Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 juli 2003, 09:43
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Review: SmartList To Go Suite

Databases bijhouden op een pda kan met allerlei pakketten.

Bob heeft gekeken naar SmartList To Go Suite, waarbij ook SmartList To Go voor de Desktop wordt meegeleverd.

Klik hier voor het hele review

Bob, bedankt en alle anderen, veel leesplezier.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 juli 2003, 12:11
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Ziet er best wel handig uit. Prijs is fors maar ok. Maar geen Hires ondersteuning :HUH: Volgens mij is dat niet bevorderlijk om mensen over de streep te trekken om het progamma te gaan gebruiken.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 juli 2003, 12:43
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Omdat dit pakket voornamelijk tekstgebaseerd is mis je de HiRes ondersteuning niet zo. Uiteraard zou je meer tekst in een kleiner font kunnen plaatsen, maar ook op 160*160 is het prima bruikbaar.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 juli 2003, 18:15
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
inderdaad, geen Hires is jammer, maar niet onoverkomelijk.
Ik mis het iig niet.
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 juli 2003, 20:33
curro curro is offline
Senior lid
Voornaam: Frans
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 17 september 2001
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
Thumbs up

Sander,

Bedankt voor je duidelijke review. Ik heb zelf niets meer van SmartList gezien sinds het produkt door DataViz is overgenomen, maar dit ziet er inderdaad goed uit.

Ik heb nog twee vragen over de Sync Manager. Begrijp ik het goed dat deze op record niveau met MS-Access synchroniseert (en dus niet botweg de hele tabel importeert)?

Ik gebruik zelf HanDBase Pro van DDH Software dat vergelijkbare functionaliteit biedt. Een vreemde beperking waar ik echter met dat product tegenop ben gelopen is dat ik alleen MS-Access tables kan synchroniseren en geen queries. Dat is natuurlijk zwaar waardeloos. Hoe werkt dat in Smart List?

Groeten,

Frans
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 juli 2003, 20:48
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Citaat:
Op 08-07-2003, om 21:33 heeft curro dit gezegd in bericht #5
Begrijp ik het goed dat de Sync manager op record niveau met MS-Access synchroniseert (en dus niet botweg de hele tabel importeert)?
Dat klopt. Sync Manager importeert eerst de hele tabel of query in je palm en gaat daarna bij elke sync kijken of/wat de wijzigingen zijn en past deze aan.

Citaat:
Een vreemde beperking waar ik echter met dat product tegenop ben gelopen is dat ik alleen MS-Access tables kan synchroniseren en geen queries. Dat is natuurlijk zwaar waardeloos. Hoe werkt dat in Smart List?
Zoals ik hierboven al schreef: Sync Manager synchroniseert zowel tabellen als queries
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 juli 2003, 22:08
curro curro is offline
Senior lid
Voornaam: Frans
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 17 september 2001
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
Bedankt bob,

Ik heb ondertussen ook de handleiding van de SLtG Sync Manager op het internet gevonden waarin dit gedetaileerd beschreven staat.

De makers van HanDBase houden stug vol dat het technisch niet mogelijk is. Ik zal daar nog eens flink de elektronische brievenbus laten klepperen en als dat niet helpt ga ik toch maar op zoek naar de opwaardeer aanbieding die ik een tijd geleden van DataViz ontvangen heb.

Groeten,

Frans
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 juli 2003, 12:25
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Het probleem waar ik bij SLTG tegenop loop, is dat er al in geen maanden meer een update is verschenen. Daarnaast is de helpdesk moeilijk te bereiken (alleen telefonisch).

Er zitten enkele bugs in het programma, die er nodig eens uitgehaald moeten worden. Zo springt hij bij one-to-many meteen op multiple-filters in plaats van de te gebruiken external-filter.
Een hardnekkiger probleem: om de zoveel weken crasht mijn database na dagelijks gebruik. Dan moet ik de file eerst weer hotsyncen (opgehaald uit de backup op je computer). Daarna werkt ie weer enkele weken tot een maand.

Zelf zit ik juist te denken om over te stappen naar HanDBase. De support is stukken beter, maar ik mis er nog het gebruik van kleur in de database zelf...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023