Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03 mei 2004, 11:27
Xiero
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation Wellicht correcte oplossing voor al jullie GPRS problemen!!!

Hallo lieden,

Wellicht heb ik een oplossing voor jullie Palm GPRS problemen (ik zal wel niet de eerste zijn die dat claimt) Het is mij echter al op een paar palm's gelukt om gewoon via de Phone Link applicatie een correct werkende GPRS verbinding aan de gang te krijgen. Ik heb een document toegevoegd waarin ik stap voor stap vertel hoe ik de configuratie aan de gang gekregen heb. Het leuke is dat ik helemaal niet met (inbel)scripts en dergelijken heb hoeven klooien Wellicht is het maken van een GPRS verbinding niet zo moeilijk als het lijkt...

Lees het document maar eens, dan hoor ik graag jullie reacties!

Weet iemand trouwens nog een leuk programmaatje om screenshots te maken van Palm applicaties? Zou wel leuk zijn, dan kan ik de tekst in het document voorzien van wat duidelijk illustratiemateriaal .

M.vr.gr

V.L. van den Berg aka Xiero
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc palm gprs.doc‎ (36,0 KB, 2492x gelezen)

Laatst gewijzigd door Xiero; 08 mei 2004 om 00:19.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 mei 2004, 12:38
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Hallo en welkom op dit forum.

Bedankt voor de tip, ik zal kijken of ik hier een tips-pagina van kan maken.

EDIT
Heeft even geduurd, maar bij deze: de GPRS tips-pagina )



Citaat:
Weet iemand trouwens nog een leuk programmaatje om screenshots te maken van Palm applicaties?
Probeer het eens met Screenshot van Linkesoft. Alleen met de geregistreerde versie ben je van de reclamebalk door ieder plaatje af.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 20 juni 2004 om 15:35.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 mei 2004, 12:08
bluppy2
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Het werkt!

THNX, ik heb het nu werkend met mijn Siemens S55 en Telfort (de beruchte combinatie)

Internetten op aan Palm 0wn3d
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 mei 2004, 18:15
Rinus's schermafbeelding
Rinus Rinus is offline
superheld
Voornaam: Rinus
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 16 januari 2004
Locatie: In de buurt van Alkmaar
Berichten: 97
Thumbs up het werkt!

Bij mij ook!!!
Kickûhhhhhhhhh!!!!!

dit is wat ik altijd al gewild heb, mailen via mijn palm!!!!!!!!!!!!

echt wel bedankt, Xiero, of hoe je ook mag heten!!!
mzzls,
Rinus
__________________
Als het niet kan zoals het moet,...
Dan moet het zoals het kan.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 mei 2004, 23:16
Xiero
Guest
 
Berichten: n/a
Talking :o)

Ik ben blij dat ik jullie van dienst heb kunnen zijn met het plaatsen van dit antwoord, enne Rinus, je hoeft niet bang te zijn dat ik er geld voor ga vragen (kheb het wel gelezen hoor ). Ik ben aanhanger van de Linux groeperingen en die pleiten ervoor om alle informatie en software gratis te verstrekken Zou dus wel erg fout van mij zijn

Ik hoop dat jullie veel plezier zullen beleven aan het GPRS'en met de Palm, ik heb dat in ieder geval wel Lekker mail ophalen als ik even geen vaste internetverbinding heb is toch wel een uitkomst

V.L. van den Berg aka Xiero
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 mei 2004, 12:26
Savage
Guest
 
Berichten: n/a
Super! Ik ben een tijd bezig geweest om te priemelen om het werkend te krijgen, dit was uiteindelijk wel gelukt, maar dit is een stuk makkelijker.

Hij werkt bij mij ook met de combinatie: Palm TT3, Orange, Nokia 6310
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 mei 2004, 13:33
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Re: het werkt!

Citaat:
Op 09-05-2004, om 18:15 heeft Rinus dit gezegd in bericht #4
Bij mij ook!!!
Kickûhhhhhhhhh!!!!!

dit is wat ik altijd al gewild heb, mailen via mijn palm!!!!!!!!!!!!

echt wel bedankt, Xiero, of hoe je ook mag heten!!!
mzzls,
Rinus
Zeer overichtelijke tip inderdaad, maar toch vraag ik me af, Rinus, wat er bij jou de vorige keer mis ging. Want op het feit na dat je nu de KPN GPRS Phonelink setup gebruikt, is er niet daadwerkelijk iets veranderd aan de manier waarop je de GPRS setup doet. Ik maak voor mijn Telfort connectie bijvoorbeeld handmatig de instellingen aan die exact overeenkomen met wat Phonelink voor KPN invult op de DNS servers na uiteraard.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 mei 2004, 00:24
TheFes
Guest
 
Berichten: n/a
Maar wat nu als je een nokia 6230 hebt waar nog niets van in de phone link update staat?

never mind, heb het al aan de praat met een andere nokia met blauwe tand, de 6230 drivers heb ik nog wel nodig voor smsen

Laatst gewijzigd door TheFes; 14 mei 2004 om 00:33.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 mei 2004, 10:31
Supergrover
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb hetzelfde probleem, mijn telefoon wordt (nog?) niet ondersteund via phone link. Heb een SE Z600.

Met een Nokia 6310i krijg ik het allemaal werkend, met die SE Z600 niet.. Ook niet als ik bv een T68i pak voor de instellingen.

Ook niet met de bovenvermelde handleiding, want dat gaat uit van ondersteuning van je telefoon door Palm

Ben er al een hele tijd mee aan t tobben, en van t-mobile helpdesk wordt je ook niet wijzer..
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 mei 2004, 11:27
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Voor de Sony-Ericsson modellen van de laatste tijd gewoon de T610 driver pakken, al die toestellen zijn in de basis exact gelijk...
Met citaat reageren
  #11  
Oud 15 mei 2004, 11:20
Xiero
Guest
 
Berichten: n/a
Inderdaad....

Aloha iedereen,

Het is inderdaad zo dat er niet voor alle modellen een Phone Link driver is uitgebracht. Wat je kunt proberen in zo'n geval, is inderdaad, zoals domo al zei, een ander toestel in dezelfde serie als driver nemen. Heel vaak werkt het GPRS gebeuren dan ook omdat de toestellen in de basis hetzelfde zijn. Applicaties zoals SMS zullen misschien wel een correcte driver behoeven, omdat dit soort applicaties ook checken of het daadwerkelijk de aangegeven telefoon is waarmee je probeert te verbinden. Als deze een niet overeenkomend antwoord van de telefoon krijgen, zegt de SMS applicatie "Doe het zelf maar".

Probeer maar eens een GPRS verbinding te krijgen via een telefoon in dezelfde serie, vooral bij Nokia zou dit geen probleem moeten zijn, omdat vrijwel alle Nokia's in de basis hetzelfde zijn, enkel de functies verschillen van model tot model... Kies bij voorkeur wel het model dat kwa functionaliteit het dichtst bij jouw telefoon ligt.

Succes!

V.L. van den Berg aka Xiero
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 mei 2004, 23:19
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Laatste berichten over Phonelink op de TH55 zijn afgesplitst en staan nu hier: http://www.palmclub.nl/forums/showth...threadid=16556
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 21 mei 2004, 21:37
DoOrKnoB
Guest
 
Berichten: n/a
GPRS

Gprs Palm Phone Link

Was echt tevreden om deze tutorial te vinden op het forum.

Maar bij mij lukt het niet.
Ik kan niet kiezen voor Belgie uit de aangeboden lijst geprobeerd met Nederland en KPN Mobile GPRS en krijg de volgende error "The connection you have selected is not valid for use high speed data service"
Zelf bij keuze uit andere landen en gprs aanbiedingen dezelfde error!
Alle Lib prc en pdb file opnieuw geinstalleerd zonder enig resultaat.

grts Carl
Met citaat reageren
  #14  
Oud 21 mei 2004, 23:32
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
en heb je ook de laatste versie van Phonelink opgehaald bij Palmone?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 22 mei 2004, 11:10
DoOrKnoB
Guest
 
Berichten: n/a
Phone link

Inderdaad heb ik gedaan en het lukt me niet via deze weg.

Ben nu aan het proberen via instellingen van Gsm provider geraak wel in connectie maar als ik de mail of web pro start krijg ik een dns foutmelding nogthans de opgegeven DNS is ingevuld.

Ik zal maar verder proberen men mag nooit opgeven is mijn slogan.

Grts Carl
Met citaat reageren
  #16  
Oud 30 mei 2004, 20:25
dickies
Guest
 
Berichten: n/a
ok ik ben het ook even aan het proberen.
Setup:
Palm Zire 72
Siemens S55
Orange World

ik heb alles volgens tutorial gedaan. Hij verbindt met mn phone maar blijft dan hangen bij "Signing on". Wat doe ik fout?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 30 mei 2004, 21:06
DoOrKnoB
Guest
 
Berichten: n/a
Gprs verbinding

Heb alles aan de praat gekregen kan surfen op internet mail binnen halen het enige dat mij nog niet lukt is een mail versturen.Krijg fout melding
UNABLE TO SEND THIS MESSAGE 5554 met vermelding mailadres van men provider.
Relay acces denied

De instellingen heb ik gevonden bij mijn telefoon opereator zowel voor mijn Palm instellingen als de voor mijn telefoon.

Nog even verder onder zoeken.


Grts Carl
Met citaat reageren
  #18  
Oud 31 mei 2004, 14:11
Rinus's schermafbeelding
Rinus Rinus is offline
superheld
Voornaam: Rinus
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 16 januari 2004
Locatie: In de buurt van Alkmaar
Berichten: 97
Het smtp adres van je provider moet vervangen worden door dat van je telefoonrekeningverstuurder, dan doet ie het wel

mzzls,
Rinus

P.S. In de regel waar je het adres in kunt vullen kan iets buiten het scherm vallen, waardoor het adres helemaal fout is.
__________________
Als het niet kan zoals het moet,...
Dan moet het zoals het kan.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 01 juni 2004, 21:01
19robert58
Guest
 
Berichten: n/a
Gprs verbinding ja en nu pffffffffffttt

Hallo,

Lang gezocht en gebeld (Orange World). Nooit gelukt!!! Na het lezen van je bericht heb ik eindelijk een signin!!
Ben bezitter van nokia 6600 er zijn geen drivers voor in de Phonelink heb echter nu de drivers gebruikt voor de 7650 en deze werken dus.
Snel het internet op denk ik dan(Tungsten T3) met je voorstel van webpro mmmm ff wachten jajaja er gebeurt iets!!!Pffffftttt gaat hij me zeggen dat de url niet bestaat belachelijk!!Nog eens wat prutsen en dan zegt hij ook nog dat de proxy instelling niet goed is!!Nou die geeft webpro toch autom.
Heuuulp
Met citaat reageren
  #20  
Oud 01 juni 2004, 21:10
dickies
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Gprs verbinding ja en nu pffffffffffttt

Citaat:
Op 01-06-2004, om 21:01 heeft 19robert58 dit gezegd in bericht #19
Hallo,

Lang gezocht en gebeld (Orange World). Nooit gelukt!!! Na het lezen van je bericht heb ik eindelijk een signin!!
Ben bezitter van nokia 6600 er zijn geen drivers voor in de Phonelink heb echter nu de drivers gebruikt voor de 7650 en deze werken dus.
Snel het internet op denk ik dan(Tungsten T3) met je voorstel van webpro mmmm ff wachten jajaja er gebeurt iets!!!Pffffftttt gaat hij me zeggen dat de url niet bestaat belachelijk!!Nog eens wat prutsen en dan zegt hij ook nog dat de proxy instelling niet goed is!!Nou die geeft webpro toch autom.
Heuuulp
ik heb de oplossing!
Op orange.nl staat ergens een util voor je palm. Installeer deze op je palm! Dan kan je verbinding maken via infrarood.
Wil je echter bluetoothen, dan moet je een LAN verbinging naar je phone maken, en de IR verbinding dan vervangen door deze.
Is het niet duidelijk, stel dan gerust je vragen.

Bij mij werkt het op mn Zire 72 met Siemens S55 phone.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023