Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11 augustus 2004, 09:59
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Missen jullie ook al die geruchten over steeds weer nieuwe Clie's?

Altijd als ik de Palmclub-website bezoek (of een andere PDA-gerelateerde website) hoop ik op geruchten, vage pics, anonieme forumgebruikers, first impressions etc. over nieuwe PDA's. Vroeger gebeurde het heel regelmatig dat er weer nieuwe Clie's werden geintroduceerd. Leuk! Onbetrouwbare specs lezen, wazige plaatjes kijken, betrouwbare persberichten doornemen, berichten in het Palmclub-forum posten. Maar nu, zo zonder Sony... ik vind het maar een saaie bedoeling. Niet meer om de paar weken een nieuwe Sony om over te kwijlen, je aan te irriteren, te discussieren over de te verwachten introductiedatum en -prijs...

Hebben jullie dat nou ook, dat je de afwezigheid van Sony meer mist dan je had verwacht?
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 augustus 2004, 10:20
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nou niet méér dan verwacht.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 augustus 2004, 13:29
lerou lerou is offline
Forumbikkel
Voornaam: John
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 28 januari 2002
Locatie: mestreech
Berichten: 138
Eerlijk gezegd mis ik het niet zo, ik volg het nieuws op een afstandje aangezien mijn budget het regelmatig wisselen van PDA niet echt mogelijk maakt.

Maar, als ik de eerste posting nog eens op me in laat werken.....

Sony heeft wel heel veel modellen geintroduceerd de afgelopen jaren, wel zo veel dat ik als niet Sony gebruiker (heb een Palm) zeer regelmatig even op moet zoeken welk model er nu weer in de fora aan de orde komt. Ik kan e.e.a. niet helemaal meer volgen, misschien is dat een reden waarom Sny er niet meer zo'n heil in ziet?

Afijn, veel mensen zijn heel blij geweest de afgelopen jaren met die modellen, dus da's mooi toch?

Sjon
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 augustus 2004, 13:37
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nou, dat ligt toch meer in de constructieve disinteresse van Palm(One) gebruikers voor Sony modellen hoor....
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 augustus 2004, 13:58
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 11-08-2004, om 13:37 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #4
Nou, dat ligt toch meer in de constructieve disinteresse van Palm(One) gebruikers voor Sony modellen hoor....
Ik ben het wel eens met lerou. Zoveel modellen dat het overzicht kwijt raakt. Nee, Sony heeft toch echt zichzelf de nek omgedraaid met het spervuur van nieuwe modellen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 augustus 2004, 14:00
lerou lerou is offline
Forumbikkel
Voornaam: John
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 28 januari 2002
Locatie: mestreech
Berichten: 138
Citaat:
Op 11-08-2004, om 13:37 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #4
Nou, dat ligt toch meer in de constructieve disinteresse van Palm(One) gebruikers voor Sony modellen hoor....
ehhh constructieve desinteresse? Da kan ik nie volgu

Als ik het goed begrijp zijn Palm gebruikers niet genteresseerd in Sony's? Ik zie veel mensen op de fora switchen dus ik heb geen idee. Het enige dat ik weet is dat ik toen ik mijn M500 kocht de Sony's een beetje speelgoedachtig vond. Weet niet meer welke modellen er toen waren. Later vond ik ze wel professioneel, maar heb altijd een voorkeur voor Palm gehad. Maar allez, ik ben niet maatgevend met mijn ene model in vier jaar.

Sjon
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 augustus 2004, 14:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 11-08-2004, om 13:58 heeft metck dit gezegd in bericht #5
Ik ben het wel eens met lerou. Zoveel modellen dat het overzicht kwijt raakt. Nee, Sony heeft toch echt zichzelf de nek omgedraaid met het spervuur van nieuwe modellen.
Kom , de Sony Cybershot digicams hebben de breedste lineup van welk digicam merk dan ook, en daar zijn ze marktleider.

Wat ze wel vaak tegenkomen is een lichte neusophaal en disinteresse van de aanhangers van de 'echte' cameramerken: Canon, Nikon, Minolta, Olympus etc. hoewel Sony's camera's in elke categorie tot de top meegerekend kunnen worden.

Wanneer je een nieuwe Palm gaat kopen, is het een kleine moeite om even te kijken wat Sony te bieden heeft op dat moment, maar dat werd helaas te weinig gedaan.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 augustus 2004, 14:11
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 11-08-2004, om 14:10 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #7
Kom , de Sony Cybershot digicams hebben de breedste lineup van welk digicam merk dan ook, en daar zijn ze marktleider.
Camera's en PalmOS-pda's = appels en peren.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 augustus 2004, 14:14
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 11-08-2004, om 14:11 heeft metck dit gezegd in bericht #8
Camera's en PalmOS-pda's = appels en peren.
Why?

en dit:

Citaat:
Wat ze wel vaak tegenkomen is een lichte neusophaal en disinteresse van de aanhangers van de 'echte' cameramerken: Canon, Nikon, Minolta, Olympus etc. hoewel Sony's camera's in elke categorie tot de top meegerekend kunnen worden.
heb jij nooit op dit forum gemerkt?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 11 augustus 2004, 14:18
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 11-08-2004, om 14:14 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #9


Why?
Cameramarkt: zo'n 10 redelijk aan elkaar gewaagde spelers. PalmOS-markt: 2 spelers. Verschil lijkt me duidelijk.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 11 augustus 2004, 14:29
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Ik heb zelfs 2 bestuursleden erop betrapt niet goed op de hoogte te zijn van Sony modellen. Na aanschaf van een NR70V heb ik verbaasde reacties om mij heen gehoord van "Maakt Sony ook Palms???". Zelf ben ik redelijk op de hoogte van wat Sony aanbied (van de wat oudere modellen weer niet, maar dat heb ik bij de III-serie van Palm ook).
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #12  
Oud 11 augustus 2004, 14:30
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 11-08-2004, om 14:18 heeft metck dit gezegd in bericht #10
Cameramarkt: zo'n 10 redelijk aan elkaar gewaagde spelers. PalmOS-markt: 2 spelers. Verschil lijkt me duidelijk.
Precies, 2 spelers op de Palmmarkt in plaats van 10 spelers op de digicam markt met een gigantische range aan aanbod. Dus het zou juist *makkelijker* moeten zijn om een keuze te maken uit het grotere PDA aanbod van Sony, en toch deed men dat niet.

Citaat:
Ik heb zelfs 2 bestuursleden erop betrapt niet goed op de hoogte te zijn van Sony modellen
Amen.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 augustus 2004, 14:49
lerou lerou is offline
Forumbikkel
Voornaam: John
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 28 januari 2002
Locatie: mestreech
Berichten: 138
Citaat:
Op 11-08-2004, om 14:10 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #7


Kom , de Sony Cybershot digicams hebben de breedste lineup van welk digicam merk dan ook, en daar zijn ze marktleider.

Wat ze wel vaak tegenkomen is een lichte neusophaal en disinteresse van de aanhangers van de 'echte' cameramerken: Canon, Nikon, Minolta, Olympus etc. hoewel Sony's camera's in elke categorie tot de top meegerekend kunnen worden.

Wanneer je een nieuwe Palm gaat kopen, is het een kleine moeite om even te kijken wat Sony te bieden heeft op dat moment, maar dat werd helaas te weinig gedaan.
Als normaal consument heb ik inderdaad een aanyal voorkeurmerken wat betreft apparattur. Camera's bij voorkeur Canon, stereo bij voorkeur Denon, TV bij voorkeur Philips etc. Sony maakt goed spul maar ik kan het niet helpen ze te associeren met "geinig maar net niet". Let wel, dit is geen waarde oordeel maar een gevoelstemperatuur. Sony maakt goede en betrouwbare apparatuur, maar ik blijf van mening dat de veel te grote diversiteit aan modellen met bijzonder cryptische letteraanduidingen mij niet motiveert er een te kopen. Ook de korte looptijd van de modellen spreekt me niet aan, maar dat geldt ook voor andere electronicamarkten.

Het geinige van mijn lijstje voorkeursmerken is, dat ondanks het intensief besturedern van de nodige specs etc ik toch weer vaak bij deze merken terechtkom. Uitzondering is een recente aanschaf van een digtale camera, mijn eisen waren zo specifiek dat alleen Minolta in aanmerking kwam.

Afijn, nu drijven we af offtopic.

Sjon
Met citaat reageren
  #14  
Oud 11 augustus 2004, 15:11
Kaz's schermafbeelding
Kaz Kaz is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kasper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Locatie: Zeist
Berichten: 200
Stuur een bericht via MSN naar Kaz
Wat misschien ook voor velen niet prettig zal zijn.. is dat ze met bv een m500 zoveel sd-kaarten hebben.. dat ze het niet echt lekker vinden om met sony verder te gaan met de memory sticks
Met citaat reageren
  #15  
Oud 11 augustus 2004, 15:17
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 11-08-2004, om 14:30 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #12
Precies, 2 spelers op de Palmmarkt in plaats van 10 spelers op de digicam markt met een gigantische range aan aanbod. Dus het zou juist *makkelijker* moeten zijn om een keuze te maken uit het grotere PDA aanbod van Sony, en toch deed men dat niet.
Nee, want teveel modellen vermindert het vertrouwen (wordt mijn model nog wel ondersteund?) en klantenbinding. Mensen hebben het niet zo op teveel keuzes omdat ze daardoor het overzicht sneller verliezen. Kortom (en wederom), Sony heeft zichzelf in de vingers gesneden. In dat opzicht doet Palm het gewoon beter.
Bovendien zien consumenten door de bomen het bos niet meer. Overigens zullen niet alle digicams van Sony even populair zijn. Hoe dan ook, het blijven appels en peren.
Citaat:
Amen.
Het bestuur is geen doorsnede van de Palmcommunity (anders zouden ze immers niet in het bestuur van de Palmclub zitten) .
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #16  
Oud 11 augustus 2004, 15:42
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Ik heb zelfs 2 bestuursleden erop betrapt niet goed op de hoogte te zijn van Sony modellen
NR70, NX70, NX73, NZ90: het enige wat ik er zo uit mijn blote hoofd van weet is: groot, groter, grootst En dan is er altijd nog de modellentabel Gelukkig kan ik nu aan je profiel zien welk model je hebt

Sony heeft veel modellen uitgebracht (lijkt me niet slim, want het terugverdienen van de ontwikkelkosten lukt dan nauwelijks), heeft ook veel vernieuwingen doorgevoerd en had in mijn ogen een paar mooie modellen (o.a. UX50), maar ik zat al op de Palmlijn inclusief accessoires.

Ondertussen is deze thread lichtelijk off-topic geraakt!

Ongeacht welk model: de geruchtentopics blijf ik leuk vinden. Oktober komt er langzaam aan, dus het wordt weer spannend (Cobalt!).

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 11 augustus 2004 om 15:44.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 11 augustus 2004, 16:06
lerou lerou is offline
Forumbikkel
Voornaam: John
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 28 januari 2002
Locatie: mestreech
Berichten: 138
Citaat:
Op 11-08-2004, om 15:17 heeft metck dit gezegd in bericht #15
Nee, want teveel modellen vermindert het vertrouwen (wordt mijn model nog wel ondersteund?) en klantenbinding. Mensen hebben het niet zo op teveel keuzes omdat ze daardoor het overzicht sneller verliezen. Kortom (en wederom), Sony heeft zichzelf in de vingers gesneden. In dat opzicht doet Palm het gewoon beter.
Bovendien zien consumenten door de bomen het bos niet meer. Overigens zullen niet alle digicams van Sony even populair zijn. Hoe dan ook, het blijven appels en peren.
Het bestuur is geen doorsnede van de Palmcommunity (anders zouden ze immers niet in het bestuur van de Palmclub zitten) .
Palm doet het inderdaad wel wat beter, hoewel de move met de T2 mij even op het idee bracht dat ze de kant van Sony opgingen. Die T2 heb ik nooit kunnen plaatsen, zeker niet gezien het snelle verschijnen van de T3.

Naar mijn mening heeft Palm een goede lijn met duideljk onderscheid met de Zire als instappers en multimedia apparaten, de Tungstens als professionele apparaten en de Treo als smartphone. Mogelijk heeft Sony ook zo iets gehad, maar een dergelijke productlijn onderscheid is me nooit opgevallen, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze niet professioneel zijn. Productplacing is erg belangrijk.


Om nog maar eens een kromme vergelijking te maken, in de autowereld zijn er ook merken die om de haverklap een facelift er tegen aan gooien, en ja, dat zijn vaak japanse merken. Ook dan is de consumentenklacht dat ze door de bomen het bos niet meer zien, en je net na aaschaf van een nieuwe auto alweer in een verouderd model rondrijd. Speelt ook bij de Sony handhelds. Heb je net een fijne nieuwe aangeschaft voor een aardige smak geld, licht er alweer een nieuwe topper in de winkel.

Sjon
Met citaat reageren
  #18  
Oud 11 augustus 2004, 17:16
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 11-08-2004, om 14:29 heeft Bram dit gezegd in bericht #11
Ik heb zelfs 2 bestuursleden erop betrapt niet goed op de hoogte te zijn van Sony modellen.
Als je mij bedoeld met referentie naar onze chat dat ik even niet wist dat je NR70V PalmOS 4.x had i.p.v PalmOS 5, dan vind ik deze redenering wel heel erg uit z'n verband gerukt en zelfs bijzonder flauw. Ik had je toen al gezegd dat ik even in de war was met de NX70V, een verschil van nota bene één letter (en een reden waarom Jan met de Pet absoluut niets begrijpt van de verschillende Sony-modellen)
Met citaat reageren
  #19  
Oud 11 augustus 2004, 17:24
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 11-08-2004, om 14:10 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #7


Kom , de Sony Cybershot digicams hebben de breedste lineup van welk digicam merk dan ook, en daar zijn ze marktleider.

Wat ze wel vaak tegenkomen is een lichte neusophaal en disinteresse van de aanhangers van de 'echte' cameramerken: Canon, Nikon, Minolta, Olympus etc. hoewel Sony's camera's in elke categorie tot de top meegerekend kunnen worden.
Dan heb je jezelf er toch niet goed in verdiept: op sites als dpreview.com en camcorderinfo.com moeten de Sony's in bijna alle gevallen de merken die jij noemt voor laten gaan. Daar wordt het ook bewezen en onderschreven met zeer goede tests. Laten we het dan subtop noemen - de bovenkant van het middendeel. Dat zou veel terechter zijn. In mijn geval; ik was op zoek naar een DV-videocamera en origineel op zoek naar een Sony (want bekend etc), maar alle Sony-modellen werden in de budgetklasse dat ik er voor gereserveerd had continu afgebrand vanwege de ontzettend slechte kwaliteit.
Alleen in het professionele segment heeft Sony videocameras die geen gelijkwaardige tegenstanders kent, maar dan heb je het over videocamera's voor productiebedrijven en onafhankelijke filmmakers.

Wel even bij de feiten blijven graag.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 11 augustus 2004, 19:54
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Wel even bij de feiten blijven graag.
Wil je feiten?

Citaat:
Camera-Digital Still/Portable Total $3,823,124,000
1 Sony
2 Canon
3 Olympus
4 Kodak
5 Nikon
Top Five Brands 70.2%
6 Fuji
7 Hewlett Packard
8 Other
9 Minolta
10 Vivitar
Top Ten Brands 89.4%
Met Bron
en

Citaat:
1. Sony - 21.5% market share (trending down) - 1.73 million cameras
2. Kodak - 18.3% market share (trending up) - 1.47 million cameras
3. Canon - 14.7% market share
4. Olympus - 11.8% market share
5. Fuji - 8.7% market share
6. HP - 7% market share
7. Nikon - 5.7% market share

met Bron
Voordat je iemand beschuldigd niet met feiten aan te komen, graag zelf eerst je cijfers checken dus. Sony *is* marktleider, en kan zich, als je kwalitatief en kwantitatief de beoordelingen bekijkt van *meerdere* gerespecteerde sites als dpreview.com, dcresource.com, megapixel.net, en -heaven forbid dat ik hem noem - Steves-digicams.com, zul je zien dat de Sony's in kwaliteit niet onderdoen voor de 'echte' cameramerken in elk segment waarin ze actief zijn. Ieder cameramerk heeft zijn betere en slechtere producten, maar in elk segment van superbudget tot prosumer (behalve DSLR's, logisch, Sony heeft geen bestaande analoge lenzen) is er wel een Sony die beargumenteerbaar niet onderdoet voor de top cameramerken op dat moment. Een goed voorbeeld is de prosumer F717 die al 2-3 jaar op de markt is - een unicum voor elektronica. Dat je andere ervaringen hebt met DV cams spijt me, maar daar weet ik niks van af en had ik het ook niet over.

Voordat we het begin van deze hele lange discussie uit het oog verliezen en iemand 'offtopic' begint te roepen: ik haalde de vergelijking met de digicams van Sony erbij om eenzelfde probleem te vergelijken (denigerende blikken van (een) 'gevestigde' merk(en)), en hoe uiteindelijk beide soorten producten van Sony een ander resultaat hebben ondervonden.

Wanneer Sony niet zo ontzettend heeft lopen innoveren in hardware en veel diversiteit in de producten had aangebracht, en daarnaast ook in software/OS van Palm veranderingen heeft aangebracht (aangetoond dat MP3 en multimedia wel toekomst had), had Palm Inc. wakker moeten worden van de ontwikkelingen bij de PPC's, en zouden ze er slechter voorstaan dan ze nu doen en nog meer marktaandeel hebben verlopren vanwege achterhaalde hardware (Tungsten|T en Clié SJ30 tegelijk uit: het vlaggeschip van Palm met een verouderd reflectief scherm en de instapper SJ30 met een modern transflectief scherm ).

De impact die Sony gehad heeft op PalmOS wordt dus mijns inziens zwaar onderschat, en PalmOne *en* Palmsource zullen een zware dobber hebben nu hun sparring partner - voorlopig definitief - de handdoek in de ring hebben gegooid. Tijd om Palm om zichzelf eens goed voor de kop te slaan om wakker te blijven, nu ze geen voorbeeld meer hebben om zich aan op te trekken.

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 11 augustus 2004 om 19:56.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023