Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 17 januari 2008, 18:35
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
@Bluevoice,
Ik vertrouw je volkomen, maar nadat ik jouw patch had geïnstalleerd, bleken mijn vreemde tekens prompt weer corrupt. Ik wilde hierna het bestand verwijderen, maar kon het nergens meer ontdekken in het RAM (drie keer gekeken), terwijl het er toch echt inzat, want "wel" bleef gewoon "wel".... Heel mysterieus..Uiteindelijk maar een hard reset gedaan, en de backup teruggezet met uitzondering van de bekende bestanden.
Vraag me niet hoe dit kan, ik weet het niet.....
Met citaat reageren
  #42  
Oud 17 januari 2008, 18:51
Arjan192 Arjan192 is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Berichten: 13
Jawel, de ROM update zit erin! Inclusief de we'll oplossing van Bluevoice. Alles lijkt goed te werken. Nu maar checken met Batterygraph hoe het met de batterij is.... De update duurde bij mij bijna 30 minuten. Ik had vooraf 35 MB vrij. Gewoon via Windows XP en het USB kabeltje. Pas stond toch ik toch onverwacht met een lege batterij (in twee uur van 60% batterij naar leeg) dus ik hoop dat het werkt !
Met citaat reageren
  #43  
Oud 17 januari 2008, 19:22
Phobophile Phobophile is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 24 december 2005
Berichten: 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
@Bluevoice,
Ik vertrouw je volkomen, maar nadat ik jouw patch had geïnstalleerd, bleken mijn vreemde tekens prompt weer corrupt. Ik wilde hierna het bestand verwijderen, maar kon het nergens meer ontdekken in het RAM (drie keer gekeken), terwijl het er toch echt inzat, want "wel" bleef gewoon "wel".... Heel mysterieus..Uiteindelijk maar een hard reset gedaan, en de backup teruggezet met uitzondering van de bekende bestanden.
Vraag me niet hoe dit kan, ik weet het niet.....
Ik had hetzelfde probleem, maar een tweede soft reset loste het probleem op.
Met citaat reageren
  #44  
Oud 17 januari 2008, 20:15
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka
@Bluevoice,
Ik vertrouw je volkomen, maar nadat ik jouw patch had geïnstalleerd, bleken mijn vreemde tekens prompt weer corrupt. Ik wilde hierna het bestand verwijderen, maar kon het nergens meer ontdekken in het RAM (drie keer gekeken), terwijl het er toch echt inzat, want "wel" bleef gewoon "wel".... Heel mysterieus..Uiteindelijk maar een hard reset gedaan, en de backup teruggezet met uitzondering van de bekende bestanden.
Vraag me niet hoe dit kan, ik weet het niet.....
Waar zie je dan aan dat de vreemde tekens corrupt zijn? Heb je wel een soft reset gedaan na de installatie van het bestand zoals aangegeven?

De ALT knop werkt hier overigens prima.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #45  
Oud 17 januari 2008, 20:17
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Bij mij werkt de autocorrect ook prima. Bedankt Bluevoice!
Met citaat reageren
  #46  
Oud 17 januari 2008, 22:12
Phobophile Phobophile is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 24 december 2005
Berichten: 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Waar zie je dan aan dat de vreemde tekens corrupt zijn? Heb je wel een soft reset gedaan na de installatie van het bestand zoals aangegeven?

De ALT knop werkt hier overigens prima.
Voor de duidelijkheid: ik had ook een soft reset gedaan en kreeg toch rare tekens bij het gebruiken van de alt-toets (bijvoorbeeld in een SMS). Pas na de tweede soft reset werkte alles naar behoren.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 17 januari 2008, 23:24
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo allemaal,
Eigenlijk gaat dit een aparte thread worden, maar ja...
Wat ik kreeg na het gebruiken van $ en de Alt-toets, was een verzameling rare tekens en wat http streams met €20 en meer vreemde zaken...
Omdat ik toen het bestand van Bluevoice wilde verwijderen, heb ik deze geprobeerd op te zoeken met Filez. Ik kon dat hele bestand echter nergens meer ontdekken, althans niet onder de originele naam.
Ik heb daarop een hard reset gedaan en daarna de laatste backup teruggezet (dus zonder het "Bluevoice bestand"). De Engelse spellchecker was dus ook weer aanwezig en wel werd we'll...
Vanavond toch weer geprobeerd: bestand mbv CardReader naar mijn Secure Digitalkaart gezet en vervolgens met Filez naar het RAM verplaatst. Daarna een soft reset gedaan. En nu gaat het wel goed (wel blijft wel en $ met Alt geeft o.m. een €). Daarna wat ge-internet, mail opgehaald en meer GPRS toepassingen gedraaid. Geen problemen meer, geen Engelse spellcheck gezien en geen corrupte tekens...
Totdat ik de laatste Resco backup liet verifiëren...Hierna waren de corrupte tekens weer terug... Daar gaat dus blijkbaar iets mis...Alleen soft-reset helpt in dat geval om de corruptie te verhelpen..
Ik kijk het de komende dagen even aan. Maar als het weer te vaak fout gaat en ik het bestand van Bluevoice wil verwijderen, hoe vind ik deze dan terug? Heb net nog even gezocht met Filez, maar geen spoor te bekennen van HsExtensions_enUS-Bluevoice.prc....Hij zit er klaarblijkelijk dus wel in, maar wellicht onder een andere naam..?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 17 januari 2008 om 23:39.
Met citaat reageren
  #48  
Oud 18 januari 2008, 00:25
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
Een jaartje geleden hebben we allerlei informatie (en uiteindelijk frustratie) uitgewisseld om de 680 te laten functioneren met een BT carkit (de mijne: parrot 3200). Palm wilde er niet aan dat het probleem bij de voorbeeldig geteste BT manager van de 680 zou liggen. Bovendien was de samenwerking met parrot bewezen, gecertificeerd... ja, ja....
Ik moest alle 3rd party sw verwijderen, tig keer grote schoonmaak houden etc.

Nu er is een nieuwe ROMversie met een nieuwe BT manager. Het goede nieuws: het werkt meteen feilloos. Als Palm zich een volgende keer wat meer kwetsbaar op zou stellen ....
Met citaat reageren
  #49  
Oud 18 januari 2008, 01:12
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Rob,
Gefeliciteerd....Ikzelf heb na de frustraties met de vorige BT manager uiteindelijk mijn Parrot carkit van de hand gedaan en er een nieuwe Palm carkit voor in de plaats gekocht. Die werkt goed, behoudens dat je eerst de Keyguard moet activeren...Nou ja, veel geld en illusies armer...Ik had al zo'n voorgevoel, dat het niet aan de Parrot lag...Inderdaad heb jij nu het bewijs geleverd...
Met citaat reageren
  #50  
Oud 18 januari 2008, 08:36
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka
Maar als het weer te vaak fout gaat en ik het bestand van Bluevoice wil verwijderen, hoe vind ik deze dan terug?
Na de installatie van het bestand en de soft reset vind je dit bestand terug onder de naam: HsExtension2.0_enUS
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #51  
Oud 18 januari 2008, 10:02
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
@Bluevoice:
Ik heb het bestand nu even verwijderd en ga dan eens exerimenteren. Ik heb het gevoel dat het niet aan dat bestand ligt, maar aan een combinatie van factoren. Blijft een mysterie, dat waarschijnlijk alleen is op te lossen met een grote schoonmaak....
Met citaat reageren
  #52  
Oud 18 januari 2008, 18:55
plepser
Guest
 
Berichten: n/a
.

Laatst gewijzigd door plepser; 07 februari 2008 om 12:33.
Met citaat reageren
  #53  
Oud 18 januari 2008, 19:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
He, plepser, wat een horrorverhaal!! Dit is absoluut geen goede service van Palm (niets nieuws) en als ze willen dat trouwe gebruikers naar de concurrent weg gaan lopen doen ze bij jou wel een goeie poging toe.

Ik neem aan dat je hebt geprobeerd de ROM update opnieuw te draaien? De nieuwe connector die Palm sinds de T|T5 gebruikt (dus van de Treo 650, 680, 750 etc.) is verschrikkelijk. De pinnetjes zitten heel dicht op elkaar, en sluiten niet altijd goed aan op de stekker / cradle, daar lees ik altijd veel over en heb ik persoonlijk ook last van gehad.

Misschien kan Bluevoice je helpen, met een custom ROM zodat je Palm weer levend wordt.
Met citaat reageren
  #54  
Oud 18 januari 2008, 19:06
Phobophile Phobophile is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 24 december 2005
Berichten: 79
Misschien de update via SD-kaart?
Met citaat reageren
  #55  
Oud 18 januari 2008, 19:32
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phobophile Bekijk bericht
Misschien de update via SD-kaart?
Zou ik ook adviseren.
Hard reset > installatie update met SD > met backup progjes terugzetten.
Tot nu toe zijn hier geen problemen gemeld bij de SD methode
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #56  
Oud 18 januari 2008, 19:33
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@ plepser: dit kun je inderdaad zelf gemakkelijk oplossen door de update via de Secure Digitalmethode opnieuw te doen zoals Phobophile en Lindoras aangeven. Zolang je toestel nog aangaat is er niets aan de hand!

Ook is het mogelijk om de software / firmware apart te doen (als het echt niet lukt leg ik je uit hoe dat gaat). Bij jou is enkel de firmware geupdate maar niet de software (vandaar de foutmelding over de verkeerde firmwareversie).
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #57  
Oud 18 januari 2008, 19:37
plepser
Guest
 
Berichten: n/a
.

Laatst gewijzigd door plepser; 07 februari 2008 om 12:33.
Met citaat reageren
  #58  
Oud 18 januari 2008, 19:49
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@plepser: Ik ga kijken wat ik voor je kan doen. Stand by!
Met citaat reageren
  #59  
Oud 18 januari 2008, 21:29
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@plepser: als je in je telefoonapplicatie de "menu" knop indrukt en vervolgens onder "Phone Info" kijkt, wat zie je dan? Na de update moet je het volgende zien:

Firmware: R01.92
Software: Treo680-1.12-ROW

Wat staat er bij jou?
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #60  
Oud 18 januari 2008, 21:55
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Manual firmware update only

Ok, ik ga ervan uit dat alleen de Firmware update niet gelukt is. Doe het volgende:

- gebruik de volgende link om het bestand "Firmware.zip" de downloaden: RapidShare: 1-Click Webhosting
- na het uitpakken van het bestand kopieer de map "Firmware" naar je SD kaart
- kopieer met behulp van FileZ alle bestanden uit deze map naar je RAM
- sluit je Treo op de netlader aan
- ga naar de categorie "Unfiled" op je Treo 680, daar vind je een nieuwe applicatie genaamd "GSM FW...". Open de app en wacht tot je het volgende op het scherm ziet:

Software versions:
Update: MW01.92
Module: LowRiderA2

- Druk vervolgens op "Update now".
- Als de update klaar is dan volgt een soft reset , daarna kun je je telefoon opnieuw gebruiken als het goed is.

Succes, laat even weten of het gelukt is!
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023