Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 mei 2005, 16:06
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Exclamation Opensource Programma's Schrijven

Programma's voor Palm of PC schrijven, waarom wel en waarom de argumenten tegen voor een groot gedeelte onzin zijn...

Ik heb dit topic gestart omdat ik andere draden niet wil vervuilen met mijn Evangelisme.

Oké...

Wat is opensource:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OpenSource.org
1. Free Redistribution

The license shall not restrict any party from selling or giving away the software as a component of an aggregate software distribution containing programs from several different sources. The license shall not require a royalty or other fee for such sale.


2. Source Code

The program must include source code, and must allow distribution in source code as well as compiled form. Where some form of a product is not distributed with source code, there must be a well-publicized means of obtaining the source code for no more than a reasonable reproduction cost–preferably, downloading via the Internet without charge. The source code must be the preferred form in which a programmer would modify the program. Deliberately obfuscated source code is not allowed. Intermediate forms such as the output of a preprocessor or translator are not allowed.


3. Derived Works



The license must allow modifications and derived works, and must allow them to be distributed under the same terms as the license of the original software.


4. Integrity of The Author's Source Code



The license may restrict source-code from being distributed in modified form only if the license allows the distribution of "patch files" with the source code for the purpose of modifying the program at build time. The license must explicitly permit distribution of software built from modified source code. The license may require derived works to carry a different name or version number from the original software.


5. No Discrimination Against Persons or Groups



The license must not discriminate against any person or group of persons.


6. No Discrimination Against Fields of Endeavor



The license must not restrict anyone from making use of the program in a specific field of endeavor. For example, it may not restrict the program from being used in a business, or from being used for genetic research.


7. Distribution of License

The rights attached to the program must apply to all to whom the program is redistributed without the need for execution of an additional license by those parties.


8. License Must Not Be Specific to a Product



The rights attached to the program must not depend on the program's being part of a particular software distribution. If the program is extracted from that distribution and used or distributed within the terms of the program's license, all parties to whom the program is redistributed should have the same rights as those that are granted in conjunction with the original software distribution.


9. License Must Not Restrict Other Software



The license must not place restrictions on other software that is distributed along with the licensed software. For example, the license must not insist that all other programs distributed on the same medium must be open-source software.


10. License Must Be Technology-Neutral



No provision of the license may be predicated on any individual technology or style of interface.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 mei 2005, 16:11
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Argumenten tegen opensource:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FransBr
Als je programma's wil maken door zoveel mogelijk broncode overal weg te snaaien leer je er nooit van.
Dit is niet waar, elke populaire methode om te leren programmeren heeft als uitgangspunt andere stukjes code om je te laten zien hoe je die code kunt gebruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FransBr
Bovendien is de kans groot dat jij (of iemand anders die toegang heeft tot Aarons broncode) een al dan niet essentiele wijziging gaat maken en vervolgens het programma wel op de markt brengt om er geld mee te verdienen.
Dit kan in enkele gevallen waar zijn. Maar als het uitgangspunt van Aaron was om er geen geld mee te verdienen, waarom zou het dan een nadeel voor hem zijn dat iemand anders dat wel doet?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 mei 2005, 16:19
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Een aantal voordelen van opensource:

1. Als je een programma hebt geschreven en het onder een opensource licentie uitgeeft kun je betere tips krijgen om je software te verbeteren omdat mensen je code kunnen bekijken.

2. Mensen kunnen leren van je code door zelf andere toepassingen voor dezelfde routine te kiezen. Dit zorgt ervoor dat anderen misschien weer een toepassing maken met jou code, een toepassing die jij misschien ook wilt gebruiken.

3. Je kunt code gebruiken van mensen die een opensource programma hebben gemaakt.

4. Door gebruik te maken van OpenSource software ben je zelf in staat de gebruikte software aan te passen aan je eigen behoeftes.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 mei 2005, 16:22
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
En nog een argument dat Aaron onbewust gaf voor opensource..

Citaat:
Ik heb de source van Huiswerk namelijk niet meer....
Als je je code bij elke distributie van een opensourceproduct geeft is er altijd wel iemand die de source nog heeft

BeOS was een gratis OS dat ten onder gegaan is omdat de source onbekend was.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 mei 2005, 17:07
Newspaz's schermafbeelding
Newspaz Newspaz is offline
Senior lid
Voornaam: Stan
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 25 september 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 87
Stuur een bericht via ICQ naar Newspaz Stuur een bericht via Instant Messenger naar Newspaz Stuur een bericht via MSN naar Newspaz Stuur een bericht via Yahoo naar Newspaz
Citaat:
BeOS was een gratis OS dat ten onder gegaan is omdat de source onbekend was.
Ik ben het in grote lijnen met je eens maar ik vind toch dat deze uitspraak fout was. Als de broncode vrij was geweest had Be Inc. hem nooit kunnen verkopen voor 16 miljoen dollar aan PalmSource. En reken er maar op dat in PalmOS6 BeOS code zit. Aangezien het altijd de bedoeling is geweest geld te verdienen aan dit project is dit project weldegelijk geslaagd, en dus niet ten onder gegaan.

Ik persoonijk ben niet tegen closed-source programma's (zolang de ontwikkelaar geen belachelijke patenten gaat claimen of iets dergelijks). Maar als een programma open-source is vind ik dat wel een voordeel. Als ik tussen twee gelijkwaardige programma's kan kiezen, één open-source en de andere niet. Kies ik altijd voor de eerste.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 mei 2005, 17:27
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Dat ben ik met je eens.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 mei 2005, 17:42
Newspaz's schermafbeelding
Newspaz Newspaz is offline
Senior lid
Voornaam: Stan
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 25 september 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 87
Stuur een bericht via ICQ naar Newspaz Stuur een bericht via Instant Messenger naar Newspaz Stuur een bericht via MSN naar Newspaz Stuur een bericht via Yahoo naar Newspaz
Het zou wel mooi zijn als er wat meer open source kwam voor Palm.

Ik kwam toevallig laatst deze URL tegen.
http://www.palmopensource.com/

Één van de coolste projecten die ik daar zie staan is Linux voor een Tungsten E.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 01 mei 2005, 19:50
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
Programma's voor Palm of PC schrijven, waarom wel en waarom de argumenten tegen voor een groot gedeelte onzin zijn...
Heb je misschien ook de blauwdrukken van je auto? Weet jij precies hoe elke banktransactie verloopt en waarom een overboeking soms enkele dagen duurt? Om maar enkele voorbeelden te noemen.

Zolang we in een kapatalistische wereld wonen is open source software een utopie. Ik zou ook graag anders willen. Vergeet niet dat de beslissing om de broncode van een programma geheim te houden niet de beslissing is van de ontwikkelaars maar meestal één van het management. Stel je voor dat de concurent de code gaat gebruiken of verbeteren. Kan je zelf de tent wel opdoeken.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #9  
Oud 01 mei 2005, 21:08
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Vandaar dat Slackware en Redhat het niet overleefd hebben. RedHat maakt momenteel (sinds kort) winst.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 mei 2005, 23:09
Newspaz's schermafbeelding
Newspaz Newspaz is offline
Senior lid
Voornaam: Stan
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 25 september 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 87
Stuur een bericht via ICQ naar Newspaz Stuur een bericht via Instant Messenger naar Newspaz Stuur een bericht via MSN naar Newspaz Stuur een bericht via Yahoo naar Newspaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobB
Heb je misschien ook de blauwdrukken van je auto? Weet jij precies hoe elke banktransactie verloopt en waarom een overboeking soms enkele dagen duurt? Om maar enkele voorbeelden te noemen.

Zolang we in een kapatalistische wereld wonen is open source software een utopie. Ik zou ook graag anders willen. Vergeet niet dat de beslissing om de broncode van een programma geheim te houden niet de beslissing is van de ontwikkelaars maar meestal één van het management. Stel je voor dat de concurent de code gaat gebruiken of verbeteren. Kan je zelf de tent wel opdoeken.
Een utopie? Lijkt me niet. Het lijkt misschien lastig in bedrijfssituaties, maar zoals Jeroen hierboven al aangeeft. Er zijn voorbeelden genoeg van bedrijven die mee doen aan open-source projecten en er weldegelijk succes mee hebben.

Laatst gewijzigd door Newspaz; 01 mei 2005 om 23:26.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 02 mei 2005, 08:40
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Uiteraard moet ik reageren omdat je mijn naam gebruikt.
1. Over het wegsnaaien van broncode.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Dit is niet waar, elke populaire methode om te leren programmeren heeft als uitgangspunt andere stukjes code om je te laten zien hoe je die code kunt gebruiken.
Behoorlijk uit zijn verband gerukt: Jeroen vroeg Aaron om een compleet project vrij te geven. Dit staat gelijk aan de antwoorden van een examen vrijgeven voordat het examen begonnen is. Mooi voor luie studenten, maar je leert er niets van.
Waar je wel wat van leert is gerichte vragen stellen, codesnippets die anderen bereid zijn je toe te sturen te bestuderen. Dit is het uitgangspunt van de meeste leer-methodes. Zowel Aaron als Bram hebben mij daar al eens (zonder morrelen ofzo) mee geholpen!

2. Over het geld gaan vragen voor gemodificeerde "open source" code.
Citaat:
Dit kan in enkele gevallen waar zijn. Maar als het uitgangspunt van Aaron was om er geen geld mee te verdienen, waarom zou het dan een nadeel voor hem zijn dat iemand anders dat wel doet?
Mag ik van jou (Jeroen) wel even zomaar 1000 euro vangen? Volgens mij weet ik het antwoord al: nee.
Als er al geld gevraagd gaat worden voor programma's die Aaron ontwikkeld heeft zal hij dat geld toch het liefst in zijn eigen zak zien verdwijnen in plaats van in jouw of iemand anders' zak.

3. Wanneer is jouw (Jeroen) nieuwe OS voor Palm eindelijk klaar. Kunnen we het hier lekker in "open source" gooien.

4. Ok, nummer 3 was een beetje flauw, maar waar zijn jouw open source bijdragen? Tot nu vraag je alleen maar (onredelijke verzoeken) aan anderen. Ik zou eerst wel eens wat producten van jouw hand willen zien.

5. Post #1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
... waarom de argumenten tegen voor een groot gedeelte onzin zijn...
Wel een beetje een dooddoener vind je ook niet? Je start een topic om te kunnen discussieren over je stokpaardje en je begint al met een waardeoordeel waarbij alle tegenargumenten afgedaan worden als onzin. Wat valt er dan nog te discussieren over?

6. Post #10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Newspaz
Een utopie? Lijkt me niet. Het lijkt misschien lastig in bedrijfssituaties, maar zoals Jeroen hierboven al aangeeft. Er zijn voorbeelden genoeg van bedrijven die mee doen aan open-source projecten en er weldegelijk succes mee hebben.
De enige voorbeelden die Jeroen noemt zijn:
- Be: bestaat niet meer (omdat ze BeOS voor 16 miljoen aan Palm verkocht hebben???, bovendien BeOS was geen opensource)
- Slackware, Redhat. Beide hebben het niet overleefd, hoewel Redhat sinds kort winst maakt (wow feniksen bestaan echt!). Niet echt succes te noemen....
Ik snap de "succes"-argumentatie van Newspaz hierin dus niet helemaal .
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!

Laatst gewijzigd door fransbr; 02 mei 2005 om 15:00. Reden: Reactie op andere posts in deze thread (nr. 5,6)
Met citaat reageren
  #12  
Oud 02 mei 2005, 15:18
Newspaz's schermafbeelding
Newspaz Newspaz is offline
Senior lid
Voornaam: Stan
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 25 september 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 87
Stuur een bericht via ICQ naar Newspaz Stuur een bericht via Instant Messenger naar Newspaz Stuur een bericht via MSN naar Newspaz Stuur een bericht via Yahoo naar Newspaz
Citaat:
Behoorlijk uit zijn verband gerukt: Jeroen vroeg Aaron om een compleet project vrij te geven. Dit staat gelijk aan de antwoorden van een examen vrijgeven voordat het examen begonnen is. Mooi voor luie studenten, maar je leert er niets van.
Waar je wel wat van leert is gerichte vragen stellen, codesnippets die anderen bereid zijn je toe te sturen te bestuderen. Dit is het uitgangspunt van de meeste leer-methodes. Zowel Aaron en Bram hebben mij daar al eens (zonder morrelen ofzo) mee geholpen!
Of je er iets van leert ligt aan de programmeur zelf. Dus misschien is het leren van andermans code niet zo'n heel goed argument. Zelf vind ik het altijd wel leuk om voordat ik broncode van anderen gebruik "de antwoorden van de examens" nog even door te lezen.
Ik moet wel even toegeven dat ik het zelf ook niet zo heel netjes vind om bij mensen te gaan zeuren om hun project open-source te maken want het moet natuurlijk wel de eigen keuze zijn van de programmeur in kwestie.

Citaat:
2. Over het geld gaan vragen voor gemodificeerde "open source" code. Mag ik van jou (Jeroen) wel even zomaar 1000 euro vangen? Volgens mij weet ik het antwoord al: nee.
Ik weet niet hoe dat met Jeroen zit, maar als onze meningen een beetje overeenkomen zal hij dat net zoals ik niet erg vinden. Mits de gebruikte software licentie dit toestaat natuurlijk. Er is niemand die een programmeur verbied zijn programma onder een licentie uit te geven die dit niet toestaat natuurlijk. Maar vaak mogen programma's onder OSS-licenties wel gewoon verkocht worden.

Citaat:
De enige voorbeelden die Jeroen noemt zijn:
- Be: bestaat niet meer (omdat ze BeOS voor 16 miljoen aan Palm verkocht hebben???, bovendien BeOS was geen opensource)
- Slackware, Redhat. Beide hebben het niet overleefd, hoewel Redhat sinds kort winst maakt (wauw feniksen bestaan echt!). Niet echt succes te noemen...
Dat Be Inc. argument heb ik daarboven al even behandeld. RedHat is wel een goed voorbeeld. Slackware niet echt aangezien dit eigenlijk geen echt bedrijf is (en waar haal je trouwens vandaan dat Slackware niet meer bestaat?)
Daarnaast zijn er ook nog goede voorbeelden als Novell, Apple en Adobe die open-source software projecten gebruiken of steunen.

Die post was trouwens wel onzin (het was al laat gisteren ) maar om de één of andere reden laat dit forum het gebruikers niet toe om hun eigen posts te verwijderen, of ik heb niet goed gekeken.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 02 mei 2005, 15:42
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Newspaz
Of je er iets van leert ligt aan de programmeur zelf. Dus misschien is het leren van andermans code niet zo'n heel goed argument. ...
Ik moet wel even toegeven dat ik het zelf ook niet zo heel netjes vind om bij mensen te gaan zeuren om hun project open-source te maken want het moet natuurlijk wel de eigen keuze zijn van de programmeur in kwestie.
Ok, even resumerend voor jou: Jeroen heeft deze thread opgezet omdat hij in een andere thread datgene deed wat jij niet zo netjes vindt: zeuren om een (compleet afgerond) project open-source te maken onder het mom dat hij ervan zou kunnen leren. De "quotes" van mij komen uit die thread. Het "leren"-argument is daarom bewust in die vorm gegoten.

Citaat:
Ik weet niet hoe dat met Jeroen zit, maar als onze meningen een beetje overeenkomen zal hij dat net zoals ik niet erg vinden.
Ook hier begrijp je me volgens mij niet helemaal. Jeroen zal het niet erg vinden als hij geld kan verdienen aan al het werk dat Aaron verzet heeft, maar Aaron zal er wel wat meer problemen mee hebben. Lees de thread Freeware programma's (halverwege de pagina) maar eens door.

Citaat:
...(en waar haal je trouwens vandaan dat Slackware niet meer bestaat?)...
Staat letterlijk in post #9. Heb ik niet verzonnen, maar Jeroen.

Citaat:
...één of andere reden laat dit forum het gebruikers niet toe om hun eigen posts te verwijderen, of ik heb niet goed gekeken.
Niet goed gekeken: kijk maar eens bovenin het "posting wijzigen" scherm.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 02 mei 2005, 17:15
Newspaz's schermafbeelding
Newspaz Newspaz is offline
Senior lid
Voornaam: Stan
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 25 september 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 87
Stuur een bericht via ICQ naar Newspaz Stuur een bericht via Instant Messenger naar Newspaz Stuur een bericht via MSN naar Newspaz Stuur een bericht via Yahoo naar Newspaz
Citaat:
Ok, even resumerend voor jou: Jeroen heeft deze thread opgezet omdat hij in een andere thread datgene deed wat jij niet zo netjes vindt: zeuren om een (compleet afgerond) project open-source te maken onder het mom dat hij ervan zou kunnen leren. De "quotes" van mij komen uit die thread. Het "leren"-argument is daarom bewust in die vorm gegoten.
Dat is eigenlijk ook waarom ik toch even opmerkte dat ik het niet zo netjes vond.

Verder vind ik eigenlijk toch wel dat het "dan kun je geld verdienen aan andermans werk" argument licht overdreven wordt. Dat is ook waarom ik eerder al aangaf dat dat niet zo hoeft te zijn. En even in Jeroen zijn verdediging, hij heeft nooit gezegd dat dit zijn bedoeling was, ik vind het gewoon vervelend voor hem dat het lijkt alsof hij hier wordt afgeschilderd als iemand die code wil stelen om er zelf geld aan te verdienen.

En nog even off-topic:
Citaat:
Niet goed gekeken: kijk maar eens bovenin het "posting wijzigen" scherm.
Ik zie niets daar, en ik ken dit forumsysteem toch redelijk goed, en ik weet waar het normaliter hoort te staan. Misschien kun jij het wel omdat jij "Vriend van de Palmclub" bent?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 02 mei 2005, 17:28
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Misschien kun jij het wel omdat jij "Vriend van de Palmclub" bent?
Jup.

Wat de directe toegevoegde waarde voor de vrienden is, is mij ook even ontgaan, maar ach.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #16  
Oud 02 mei 2005, 20:17
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Newspaz
En even in Jeroen zijn verdediging, hij heeft nooit gezegd dat dit zijn bedoeling was, ik vind het gewoon vervelend voor hem dat het lijkt alsof hij hier wordt afgeschilderd als iemand die code wil stelen om er zelf geld aan te verdienen.
Even in Aarons verdediging: toen hij de sourcecode niet aan Jeroen wou geven insinueerde Jeroen dat Aaron fouten zou willen verbergen en "beschuldigde" hij hem ervan geld ermee te willen verdienen. Zoveel medelijden hoef je dus niet te hebben. Ik heb ook nooit gezegd dat Jeroen code wil stelen maar ik toch vind ik het raar dat de titel van dit onderwerp is: "Opensource Programma's Schrijven", waarbij dat schrijven blijkbaar wel steeds het werk van anderen moet zijn ....

Om weer on-topic te gaan: er is niets mis met het sharen van code-snippets of bibliotheken omdat daar bijna altijd een win-win situatie uit ontstaat.
Als professioneel programmeur ben ik tegen open source omdat ik nooit tegen open source op kan concurreren. Voor studenten is het erg leuk: die "gratis software", maar ik neem aan dat jullie in de toekomst ook eens geld willen gaan verdienen en als je dat in de IT wilt gaan verdienen is het ook handig dat er nog een markt is die geld wil geven voor software en dat niet iedereen open source software "eist".
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #17  
Oud 02 mei 2005, 20:46
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Oke, maar ik heb programmeren voor 80% geleert juist door code te kopieren van anderen en daar zelf dan wat anders mee te doen. Wat dat met examens te doen heeft weet ik niet, want examens zijn totaal niet van toepassing als je wilt leren programmeren.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 02 mei 2005, 20:50
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Over mijn brainstorm over een OS voor de Palm: andere prioriteiten
Met citaat reageren
  #19  
Oud 02 mei 2005, 21:00
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Oke, maar ik heb programmeren voor 80% geleert juist door code te kopieren van anderen en daar zelf dan wat anders mee te doen. Wat dat met examens te doen heeft weet ik niet, want examens zijn totaal niet van toepassing als je wilt leren programmeren.
Even een korte uitleg: Ik heb op school meerdere examens moeten doen zodat mijn leraren konden zien dat ik met succes heb leren programmeren (Nederlands was touwens ook een verplicht vak ). Staat ook leuk op je CV dat je die examens gehaald hebt.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #20  
Oud 02 mei 2005, 21:06
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Oke, maar als je niet bezig bent met een examen mag je wel code kopieren om het te gebruiken, begrijp ik?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023