Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Windows Mobile - Algemeen > Palm Treo 750 (Windows Mobile)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20 november 2007, 13:05
almekinders almekinders is offline
Lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 02 november 2007
Berichten: 10
Treo 750 laat geen telefoontjes meer door

Beste lezers,

Ik ben redelijk ten einde raad maar weet tegelijkertijd niet eens echt mijn probleem te omschrijven. Ik heb een TREO 750 met KPN abonnement. Sinds een maand of zo laat de telefoon geen telefoontjes meer door. Soms gaat het geluidssignaal wel af, maar kan ik drukken wat ik wil op het groene opneemknopje maar zonder succes. Soms is het zo dat ik zie dat er iemand belt, de telefoon niet afgaat en ik ook niet op kan nemen. Kortom, een telefoon waar ik niet (meer) op gebeld kan worden. Waardeloos. Echt de miskoop van de maand is mijn gevoel nu.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Jullie hulp wordt zeeeer op prijs gesteld.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 november 2007, 13:09
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door almekinders Bekijk bericht
Beste lezers,

Ik ben redelijk ten einde raad maar weet tegelijkertijd niet eens echt mijn probleem te omschrijven. Ik heb een TREO 750 met KPN abonnement. Sinds een maand of zo laat de telefoon geen telefoontjes meer door. Soms gaat het geluidssignaal wel af, maar kan ik drukken wat ik wil op het groene opneemknopje maar zonder succes. Soms is het zo dat ik zie dat er iemand belt, de telefoon niet afgaat en ik ook niet op kan nemen. Kortom, een telefoon waar ik niet (meer) op gebeld kan worden. Waardeloos. Echt de miskoop van de maand is mijn gevoel nu.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Jullie hulp wordt zeeeer op prijs gesteld.

Hmm, KPN...... heb je ook een continue GPRS verbinding opstaan? voor b.v. pushmail?
Kennelijk heeft KPN een probleem met voice-call ontvangen als er een dataverbinding actief is.
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 november 2007, 13:13
almekinders almekinders is offline
Lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 02 november 2007
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
Hmm, KPN...... heb je ook een continue GPRS verbinding opstaan? voor b.v. pushmail?
Kennelijk heeft KPN een probleem met voice-call ontvangen als er een dataverbinding actief is.
Dit klinkt vast echt heel dom, maar hoe kom ik er achter of ik een continue GPRS verbinding open heb staan? Blijkbaar ben ik niet SMART genoeg voor deze smartphone...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 november 2007, 13:50
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
1. Heb je een data-abo bij KPN?

2. Bovenin je scherm, staat daar een G in een blokje of twee pijltjes
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 november 2007, 13:54
almekinders almekinders is offline
Lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 02 november 2007
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
1. Heb je een data-abo bij KPN?

2. Bovenin je scherm, staat daar een G in een blokje of twee pijltjes
Bedankt voor je hulp!

Ad 1. Ik heb geen data abonnement bij KPN, maak daarvoor te weinig gebruik van internet via de telefoon.

Ad2. Bovenin staat een G of een U. Twee pijltjes alleen als ik synchroniseer of heel soms wel internet gebruik.

Groet, Rene
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 november 2007, 14:14
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Al eens een soft-reset gedaan? : afdekklepje van de minisd open, met de stylus het kleine resetknopje indrukken

Wat voor extra apps heb je geinstalleerd
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 november 2007, 16:22
Guillermito Guillermito is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 21 juni 2007
Berichten: 7
Al jouw kinders,
Ik heb het zelfde probleem met mijn toestel, echter ik bel met vodafone. Eén dag in de volle stress gezeten om de zelfde reden. Ik neem nu een tweede toestel mee om ingeval van weer falen de sim over te zetten. Als ik wat meer weet dan hoor je het wel.

Groet,
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 november 2007, 16:53
almekinders almekinders is offline
Lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 02 november 2007
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guillermito Bekijk bericht
Al jouw kinders,
Ik heb het zelfde probleem met mijn toestel, echter ik bel met vodafone. Eén dag in de volle stress gezeten om de zelfde reden. Ik neem nu een tweede toestel mee om ingeval van weer falen de sim over te zetten. Als ik wat meer weet dan hoor je het wel.

Groet,
Dag Guillermito,
Aan die oplossing loop ik ook te denken... Maar eigenlijk toch te gek voor woorden om zo'n duur toestel te hebben en dan met een tweede rond te moeten lopen omdat je met je mooie toestel niet kan bellen?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 november 2007, 20:42
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Je hebt nog garantie?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 november 2007, 21:48
652cc's schermafbeelding
652cc 652cc is offline
Lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 01 december 2005
Berichten: 31
Heb je de Treo 750 al geupdate naar Windows Mobile 6? Het is in ieder geval de moeite waard om die update uit te voeren en wellicht is je probleem daarna verholpen.

Zie hiervoor de Palm website

(ook nog een optie: Staat voicecommand al uit? Toen dit nog aan stond veroorzaakte dit bij mij ook zeer traag reageren en soms niet reageren bij gebeld worden en opnemen)

Laatst gewijzigd door 652cc; 21 november 2007 om 21:56.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 21 november 2007, 21:55
almekinders almekinders is offline
Lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 02 november 2007
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 652cc Bekijk bericht
Heb je de Treo 750 al geupdate naar Windows Mobile 6? Het is in ieder geval de moeite waard om die update uit te voeren en wellicht is je probleem daarna verholpen.

Zie hiervoor de Palm website
Nee, heb ik nog niet gedaan. Bedankt voor de tip. Het is het proberen waard, werkt dat ook niet dan ga ik de garantie proberen.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 26 november 2007, 18:39
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Heb zelf op wat kleinere dingen na goede ervaringen met de Treo 750, zeker sinds de installatie van WM6. Het probleem dat je schetst herken ik dus niet. Zelf heb ik TM met flatfee internet, gebruik het de hele dag door. Kun je ook aangeven hoeveel en welke - niet standaard meegeleverde - software je hebt geinstalleerd? Het zou kunnen dat een combinatie voor het probleem zorgt. Je zou ook - na een goede backup van je agenda enzo - een grote schoonmaak kunnen organiseren, zonder dat je meteen alle software die je hebt er weer opknalt... Succes!
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #13  
Oud 26 november 2007, 21:58
almekinders almekinders is offline
Lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 02 november 2007
Berichten: 10
Het enige wat ik er aan software extra op heb is TomTom wat als actiepakket gratis nagezonden werd.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 26 november 2007, 22:38
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
En gaat het goed als je dat er na een schoonmaak even vanaf laat?
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #15  
Oud 27 november 2007, 21:24
Guillermito Guillermito is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 21 juni 2007
Berichten: 7
Ben ik weer, ten eerste wat mij verbaast zijn soms de meest domme antwoorden die gegeven worden, antwoorden om maar te antwoorden. Zo dat ben ik kwijt.
Het probleem wordt veroorzaakt door de volgende conbinatie; TomTom en dan ook nog onder phone - settings en dan TTY/TDD ingeschakelt hebben. Volgens Palm is het tty/ttd systeem voor doven en slecht horenden. Ik weet nog niet exact of dit zo is? als je tty/ttd hebt ingeschakelt dan verteld jou toestel wie er belt.

Voor het probleem hebben ze een nieuwere versie gemaakt waarin je geen conflict meer hebt tussen tomtom en andere spraakfuncties van je toestel. bij mij werkt mijn toestel weer voor de volle 300% incl. tomtom.

Mocht je toestel het nog niet doe laat het even weten daar loods ik je wel naar de update.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 27 november 2007, 23:29
almekinders almekinders is offline
Lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 02 november 2007
Berichten: 10
Ik heb inmiddels WM6 geinstalleerd. Met wat bibbers vooraf vanwege wat negatieve ervaringen die ik daar weer over las. Maar, alles ging van een leien dakje en de update was dus succesvol.
Ik kon zojuist ook opnemen en terugpraten toen mijn vrouw me als test even opbelde, nu de rest van de wereld nog .
Wat Guillermito over TTY/TDD schrijft klinkt overigens bekend. DAt gebeurde wel regelmatig, dat de telefoon zei wie er belde. Maar, daar bleef het bij, ik kon niet opnemen... Overigens een rare functie: "zeggen wie er belt" aan een dove/slechthorende. Die kunnen toch juist niets horen? Overigens was dat TTY/TDD niet ingeschakeld voor zover ik weet.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 28 november 2007, 12:55
652cc's schermafbeelding
652cc 652cc is offline
Lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 01 december 2005
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guillermito Bekijk bericht
Ben ik weer, ten eerste wat mij verbaast zijn soms de meest domme antwoorden die gegeven worden, antwoorden om maar te antwoorden. Zo dat ben ik kwijt.
toe maar....


@ Almekinders:
Mooi dat de Windows update (waarschijnlijk) heeft geholpen.
De functie die zegt wie er belt is de Voice Command functie, deze stond bij mijn weten in WM5 standaard ingeschakeld en veroorzaakte ook bij mij veel problemen als ik gebeld werd. Nadat ik die uitschakelde was het verholpen.
In Wm6 staat Voice Command standaard op uit (in ieder geval bij mij). Voice Command kun je in ieder geval vinden in je settings menu.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 28 november 2007, 13:27
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guillermito Bekijk bericht
Ben ik weer, ten eerste wat mij verbaast zijn soms de meest domme antwoorden die gegeven worden, antwoorden om maar te antwoorden. Zo dat ben ik kwijt. .........

Aha, dus jij bent dat die de wijsheid in pacht heeft......... gefeliciteerd, hoef je zelf tenminste geen vragen te stellen, is ook handig want scheelt weer DOMME antwoorden

__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #19  
Oud 28 november 2007, 13:53
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guillermito Bekijk bericht
Ben ik weer, ten eerste wat mij verbaast zijn soms de meest domme antwoorden die gegeven worden, antwoorden om maar te antwoorden.
We zijn hier een vriendelijke club; zie die reacties als een vorm van behulpzaamheid. Niet iedereen heeft alle mogelijkheden al uitgeprobeerd die in de reacties genoemd worden, en ze kunnen daarom helpen bij het oplossen van het probleem. Op die behulpzaamheid zijn wij trots, dus jouw opmerking kan niet iedereen even goed waarderen. Houd daar aub rekening mee. En laat dit het laatste woord zijn dat hierover is gezegd, terug on-topic.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #20  
Oud 28 november 2007, 14:24
almekinders almekinders is offline
Lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 02 november 2007
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 652cc Bekijk bericht
@ Almekinders:
Mooi dat de Windows update (waarschijnlijk) heeft geholpen.
De functie die zegt wie er belt is de Voice Command functie, deze stond bij mijn weten in WM5 standaard ingeschakeld en veroorzaakte ook bij mij veel problemen als ik gebeld werd. Nadat ik die uitschakelde was het verholpen.
In Wm6 staat Voice Command standaard op uit (in ieder geval bij mij). Voice Command kun je in ieder geval vinden in je settings menu.
@652cc: ik begin hoe langer hoe meer te beseffen dat er veel (te veel) variabelen meespelen en dat je ongelooflijk veel aan en uit kan zetten wat allemaal op elkaar in werkt. Ik zou er bijna een logboek voor bij moeten houden.

Tegelijkertijd, richting Palm, ik zie dit toch ook wel als tekortkomingen van het WM5 systeem en hoop dat in WM6 zaken beter lopen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023