Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09 januari 2006, 22:31
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Agenda view: dubbele punt achter events??

Inleiding:

In de agenda-view van de standaard Calendar applicatie van mijn TX viel het mij op dat er achter sommige afspraken een dubbele punt staat.
Voor mij was dit een compleet raadsel. Na veel zoekwerk op Google, 1Src, Brighthand, Palmclub en Palm zelf, ben ik niet verder gekomen dan dat het te maken heeft met het 'Location' veld:

Als je bij een afspraak een lokatie ingeeft, is dit in de dag-view tussen haakjes te zien. Bijvoorbeeld:

09:00 Afspraak (lokatie)

In de Agenda-view wordt dezelfde informatie als volgt weergegeven:

09:00 Afspraak
lokatie

En als de afspraak binnen enkele dagen plaatsvindt:

09:00 Afspraak: lokatie

Het aparte is dat wanneer je de lokatie wist, in de Agenda-view een lege plek overblijft dan wel de dubbele punt blijft staan. Ik heb geprobeerd om het lokatie-veld geheel leeg te maken (backspace, delete, selecteren en dan delete etc). Alles zonder succes. Ook in de handleiding is hierover niets te vinden

Probleem:
Mijn vrouw heeft een PPC, ik een Palm TX en wij synchroniseren beiden met Outlook (gemeenschappelijke agenda). Elke afspraak die via haar PPC of Outlook ingegeven wordt, heeft op mijn Palm een "blanco" lokatie. Dit is knap irritant, want in de Agenda-view wordt dit dus weergegeven als blanco lijn of een dubbele punt met niets erachter.

Is er iemand die dit probleem herkent en/of hier een oplossing voor weet?
(liefst niet in de trant van PPC, Outlook of vrouw wegdoen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 januari 2006, 23:04
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts
Probleem:
Mijn vrouw heeft een PPC, ik een Palm TX en wij synchroniseren beiden met Outlook (gemeenschappelijke agenda). Elke afspraak die via haar PPC of Outlook ingegeven wordt, heeft op mijn Palm een "blanco" lokatie. Dit is knap irritant, want in de Agenda-view wordt dit dus weergegeven als blanco lijn of een dubbele punt met niets erachter.
Hi Frank,

Welke PPC heeft je vrouw? Jouw oude 4150? Ik heb dit net getest als combi tussen mijn 4150 en mijn Treo 650 en dat werkt prima. Afspraak origineel aangemaakt op Treo 650, Treo 650 synchronisatie met Outlook, locatieveld ingevuld op 4150, 4150 gesynchroniseerd met Outlook, Treo 650 gesynchroniseerd met Outlook, locatieveld is perfect ingevuld bij locatie.

Ook als ik op de iPAQ een afspraak zonder locatie aanmaak komt dat zonder dubbele punt of extra ruimte goed in mijn Treo 650 terecht.

Synchroniseer je met PocketMirror XT Standard (install-cd versie) of de Pro-versie? Misschien kan dat nog verschil maken? (ik heb de Pro-versie).
Citaat:
Het aparte is dat wanneer je de lokatie wist, in de Agenda-view een lege plek overblijft dan wel de dubbele punt blijft staan. Ik heb geprobeerd om het lokatie-veld geheel leeg te maken (backspace, delete, selecteren en dan delete etc). Alles zonder succes. Ook in de handleiding is hierover niets te vinden
Die spook dubbele punt heb ik ook als ik de locatie verwijder. Volgens mij kan dat niet zoveel kwaad. Ik zie althans niet zozeer wat daar het bezwaar aan is. De synchronisatie tussen Palm - Outlook - PPC lijkt er geen hinder van te ondervinden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 januari 2006, 23:06
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hmm, ik heb dit even geprobeerd met m'n Treo 650 door een afspraak die over twee dagen plaatsvindt een locatie te geven. En inderdaad de dubbele punt verschijnt ook bij mij. Het is eigenlijk wel inconsistent omdat er verder dus enkel haakjes gebruikt worden. En als ik de locatie dan weer verwijder (het Location veld is dus echt leeg) blijft de dubbele punt... Ik kan me ook die blanco lijnen wel herinneren, maar toen wist ik niet hoe dat nou kwam. Weer een mysterie opgelost

Ik kan ook geen manier bedenken om het alsnog te verwijderen... het lijkt mij een bug in de Calendar applicatie. Misschien is het raadzaam (of in ieder geval behulpzaam) om Palm te mailen zodat ze dit wellicht even rechtzetten in aankomende versies.

In ieder geval, voorlopig ligt het niet aan de PPC, Outlook of eega's
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 januari 2006, 23:34
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Bedankt voor de snelle reacties

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Welke PPC heeft je vrouw? Jouw oude 4150?
Nee, de 4150 heeft alweer een nieuwe eigenaar. Patricia (mijn vrouw) heeft ook altijd een Palm gehad en is met mij mee gegaan naar PPC. Zij heeft een IPAQ 2210 en ziet het nut (nog) niet in om weer terug te gaan naar Palm. Zonde van het geld vindt ze. Voor mij is het een hobby, voor haar is een PDA slechts een digitale agenda waar je ook zo nu en dan een spelletje op kan spelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Synchroniseer je met PocketMirror XT Standard (install-cd versie) of de Pro-versie? Misschien kan dat nog verschil maken? (ik heb de Pro-versie).
Ik gebruik de nieuwe 'Palm Outlook conduits' die meegeleverd zijn met de Palm T|X. Wellicht dat daar het probleem ligt. Ik zou dus kunnen proberen om PocketMirror Pro te gebruiken in plaats van de bijgeleverde Palm Outlook conduits.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Die spook dubbele punt heb ik ook als ik de locatie verwijder. Volgens mij kan dat niet zoveel kwaad. Ik zie althans niet zozeer wat daar het bezwaar aan is. De synchronisatie tussen Palm - Outlook - PPC lijkt er geen hinder van te ondervinden.
Het kan inderdaad niet veel kwaad, maar het is gewoon irritant dat het niet naar behoren werkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo
In ieder geval, voorlopig ligt het niet aan de PPC, Outlook of eega's
Dat scheelt een hoop ellende

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo
Misschien is het raadzaam (of in ieder geval behulpzaam) om Palm te mailen zodat ze dit wellicht even rechtzetten in aankomende versies.
Dat zal ik doen. Eerst maar eens proberen om deze probleemstelling om te zetten in begrijpelijk Engels.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 januari 2006, 00:08
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts
Ik gebruik de nieuwe 'Palm Outlook conduits' die meegeleverd zijn met de Palm T|X. Wellicht dat daar het probleem ligt. Ik zou dus kunnen proberen om PocketMirror Pro te gebruiken in plaats van de bijgeleverde Palm Outlook conduits.
Let er wel op dat je PocketMirror Pro XT gebruikt voor de ondersteuning van de vernieuwde PIM-databases. De oude PM Pro maakt letterlijk meer kapot dan je lief is.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 januari 2006, 08:14
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
De oude PM Pro maakt letterlijk meer kapot dan je lief is.
Dat is dus iets wat ik absoluut niet wil. Bedankt voor deze goede tip Jean-Paul
Ik ben er zowiezo een beetje huiverig voor om te gaan rotzooien met conduits. Voor mij is dit allemaal nèt iets te veel acrabadabra. Omdat het nu vrij duidelijk is dat er een bug in de Calendar-software van Palm zit, ben ik geneigd om eerst maar eens af te wachten of Palm dit in een update corrigeert.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 januari 2006, 12:50
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Gezien het antwoord van Palm is er weinig kans op een 'bugfix':

Citaat:
Thank you for contacting Palm Technical Support. My name is Reyjen and I will be helping you with the Calendar application on your Palm TXâ„¢.

I understand that the colon before the location of a particular appointment in the Agenda view on your handheld’s Calendar application does not disappear even after deleting that particular location.

Hi Frank, it is good to hear from you. I would like to inform you that I have simulated the issue myself and referred this case as well to a Subject Matter Expert here at Palm. I would like to inform you though that this is not a bug of the handheld’s Calendar application. I would like to inform you that this is how the Calendar application works. The reason why this happens is because this indicates that you have already entered data on the location field even if you eventually deleted the location on this field.

We would like to thank you for your thoughts on this and please feel free to contact us again through email should you have further inquiries or concerns.

We hope this issue has been resolved to your satisfaction. A Customer Satisfaction Survey will be emailed to you shortly. Please take time to provide us with your feedback about this support experience as it will help us in our on-going effort to continually improve our services.

If you require further assistance, please do not hesitate to contact us again. You can also find more information about Palm products, including troubleshooting articles and frequently asked questions at:

http://www.palm.com/us/support
Volgens Palm is het dus geen bug, maar is dit bewust zo gedaan, zodat je kunt zien dat je (per ongeluk) een locatie hebt gewist ???? Erg vaag.

Ik zal hieropvolgend deze mail beantwoorden met de vraag hoe het dan zit bij het synchronizeren met Outlook, waarbij je dus standaard een dubbele punt krijgt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 januari 2006, 17:52
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Frank,

Ik zie nu in mijn Today-view van Agenda ineens wat je de hele tijd bedoelde met die lege regel. Da's inderdaad nogal irritant De reden dat het me eerder nooit zo was opgevallen is omdat ik op mijn Treo 650 vooral 2Day gebruik als Today-applicatie (die volgens mij ook op andere devices werkt en erg handig is!). In ieder geval: het is dus niet iets wat PocketMirror voor je kan oplossen en wat mij betreft is het dus nog steeds een bug in de Calendar-applicatie.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 januari 2006, 20:56
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Ik zie nu in mijn Today-view van Agenda ineens wat je de hele tijd bedoelde met die lege regel. Da's inderdaad nogal irritant
Jean-Paul, sorry dat ik je hierop attent gemaakt heb
2Day is trouwens wel mooi, maar helaas wordt 320x480 niet ondersteund.

Nadat ik Palm/Support uitgelegd had dat deze 'bug' ook optradt bij gebruik van MS Outlook, kreeg ik het volgende antwoord:

Citaat:
Thank you for contacting Palm Technical Support. My name is Xavier and I will be assisting you with regard to your query.

Frank, I apologize for any inconvenience this matter has given you. I have forwarded the issue to our software engineer for further investigation. It will be simulated and if found plausible, a fix will be formulated. For now, we can only advise to regularly visit our website for further notice and also to subscribe to our free newsletter, which can update you regarding this matter.
Afwachten dus maar.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023