Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24 augustus 2004, 20:05
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
KsDatebook

Iedereen kent wel Agendus en DateBk, twee populaire vervangers van het standaard agendaprogramma van de Palm. Maar er zijn ook gratis alternatieven die heel wat te bieden hebben. Adriana heeft voor ons haar ervaringen met het programma KsDatebook in een review verwerkt.

Review KsDatebook
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 augustus 2004, 20:18
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Thumbs up COMPLIMENTEN ADRIANA!!

Heb toevallig de thread gelezen waarin je iets verteld over de kleurtoepassing van dit programma als verbetering op het gewone datebook (krijg de link ernaar niet voor elkaar). Werkt dit?http://www.palmclub.nl/forums/showth...ght=ksdatebook
Daarna ging de rest van de thread over de mogelijkheid dat je een review zou kunnen gaan schijven.

Nou dat is je dus perfect gelukt! Ik heb het met plezier gelezen.

Over verbeterbaar wil ik nog wel iets kwijt. Jammer dat het alleen vanaf OS 4 te gebruiken is. Gebruik zelf nog een Handspring Prism en daar draait het niet op (OS 3,5 en niet te upgraden). Aan dit soort dingen merk ik dan dat ik al weer een oudere Palm heb.

Petje af!
Groet,
Frits
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 augustus 2004, 23:02
pal's schermafbeelding
pal pal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Paul
Model: Tapwave Zodiac
 
Geregistreerd: 28 mei 2001
Locatie: Nijmegen
Berichten: 178
You did it !

He Adriana,

Daar issie dan: je review. Harstikke tof!
Ik gebruik zelf dus Datebk5 en heb de categorieen nog niet gebruikt, maar blijkbaar doet KS dat beter. Nou ben ik zelf happy met Datebk, maar toevallig zat ik vandaag met een collega in de trein en die bleek ook een Palmpje te hebben (M515) en we draaien beide diensten. Ik zei hem dat Datebk daar heel handig kleurtjes aan kan geven en dat vond ie wel interessant klinken. Ik zei ook dat Datebk hem dus wel 24,95 kost. Nou ga ik 'm mooi naar je review verwijzen en dan kan hij KSDatebook daar voor downloaden. Lang leve dit soort mooie freeware, nietwaar?

Ik vond het een leuke review. Bedankt !

PS. Vind je bij verbeterbaar: "Tja, het is gratis", dat het eigenlijk geld zou moeten kosten?
__________________
pal(m)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 augustus 2004, 08:12
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Ik gebruik ksDatebook al een poosje (1.5).
Is het bij jullie ook zo dat gemiste afspraken dubbel in het lijstje komen of is dit een bug in een oudere versie??
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 augustus 2004, 08:44
ginkgo's schermafbeelding
ginkgo ginkgo is offline
Senior lid
Voornaam: Marc
Model: Overig
 
Geregistreerd: 21 maart 2001
Locatie: Veldhoven
Berichten: 88
Lightbulb makespot

Om makespot te downloaden kun je ook het volgende doen:

-Surf naar de site van MakeDate http://www.ne.jp/asahi/soft/miday/
-Klik op de gele butten met English, rechts in beeld
-De rest wijst zichzelf.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 augustus 2004, 21:04
Janbeens's schermafbeelding
Janbeens Janbeens is offline
Lid
Voornaam: Jan
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 12 juni 2001
Locatie: Malden
Berichten: 38
Citaat:
Volgens Kim kun je ook de kleur van het font aanpassen, maar dat is mij nog niet gelukt.
Je kunt de kleur van het font aanpassen in de colordefinition van Makespot. De vierkantjes met het cijfer 8 erin passen de fontkleur aan.

Verder een prima review

Groet,

Jan
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 augustus 2004, 16:12
Adriana's schermafbeelding
Adriana Adriana is offline
Registered User
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 mei 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 285
dank voor reacties en tips

Wat leuk dat jullie zo op een reviewtje van een nieuweling reageren!

Om op de verschillende opmerkingen in te gaan:

- Ik heb geen punten willen aangeven die verbeterbaar zijn, omdat ik dat bij een gratis programmaatje een beetje brutaal vind (een gegeven paard...) maar het zou natuurlijk zeker met freeware (dat immers door zijn aard niet gericht is op de welgestelde gebruiker) leuk zijn als het ook op een wat ouder OS draaide.
---
"Vind je (bij verbeterbaar: "Tja, het is gratis"), dat het eigenlijk geld zou moeten kosten?"

Hi hi - zo kan je het inderdaad lezen!
---
- Wat bedoel je met 'gemiste' afspraken? Ik krijg (tot dusver) geen dubbel-genoteerde afspraken.

- MakeSpot via de Engelse site, ja, dat is natuurlijk vele handiger! Goeie tip! Dat moeten we maar veranderen.

- Ook dank voor de tip over de blokjes met het cijfer acht - ik had die colordefinitie wel gevonden, maar niet begrepen dat die met de 8 erin voor de fontkleur zijn. Kun je ons trouwens uitleggen hoe dat werkt?

Bij mij zijn bijvoorbeeld alle terugkerende afspraken blauw gekleurd, maar niet één van mijn 8-tjes is blauw. Het 'blokje met de 8' voor memo 1 is wel blauw, maar als ik daar geel van maak, worden mijn terugkerende afspraken niet opeens ook geel, (ik sla de instellingen op ). Het achtje zélf kan ik wel van kleur veranderen, maar ik heb nog niet gevonden waar ik dat in KsDatebook terugvind.

Misschien correspondeert memo 1 niet met afspraken, maar het is het enige blauwe, vandaar dat ik het daar probeerde.
__________________
groet,
Adriana.

Laatst gewijzigd door Adriana; 26 augustus 2004 om 16:44.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 augustus 2004, 20:48
Janbeens's schermafbeelding
Janbeens Janbeens is offline
Lid
Voornaam: Jan
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 12 juni 2001
Locatie: Malden
Berichten: 38
Citaat:
- Ook dank voor de tip over de blokjes met het cijfer acht - ik had die colordefinitie wel gevonden, maar niet begrepen dat die met de 8 erin voor de fontkleur zijn. Kun je ons trouwens uitleggen hoe dat werkt?
Ik heb zelf ook nog wel moeite met het instellen van MakeSpot. Tekst tekstkleur gebruik ik zo:
Bij "model" heb ik alle zaterdagen en zondagen als feestdag gedefinieerd. Bij colordefinition kun dan de kleer wijzigen. Het eerste blokje is voor de achtergrondkleur, het tweede blokje voor de fontkleur (als de dag in dezelfde maand valt), via de volgende twee blokje kun de kleur instellen voor de dagen die in het vorige of in de volgende maand vallen.
In de KsDatebook weekview en maandvieuw zie je de dagen gemarkeerd. De fontkleur is de kleur in de markering.

Ik ben overigens benieuwd hoe je ingesteld hebt dat alle terugkerende afspraken in blauw worden weergegeven.

Groet,

Jan
Met citaat reageren
  #9  
Oud 26 augustus 2004, 20:57
Adriana's schermafbeelding
Adriana Adriana is offline
Registered User
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 mei 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 285
Citaat:
Op 26-08-2004, om 20:48 heeft Janbeens dit gezegd in bericht #8

Ik ben overigens benieuwd hoe je ingesteld hebt dat alle terugkerende afspraken in blauw worden weergegeven.
Daar ben ik zelf ook benieuwd naar. Het lijkt de default instelling. Toen ik op zoek ging naar de gebruikte kleuren, zag ik alleen blauw bij memo 1 - zoals ik al zei. Maar memo 1 is iets anders dan terugkerende afspraken.

Als je een goeie bril opzet kun je in mijn screen shot van de maand-weergave op 18 en 20 augustus de terugkerende afspraak 'tennis' in blauw zien. Dat heb ik niet bewust zo ingesteld. De overige tennisafspraken op woensdag en vrijdag zijn zwart, maar dat komt (denk ik) doordat ik in die afspraken iets heb veranderd dat alleen voor die dag gold. Het zijn dus geen terugkerende afspraken meer.

Ik heb ook gekeken of dat blauw misschien veroorzaakt werd door een label-kleur die ik de afspraak in Outlook had gegeven, maar dat lijkt niet zo te zijn: alle 'timed' terugkerende afspraken worden blauw, of ik ze nu in Outlook kleur of niet.

NB: het blauw voor terugkerende afspraken is - bij mij - alleen in maandweergave te zien, en het geldt alleen voor terugkerende afspraken op een bepaald tijdstip: terugkerende afspraken die de hele dag duren, blijven gewoon zwart.
__________________
groet,
Adriana.

Laatst gewijzigd door Adriana; 27 augustus 2004 om 12:51.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 september 2004, 21:22
Zita
Guest
 
Berichten: n/a
KSDatebook

Ik wil graag KSDatebook uitproberen alvorens ik dat met Agendus ga doen. Volgens de informatie op deze site en de review moet ik dan KSDatebook combineren met KSTodo en MakeSpot. De link naar FreewarePalm om KSDatebook te installeren werkt echter niet (meer?). Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt,
Met citaat reageren
  #11  
Oud 13 september 2004, 21:55
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
De downloadlink op www.freewarepalm.com lijkt inderdaad gebroken. Op deze pagina vind je helemaal bovenaan de directe downloadlocatie bij de ontwikkelaar.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 14 september 2004, 22:05
Zita
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 13-09-2004, om 21:55 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #11
De downloadlink op www.freewarepalm.com lijkt inderdaad gebroken. Op deze pagina vind je helemaal bovenaan de directe downloadlocatie bij de ontwikkelaar.
Dank je wel!

Groet,
Met citaat reageren
  #13  
Oud 30 augustus 2005, 08:43
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Geen enkele link naar KsDatebook werkt nog, iemand die een goede link heeft.

Wil het nl graag op m'n Treo gebruiken
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #14  
Oud 30 augustus 2005, 08:58
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Freewarefrance.com (mirror)
Mytreo.net (mirror)
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #15  
Oud 30 augustus 2005, 09:13
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Freewarefrance.com (mirror)
Mytreo.net (mirror)
Thanx !!!

MyTreo.net had ik natuurlijk zelf ook kunnen bedenken... het is nog vroeg zullen we maar zeggen
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #16  
Oud 30 augustus 2005, 23:53
The Rocker's schermafbeelding
The Rocker The Rocker is offline
Persona non grata
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 11 juli 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonny
Iedereen kent wel Agendus en DateBk, twee populaire vervangers van het standaard agendaprogramma van de Palm. Maar er zijn ook gratis alternatieven die heel wat te bieden hebben.
Zoals A5 Vult aan wat de standaard PALM agenda mist. En in t'nederlands.

Features include:

* Grid and list views
* Custom calendar labels
* Daily Journal
* (A5) Tasks
* Categories
(Event & To do items)
* Category groups (show/hide)
* Actions on whole categories:
public, private, beam, move, delete
* Wakeup alarm
* Alarm info
* Icons & Color schemes
* Filtering on:
category, type, prio, time
* Forwarding to do items
* bold, strike through font
* Copy, Move & Convert
* Markers
* Priorities
(for Events & To do items)
* Configurable lists
* ...

btw great review

The Rocker
Met citaat reageren
  #17  
Oud 05 oktober 2005, 14:57
jethro jethro is offline
Senior lid
Voornaam: Jethro
Model: Palm m130
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Locatie: nabij Rotterdam
Berichten: 60
Wat is nou eigenlijk precies de meerwaarde van kstodo?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 11 oktober 2005, 11:31
jethro jethro is offline
Senior lid
Voornaam: Jethro
Model: Palm m130
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Locatie: nabij Rotterdam
Berichten: 60
voordelen ksToDo

Ik ben een gebruiker van ksDateBook en heb op internet ook ksToDo gevonden. Na installatie vielen mij eigenlijk geen verschillen en/of extra functionaliteiten op. Weet iemand hier misschien de voordelen / veranderingen van ksToDo ten opzichte van de standaard ToDo applicatie?
Met citaat reageren
  #19  
Oud 18 september 2007, 16:48
Caroooooo
Guest
 
Berichten: n/a
Een vraag:

Ik heb een aantal categorieën toegevoegd en er staat er nu 1 tussen die ik niet meer kan weghalen.

Hij staat dus wel in het rijtje als ik een afspraak wil categoriseren maar hij staat niet in het rijtje wat ik wil editten.

Wie weet raad?

groetjes
Caro(line)
Met citaat reageren
  #20  
Oud 18 september 2007, 17:45
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Welke categorie is dat? Unfiled misschien?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023