Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 april 2007, 20:26
palmzire31
Guest
 
Berichten: n/a
verbinding maken palm met pc lukt niet

Hallo allemaal,Ik heb een probleem waar ik niet uit kom en vraag daarom jullie hulp.Ik heb een palm zire 31 met daarop de navigatie van Via Michelin versie 3 Benelux + 128 sd kaartje.Ik heb nu (n.a.v. een eerder gestelde vraag op dit forum over een kopie ) een orginele versie van Via Michelin Europa op dvd gekocht, dus geen kopie deze keer. Het lukt mij absoluut niet om de nieuwe software op de palm te krijgen en de kaarten op een 1 giga sd kaart. De instructies zijn duidelijk,eerst zet het installatieprogramma de software op de pc en vraagt dan vanzelf om de software op de palm te zetten en daarna de kaart(en) op de sd kaart.Ik heb dus de oude software nog op de palm staan en heb zelf het idee om deze dus eerst van de palm af te halen en dan de installatie opnieuw te starten. Ik ben niet een held op dit gebied en ben bang als ik dit doe en het installeren lukt toch niet dat ik dan alles kwijt ben ook omdat ik geen enkel kontakt kan krijgen tussen de palm en de pc met mijn usb kabel.Ik hoop dat de vraag stelling duidelijk is en dat er iemand is die mij kan helpen. Alvast bedankt voor iedere reactie.Vreindelijke groet,Palm Zire 31
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 april 2007, 21:54
The Adder The Adder is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 07 juli 2005
Locatie: Wilde Westen
Berichten: 80
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door palmzire31 Bekijk bericht
ook omdat ik geen enkel kontakt kan krijgen tussen de palm en de pc met mijn usb kabel.Ik hoop dat de vraag stelling duidelijk is en dat er iemand is die mij kan helpen. Alvast bedankt voor iedere reactie.Vreindelijke groet,Palm Zire 31
Het is misschien handig eerst contact tussen je palm en pc te krijgen. Zonder dat heb je geen mogelijkheid 'nieuwe' software te installeren.
Wat de installatieprocedure betreft zou ik het als volgt doen (na Palm-PC contact te hebben)
- Verwijder de oude software van je Palm
- Run de setup van viaMichelin op je PC
- De instructies nauwkeurig volgen en alles gaat vanzelf op PC en Palm
- Na volledige installatie kan je naar wens delen van de Benelux of volledige Benelux op je Secure Digitalkaart zetten (wijst zichzelf)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 april 2007, 20:27
palmzire31
Guest
 
Berichten: n/a
Aan The Adder,Hartelijk dank voor je reactie. Je uitleg is mij duidelijk en is hetgeen ik zelf ook zou proberen. Alleen ik loop al vast bij de eerste stap en dat is om contact te leggen tussen de palm en de pc. Ik weet dat dat van essencieel belang is maar ik heb geen enkel idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen op een verbinding met de usb kabel wordt niet gereageerd,althans bij mij niet.Misschien hiervoor ook nog een tip en van anderen eventueel ook graag natuurlijk. Nogmaals dank en ik hoop nog een reactie te krijgen over het leggen van contact tussen palm en pc.Met vriendelijke groet,Palm Zire 31.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 april 2007, 22:42
eric40 eric40 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door palmzire31 Bekijk bericht
ook omdat ik geen enkel kontakt kan krijgen tussen de palm en de pc met mijn usb kabel.
Dit is mij ook niet helemaal duidelijk. Dit kan betekenen dat je ook totaal geen hotsync kan doen tussen je Palm Desktop software en je Palm. En je dus ook nooit een backup van je Palm op je PC kan maken, en geen software kan installeren. Of bedoel je dat de Via Michelin Europa software je Palm niet ziet?

Mocht het zijn dat alleen het laatste aan de hand is en je wilt weten of dat je op een andere manier die software op je SDkaart kan krijgen, dan zijn er meerdere oplossingen.

Één van die manieren is het gratis programma Palm File Browser - File Management - Treo Downloads | mytreo.net. Dit bestaat uit een Palm programma en een pc programma. Maar dan moet je usb kabel dus wel werken. Je moet tenslotte ook het programma op je Palm zien te krijgen.
Het programma werkt als volgt, tenminste bij mij. En zelfs op Vista. Start het Palm programma. Rechtonder zet je de port op 115200. Als linksonder Connect staat, dan moet je hier op drukken. Vervolgens start je de PC programma waarbij je de poort op USB (Palm) zet en de snelheid op 115200. Je hebt nog meer instellingen, maar dit werkt voor mij. Klik ook hier op Connect. Hierna krijg je een scherm waarbij je links je PC ziet en recht je Palm (0= RAM, 1=SD). De rest wijst vanzelf.

Een andere manier is een kaartlezer voor op je PC te gebruiken. Op die manier zou je dus ook backups en software installatie kunnen doen als je ook helemaal niet kan hotsync-en.

Ik hoop dat je hier iets mee kan. Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 mei 2007, 09:30
The Adder The Adder is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 07 juli 2005
Locatie: Wilde Westen
Berichten: 80
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door palmzire31 Bekijk bericht
ik loop al vast bij de eerste stap en dat is om contact te leggen tussen de palm en de pc. Ik weet dat dat van essencieel belang is maar ik heb geen enkel idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen op een verbinding met de usb kabel wordt niet gereageerd,althans bij mij niet.
Ik zou zeggen eerst de Palm <-> verbinding herstellen dan verder de rest. Doorloop deze FAQ eens, misschien kom je dan verder.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 mei 2007, 19:25
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Kijk bij hotsync ook of je de goede (usb) compoorten hebt geselecteerd.
Dus local usb of local.
De rest van de poorten heb je (nu) nog niet nodig.

Blijft het syncen een probleem, dan verwijderen je uit het systeem van de pc eenmalig de usb instellingen (config>systeem>app.beheer>usb)
Herstart en dan dan alle usb weer instellen. (soms 1 en soms 2 keer nodig herstart bij nodig) (geen cd nodig verwacht ik)

Is dat gelukt, dan bij config>geluid een geluidje kiezen voor als er een verbinding is met pc en andere app.
Zo weet je dan of je wel verbinding hebt, en dan je dan stap voor stap verder kijken naar oplossingen.

Kijk ook goed of de installatie van je gps of je wel of niet eerst hotsync/palmdesktop moet installeren, of dat je soms eerst hun software moet gebruiken. (meestal is dat niet nodig, maar zeker voor alles).

Hoop dat het zo voor je opgelost kan zijn.

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 mei 2007, 20:33
palmzire31
Guest
 
Berichten: n/a
Aan iedereen die heeft gereageerd op vraag over verbinding.Hartelijk dank voor jullie reacties. Deze hebben mij aan het denken gezet. Ik heb de nederlandse handleiding van de palm via arobat reader uitgeprint en deze ga ik nu eerst eens rustig lezen. Tevens heb ik de software hotsync en palmdesktop op mijn pc geinstalleerd.( ik denk een grote fout dat ik dat niet eerder heb gedaan )Met deze nieuwe zaken ga ik nu eerst eens aan de slag.Door het plaatsen van de software op de pc denk ik gevoelsmatig al een belangrijke stap verder te zijn.De tip om de contacten met een wattenstaafje schoon te maken wil ik omzetten als een tip om het wattenstaafje als stylespen te gebruiken.Werkt perfect en geeft natuurlijk geen enkele kras.Ik doe meteen een paar in de auto.Bedankt en ik laat van mij horen.Vriendelijke groetPalmZire31.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 mei 2007, 12:36
The Adder The Adder is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 07 juli 2005
Locatie: Wilde Westen
Berichten: 80
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door palmzire31 Bekijk bericht
Tevens heb ik de software hotsync en palmdesktop op mijn pc geinstalleerd.( ik denk een grote fout dat ik dat niet eerder heb gedaan )
Dat is echt een heel goed idee geweest
succes verder!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023