Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 maart 2001, 11:24
kite
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Hallo allemaal,

Ik heb sindskort een Nokia. Nu heb ik in het boekje gelezen dat er een soort van HSC-modem inzit (high speed). Dit zou inhouden dat je met een 44bps modem kan internetten. Weet iemand of je palm deze modem automatisch gebruikt of dat hij de langzamere gebruikt?? Wil je die snelle modem op je laptop gebruiken dan moet je extra software installeren, bij de palm dan ook?? (welke software dan?).

Grtz
Maarten
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 maart 2001, 12:17
duzz
Guest
 
Berichten: n/a
Ik neem aan dat je 44 Kbps bedoeld? Volgens mij kun je niet sneller dan 9600 baud op het GSM netwerk. Als ik het verkeerd heb hoor ik het graag.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 maart 2001, 19:26
kite
Guest
 
Berichten: n/a
Dit heb ik van de Nokia site over de 6210:
High Speed Circuit Switched Data (HSCSD) maakt snelheden van 43.2 kbps voor datacommunicatie mogelijk (NT)
Dataondersteuning 9.6 & 14.4 kbps enkelvoudig slot of HSCSD (2+2, 3+1, niet-transparant) via IrDA of kabel

Ik weet niet of het netwerk dit aan kan, weet iemand hier meer over??

Grtz
Maarten
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 maart 2001, 13:01
duzz
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb net even gezocht in de nieuwsgroep nl.telecom en daar blijkt dat HSCSD nog niet wordt ondersteund in Nederland. Belgie en UK maken hier al wel gebruik van.

Het schijnt dat de hogere baudrate dus wel mogelijk is op een gewoon GSM-netwerk (in tegenstelling tot mijn eerdere reply). Het is dus nog even afwachten wanneer een Nederlandse aanbieder dit gaat ondersteunen of dat ze liever wachten op UMTS.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 maart 2001, 23:39
Randalf
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down nokia verhaaltje

het klopt wel en niet, het klopt dat de nokia een hoge verbindings snelheid ondersteund maar wat jammer is, is dat alle nederlandse providers ( voor mobiele telefonie ) geen hogere snelheid ondersteunen dan 9600baud op Ben na, deze ondersteund 14k4 snelheid. dus hoe dan ook met laptop of met palm je zit "bijna" altijd op 6900Bps te mailen en internetten. aangezien Ben nu al op 14k4 zit zal de rest niet lang op zich laten w88. maarja tot die tijd... kun je beter koffie zetten als je gaat mailen...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 maart 2001, 10:31
kite
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar Ben met de vraag of ze ook 44 kbps gaan ondersteunen en ik kreeg het volgende antwoord:

Beste meneer de Vlieger,

Ben is blij om uw e-mail te ontvangen en reageert graag op de door u
toegezonden vragen.

Ben is op dit moment al bezig met de bouw van het GPRS netwerk. Dit
netwerk
zal een aanvulling zijn op het huidige GSM netwerk en zal o.a. Wap en
Data-transmissies versnellen. Wanneer Ben precies zal beschikken over
een
GPRS netwerk is nog niet duidelijk. Het netwerk wordt op dit moment
uitgebreid.

Beetje standaard volgens mij, maar er gloort in ieder geval een klein beetje hoop aan de horizon.
Ik hoop dat het een beetje snel komt.
Is het trouwens automatisch ingesteld die 14k4 als je met een ben abonnement zit te bellen???

Grtz
Maarten
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 maart 2001, 13:15
Randalf
Guest
 
Berichten: n/a
Cool nokia

nee, het je palm is standaart niet ingesteld op 14k4, daarvoor moet je naar preferences gaan en dan naar het tabblad connection. daar zie je een lijstje staan met je verbindingen. kies de verbinding uit waarmee je contact maakt met je telefoon en klik op "edit". dan klik je op details en maak je van speed 14k4 i.p.v 9600. dan werken je palm + telefoon ( je mob kiest automatisch de snelste verbinding )op 14k4 snelheid.

GreetZ

Randalf
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023