Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #81  
Oud 26 maart 2005, 20:10
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Re: Huiswerk van Äaron

Citaat:
Op 26-03-2005, om 18:01 heeft Rick... dit gezegd in bericht #79
Mijn complimenten voor al je programma's! Stuk voor stuk kan ik ze gebruiken! Ik heb alleen een voorstel: Zou je misschien bij het programma 'Huiswerk' niet bij opties ook een functie kunnen maken waarbij je kan kiezen uit: 'huiswerk morgen, huiswerk deze week, huiswerk deze maand?' Net zo handig...

Ik hoor het wel!

*p.s. k weet wel dat mijn idee op schoolwerk lijkt, maar dat gebruik ik dus alleen voor het HW! verder niet...
Eigenlijk wordt er aan huiswerk niet meer gewerkt... Schoolwerk is eigenlijk puur de opvolger ervan... Kun je niet de 100 kb extra ruimte missen? Ik heb de source van Huiswerk namelijk niet meer....

Aaron.
Met citaat reageren
  #82  
Oud 26 maart 2005, 20:58
the_bep's schermafbeelding
the_bep the_bep is offline
Lid
Voornaam: Marnix
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Locatie: Zeewolde
Berichten: 28
hoj Aäron,

Ik realiseerde me dat ik over Fotoboek een beetje primair had gereageerd - sorry. Dat van het lowres weergeven kan ik trouwens niet opmaken uit de info op je site.

Wat SysteemInfo betreft, ik zou met geen woord willen spreken van een fout in het programma. Nu je zegt dat het serienummer simpelweg uit het ROM gelezen wordt, ben ik wel benieuwd, hoeveel meer mensen er zijn met een niet goed geflashed ROM.
Dan ga ik er nog even van uit dat het ontbreken van het serial te maken heeft met de foutmelding "handheldfile could not be opened (4004)". Dat heb ik nog niemand horen tegenspreken.

Ik zal Schoolwerk eens uitproberen - ik werk in het onderwijs, misschien kan ik er nog leerlingen mee dienen.

groeten, Marnix
__________________
groeten, Marnix

Palm Zire > Tungsten E > Tungsten T5 > Tungsten T3 > Lifedrive
Met citaat reageren
  #83  
Oud 26 maart 2005, 21:23
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Citaat:
Op 26-03-2005, om 20:58 heeft the_bep dit gezegd in bericht #82
hoj Aäron,

Ik realiseerde me dat ik over Fotoboek een beetje primair had gereageerd - sorry. Dat van het lowres weergeven kan ik trouwens niet opmaken uit de info op je site.
Hmm, dan zal ik dat alsnog wat duidelijker gaan vermelden. Overigens, ik wil zo snel mogelijk HighRes mogelijk gaan maken, maar dat is me in HB++ nog niet gelukt.

Citaat:
Op 26-03-2005, om 20:58 heeft the_bep dit gezegd in bericht #82
Wat SysteemInfo betreft, ik zou met geen woord willen spreken van een fout in het programma. Nu je zegt dat het serienummer simpelweg uit het ROM gelezen wordt, ben ik wel benieuwd, hoeveel meer mensen er zijn met een niet goed geflashed ROM.
Dan ga ik er nog even van uit dat het ontbreken van het serial te maken heeft met de foutmelding "handheldfile could not be opened (4004)". Dat heb ik nog niemand horen tegenspreken.
Misschien dat je via PDA Tech Center meer te weten kunt komen?

Citaat:
Op 26-03-2005, om 20:58 heeft the_bep dit gezegd in bericht #82
Ik zal Schoolwerk eens uitproberen - ik werk in het onderwijs, misschien kan ik er nog leerlingen mee dienen.

groeten, Marnix
Oké, ik hoop dat het wat wordt!
Met citaat reageren
  #84  
Oud 29 maart 2005, 20:07
the_bep's schermafbeelding
the_bep the_bep is offline
Lid
Voornaam: Marnix
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Locatie: Zeewolde
Berichten: 28
schoolwerk

oké, hier mijn eerste bevindingen:
Huiswerk: heb ik niet geprobeerd nog, want ik heb geen huiswerk - maar ik zou het als taakplanner kunnen gebruiken...
Cijfers: ziet er allemaal prima uit. Welke klas zit jij? Ik mis namelijk een weging voor Examen Dossier (Tweede Fase) 10%, 20% tot aan het eind van klas 5H 0f 6V totaal 100%. Hier mis ik ook dat ik de weging van de rapporten niet kan aanpassen, want dat is niet op elke school het zelfde.
Rooster: ook helemaal oké, maar in het handige Rooster-apart, mis ik eigenlijk dat-ie niet automatisch opent in het weekoverzicht.
Beheer: ook oké. Ik zou zelf bij docentenafkorting uitzetten dat dat automatisch met een hoofdletter is (staat lelijk) en, je kunt slecht zien wie welke Bos (bijvoorbeeld) is. Wij hebben er 3 op school, en dan kan de optie de docentenafkorting als standaard in te stellen handig zijn.
__________________
groeten, Marnix

Palm Zire > Tungsten E > Tungsten T5 > Tungsten T3 > Lifedrive
Met citaat reageren
  #85  
Oud 29 maart 2005, 20:14
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Ik zit in 4 atheneum

Examenwegingen voor de 2e fase staan inderdaad op het programma, ik kwam er dit jaar achter via mijn PTA (programma van toetsing en afsluiting) dat dat een handige optie zou zijn. Zit er dus ook aan te komen!

En het docenten- en vakkengedeelte wordt totaal anders, komt in een nieuwe versie dus ook aandacht voor.

Bedankt voor zover!
Aaron.
Met citaat reageren
  #86  
Oud 29 maart 2005, 20:20
the_bep's schermafbeelding
the_bep the_bep is offline
Lid
Voornaam: Marnix
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Locatie: Zeewolde
Berichten: 28
nou, laat maar weten als het klaar is!
__________________
groeten, Marnix

Palm Zire > Tungsten E > Tungsten T5 > Tungsten T3 > Lifedrive
Met citaat reageren
  #87  
Oud 23 april 2005, 16:09
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Smile Licentie!

Even tussendoor wat ander nieuws te melden!

Mede mogelijk door donaties die via de website zijn gemaakt, is eindelijk een Handheld Basic ++ licentie gekocht, zodat de programma's zonder nagscreens gecompileerd kunnen worden!

Tevens zijn alle iconen transparant gemaakt, voor de OS5-users die kleurenschema's of achtergrondplaatjes in hun Launcher gebruiken.

Alle updates zijn downloadbaar vanaf www.aaronweb.net/software.

Groetjes,
Aaron.
Met citaat reageren
  #88  
Oud 27 april 2005, 23:15
the_bep's schermafbeelding
the_bep the_bep is offline
Lid
Voornaam: Marnix
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Locatie: Zeewolde
Berichten: 28
mooie freeware

Kreeg automatisch bericht van je nieuwe posting. De kids (7 en 10) en aardig wijs met rekenen Ik zit zelf nog te wachten op je up-date van schoolwerk...
Moet daarna maar eens gaan denken aan een donatie
__________________
groeten, Marnix

Palm Zire > Tungsten E > Tungsten T5 > Tungsten T3 > Lifedrive
Met citaat reageren
  #89  
Oud 28 april 2005, 10:16
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_bep
Kreeg automatisch bericht van je nieuwe posting. De kids (7 en 10) en aardig wijs met rekenen Ik zit zelf nog te wachten op je up-date van schoolwerk...
Moet daarna maar eens gaan denken aan een donatie
De update van Schoolwerk ga ik (zoals het er nu naar uitziet) pas in de zomervakantie maken, omdat het hele cijferinvoersysteem dan anders gaat worden. Dit heeft als gevolg dat alle cijfers opnieuw ingevoerd moeten worden. Dit kan ik voorkomen door ook een CSV importeer- en exporteerprogje erbij te sturen, waarmee de zaak geconverteerd kan worden. Gezien de grootschaligheid ervan begin ik er pas in de zomervakantie mee... Nog even geduld dus

Aaron.
Met citaat reageren
  #90  
Oud 28 april 2005, 17:46
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Op je website wordt de groene balk met Firefox 1.0.3 niet goed weergegeven, dwz hij is niet overal even breed.
Met citaat reageren
  #91  
Oud 28 april 2005, 17:48
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Op je website wordt de groene balk met Firefox 1.0.3 niet goed weergegeven, dwz hij is niet overal even breed.
Is mij bekend, gelukkig ga ik de 'groene balk' een andere functie geven: het menu wordt dan gewoon in het hoofdframe weergeven, en de groene balk krijgt een 'tooltip'-functie. Momenteel ontbreekt het mij aan tijd, gelukkig is het bijna vakantie

Aaron.
Met citaat reageren
  #92  
Oud 28 april 2005, 17:56
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Talking

Wil je alsjeblieft de source openbaar maken? Ik ben vooral benieuwd naar 'Netwerkbode' en 'Rekenen' Ik bedoel niet dat je alle copyrights van de hand moet doen oid, maar gewoon dat mensen (zoals ik ) wat kunnen leren van je programma's.
Met citaat reageren
  #93  
Oud 28 april 2005, 18:02
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Wil je alsjeblieft de source openbaar maken? Ik ben vooral benieuwd naar 'Netwerkbode' en 'Rekenen' Ik bedoel niet dat je alle copyrights van de hand moet doen oid, maar gewoon dat mensen (zoals ik ) wat kunnen leren van je programma's.
Sorry, maar ik ben niet van plan om mijn source codes open source te maken...

Aaron.
Met citaat reageren
  #94  
Oud 28 april 2005, 18:49
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Waarom niet? Is het je doel om fouten te verbergen of omdat je er geld mee wilt verdienen?
Met citaat reageren
  #95  
Oud 28 april 2005, 18:52
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Waarom niet? Is het je doel om fouten te verbergen of omdat je er geld mee wilt verdienen?
Geen van beiden, en dat weet je volgens mij best. Mijn programma's zijn freeware, en dat blijven ze ook. Maar in mijn code zit veel werk, en daarom geef ik 'm niet uit. Klaar. Einde discussie.

Aaron.
Met citaat reageren
  #96  
Oud 28 april 2005, 19:08
the_bep's schermafbeelding
the_bep the_bep is offline
Lid
Voornaam: Marnix
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Locatie: Zeewolde
Berichten: 28
__________________
groeten, Marnix

Palm Zire > Tungsten E > Tungsten T5 > Tungsten T3 > Lifedrive
Met citaat reageren
  #97  
Oud 28 april 2005, 22:01
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Volgens mij heb je toch niets aan de broncode, want het programma waarin het is geschreven (Handheld Basic++) is niet 'vrij'.
Ook snap ik niet wat je hiervan wilt leren: je hebt geen PalmOS device, en in Handheld Basic++ kun je alleen voor het PalmOS schrijven. De syntax komt overeen met Visual Basic, en ik neem aan dat je die periode al een jaar of 5 geleden gepasseerd bent. En als je voor HB++ graag code samples wilt, hoef je alleen de trialversie maar te downloaden. Daarbij zitten maar liefst 36 voorbeelden varierend van simpel tot zeer complex.

Citaat:
Waarom niet? Is het je doel om fouten te verbergen of omdat je er geld mee wilt verdienen?
Op je eerste twee posts viel niks aan te merken. Bovenstaande echter, bevat een vals dilemma. Dat weet je, zoals Aaron al opmerkte, zelf ook prima. Zulke posts worden dan ook niet op prijs gesteld. Misschien moet je, zonder op mijn bericht te reageren, even nadenken of zulke posts wel zinvol zijn.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #98  
Oud 29 april 2005, 13:44
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Ik stel een vraag, maar ik was vergeten dat sommige mensen nogal op hun tenen getrapt zijn. Aaron schrijft programma's voor mensen die het willen gebruiken om er mee te leren, dan lijkt het me een logische stap dat mensen ook van zijn software kunnen leren. Ik ben van plan binnenkort ook eens m'n GUI toolkits te gebruiken en zoek dus zoveel mogelijk broncode van diverse programma's. Ik heb jarenlange ervaring met Qbasic, LibertyBasic en VisualBasic for Dos dus denk dat ik HB ook wel kan lezen.

Ik snap wat je bedoelt en zal m'n posts voortaan wat anders opstellen.
Met citaat reageren
  #99  
Oud 29 april 2005, 14:09
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Freeware is echt iets anders als opensource.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
... dan lijkt het me een logische stap dat mensen ook van zijn software kunnen leren ...
Er is geen betere methode om te leren dan door het eerst zelf eens te doen (en fouten te maken). Als je programma's wil maken door zoveel mogelijk broncode overal weg te snaaien leer je er nooit van.

Bovendien is de kans groot dat jij (of iemand anders die toegang heeft tot Aarons broncode) een al dan niet essentiele wijziging gaat maken en vervolgens het programma wel op de markt brengt om er geld mee te verdienen.

Ik geef Aaron dus groot gelijk dat hij zijn code "geheim" houdt.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #100  
Oud 30 april 2005, 21:23
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Ik open er een topic over.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023