Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 april 2006, 00:07
comtech2005
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Probleem met Palm Livedrive

Hallo,

Ik heb mij net ingeschreven op deze mooie site en hoop dat ik hier veel ervaring mag opdoen.

Ik heb vandaag mijn nieuwe Palm Livedrive ontvangen en het is voor mij de eerste keer dat ik een PDA aangeschaft heb.

Ik kan er nog helemaal niets mee, ik heb de batterij opgeladen zoals dat voorgeschreven stond en dat moest ongeveer 3 uur zijn.

Daarna heb ik de Palm opgestart en dan krijg ik een scherm waarin staat "tap the center of the target" en als ik dat doe dan gebeurt er verder niets ik hoor allen een klikkend geluid en dat is het.

Ik heb de bijgeleverde software op mijn laptop geinstalleerd en kan geen verbinding via de USB poort maken, de USB poort geeft een foutmelding met "Het USB apparaat wordt niet herkend" en dat is het.

Ik heb de Palm al diverse keren gereset maar ook dat helpt helemaal niets.

Ik weet echt niet wat ik hier nu mee aan moet en hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen.

Misschien die ik wel wat verkeerd of de Palm functioneerd gewoon niet goed.

Groeten, André.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 april 2006, 00:39
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Daarna heb ik de Palm opgestart en dan krijg ik een scherm waarin staat "tap the center of the target" en als ik dat doe dan gebeurt er verder niets ik hoor allen een klikkend geluid en dat is het.
Dat is de calibratie. Als je 3x netjes in het midden klikt, is het voorbij. Als je dat niet goed gedaan hebt, heb je na een harde reset nog een kans.

Citaat:
Ik heb de bijgeleverde software op mijn laptop geinstalleerd en kan geen verbinding via de USB poort maken, de USB poort geeft een foutmelding met "Het USB apparaat wordt niet herkend" en dat is het.
Zorg in ieder geval eerst dat alle andere USB-apparaten niet aangesloten zijn als je naar de oorzaak zoekt. Als dat niet voldoende is, zou je de USB-drivers opnieuw kunnen installeren.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 april 2006, 11:47
comtech2005
Guest
 
Berichten: n/a
Goedemorgen,

Hartelijk dank voor deze oplossing, het was inderdaad de calibratie.

Na deze calibratie kon ik ook de diverse instellingen maken en ook de USB poort werkt nu goed.

Ik heb net ook de WIFI ingesteld en die werkt super, ik heb vandaag genoeg te doen want er zijn zoveel mogelijkheden met dit apparaat.

Ik heb op deze site ook al het nodige gelezen en dat is zeer leerzaam, ik kom hier zeker nog geregeld terug en nogmaals mijn hartelijke dank.

Groeten, André.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023