Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 22 oktober 2005, 14:26
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Het enige verschil is de standaard ondersteuning voor PPC's, dat was er nog niet. Ondersteuning *ahum* voor digitale camera's e.d. is er al lang, vanwege het simpele feit dat camera's gewoon werken als extern verwisselbaar geheugen.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 22 oktober 2005, 14:35
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo
Het enige verschil is de standaard ondersteuning voor PPC's, dat was er nog niet. Ondersteuning *ahum* voor digitale camera's e.d. is er al lang, vanwege het simpele feit dat camera's gewoon werken als extern verwisselbaar geheugen.
Dan is ondersteuning voor Palm er ook al, de LifeDrive in drive mode... .
Met citaat reageren
  #23  
Oud 22 oktober 2005, 16:41
dragonetti's schermafbeelding
dragonetti dragonetti is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 mei 2005
Berichten: 86
@Bram:
Wat is eigenlijk de reden waarom er nooit een programma is uitgekomen dat direct een PDF kan inlezen. Technisch gezien konden de meeste "moderne" palms dit wel aan neem ik aan. Ik vind het zonde dat zoiets niet eerder is gemaakt.

@Jean-Paul:
Mijn bevindingen waren vooral op active sync 3.7.1 en 3.8 gebaseerd zelf ben ik het heel weinig tegengekomen.
Wel vreemd ik wil ActiveSync 4.0 wel proberen maar de microsoft pagina verwijst nog steeds naar 3.8 (?) hier: http://www.microsoft.com/windowsmobi.../pocketpc.mspx (rechter kant pagina).
Via google kome je er wel: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...esync+4.0&meta= (derde link).
Een zoek actie in microsoft.com zelf (in de downloads sectie) geeft ook alleen versie 3.8 aan
( http://www.microsoft.com/downloads/r...DisplayLang=en )

Mag ik hieruit aannemen dat aan 4.0 nog wordt gewerkt?

Ik ga het zo proberen, maar als de bevindingen van het nieuwsartikel van brightband echt uitkomen dan is het ronduit zonde. (dan druk ik het nog zacht uit ook).
Met citaat reageren
  #24  
Oud 22 oktober 2005, 17:05
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Wat is eigenlijk de reden waarom er nooit een programma is uitgekomen dat direct een PDF kan inlezen. Technisch gezien konden de meeste "moderne" palms dit wel aan neem ik aan. Ik vind het zonde dat zoiets niet eerder is gemaakt.
Ik denk dat het mogelijk was met de introductie van de Tungsten|T 3 jaar geleden. Maar waarom? Lastig misschien. Het lijkt me toeval dat er deze herfst 2 tegelijk komen; een technische reden zit er niet achter.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #25  
Oud 30 oktober 2005, 10:53
LifeDriver
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dragonetti
Hotsyncen is minder, het werkt niet zo soepel als active sync ondanks dat het 2 verschillende OSen zijn is het uiteindelijke doel van die 2 wel hetzelfde...je data up to date houden. Het update proces is gewoon prettiger bij de PPC.
(ik kan mijn ipaq in de cradle zetten en hij synct alles wat ik wil dat hij synct automatisch)
Dat Actif Sync lekkerder werkt dan Hotsync ben ik het absoluut niet mee eens. Ik kom net van een Ipaq af, maar daar was Actif syn echt een ramp bij. Die gaf vaak aan dat de COM poort bezet was, kon niet goed overweg met "conflicterende" afspraken. Bluetooth syncen deed het eerst onder XP, SP1 wel maar onder XP, SP2 niet. Een bluetooth optie werd gewoon niet meer aangegeven of gevonden in Actif sync. Het enige voordeel was dat als je je PPC met de computer verbond (al dan niet met de cradle) dat die automatisch syncte en die mogelijkheid heb ik bij hotsync nog niet gezien. Maar het syncen met hotsync verloopt veel smoother.

Om op de vraag terug te komen: Palm of PPC dan zou ik zeggen Palm. Ook vanwege het feit dat je programma's op je Palm veel gemakkelijker kunt installeren dan op de PPC, namelijk via PalmOne Quickinstall. Geluid en beeld zijn goed (ik heb een LifeDrive). Met een LifeDrive kun je meteen Word en Excelbestanden lezen en maken. Daar is dus geen conversieslag. Bij een PPC is dat wel het geval met dat PocketWord en Pocket Excel.
Bij een LifeDrive kun je je scherm goed kantelen, waardoor surfen op internet heel goed lukt en alle pagina's er heel redelijk uitzien. Afsluiten en starten van programma's gaat in het Palm OS beter dan in Windows CE. Dat geldt ook voor het verwijderen van programma's. Geen gedoe meer met dat lelijke windows register.

Kortom: ik ben helemaal om.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 30 oktober 2005, 17:12
Upke Upke is offline
Senior lid
Voornaam: Martijn
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 15 oktober 2005
Locatie: Veldhoven
Berichten: 70
Stuur een bericht via MSN naar Upke
Ik sluit me bij Lifedriver aan! Ik heb een jaar een 4350 gebruikt, maar ik zou nu niet meer terug willen! Ik vind dat de minpunten over de lifedrive erg zijn overdreven.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 30 oktober 2005, 23:04
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
Dat Actif Sync lekkerder werkt dan Hotsync ben ik het absoluut niet mee eens. Ik kom net van een Ipaq af, maar daar was Actif syn echt een ramp bij.

...

Kortom: ik ben helemaal om.
Sorry, maar ik moet hier toch even op reageren. Ik ben ook om, maar dan van Palm naar PPC, hoewel ik de Palm nog steeds een erg fijne PDA vind.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
Die gaf vaak aan dat de COM poort bezet was
(Nog) nooit iets van gemerkt. Misschien een kwestie van de juiste instellingen gebruiken (van Windows XP bedoel ik dan). Had jouw Cradle trouwens geen USB in plaats van een COM-poort?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
kon niet goed overweg met "conflicterende" afspraken.
Bij conflicterende afspraken wordt keurig gevraagd of je de PPC-versie wilt vervangen door de Desktop-versie of omgekeerd. Ik zou niet weten hoe dit beter kan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
Bluetooth syncen deed het eerst onder XP, SP1 wel maar onder XP, SP2 niet. Een bluetooth optie werd gewoon niet meer aangegeven of gevonden in Actif sync.
Dit heeft niet zo zeer te maken met Active Sync, maar meer met de inferieure ingebouwde Bluetooth-software van SP2, te omzeilen door de originele bijgeleverde software van de Bluetooth-dongle te gebruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
Maar het syncen met hotsync verloopt veel smoother.
Verklaar je nader. Ik zie hier geen duidelijk verschil met Hotsync.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
Ook vanwege het feit dat je programma's op je Palm veel gemakkelijker kunt installeren dan op de PPC, namelijk via PalmOne Quickinstall.
Via Active Sync (Software optie) gaat dat toch net zo makkelijk? Gewoon dubbelklikken op het installatiebestand en het programma wordt op de PPC geïnstalleerd, waarbij je ook kunt kiezen waar je het programma wilt installeren (Main memory, File Store of uitbreidingskaart). Of zie ik hier iets over het hoofd? Je kunt daarnaast ook via Active Sync eventueel programma's verwijderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
Met een LifeDrive kun je meteen Word en Excelbestanden lezen en maken. Daar is dus geen conversieslag. Bij een PPC is dat wel het geval met dat PocketWord en Pocket Excel.
Mee eens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
Bij een LifeDrive kun je je scherm goed kantelen, waardoor surfen op internet heel goed lukt en alle pagina's er heel redelijk uitzien.
Vanaf WM2003SE kan de PPC dit ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
Dat geldt ook voor het verwijderen van programma's. Geen gedoe meer met dat lelijke windows register.
Mijn ervaring is dat als je programma's op de juiste manier verwijderd, ook alle verwijzingen in het register verwijderd worden. Verder kun je vrij eenvoudig het register bekijken en eventueel bewerken indien gewenst.
Ook op de Palm worden instellingen en dergelijke opgeslagen (bijvoorbeeld in Saved_Preferences.PRC. Dit bestand is echter veel minder makkelijk toegankelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LifeDriver
Palm of PPC dan zou ik zeggen Palm.
Wat betreft Active Sync ben ik eerder geneigd om te zeggen PPC. Ik heb absoluut nog geen problemen met Active Sync ondervonden. Zowel mijn PPC als de PPC van mijn vrouw worden perfect gesynchroniseerd, inclusief onze samengevoegde afspraken, taken, notities, contacten en e-mail. Verder wordt door third party programma's veel intensiever gebruik gemaakt van de mogelijkheid om automatisch te synchroniseren via Active Sync, bijvoorbeeld weersvoorspellingen, TVgids-gegevens en het nieuws (RSS).
Met citaat reageren
  #28  
Oud 30 oktober 2005, 23:24
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Mmm, ik ben overgestapt van een palm naar een ppc en weer terug. Hot sync liep niet altijd goed bij mijn Palm V, maar ik heb met Active sync echt meer problemen gehad. Allemaal uiteraard wel weer opgelost, maar het heeft wel wat slapeloze nachten gekost.

Voor de volledigheid wil ik wel zeggen dat ik ook met mijn treo regelmatig te maken heb met een nogal eigenwijze treo..... soms synchroniseert hij gewoon alleen maar wat hij wil synchroniseren. (of zo iets). Maar dat heb ik meestal binnen een redelijke tijd opgelost. Dus geen slapeloze nachten.

Dus ook al heb ik met beiden in tijd misschien even veel problemen gehad, voor mijn gevoel gaat de synchronisatie met de Palm makkelijker gaat dan met de PPC.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 31 oktober 2005, 04:43
dragonetti's schermafbeelding
dragonetti dragonetti is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 mei 2005
Berichten: 86
Wat het hotsyncen en active sync betreft, dit is wel persoonlijk maar toen ik veel op Pocket PC forums rond hing zag ik heel weinig problemen met active sync (as). Mijn eigen ervaringen met as, tja niks op te merken het werkt nog steeds perfect zelfs versie 4. Met HotSync (hs) heb ik het gevoel dat dit niet lekker soepel loopt.
Sorry als ik verkeerds zeg maar ik vind de manier hoe het syncen is gedaan bij de Palm maar niks.

Als ik het dan toch moet samen vatten, tja:
- Wat niet helpt bij een beginnende Palm gebruiker is het term "conduits" ik begrijp nu wel wat het inhoud, maar toen ik pas op Palm fora kwam e.d. kwam dit term heel snel hoek kijken...tis een beetje verwarrend...
- als je pas begint met het Palm gebeuren dan sync je dmv het indrukken van de knop (PPC kan je heel makkelijk in stellen wanneer er gesynct moet worden volgens mij werd dit zelfs aan het begin van de installatie van as gevraagd. Dus je kan gelijk bij connectie syncen, nog nooit problemen mee gehad. Maar wat Hedix aangaf het beetje "eigenwijze" (alles syncen!?) bij de palm heb ik ook.
- Bij de installatie van as kan je aangeven wat wel en niet gesynct moet worden, en je kan heel makkelijk diepere instellingen aanpassen naar wens. Hier ook nooit problemen mee gehad, eenmaal alles aangegeven doet ie altijd wat je aangegeven hebt (bij mij dan).
- Tijdens het syncen van je Palm blijft het sync scherm na het syncen op je palm staan op de PPC verschijnt een kleine pop up tijdelijk die aangeeft dat er verbinding wordt gemaakt en vanzelf weer verdwijnt. (iets kleins maar toch... en ik kan me ook voorstellen dat mensen het juist prettiger vinden dat het duidelijk voor je neus wordt gedaan ipv op de achtergrond.)

Maar goed dan heb ik het over syncen, wat ik heb kunnen overbruggen

Als het op navigeren komt en invoer van informatie is de treo voor mij een duidelijke keuze!
Alhoewel ik wel weer een "inhaalslag" zie bij de PPC wereld (treo 700 / ipaq 6515 ... e.d.) en als de toetsenbord net zo goed functioneert als de treo en de OS net zo goed navigeert als de 650 die ik nu heb... dan wordt het moeilijk voor mij in de toekomst... maar goed, ik probeer nu gewoon te genieten van dit toestelletje!

Wat betreft wat fazwarts zei ben ik wel mee eens, ik hoop alleen dat alleen dat de Palm het wel bij kan benen in toekomst tov de grote aantallen PPC releases (veel zegt nog niks maar als ze dingen gaan leren van Palm en gaan toepassen...tja...)
Met citaat reageren
  #30  
Oud 04 november 2005, 02:52
Tarzan
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben sinds gister overgestapt op een Qtek S100/MDA Compact/M500/Jam.

Waarom... Mijn SL-10 was op... De combi GSM+PDA trok me... Zeer klein formaat... Vrij goedkoop (tweedehandsje) en hij is best oke. Een huisgenoot heeft er ook al een dus ik heb er van te voren even mee gespeeld.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden. Enige wat ik irritant vind is Pocket Word en Pocket Excel. Die werken toch net niet helemaal lekker. Maar misschien moet ik daar ook nog wat anders op verzinnen. Pocketinformant heeft me al geholpen de waardeloze standaard agenda te vervangen.

Iedereen in mijn omgeving stond perplex toen ik met een WM apparaat aankwam
Met citaat reageren
  #31  
Oud 04 november 2005, 03:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Weer een Clie minder op de wereld
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #32  
Oud 04 november 2005, 08:49
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
grappig... na 7 jaar palm heb ik pas een overstap gemaakt naar een Qtek s100 voor prive gebruik. Maar binnen een maand was ik weer thuis. Reden: traagheid van applicaties, onhandige invoer (persoonlijke smaak). Telefoon deel wat niet goed functioneert (zeker niet in combinatie met bluetooth handsfree bellen --> je hoort de telefoon niet overgaan

Ik heb mijn qtek verkocht en een Palm T|X (occassie --> weekje oud ) aangeschaft.. Wat een wereld van verschil..
Met citaat reageren
  #33  
Oud 04 november 2005, 13:29
Tarzan
Guest
 
Berichten: n/a
Tot nu toe vind ik niet dat hij traag is. Niet trager als mijn palm in ieder geval. Nou ben ik natuurlijk helemaal onder de indruk van alle mooie functies die ik op mijn oude apparaat niet had. Want dit is echt even heel wat anders.

We zullen zien over een tijdje.

Wat ik wel minder vind is het Pocketinfo forum maarja :P
Met citaat reageren
  #34  
Oud 04 november 2005, 16:39
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik heb weer eventjes een Hp4700 in mijn handen gehad om een paar dingetjes uit te zoeken voor iemand. Wat me opviel was het eindeloze heen-en-weer-geklik (als je Palmos gewend bent) en de traagheid, vooral als er meerdere applicaties open bleven staan in de achtergrond. Ik begon de lag van mijn LifeDrive ineens in een heel ander licht te zien....
Met citaat reageren
  #35  
Oud 12 november 2005, 12:33
LifeDriver
Guest
 
Berichten: n/a
Blijkbaar zijn er verschillende ervaringen met PPC en active sync. Misschien hangt het ervan af welke PPC je hebt. IPAQ 1940 synchroniseerde niet lekker. Conflicterende afspraken bleven een probleem, ook als je opgaf dat of de desktop óf de PPC leading moest zijn. En dan was het weer het opnieuw installeren van AS om de problemen op te lossen. Hotsync werkt veel beter, daar heb ik nog geen fout mee gehad. Ook het synchroniseren via wifi gaat perfect.

De sms optie van LifeDrive kon ik eerst niet goed instellen, maar heb toch de instellingen gevonden. Je moet de bluetooth van je gsm aanhebben en op de LifeDrife kiezen voor de verbiding Bluetooth naar UPDD. LifeDrive ontdekt dan zelf je gsm en eigenlijk gaat dan verder alles vanzelf.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 11 december 2005, 21:29
skippy
Guest
 
Berichten: n/a
Hoe zit het eigenlijk met de 'romance' tussen Palm en Windows?
En hoe met de nieuwe harde schijven 6 en 8 GB voor de LifeDrive?

Have a Window in your Palm
Met citaat reageren
  #37  
Oud 11 december 2005, 21:38
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
skippy, je zou even kunnen zoeken naar treo 700w. Als dat tenminste is wat je bedoelt met de romance tussen Palm en Windows.

Off-topic
Over nieuwe harde schijven weet ik niets (weet jij misschien meer? ), maar het lijkt me niet zinvol om daar over door te praten in deze thread. Sluit maar aan bij geschiktere thread of maak anders een nieuwe thread aan.

__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #38  
Oud 16 januari 2006, 20:48
Erik van der Horst
Guest
 
Berichten: n/a
Interessant topic. Als aanvulling nog een vraag. Heb je voor de lifedrive eigenlijk losse batterijen? Ik vlieg vaak lange afstanden en dan is het wel makkelijk om wat extra power mee te hebben.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 17 januari 2006, 13:02
dragonetti's schermafbeelding
dragonetti dragonetti is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 mei 2005
Berichten: 86
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik van der Horst
Interessant topic. Als aanvulling nog een vraag. Heb je voor de lifedrive eigenlijk losse batterijen? Ik vlieg vaak lange afstanden en dan is het wel makkelijk om wat extra power mee te hebben.
eerste hit in google:

life drive Replaceable battery

edit: iets klopt niet met de spelling, life drive (met spatie) wordt geadviseerd bij zoeken als je op "lifedrive" zoekt (zonder spatie ertussen)... maar het eerste resultaat is gewoon weer zonder spatie...)
Als je gewoon op 'lifedrive' zoekt staat het ook in die eerste pagina bovenaan (2e), zal wel te maken hebben dat teveel mensen zoeken met spatie en dan de hit kiezen zonder spatie...

"...MobileTechReview.com: palmOne LifeDrive Review. ... Con: Battery isn't user replaceable so you can't swap in a spare on the road. There's a short delay when.."

Maar als dat je enige reden is om hem niet te halen dan zou je misschien kunnen zoeken naar een soort battery pack wat je kunt aansluiten op je lifedrive. (waardoor je je lifedrive kunt voeden / laden met normale batterijen)...? edit2: battery pack!

Laatst gewijzigd door dragonetti; 17 januari 2006 om 13:12.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 20 januari 2006, 20:47
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
battery

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik van der Horst
Interessant topic. Als aanvulling nog een vraag. Heb je voor de lifedrive eigenlijk losse batterijen? Ik vlieg vaak lange afstanden en dan is het wel makkelijk om wat extra power mee te hebben.
dit is nu waarom ik vond dat ze die klo...e universele conector hadden moeten verder zetten op al hun toestellen kon ik mijn batterytogo nog wat gebruiken voor mijn live drive.
nouw mijn lief met de zire is blij ermee.
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023