Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30 mei 2001, 09:01
WvG
Guest
 
Berichten: n/a
Er zitten een aantal kleine krasjes op het graffiti-gedeelte van m'n m100. Nu zag ik dat de PDA-shop een screenkit verkoopt die weliswaar prijzig is (49 NLG), maar misschien de moeite waard is. Heeft iemand ervaring met deze kit? In de korte beschrijving staat o.a.: Poets uw beeldscherm op met de "Screen cloth". Zou dat "oppoetsen" de krasjes verwijderen?

Ciao!

Willem
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 mei 2001, 09:22
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Review

Het review staat officieel nog niet online, maar omdat je d'r specifiek om vraagt:
http://www.palmclub.nl/reviews/acces...palmlifestyle/

Of het krasjes verwijderd? Ik heb om heel eerlijk te zijn geen flauw benul. Als het hele lichte krasjes zijn zou het kunnen, bij wat diepere krassen waag ik het te betwijfelen.

Jean-Paul
[Bewerkt door jean-paul op 30-05-2001 om 10:25 AM]
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 mei 2001, 10:43
WvG
Guest
 
Berichten: n/a
Precies wat ik zocht!

Bedankt Jean-Paul, dit was precies wat ik zocht. Ik denk dat ik maar eens zo'n setje uitprobeer.

Ciao!

Willem
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 mei 2001, 11:00
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
review online

Hoi,

ik zag net, review is wel online nu:

http://www.palmclub.nl/reviews/acces...palmlifestyle/

Mzzl!!

Ivo
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 mei 2001, 11:11
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Hoi,

Ik bent het geheel met de review eens.
De screenkit voldoet prima en voorkomt krassen.
Het enige nadeel wat ik ondervond waren de luchtbellen in het begin.
Ze waren verdwenen nadat de Palm een dag in de zon in een warme auto had gelegen.

Vanstra
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 mei 2001, 17:26
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Nu wil ik niet de goedkoperd uithangen, maar kan je niet met gewone producten (net zoals die busjes voor PC-schermen/keyboards of gewoon "Instanet" voor de ruiten) en een tissue je Palm vetvrij krijgen (=> geen aantrekking verder vuil) en vervolgens met een antistatisch doekje (zoals van pick-up (vroeger) of microvezeldoekje) hetzelfde beschermgevoel bereiken? Ik weet het, geen "extra laagje" (ScreenFace) op je Palm, maar is ie ECHT zo fragiel? Dan kunnen ze beter eens bij Palm 2x nadenken!

Graag reactie

__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 mei 2001, 22:32
WvG
Guest
 
Berichten: n/a
m100 en zand

Mijn Palm m100 heeft een vakantie in Griekenland niet zonder krasjes overleefd. Stof of zand (who knows) op het Graffiti-gedeelte en nu zitten er twee/drie kleine maar irritante krasjes. Ik las ergens een suggestie dat je met een beetje Turtle Wax de krasjes kunt wegpoetsen, maar ik weet niet of dat ook voor het plastic scherm van de m100 geldt. Ik heb de Screenkit in ieder geval besteld, ik wil m'n scherm in de toekomst graag krasvrij houden.

Ciao!

Willem
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 mei 2001, 23:42
FrUitSkI
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb een tijd geleden Displex (voor GSM's) gebruikt op mij IIIe, de bedoeling was dat ik alleen het graffiti gedeelte onder handen nam, maar als je aan het poetsen bent ontstaat er een doffe waas op de plek waar je stopt, dus toen maar het hele scherm gedaan, werkte best goed, scherm werkt nu na 2 maanden nog prima, niet opgevreten ofzo, en een hoop kleine krasjes kwijt.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 31 mei 2001, 13:55
WvG
Guest
 
Berichten: n/a
Senks!

Displex? OK, ik zal eens kijken of iets dergelijks te krijgen is in het Groothertogdom!

Ciao!

Willem
Met citaat reageren
  #10  
Oud 02 juni 2001, 00:55
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Plak toch gewoon een stukje Scotch tape (blauw pakje) over het graffitideel heen. Schrijft ook nog beter (ruwer) en is makkelijk te vervangen door een nieuw stukje.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 06 juni 2001, 22:22
WvG
Guest
 
Berichten: n/a
Angry Eerste ervaring met ScreenKit en m100

Afgelopen weekend was ik in Nederland en tot mijn verbazing was de Screenkit die ik woensdag bij de PDA-shop besteld had, vrijdag al bij mijn ouders aangekomen! Mijn complimenten voor de uitstekende service. Meteen 's avonds geprobeerd de Screenkit op m'n Palm m100 te bevestigen, maar daar ging het een en ander mis.

Allereerst een foutje mijnerzijds. In plaats van met het "Wet Wipe"-doekje te beginnen, begon ik per ongeluk met het "Dry Wipe"-doekje. Het "Dry Wipe"-doekje heeft de vervelende eigenschap heel veel stof en vezels af te scheiden, dus binnen de korste keren zat m'n m100 scherm onder het stof. Snel het "Wet Wipe"-doekje uitgepakt en alsnog de juiste volgorde aangehouden, maar het kwaad was al geschied: allerlei stofdeeltjes vlogen rond. Vervolgens de "ScreenFace" uitgepakt en tot mijn verbazing pastte ie niet! Te groot. Toch geprobeerd, maar na een paar pogingen opgegeven. De ScreenFace was waardeloos geworden doordat al die stofdeeltjes zich aan de kleefzijde hadden gehecht. Ik zat enorm te balen, toen er plotseling een lichtje bij me ging branden. Bij de m100 kun je het frontje verwisselen, iets wat ik nooit gedaan had omdat ik zwart wel cool vind. Als je het frontje verwijdert, komt er een paar mm scherm tevoorschijn. Meer dan genoeg om de ScreenFace te bevestigen. In de "instructions" bij de ScreenKit wordt hier met geen woord over gerept. Integendeel, op de voorzijde van de ScreenKit staat een foto van een m100 met de ScreenFace half afgerold en het frontje in positie, iets wat in de praktijk dus niet mogelijk blijkt. Erg slordig IMHO.

Gisteren heb ik een tweede poging ondernomen en nu is het wel gelukt de ScreenFace te bevestigen, maar het bleef een beetje lastig. De ScreenFace is namelijk kleiner dan het schermpje van de m100 zonder front. Je moet de ScreenFace dus op je gevoel "recht" in het midden van het scherm plakken, want als je 'm bijvoorbeeld tegen de bovenste rand plakt, dan is een paar mm van het Graffiti-gedeelte niet bedekt.

Mijn tips:
1. In het geval van een m100, niet vergeten het frontje te verwijderen.
2. Zoek een stofvrije omgeving voor het klusje.
3. Hou het "Dry Wipe" doekje uit de buurt en verwijder eventuele stofdeeltjes d.m.v. een blaasbalgje om fotolenzen te reinigen.
4. Bij het opplakken van de ScreenFace een lucifer o.i.d. tegen de bovenste rand van het scherm leggen als hulpmiddel om de ScreenFace recht op het scherm te plakken.

Ciao!

Willem
Met citaat reageren
  #12  
Oud 07 juni 2001, 13:17
wzzrd
Guest
 
Berichten: n/a
Verschillend scherm in iiic en iiie

Sinds paar dagen mijn iiie ingeruild voor een iiic (iemand nog een iiie kopen ?). Op die iiie zitten ook één of twee hele kleine krasjes, dacht ik, toen ik deze topic las. Maar toen ik eens goed ging kijken, bleek dat schermpje eigenlijk sowieso onder de oneffenheden te zitten. En dat terwijl dat ding altijd in mijn PalmGlove gezeten heeft en nog geen jaar oud is.

Die iiic daarentegen (b)lijkt een veel mooier scherm te hebben: veel gladder en harder.

Klopt het dat de iiic dus een ander touch-screen heeft dan de iiie?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 07 juni 2001, 21:04
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Lightbulb WriteRights IIIc

Gefeliciteerd met je Palm IIIc ; ik heb de mijne vorige week ingeruild voor een m505 , en heb nog een setje WriteRights voor de Palm IIIc liggen die weg mogen.

interesse ? palmclub@slvb.xs4all.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023