Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #981  
Oud 18 oktober 2007, 17:14
RVDV RVDV is offline
Senior lid
Voornaam: Roger
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 december 2006
Locatie: Overijse - België
Berichten: 25
Het is wel lang geleden dat we nog iets hebben gehoord betreffende problemen met de accu van de Treo 680. Bij mij heeft de update voor de camera heel goed geholpen en momenteel ben ik bijzonder tevreden over de werking van de telefoon.
Met citaat reageren
  #982  
Oud 18 oktober 2007, 18:51
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Ik heb die update enkele dagen ook gedaan. Daarnaast een keer dat batterijfoefje uitgevoerd. En ik moet zeggen, dat het zeker heeft geholpen.
Je kunt de batterij absoluut niet vergelijken met die van de 650. Die is ook stukken dikker en zal dus langer meegaan.
Maar als ik de 680 's ochtends van de lader haal en dat ie daarna de hele dag zonder lader werkt, ben ik al tevreden. En dat doet ie ook.

Dat ie crasht tijdens het opnemen van de telefoon, heb ik tot nu toe geen probleem mee gehad. Dat gebeurde in het begin wel vaak met de 650, die dan tijdens het gesprek ineens ging resetten .
Misschien dat je hem eens een hard reset moet geven en daarna een voor een je programma's opnieuw installeren. Dus niet via een hotsync alles er meteen weer opzetten, want dan heeft die hard reset geen nut gehad.
Met citaat reageren
  #983  
Oud 18 oktober 2007, 19:38
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Ik ben nu sinds enkele weken over op de 680, deze vervangt mijn Treo 600 die een paar maanden geleden last kreeg van contactcorrosie op de accu en dus regelmatig zomaar uitviel.

Ik heb het toestel gekozen vanwege z'n quad band ability, die de 750 helaas niet had. Dat de prijs van de 680 fors lager ligt is natuurlijk heel mooi meegenomen.

Heb veel over batterijproblemen gelezen, inclusief mogelijke oplossingen. Toen ik m'n 680 enkele weken geleden eerst in huis kreeg viel het me inderdaad op hoe snel het ding door z'n batterij heen leek te gaan - ik heb bij aanschaf gelukkig een extra batterij besteld en een combicradle (die zowel de Treo als de reservebatterij oplaadt). Na loskoppelen van beiden en zes uur slapen stond de losse batterij volgens de Treo op 97%, en de 'gebruikte' batterij op 68%!

3% ontlading versus 32% in zes uur... vrij dramatisch verschil.

Ik besloot naast de camera-update de indicator-reset eens te proberen - alleen met een twist: eerst heb ik een van m'n accus volledig ontladen met behulp van pTunes (ingesteld op *niet* uitschakelen van het scherm). Aan het eind moest ik enkele keren het waarschuwingsscherm wegdrukken, en bleef de indicator dus een redelijke tijd op "0%" steken. Uiteindelijk was de accu ook daadwerkelijk leeg en deed ik de in-cradle-reset-truc, waarna ik de volledig geladen batterij terugplaatste.

Resultaat: zeven uur nadat ik de Treo had ontkoppeld, was er in standby mode (GSM aan, BT en IR uit) maar 11% gebruikt!!!
De klok liep wel 25 minuten achter, maar dat zal een resultaat zijn van het gebrek aan spanning gedurende een bepaalde tijd. Was zo bijgesteld, en het handige programmaatje timesync lijkt me een prima workaround voor toekomstige tijdproblemen.



Algemene indruk: Afgezien van de enigszins beperkte batterijduur een prima toestel. M'n Treo 600 woog 170g, deze is 158g en heeft geen antenne. Hogere resolutie scherm (320x320 vs. 160x160), non-volatile geheugen (dus geen verlies van een dag aan edits zoals m'n 600 met z'n ouderdomskwaaltje) en een SD-slot dat - heel fijn - beschermd wordt met een klepje. Bij de 600 drukte ik wel eens de SD-kaart in, en dan wordt het toestel ook actief. Ook erg fijn dat het weekoverzicht net als in outlook kleuren krijgt aan de hand van de toegewezen categorieen

Geen klachten van bellers / gebelden tot nu to over geluidskwaliteit, dit dingetje lijkt het beter te doen dan m'n 600. Wat natuurlijk het meest opvallende is, is de verviervoudigde schermresolutie, alles ziet er een stuk strakker uit dan op m'n 600.

Ik gebruikte de floating items-functie enorm uitgebreid, en deze mis ik dus. Ik gelukkig vrij snel aan het tasks-systeem gewend. Het gekleurde weekoverzicht is erg fijn, alleen jammer dat deze categorieen niet overgenomen worden van outlook zelf. Je zult ze voor elk item zowel in outlook als op de treo moeten instellen. Maar da's denk ik een Palm OS ding, niet zozeer dit toestel. Stylus is ook even wennen (die van de 600 zat op de hoek), maar da's natuurlijk overkomelijk.
En erg jammer dat ik weer terug ben naar 1 cradle. Ik had voor m'n 600 van collega's twee extra cradles gekregen, en kon dus overal lekker makkelijk m'n toestel opladen/syncen. Nou ja, is een luxeprobleem eigenlijk

Zoals velen mis ik wel de beschikbaarheid van WiFi - op de meeste locaties wordt hierin voorzien, en dan zou ik m'n laptop niet hoeven uit te klappen om even wat info te vinden. Maar dat hopelijk in de volgende generatie Treo's.
Met citaat reageren
  #984  
Oud 18 oktober 2007, 20:14
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MiG Bekijk bericht
Ik gebruikte de floating items-functie enorm uitgebreid, en deze mis ik dus. Ik gelukkig vrij snel aan het tasks-systeem gewend.
Dan moet je DateBk6 eens proberen. Daar kun je volop gebruik maken van floating items. Pimlico Software
Met citaat reageren
  #985  
Oud 18 oktober 2007, 21:48
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Heeft er iemand nog last van een trage sms applicatie na het sturen van een bericht?
Ik moet altijd zo'n 5 seconden wachten als ik een sms verstuurd heb.
dit gebeurt na het verzenden van het sms bericht, dan doet m'n telefoon 4 seconden en dan bevriest ie voor 5 seconden. dit is na elk smsje.
Hij wacht dan op een delivery volgens mij, maar ik heb alle instellingen bij mms-receipts al geprobeerd, en momenteel staat ie op never.

Heeft er iemand eenzelfde probleem of een oplossing misschien?
Met citaat reageren
  #986  
Oud 18 oktober 2007, 21:51
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Alleen als ik niet of nauwelijks een streepje aan verbinding heb. Maar dat is normaal. Verder geen problemen.
Met citaat reageren
  #987  
Oud 18 oktober 2007, 22:01
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Ik heb inmiddels ook nog een ander probleem, misschien herkent iemand dat ook?

Mijn 8 Gb Kingston SDHC-kaart (cl-6) wordt op onverklaarbare wijze soms (regelmatig) niet meer herkend. Dan is het net alsof er geen kaart is. Een harde reset heeft het probleem niet opgelost. Er is geen logica in te ontdekken en ik kan het niet relateren aan een programma. Misschien ligt het aan het feit dat 8 Gb officieel niet ondersteund wordt. Het is eenvoudig op te lossen door de kaart op nieuw in de treo te stoppen (maar het hoort niet).
Het is vooral lastig omdat ik mijn treo ook als wekker gebruik, en dan wordt je niet met een lief liedje wakker, maar met een vreselijke piep (wel wakker, maar ook een ochtend humeur)
__________________
Vroeger: M500 - T3 - Treo 680
Nu: Pre, Centro electric blue (als backup) en Flashdrive (16 Gb)
Reserve: Nog een Centro (zwart)
Met citaat reageren
  #988  
Oud 18 oktober 2007, 22:05
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Misschien is de oplossing om dat lieflijke liedje in je RAM te bewaren in plaats van op de card?
Zal inderdaad wel komen doordat de card officieel niet wordt ondersteund. Met mijn 1 gig heb ik dat probleem niet.
Met citaat reageren
  #989  
Oud 18 oktober 2007, 22:11
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
De RAM zit natuurlijk stampvol met programma's (die RAM is ook veels te klein).
Maar het is een goed idee waar ik nog niet aan gedacht had (thanks)
__________________
Vroeger: M500 - T3 - Treo 680
Nu: Pre, Centro electric blue (als backup) en Flashdrive (16 Gb)
Reserve: Nog een Centro (zwart)
Met citaat reageren
  #990  
Oud 18 oktober 2007, 22:59
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolfY Bekijk bericht
Ik heb inmiddels ook nog een ander probleem, misschien herkent iemand dat ook?

Mijn 8 Gb Kingston SDHC-kaart (cl-6) wordt op onverklaarbare wijze soms (regelmatig) niet meer herkend. Dan is het net alsof er geen kaart is. Een harde reset heeft het probleem niet opgelost. Er is geen logica in te ontdekken en ik kan het niet relateren aan een programma. Misschien ligt het aan het feit dat 8 Gb officieel niet ondersteund wordt. Het is eenvoudig op te lossen door de kaart op nieuw in de treo te stoppen (maar het hoort niet).
Het is vooral lastig omdat ik mijn treo ook als wekker gebruik, en dan wordt je niet met een lief liedje wakker, maar met een vreselijke piep (wel wakker, maar ook een ochtend humeur)
yess, zelfde 'probleem' hier!
heb het reeds zo'n drie keer gehad, maar kan er wle mee leven..
8gb he..
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #991  
Oud 20 oktober 2007, 20:41
pt-cruiser's schermafbeelding
pt-cruiser pt-cruiser is offline
Lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2007
Locatie: België
Berichten: 22
Stuur een bericht via MSN naar pt-cruiser
Nee , geen problemen met sms, ook niet met de kaart maar die is maar 2gb. Hopelijk vindt je snel een oplossing. Wel problemen met foto's verplaatsen dan loopt heel mijn 680 vast en moet ik resetten . (Zou het aan de processor kunnen liggen).
Met citaat reageren
  #992  
Oud 22 oktober 2007, 07:42
Henkie Henkie is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 24 maart 2007
Berichten: 1
Ben erg tevreden over de 680, maar ik zoek nog een goed werkende black-list voor telefoonnummers.
wie o wie heeft een goeie tip
Met citaat reageren
  #993  
Oud 22 oktober 2007, 09:13
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@Henkie: is in deze thread al besproken, zie posts #871 & #872
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #994  
Oud 29 oktober 2007, 15:44
mvdenberg mvdenberg is offline
Lid
Model: Palm Zire21
 
Geregistreerd: 29 oktober 2007
Berichten: 16
Al jaren ben ik verslaafd aan mijn Palm Zire 21. Over een maand of 4 kan ik dan ook voor een andere telefoon kiezen: twijfel tussen een Sony P1i en een treo 680.
* hoe zit het met het batterij probleem? IS een splinternieuwe treo verlost van deze problemen? Hoelang gaat de batterij mee? Iedere dag opladen vind ik eigenlijk teveel.
* mijn zire kan per contact maar 1 adressoort syncen: alleen het prive adres van een contact is zichtbaar: het zakelijkadres van hetzelfde contact is op mijn Zire niet zichtbaar. Hoe is dit op de treo?
* ik vind de Treo wat dik (2cm): zal de centro op met een maand of 3 in NL leverbaar zijn?
Met citaat reageren
  #995  
Oud 29 oktober 2007, 15:55
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Een Treo 680 moet je bij, normaal gebruik, elke dag opladen. Helaas maar het is niet anders. Je kunt overigens wel batterijen met meer capaciteit kopen.
Wat syncen betreft, waar sync jij mee? Tussen mijn Mac en Treo kan ik in elk geval alles overzetten wat ik wil.

Hoe dik de Centro is, weet ik niet.

Welkom trouwens bij de Palmclub!
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #996  
Oud 29 oktober 2007, 16:06
MacJozzz's schermafbeelding
MacJozzz MacJozzz is offline
Niet nodig
Voornaam: Jos
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 december 2006
Locatie: Krabbegat
Berichten: 53
Stuur een bericht via MSN naar MacJozzz
Mijn 680 gaat bij normaal gebruik toch 2 dagen mee alvorens ik hem moet opladen
__________________
Groeten en bedankt maar weer,
MacJozzz
-------------------------------------------
Als het niet kan zoals het moet,
moet het maar zoals het kan
-------------------------------------------
Met citaat reageren
  #997  
Oud 29 oktober 2007, 16:48
Ljay
Guest
 
Berichten: n/a
Bij mij ook zoiets, vroeger.

Met de Seido 1600maH batterij (van Bluevoice's webwinkel), trek ik er met normaal gebruik 3 dagen (en nachten) mee.
Met citaat reageren
  #998  
Oud 29 oktober 2007, 18:24
pt-cruiser's schermafbeelding
pt-cruiser pt-cruiser is offline
Lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2007
Locatie: België
Berichten: 22
Stuur een bericht via MSN naar pt-cruiser
Bij normaal gebruik toch iedere dag opladen de laatste tijd. Hangt er een beetje vanaf wat je er juist mee doet. Voor de rest zeer tevreden.
Met citaat reageren
  #999  
Oud 29 oktober 2007, 18:32
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Twee tot vijf telefoontjes per dag, Quicknews updaten, 1x Backuppen, 3 keer per dag Teletekst, 10 keer email checken af en toe spelletje solitaire, backlight bijna uit en BT helemaal uit: 22 uur.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #1000  
Oud 29 oktober 2007, 18:43
mvdenberg mvdenberg is offline
Lid
Model: Palm Zire21
 
Geregistreerd: 29 oktober 2007
Berichten: 16
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik synchroniseer met mijn: iSync en adresboek + iCal.
Hmmmm... 1 dag. Dat zal wennen worden: mijn palm zire gaat 6 weken mee zonder tussentijds op te laden of te syncen. Mijn Sony Ericsson gaat 5 dagen mee.
en wat ik er mee zal doen? 2x per dag even mail checken, 5 webpagina's bekijken. Als de batterij helemaal leeg is, zijn mijn gegevens dan ook uit de palm verdwenen (dus net als mijn zire)? Ik weet dat een hotsync alles weer terug zet.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023