Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28 januari 2006, 15:51
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Question Hoe kun je een Bluetooth apparaat verwijderen uit "All Known Devices"?

Hallo,

Is het mogelijk om een onbekend apparaat te wissen uit de lijst "All Known Devices" van de Bluetooth Manager? In deze lijst op mijn Treo staat namelijk een mij volslagen onbekende connectie met een telefoon-icoontje ervoor. Ik neem aan dat ik die ergens ooit onderweg heb opgepikt. Mogelijkerwijs is dit de oorzaak van een ander Bluetooth verbindingsprobleem waar ik last van heb, dus ik wil dit graag wissen..
Is zo'n "mysterie-verbinding" te verwijderen als known device en zo ja hoe?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 januari 2006, 16:10
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Op mijn T|T werkt het zo: Ga naar Prefs->Communication->Bluetooth.
Kies Trusted Devices, je "ghost device" en klik op "Details...". Dan kun je hem deleten.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 januari 2006, 16:32
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Frans,

De Trusted Devices kan ik inderdaad deleten, maar deze onbekende verbinding komt alleen voor in de lijst met "All Known Devices"..Ik had al eens geprobeerd om deze eerst toe te voegen aan de lijst met Trusted Devices en daarna te wissen, maar dan moet er wel verbinding gemaakt kunnen worden met deze mysterie verbinding en dat lukt dus niet...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 januari 2006, 19:41
ericbrouwer ericbrouwer is offline
Lid
Voornaam: Eric
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 15 juli 2005
Locatie: Rotterdam
Berichten: 36
Smile

Ik heb eindelijk een antwoord gevonden, want ik zat zelf ook met dat probleem.
Het gehele antwoord staat op:
http://www.serialio.com/support/Palm...lueHistory.htm
Het komt hierop neer:
1) vind Bluetooth_Device_Cache.PDB in je backupdir op je PC, delete deze.
2) harde reset van je palm (alle gegevens wissen)
3) hotsync je palm, alle gegevens behalve de gedelete Bluetooth_Device_Cache.PDB komen terug.

Echt handig is dit niet, maar waarschijnlijk de enige manier.
Dit weekend maar eens proberen dus. (voor de zekerheid even de PDB ergens bewaren dus!!!)

Groet en Bluetooth-ze.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 januari 2006, 00:06
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Thumbs up

Hallo Eric,

Bedankt voor je reactie...Ik denk dat dit inderdaad het bestand is waar die "All Known Devices" worden bewaard. Echter, dit bestand wordt bij mij niet gebackupped naar de Palm/Backup map op PC. Op mijn Treo is ie wel aanwezig. Ik kan natuurlijk met Filez dit bestand van mijn Treo verwijderen, maar weet niet zeker of de Treo dan in de stress gaat. Weet jij uit ervaring of dit cache bestand na een reset weer opnieuw, leeg, wordt aangemaakt? Ik denk overigens dat in mijn geval na het verwijderen van het bestand van de Treo een gewone reset zou volstaan, omdat bestand immers niet in de Palm/gebruikersnaam/backup aanwezig is en bij een HotSync niet wordt teruggezet...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 januari 2006, 00:11
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Bluetooth Cache Cleaner
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 januari 2006, 00:33
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
1) vind Bluetooth_Device_Cache.PDB in je backupdir op je PC, delete deze.
2) harde reset van je palm (alle gegevens wissen)
3) hotsync je palm, alle gegevens behalve de gedelete Bluetooth_Device_Cache.PDB komen terug.
Als het goed is is Bluetooth_Device_Cache.pdb ook gewoon op de pda te verwijderen na een clean soft reset .
De procedure wordt dan:
-clean soft reset
-bestand verwijderen
-soft reset
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 januari 2006, 12:07
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Thumbs up

Hallo,

Bedankt allemaal voor het meedenken..Ik heb de BT Cache file verwijderd met Filez en daarna de Treo gereset. Er werd daarna keurig weer een lege cache fileaangemaakt. Daarna mijn Handsfree set en de BT GPS ontvanger weer laten detecteren en ingesteld als Trusted Device. De "mysterie" connecties zijn inderdaad helemaal verdwenen. Helaas bleek deze handeling geen oplossing voor het probleem met mijn Mr.Handsfree Genius BT, want die doet het nog steeds niet...
Overigens: Is het beter om de BT nu op Not Discoverable te zetten, om ongewenste verbindingen in de toekomst te voorkomen, of geeft dit dan weer problemen met het verbinden met mijn Trusted Devices..?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 januari 2006, 14:11
ericbrouwer ericbrouwer is offline
Lid
Voornaam: Eric
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 15 juli 2005
Locatie: Rotterdam
Berichten: 36
Ik heb mijn T3 op non discoverable staan, en verbinding met mijn GPS en Telefoon gaan prima.
Ik ga de filez-truc ook eens doen, makkelijker en sneller dan de harde reset !
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 februari 2006, 22:22
Maarten's schermafbeelding
Maarten Maarten is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Helvoirt
Berichten: 34
Voor mij werkte het advies van koekiemonster perfect bij een PDA die ik had overgenomen en waar nog oude BT devices van de vorige eigenaar in stonden... thanx
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023