Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22 maart 2001, 15:06
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Hoi,

Wat is de beste keuze voor een Palm Vx? Niet alleen wat bescherming betreft, maar ook qua gebruiksgemak?

Peter B
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 maart 2001, 16:45
Palmania's schermafbeelding
Palmania Palmania is offline
Lid
Voornaam: Diana
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 28 december 2000
Locatie: Almere
Berichten: 39
Lastig te zeggen wat het beste is. De voor- en nadelen die ik heb ervaren zijn:

Leathercase:
Voordeel: iets flexibeler. Je kunt de zijkant naar achteren klappen zodat je makkelijker kunt werken.
Nadeel: drukt tegen de knopjes aan, zodat de palm soms ongewenst aan/uit gaat en je ineens in datebook zit terwijl je er niet om gevraagd hebt.

Hardcase:
Voordeel: optimale bescherming, onderschat dat niet! Past precies dus geen ongewenste knoppen die ingedrukt zijn
Nadeel: hardcase kun je niet naar achteren klappen, dus zit dan minder stevig in je hand. Met hotsyncen moet je de palm steeds uit de hardcase halen.

Zoals je ziet is er voor beiden wat te zeggen. Het gaat erom welke voor-/nadelen je het zwaarst vindt wegen.
__________________
Palm with MAC is all you need
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 maart 2001, 21:59
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
de Palm V Molded Titanium Hardcase van Rhinoskin

Nou zit ik zelf te denken aan de Palm V Molded Titanium Hardcase van Rhinoskin:
http://www.rhinoskin.com/molded_ti_hardcase_page.htm

Beslist niet goedkoop, maar volgens mij wel robuust. Wie heeft ervaring met deze case? Is-ie z'n geld waard?


Peter B
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 maart 2001, 22:52
PulmoPalm PulmoPalm is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 13 februari 2001
Locatie: Achterhoek
Berichten: 125
Mijn ervaring met beide producten:

De slim leather case is fraai en handig omdat je er ook nog een creditcard etc in kwijt kan, doch de nadelen die Palmania aangeeft, onderschrijf ik.

Voor robuust gebruik (zo'n 20x per uur in en uit je zak halen en af en toe wat hectiek op je werk) voldoet de hardcase uitstekend. Voldoende protectie en het maakt de Palm nauwelijks zwaarder of groter. De vorm laat het ook gemakkelijker in- en uit je (binnen)zak glijden dan de slc.
Overigens, wanneer je de hotsync cradle op een verhoginkje of blokje zet, hoef je de Palm niet uit de hardcase te halen om te syncen.
Succes met je keuze. Mocht je voor titanium gaan, deel je ervaring hiermee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 maart 2001, 14:03
paul rijken
Guest
 
Berichten: n/a
ik gebruik "palmVbuttonguard v2.1 (freeware)" om ongewenst aangaan door het indrukken van applicatie-buttons te voorkomen.

http://www.sergem.net
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 maart 2001, 15:25
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Ik zelf vind persoonlijk de lederen variant beter. Simpel maar het voelt gewoon beter aan. Ook past ie gelijk in de craddle.
Alleen ik gebruik m'n Vx niet zo veel omdat ik m'n IIIxe handiger vind. (geen commentaar a.u.b.)
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 maart 2001, 22:00
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ga voor het leer, niet voor bescherming maar voor bovengenoemde gebruiksgemak en zodat ie niet te opzichtig is: De V met leer kan in m'n binnenzak van m'n jasje zonder dat je hem echt 'ziet', maar met hardcase heb ik het idee dat het veel duidelijker is.

En je moet nou eenmaal niet TE veel patsen met die dingen, dat geeft een verkeerd imago
Met citaat reageren
  #8  
Oud 01 april 2001, 22:14
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Angry Hardcase vs Leather case.

Door mijn activiteiten met Palm V memory upgrades, zie ik heet wat lether cases en hard cases voorbijkomen.

Vandaar dat ik het niet kan laten mijn ervaringen met jullie te delen:

Leather case: Mooi (als ie nieuw is) na verloop van tijd worden ze echt lelijk, en de palm gaat er scheef inhangen.
Geeft niet voldoende bescherming. Het gleufje voor de visitkaartjes heeft Palm er waarschijnlijk ingezet om de kas te spekken: 8 van de 10 gebroken touch screens worden veroorzaakt door de visitekaartjes.

Hard case: Gebruik ik zelf ook.. Zeer gevoelig voor krassen en niet echt stevig te noemen (gammel??) biedt wel voldoende bescherming voor vallen. Bij sommige laat de metalen laag los (fabricageprobleem, slecht lijm).

Rhinoskin: Ik heb hem niet, maar ik heb er verscheidene gezien: Ronduit perfect! De Palm zal in je kontzak niet kapotgaan. Persoonlijk vind ik hem wat lastig openen.

Voor wat betreft de palm syncken in de case: bullshit.
De V(x) is als geen andere palm zeer makkelijk en eenvoudig uit de case te halen, persoonlijk vind ik dat geen argument.

Just my 2 cts....

Richard
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 april 2001, 18:46
West-end's schermafbeelding
West-end West-end is offline
Een goed lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 24 maart 2001
Berichten: 212
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Sie
Ik ga voor het leer, niet voor bescherming maar voor bovengenoemde gebruiksgemak en zodat ie niet te opzichtig is.....
En je moet nou eenmaal niet TE veel patsen met die dingen, dat geeft een verkeerd imago
Helemaal mee eens. Door het gebruik van de leather case lijkt het alsof je een gewone agenda bij je draagt. Ziet er netjes uit.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 mei 2001, 23:26
rvdakker rvdakker is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 30 mei 2001
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 28
Zijn er ook cases waar je geen gebruik maakt van het klitterband? Het lijkt me namelijk echt mooi staan, maar misschien is dat ook wel het gevoel.

Ik woon in Hoogeveen en het aanbod is hier nog niet zo groot. Had pas nar 4 winkels eindelijk de slim leather case (voor mijn Palm IIIxe) gevonden. Helaas hadden ze de de zipped versie niet. Die lijkt me toch wat steviger dan de "unzipped".
Met citaat reageren
  #11  
Oud 31 mei 2001, 07:46
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Ik gebruik, naar volle tevredenheid, de orginele PalmVx hardcase. Syncen is geen probleem, het 'steeds' uit de case halen is net zoveel moeite als de stylus pakken

Heel klein nadeeltje vind ik de gladde, wegglijdende buitenkant als je de case op een hard oppervlak legt. Ik heb dit verholpen door kleine rubber nopjes er op te plakken.

Groot voordeel is dat je 'm inderdaad in je broekzak of in je broeksriem kan steken zonder bang te zijn voor een schermbreuk, enige voorzichtigheid blijft wel nodig natuurlijk, het is geen bomproof case.

Wat betreft die Rhinoskin molded Titanium, heel mooi, ongetwijfeld ook heel goed, en zeker heel duur...
Met citaat reageren
  #12  
Oud 01 juni 2001, 10:49
Erik Walbeehm
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Hardcase

De afgelopen 2 jaar heb ik mijn oude V in een Rhinoskin aluminium molded hardcase gehad.Wat die niet allemaal heeft doorstaan. Is onder andere 3 meter naar beneden gevallen, uit mijn borstzak, toen ik over een balustrade hing. Alleen een klein deukje.Is geweldig qua stevigte, maar ook design.
Op het moment dat rhinoskin deze voor mijn 505 heeft, schaf ik hem weer aan.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 01 juni 2001, 12:03
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Red face Beste case

Daar ik nogal wat reviews over cases heb geschreven hier mijn ervaringen:

- Mijn persoonlijke favoriet (voor het in mijn jaszak dragen): is de personality pack (http://www.palmclub.nl/reviews/personality_pack/) Erg makkelijk in gebruik, klepje gaat niet zomaar open, beschermt redelijk, boven 'lightweight oplossing'. Zodra deze er zijn voor de m505, bestel ik 'm.

- Als je de palm in je achterzak draagt en robuustheid een vereiste is, moet je zeker de Rhinoskin Titanium nemen. Onverwoestbaar en zeker handig. Persoonlijk vind ik 'm wat hoekig, maar een vriend van mij is er erg happy mee.

- Als ik de fiets opstap, klik de de palm met de scribble hard case aan mijn broek. http://www.palmclub.nl/reviews/scribble/. Een klein designfoutje, het schroefje kan losdraaien (waarmee de clip vastzit), als je dat vastlijmt, is dit een fantastische case.

- Voor 'representatief' gebruik kan ik de Rhinoskin leather case http://www.palmclub.nl/reviews/acces...kin_executive/ of een van de kleinere cases van Devian aanraden http://www.palmclub.nl/reviews/acces.../cases/devian/.

De hardcase van Palm vond ik nogal tegenvallen, doet redelijk goedkoop aan. De slim leather case vind ik niet afdoende afsluiten. Voordeel van de Palm cases is, dat ze redelijk verkrijgbaar zijn in NL shops. Andere cases zul je toch over het net moeten bestellen...

Laatst gewijzigd door gonny; 27 december 2002 om 13:50.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 01 juni 2001, 16:06
rvdakker rvdakker is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 30 mei 2001
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 28
Zijn er ook leather case waar niet wordt gewerkt met klittenband? , maar eigenlijk vind ik dat klittenband maar niks.

Met citaat reageren
  #15  
Oud 02 juni 2001, 01:32
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Klittenband? Ik weet niet welke Palm je gebruikt, maar de Slim Leather Case voor de Palm V(x) gebruikt geen klittenband. Daar zit de Palm vast door een 'stylus'in te schuiven die met leer aan de Leather Case vastzit. Zeer stevig.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 02 juni 2001, 08:32
rvdakker rvdakker is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 30 mei 2001
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 28
Ik gebruik zelf de Palm IIIxe.

Voor dit type was de Slim Leather Case (10121U) voorzien van klittenband
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023