Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09 januari 2004, 23:14
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Post Review: Proporta Aluminium Tungsten T3 hardcase

Koekiemonster heeft wederom een mooie review geschreven, dit maal over de Proporta Tungsten T3 hardcase.

Gerrit, bedankt!

En voor het review kun je hier klikken.

Veel leesplezier!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 januari 2004, 01:01
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Prima review Koekiemonster !

Jouw eerdere stukje over de modificatie van de Palm Hardcase heeft mij echter tot het besluit gebracht om de Proporta toch maar weer van de hand te doen (zie signature) en de Palm Hardcase weer in ere te herstellen

Belangrijkste nadeel van de Proporta voor mij is de al door jou genoemde scharnierrichting (ik ben rechtshandig), maar vooral ook in combinatie met het feit dat ik de case niet met 1 hand open krijg. De Palm Hardcase kan ik in mijn linkerhand leggen en dan redelijk eenvoudig met linkerduim openenklappen waarna ik mijn rechterhand vrij heb om me op het scherm uit te leven. Dat miste ik het meest aan de Proporta. Voor sommigen onder ons is het 'beter' sluiten van de Proporta echter weer een pluspunt ; het blijft altijd erg persoonlijk.

Verder nog een klein puntje, de kleur. Die past nml. beter bij de originele Tungsten T en niet echt bij het lichtere metaal van de T3.

Naast bovengenoemde punten vind ik het wel gewoon een kwaliteits case, alleen past de schoen mij niet helemaal

PS. Overigens is de vermelde prijs in het review excl. 17,50 % BTW ; dat merkte ik ook pas toen ik 'm al besteld had...
__________________
Sander

Laatst gewijzigd door Sander; 10 januari 2004 om 01:20.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 januari 2004, 01:55
F.Liauw
Guest
 
Berichten: n/a
Proporta vs. Innopocket case

Leuke review! Ik heb zelf een Innopocket case voor mijn T3 aangeschaft en vroeg me in eerste instantie af wat de verschillen waren tussen de case van Proporta en die van Innopocket. Na het lezen van de review is mijn conclusie: er is geen verschil. De blister-verpakking, het scharnier aan de rechterkant, de broekriem-clip: alles is hetzelfde. Alleen de prijs verschilt enigszins: bij Brando kost de case US$32.00 + US$3.00 verzendkosten. Dat is zelfs nog goedkoper dan bij Innopocket( US$34.90) zelf.

Misschien een tip voor degenen die een dergelijke case willen aanschaffen .....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 januari 2004, 13:26
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Jouw eerdere stukje over de modificatie van de Palm Hardcase heeft mij echter tot het besluit gebracht om de Proporta toch maar weer van de hand te doen (zie signature) en de Palm Hardcase weer in ere te herstellen
Ja, inderdaad. Een gemodificeerde Palm TT3 Hardcase werkt gewoon heel fijn.

Het meest forse minpunt van de Proporta vind ik de verkeerd geconstrueerde audio-uitsparing: je kan je palm gewoon niet meer open of dichtschuiven met een koptelefoon erin. En dat is verrekte jammer.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 januari 2004, 14:20
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Wat ik ook een nadeel vind van Proporta hardcase: openliggende connector. Dat heb je bij Palm hardcase niet. Tungsten met Proporta hardcase kan toch niet in het geheel op cradle zetten. Voor opladen tijdens vakantie wil ik liever connector beschermd hebben en gewoon uitpakken.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 februari 2004, 14:42
wingnut
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb vandaag m'n Covertec TT3 hardcase ontvangen, en net als de TT en TT2-modellen is die weer (vrijwel) identiek aan de cases van Proporta en Innopocket.

Ik zeg "vrijwel", want deze keer is er 'n (klein) verschil tussen de cases, eentje die, gelet op het commentaar dat ik op andere fora heb aangetroffen, veel mensen zal aanspreken:

De Proporta- en Innopocket-cases hebben aan de achterkant 'n klein heuveltje waar het schroefje voor de riemclip ingedraaid kan worden. Als je de riemclip, en dus 't schroefje, niet gebruikt, heb je nog steeds geen vlakke achterkant, en ligt je T3 niet helemaal stabiel op tafel.

Welnu, de case van Covertec heeft een volledig vlakke rug! (en dus ook geen riemclip-mogelijkheid, maar goed. SWMBO had al duidelijk gezegd dat 'n Palm aan mijn riem onacceptabel zou zijn)

Nu is 't nog wachten op m'n TT3. Eind van deze maand, als alles meezit!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 december 2004, 19:03
jeroent's schermafbeelding
jeroent jeroent is offline
Lid
Voornaam: Jeroen
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 december 2004
Berichten: 41
Stuur een bericht via MSN naar jeroent
Question

Hoi Wingnut,
Goede bijdrage! Juist vanwege het ontbreken van de 'hobbel' op de achterkant wil ik die case ook!
Waar heb je de Covertec Alu case vandaan?
Mijn voorkeur gaat uit naar een shop gewoon in Nederland; van Covertec kom ik overal wel de leren cases tegen, maar niet de alu hardcase.
Groeten,
Jeroen
__________________
My E70 is like a brain extention...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 december 2004, 20:43
waarts's schermafbeelding
waarts waarts is offline
Forumbikkel
Voornaam: wim
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 maart 2001
Locatie: Dessel Belgie
Berichten: 353
Ik heb de mijne gekocht in MediaMarkt in Antwerpen
__________________
aawa
Met citaat reageren
  #9  
Oud 30 december 2004, 11:23
wingnut
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Waar heb je de Covertec Alu case vandaan?
Direct bij Covertec vandaan. Ze leveren snel, ik heb niets dan complimenten voor ze. Ik heb daar ook 'n USB/laadkabel met bijpassende adapter en screenprotectors vandaan.

De screenprotectors gebruik ik niet meer, zonder werkt toch fijner, maar de lader gaat elke keer trouw mee op reis (en 't scheelt dat 'ie voor alle UC-modellen geschikt is, dus mijn partner's m500 is ook geholpen).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023