een backup maakt? Ofwel, zit er iets van een regelmaat in de problemen die je hebt?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 november 2006, 11:23
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Of je powerbutton stuk is, kun je testen door een van de applicatie-knoppen in te drukken. Daarmee zou hij ook aan moeten gaan.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 november 2006, 11:25
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Bepaalde programma's draaien door ook al is je Palm uit. MP3 spelers, TCPMP en bijv. Bejeweled. Probeer voordat je hem uitzet altijd even terug te gaan naar je applicatie-scherm of de agenda ofzo.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 november 2006, 11:34
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Een paar ervaringsfeiten van een mede TX'er.

Leeglopen van m'n Palm heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, wel een onwillige aan/uit knop waar forumlid fransbr een simpele doch doeltreffende oplossing voor had (zie http://www.palmclub.nl/forums/softwa...software.html).

Intussen vermoed ik dat de onwilligheid van de onwillige aan/uit knop iets softwarematigs is, en dat het tijd wordt voor een grote schoonmaak. Na een reset doet de knop het nl. weer een tijdje probleemloos, tot de ellende weer begint (maar daar hebben we dat fijne tooltje dan weer voor ).

Kapot kan altijd nog, en dat schijnt te repareren te zijn bij http://www.pdatechcenter.nl/, hopen dat je die niet nodig hebt...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 november 2006, 12:08
RobH
Guest
 
Berichten: n/a
Allereerst ,

dank voor de snelle reacties..

@ Metck,
ik heb geen backup tooltje draaien of iets van dien soort.

@ Bram,
geen van mijn functie/applicatie-knoppen werkt als mijn palm niet aanstaat.
Ik moet echt mijn palm aanzetten mbv de aan/uit-button

@ Pasulu,
dit tooltje lijkt te zijn voor het uitschakelen van de palm. Daar heb ik dus geen problemen mee, voor mij gaat het juist om het AANzetten vd palm.

De grote schoonmaak, zal ik dit weekend gaan uitvoeren
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 november 2006, 13:56
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Het feit dat je TX niet aangaat als je een applicatie-button indrukt, wijst er volgens mij op dat er meer aan de hand is dan een defecte powerbutton.....heb je de harde reset al geprobeerd?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 december 2006, 09:22
RobH
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb inmiddels geconstateeerd, dat de batterij "standaard" van maandagavond op dinsdagochtend leeg loopt.
Zo heb ik gisterenmiddag (maandag) nog mijn status bekeken; die was 100%.
Nu op dinsdagochtend krijg ik mijn palm niet aan zonder adapter. Mijn status is nu 3%.

Is er een tooltje waarmee ik kan achterhalen of er wellicht backgroundjobs draaien waar ik me niet van bewust ben. Dacht namelijk dat dat niet het geval was, maar niets blijkt zeker.
In ieder geval heb ik al wel de Soft & Hard Reset gedaan,maar dit heeft de situatie nog niet verbeterd.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023