alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
TX Batterij / Powerknopje
Beste mede Palm'rs,
Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een TX, 2e hands via marktplaats gekocht. De originele bon is van oktober 2005. Ik ben zeer te spreken over deze Palm, flinke stap voorwaarts sind de palm m505, die vele jaren met plezier heb gebruikt. Wat me opvalt (positief) is dat het batterij gebruik van een ochtend cruisen met je palm / navigatie niet eens heel erg veel van de batterij vreet (10-20%). Dit is ook gelijk een puntje van tegenstrijdigheid waar ik tegenaan loop. Het lijkt alsof mijn TX te pas & onpas zijn batterij ontlaad of dat de powerbutton van de TX niet reageert. Soms kan ik hem dagen achtereen gebruiken zonder problemen (en zonder opladen). Wel / geen gebruik van navigatie, maakt dan weinig uit. Soms is mijn TX spontaan leeg, zelfs als ik hem de nacht daarvoor gewoon opgeladen heb. Dit overkomt me overigens alleen, als ik de tx tussendoor uitzet. Als ik er mee blijf werken, vertoond hij geen kuren. Als ik hem uitzet, kan het zijn dat ik hem niet meer aankrijg, of dat ik het via een workaround moet proberen. Omdat ik al met enige regelmaat voor het blok heb gestaan, zit de oplader standaard in de tas. De andere optie (workaround) is dat ik via de resetbutton de palm weer aankrijg (if i'm lucky) en dan ik dan vervolgens weer normaal kan werken. Zou iemand mij een indicatie kunnen geven, of het aan mijn batterij ligt, of dat het aan mijn powerbutton ligt. Of wellicht aan heel iets anders. Want dit euvel maakt mijn TX een stuk minder betrouwbaar, wat ik erg jammer vind. Gr Rob |
#3
|
||||
|
||||
Of je powerbutton stuk is, kun je testen door een van de applicatie-knoppen in te drukken. Daarmee zou hij ook aan moeten gaan.
|
#4
|
||||
|
||||
Bepaalde programma's draaien door ook al is je Palm uit. MP3 spelers, TCPMP en bijv. Bejeweled. Probeer voordat je hem uitzet altijd even terug te gaan naar je applicatie-scherm of de agenda ofzo.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype. Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware! |
#5
|
|||
|
|||
Een paar ervaringsfeiten van een mede TX'er.
Leeglopen van m'n Palm heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, wel een onwillige aan/uit knop waar forumlid fransbr een simpele doch doeltreffende oplossing voor had (zie http://www.palmclub.nl/forums/softwa...software.html). Intussen vermoed ik dat de onwilligheid van de onwillige aan/uit knop iets softwarematigs is, en dat het tijd wordt voor een grote schoonmaak. Na een reset doet de knop het nl. weer een tijdje probleemloos, tot de ellende weer begint (maar daar hebben we dat fijne tooltje dan weer voor ). Kapot kan altijd nog, en dat schijnt te repareren te zijn bij http://www.pdatechcenter.nl/, hopen dat je die niet nodig hebt... |
#6
|
|||
|
|||
Allereerst ,
dank voor de snelle reacties.. @ Metck, ik heb geen backup tooltje draaien of iets van dien soort. @ Bram, geen van mijn functie/applicatie-knoppen werkt als mijn palm niet aanstaat. Ik moet echt mijn palm aanzetten mbv de aan/uit-button @ Pasulu, dit tooltje lijkt te zijn voor het uitschakelen van de palm. Daar heb ik dus geen problemen mee, voor mij gaat het juist om het AANzetten vd palm. De grote schoonmaak, zal ik dit weekend gaan uitvoeren |
#7
|
||||
|
||||
Het feit dat je TX niet aangaat als je een applicatie-button indrukt, wijst er volgens mij op dat er meer aan de hand is dan een defecte powerbutton.....heb je de harde reset al geprobeerd?
|
#8
|
|||
|
|||
Ik heb inmiddels geconstateeerd, dat de batterij "standaard" van maandagavond op dinsdagochtend leeg loopt.
Zo heb ik gisterenmiddag (maandag) nog mijn status bekeken; die was 100%. Nu op dinsdagochtend krijg ik mijn palm niet aan zonder adapter. Mijn status is nu 3%. Is er een tooltje waarmee ik kan achterhalen of er wellicht backgroundjobs draaien waar ik me niet van bewust ben. Dacht namelijk dat dat niet het geval was, maar niets blijkt zeker. In ieder geval heb ik al wel de Soft & Hard Reset gedaan,maar dit heeft de situatie nog niet verbeterd. |