Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 september 2004, 20:03
MariusVerkroost
Guest
 
Berichten: n/a
T3 en LAN to Nokia 6310i

Ik heb een Tungsten T3 en een Nokia 6310i met een vodafone abonnement. Nu heb ik met mijn stomme kop de netwerk connection LAN to Nokia 6310i verwijdert.:HUH:

Weet iemand hoe ik deze connection terug op mijn T3 kan zetten. Of als er iemand is die even kan kijken op zijn T3 en wil mailen hoe deze connection is opgebouwd inclusief een eventueel aanwezig scrpit, dan kan ik een nieuwe editten.

Ik zou er erg mee geholpen zijn.

Marius
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 september 2004, 21:44
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Gebruik je een backupprogramma als Backupman of Backupbuddy. Zo ja, dan kun je 1 bestandje terug zetten, namelijk networkdb.pdb, en dan heb je je oude instellingen weer terug.
Lukt dit niet, dan kun je in de betreffende tip de juiste instellingen weer ingeven.
Tot slot, zou je zo vriendelijk willen zijn je profiel te updaten. Dat voorkomt misverstanden .
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 september 2004, 20:33
MariusVerkroost
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Tip

Beste Maurice.

Bedankt voor je antwoord. Ik gebruik geen backup programma. Ik heb die T3 net en ben nog druk bezig met de instellingen. Ik had al wel ergens gelezen dat synchroniseren geen goede backup geeft, maar ik had met die kennis nog niks gedaan.
Mijn profiel heb ik veranderd, ik neem aan dat het om het type palm ging.
Iets snap ik nog niet. Je schreef "Lukt dit niet, dan kun je in de betreffende tip de juiste instellingen weer ingeven".Ik begrijp echter niet welke tip je bedoelt.
Ik heb in een backup map wel het bestand networkdb.pdb gevonden. Maar wat kan ik hier mee doen?

Ik hoop dat ik nog wat van je hoor, alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 september 2004, 20:48
Bejaardeflat's schermafbeelding
Bejaardeflat Bejaardeflat is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-SJ33
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Berichten: 36
Je moet het bestandje gewoon in je palm plaatsen als het goed is, dus dubbeklik op het bestanje dan moet instalmaneger naar boven komen.
en daarna gewoon synchroniseren.
Dat zou het moeten doen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 september 2004, 20:48
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: Tip

Citaat:
Op 19-09-2004, om 21:33 heeft MariusVerkroost dit gezegd in bericht #3 Mijn profiel heb ik veranderd, ik neem aan dat het om het type palm ging.
Ja .
Citaat:
Iets snap ik nog niet. Je schreef "Lukt dit niet, dan kun je in de betreffende tip de juiste instellingen weer ingeven".Ik begrijp echter niet welke tip je bedoelt.
Ik bedoel de gprs-tip . Daarin staan instructies om je verbindingen weer in orde te krijgen.
Citaat:
Ik heb in een backup map wel het bestand networkdb.pdb gevonden. Maar wat kan ik hier mee doen?
Daarmee kun je de oude netwerkverbindingen weer terug krijgen. Met een programma als Pinstall kun je networkdb.pdb op je palm zetten. Of anders via een cardreader.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 september 2004, 21:41
MariusVerkroost
Guest
 
Berichten: n/a
Red face connectionMgr50DB.PDB

Hiervoor had ik een palm IIIe. De software stond nog op mijn computer. Er is een 2e profiel aangemaakt omdat ik mijn naam toen net anders had getypt. Als ik dan networkdb.pdb verplaats van mijn oude naar mijn nieuwe profiel, dan zijn alle netwerken weer maagdelijk nieuw.

Aan de conections is echter niets veranderd (geen LAN to nokia 6310i), en hier zit hem nou net het probleem. Zou het kunnen dat die connecties zitten onder het volgende bestand; connectionMgr50DB.PDB

Als dat zo is, dikke pech voor mij. In mijn oude profiel staat namelijk geen connectionMgr50DB.PDB. Als ik de palm CDROM instaleer op een andere partitie komt dit bestand ook niet tevoorschijn. Heeft een van jullie dit bestand van een T3 voor mij (of is dit van elk palm OS PDA goed)? Een andere oplossing is ook welkom.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 september 2004, 21:55
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: connectionMgr50DB.PDB

Citaat:
Op 20-09-2004, om 22:41 heeft MariusVerkroost dit gezegd in bericht #6
Heeft een van jullie dit bestand van een T3 voor mij (of is dit van elk palm OS PDA goed)? Een andere oplossing is ook welkom.
Dit heeft weinig zin omdat het om een specifieke instelling gaat tussen jouw gsm en pda. De oplossing heb ik hierboven al genoemd: de GPRS-tip. Oftewel, je moet je verbinding opnieuw aanmaken.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 september 2004, 17:17
MariusVerkroost
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Jubelt

Beste Maurice.

Ik had de bestanden geinstalleerd zoals je zei, maar ik zag geen verandering. Vandaag heb ik alle instellingen maar weer opnieuw aangemaakt via phone-link (zoals ook in de tip stond), en nu doet de GPRS het weer. Al sla je me dood als ik snap wat deze laatste handeling nu heeft verandert, maar het werkt. Ontzettend bedankt voor je hulp.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 september 2004, 19:14
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: Jubelt

Citaat:
Op 21-09-2004, om 18:17 heeft MariusVerkroost dit gezegd in bericht #8
...knip...
Ontzettend bedankt voor je hulp.
Graag gedaan en veel plezier ermee.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023