Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15 oktober 2007, 22:16
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Synchronisatiedrama met Treo 680

Ik heb een raar probleem. Nou ja, een bekend probleem maar exact dezelfde handelingen als op mijn Treo 600 leiden nu tot veel gezeur met verdubbelingen van afspraken... heb al tot tweemaal toe een jaar met afspraken mogen doorpluizen.

Met mijn 600 synchroniseerde ik zonder enige problemen of foutmeldingen met zowel m'n desktop als m'n laptop, en de enige duplicates ontstonden als ik een item in outlook opende (schijnbaar telt dit als een wijziging) en daarnaast bewerkt had in m'n Treo.

Toen deze na ruim drie jaar trouwe dienst mij een keer te veel uitviel (contactcorrosie accu), heb ik hem vervangen door een 680. Ik ben nu aardig gewend geraakt aan m'n nieuwe toestel, maar ik ben wegens genoemde 'ongelukjes' wat huiverig geworden voor experimenteren. Heeft iemand dit toestel (of een ander Palm OS 5.4.9 apparaat) netjes aan het synchroniseren gekregen met meerdere PCs?

Ik vermoed dat 'handheld overwrites desktop' op beide machines de oplossing is, maar hoe dan ook blijf ik die "this device was synchronized with another computer, double items" etc melding krijgen wat mij natuurlijk niet helemaal lekker zit.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 oktober 2007, 22:31
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Ken je Undupe? Die haalt binnen notime alle dubbele afspraken, todo's en memo's weg.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 oktober 2007, 06:54
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Ik heb mijn 680 steeds met 2 PC's gesyncd, waarbij de een als handheld overwrites desktop was ingesteld en de ander (de "moeder") als sync. Ging altijd goed.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 oktober 2007, 08:04
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Idem hier.
Geen noemenswaardige problemen dan alleen af en toe emailaccount die dubbel verschijnen.
Niks rampzaligs dus.
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 oktober 2007, 09:38
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Ik synchroniseer mijn Treo ook met twee compters: thuis en op het werk. Ik gebruik hierbij dezelfde gebruikersnaam. Alletwee computers werken met Outlook. Een enkele keer heb ik wel eens een dubbele afspraak, maar dat komt hoofdzakelijk voor als een werkoverleg door een van de deelnemers wordt gewijzigd en dit via de Exchange server weer opnieuw wordt opgevoerd. Als ik dat merk, laat ik de Treo de desktop eenmalig overschrijven.
Verder voer ik wijzigingen bij Contactpersonen zoveel mogelijk in via de Treo. Als ik die wijzig in Outlook wordt het vrijwel altijd een verdubbeling.
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 oktober 2007, 19:15
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
In dit geval werden *alle* afspraken verdubbeld van de afgelopen 15 maanden (cut off date van autoarchiving in outlook op mijn desktopbak). Bovendien werden alle labels in outlook weggehaald... zat ik opeens naar witte vlakken te kijken. En natuurlijk genoemde waarschuwingsmelding.
Ik zal eens kijken of ik het red met een PC/synchronize + laptop/overwrites-desktop.

Enigszins off-topic, maar ik vind het best jammer dat de labels in PalmOS niet gesynchroniseerd worden met die van outlook.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 december 2007, 11:41
MiG's schermafbeelding
MiG MiG is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Berichten: 99
Kerstvakantie, eindelijk tijd gehad om eens flink te experimenteren en eindelijk werkt het

Settings:

Outlook 2003 (patched to date)
MAPI ("Microsoft Exchange") op beide machines
Laptop: standaard offline met cached exchange mode
Desktop: standaard online zonder cached exchange mode.
Laptop: handheld overwrites desktop
Desktop staat ingesteld als de 'primary' computer in hotsync.

Desktop: "synchronize the files" voor calendar, contacts en tasks (rest maakt voor het duplicate items-gebeuren niet uit).
Laptop: zelfde, 'default' aangevinkt (en natuurlijk "enable synchronization when outlook is offline").



Ik zit nu alleen nog met niet overeenkomende mailboxnamen die ik om de een of andere reden niet kan wijzigen, zoals dat bij IMAP wel kan (properties --> advanced). En dat levert dus foutmeldingen op voor drie items bij elke hotsync: "The selected source folder [<mailboxnaam>\Calendar] was not found in Outlook" etc. Bij de laptop heet het account gewoon <naam>, op de desktop heet het account Mailbox - <naam>. Weet iemand hoe ik deze naam alsnog kan wijzigen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023