Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 oktober 2006, 11:55
RudiD
Guest
 
Berichten: n/a
Geen ontvangst GPS

hallo, gisteren (7-10) wilde ik navigeren met mijn TomTom Navigator 5 die werkt op mijn Palm TX. Ik maak gebruik van de originele Palm-cradle met ingebouwde gps. Normaliter werkt het perfect maar gisteren kreeg ik helemaal geen ontvangst. TomTom probeerde de hele tijd verbinding te krijgen met de gps maar lukte niet. Normaal binnen een paar seconden. Echter op de terugweg ging het wel goed.
Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Het leek wel of de sateliet niet meer werkzaam was. Op de terugweg was het signaal wel erg zwak maar later zag je het signaal oplopen tot maximaal.
Suggestie?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 oktober 2006, 19:23
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Je hebt hem waarschijnlijk een tijdje niet meer gebruikt en er was nood aan een initial fix. Dit gaat best vanuit stilstand en van op een positie met vrij zicht op de hemel en horizon. Dit kan tot een halfuur duren.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 oktober 2006, 06:20
RudiD
Guest
 
Berichten: n/a
Het was nog niet zo lang geleden dat ik 'm gebruikt heb. Ongeveer een weekje. En, wat is: "er was nood aan een initial fix"?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 oktober 2006, 08:50
Wodkadrinker Wodkadrinker is offline
Forumbikkel
Voornaam: Cor
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 december 2002
Locatie: Rijswijk
Berichten: 136
Je GPS ontvanger wist door hem een langere periode niet meer te gebruiken even niet meer waar hij / zij was.Vandaar dat hij zich even moest orienteren op zijn omgeving.De oplossing die Ghia geeft is normaal voor een dergelijke situatie.Als het een bluetooth ontvanger is kan je hem aanlaten staan zo voorkom je in het vervolg problemen.

Groet Cor
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023