Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24 oktober 2006, 20:56
longwood longwood is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 24 maart 2006
Berichten: 46
Heb een 1 GB SD kaart in de TX gezet om mp3 files op te slaan en af te spelen via Pocket Tunes.
Werkt in eerste instantie goed, maar boven een bepaald aantal files (ik weet nog niet precies hoeveel) "ziet" Pocket Tunes files met de meeste vreemde verminkte namen.
Als je de SD kaart dan in de desktop via een cardreader bekijkt staan er inderdaad allelei vreemde onherkenbare namen die ook niet afspeelbaar zijn op de desktop (dus ineens geen mp3 files meer).
Wanneer je de files naar de SD kaart schrijft via copy dan staan alle titels correct op de SD kaart, maar zo gauw de SD kaart in de TX komt blijft er alleen puin over en moet je de kaart opnieuw formatteren. De mp3 files heb ik in de subdir AUDIO gezet.

Ik heb de test ook met een 512 MB kaart gedaan met het zelfde effect.
Kent iemand dit verschijnsel ?

Nan

De 1 GB kaart van Kingston is gekocht bij Media Markt, dus niet via een piraat

Nan

Laatst gewijzigd door Bram; 24 oktober 2006 om 21:11. Reden: voor toevoegingen is de bewerk-knop
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 oktober 2006, 21:13
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Heb je de kaart al eens geprobeerd in de TX zelf te formatteren, of doe je dat altijd via de cardreader? Heb je ook al eens een andere cardreader geprobeerd?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 oktober 2006, 09:12
longwood longwood is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 24 maart 2006
Berichten: 46
Ik formatteer de kaart altijd via de TX. Het vreemde is dat alle mp3 files in eerste instantie via de cardreader correct op de SD kaart staan en dus ook via de cardreader zijn af te spelen op de desktop.
Als ik ca. 50 mp3 files op de SD kaart zet gaat alles nog goed, maar zet ik er meer op dan worden alle files verminkt nadat de SD kaart in de Palm is gezet.
Als je daarna via de cardreader kijkt blijken alle files blijvend verminkt te zijn.
Het probleem doet zich dus voor indien er méér dan een bepaald aantal MP3 files op de SD kaart worden gezet, terwijl de SD kaart nog lang niet vol is.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 oktober 2006, 10:18
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Heb je dit probleem ook als je 50, laten we zeggen, tekstbestanden op je sdcard zet en vervolgens in je TX stopt?q
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 oktober 2006, 20:53
longwood longwood is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 24 maart 2006
Berichten: 46
Ik heb de volgende proeven genomen:

proef 1 met SD kaart van 1 GB:
306 WORD,Excel en PDF files (ca 57MB) op SD kaart gezet. Werkt OK!
17 MP3 files (165 MB) toegevoegd op SD kaart. Werkt OK!
nog 17 MP3 (178 MB)files toegevoegd op SD kaart. Fout !!!
Typisch verschijnsel: in totaal op SD gezet 400MB. Controle van SD kaart geeft aan: 978,5 MB op SD gebruikt !!??

proef 2 met SD kaart van 512 GB:
128 JPG files (214 MB) op SD kaart. Werkt OK!
toegevoeg 42 JPG files (65 MB). Fout!!!
Typisch verschijnsel: in totaal op SD gezet 279MB. Controle van SD kaart geeft aan:481.9 MB op SD kaart gebruikt !!??

Elke keer wanneer ik files op de SD heb gezet heb ik op de desktop de inhoud van de SD gecontroleerd en dat was iedere keer correct, dus de fouten treden op wanneer de SD in de TX wordt gestopt. De directory van de SD kaart ziet er na de fout uit als aangegeven op de bijlage. (zowel op de TX als op de desktop).
Het lijkt er op dat dit probleem zich voordoet als de SD kaart in de TX wordt gestopt met een aantal gegevens BOVEN een bepaalde waarde.
Het effect is dat de hele inhoud door wordt verminkt en dat er dingen op de SD worden bijgeschreven (zie wijzigen gebruikte MB's na fout)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg PALM_1_32MP3.jpg‎ (64,3 KB, 9x gelezen)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 oktober 2006, 00:00
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Ik heb sterk de indruk dat er iets scheelt met je SD-kaart slot van je T|X. Heb je nog garantie?
Indien niet, houdt de write protect schakelaar het probleem misschien tegen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 oktober 2006, 19:09
longwood longwood is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 24 maart 2006
Berichten: 46
Bedankt voor je advies en hulp, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat boven een bepaald aantal MB's het SD slot vreemde kuren gaat vertonen.
Ik heb een mailtje naar PALM European Technical Support gestuurd en die gaven het advies om de write-protect switch in te schakelen zodat er niets op de SDcard kon worden gewijzigd.
Dit was echter geen oplossing want Pocket Tunes zag op deze manier helemaal geen SDcard zitten.
Ik heb echter een oplossing gevonden: ik heb alle mp3 files via Quick Install en Hotsync naar de SDcard gestuurd en dan werkt alles perfect. Vraag mij niet wat de oorzaak is, maar mochten er meer mensen met dit probleem zijn dan is dit een oplossing.

Nan
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 oktober 2006, 20:14
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longwood
Ik heb echter een oplossing gevonden: ik heb alle mp3 files via Quick Install en Hotsync naar de SDcard gestuurd en dan werkt alles perfect.
Dat is toch extreem traag!? Zou ik geen 'oplossing' willen noemen hoor...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 26 oktober 2006, 20:28
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Misschien dat het aan de geheugenkaartlezer ligt.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 oktober 2006, 23:11
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
Ik ken dit probleem. Ik heb precies hetzlefde gehad met mijn tungsten T2. Wanneer je files met een cardreader op een SD kaartje zette werden ze niet goed door de palm gelezen. Wanneer je je kaarjte uit je palm haalde en in je PC stopte waren ze onleesbaar. Mij viel op dat het altijd het geval was met SanDisk kaartjes (en bijvoorbeeld niet met die van transcend).
Ik heb destijds Softick Cardexport 2 gekocht waarmee het probleem was opgelost.
Wanneer je Drivemode van de Palmlifedrive op je T|X zet zou dit probleem over moeten zijn en kan je toch gewoon je files overpompen naar je T|X. (Dan naderhand natuurlijk niet weer je kaartje in je kaarlezer douwen, want dat probleem blijft gewoon).

Laat even weten of dit voor jou de oplossing is....

Grtz. M0s..
Met citaat reageren
  #11  
Oud 27 oktober 2006, 11:10
longwood longwood is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 24 maart 2006
Berichten: 46
Ben bij diverse PALM forums nu dit probleem tegengekomen. Heb een test gedaan met een testversie van Softick Card Export II versie 2.25 (vergelijkbaar met Drivemode)en dit werkt goed!
Bedankt voor de hulp en tips.

Nan
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023