Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31 december 2003, 10:22
DanielG
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy T2 reageert totaal niet meer

Tot mijn groot verdriet komt er totaal geen teken van leven meer uit mijn T2.
Even het verhaal. Daar ik een vrij trage Toshiba SD kaart heb wilde ik zoveel mogelijk geheugen vrijmaken om kaarten van Mapsonic in RAM te laten draaien. Door middel van Jacksprat wilde ik een aantal applicaties verwijderen die ik toch niet gebruikte om zo programma's van RAM naar Flash te kunnen copiëren. Naderhand zou ik dan de overbodige talen verwijderd hebben om zo in totaal toch enkele MB Flash geheugen te recupereren. Alles wat in relatie tot modem of directe internettoegang staat gebruikte ik sowieso niet en nemen dus onnodig Flash geheugen in. Eens de applicaties gekozen en op update getapt kreeg ik de melding "Writing 2 min". Deze melding bleef meer dan 10 min staan waarna ik besloot een soft reset te doen. Dat was dus ook het laatste teken van leven dat ik van mijn palm kreeg. Nu gebeurt er totaal niets meer, een soft of hard reset gaat niet. De groene led op mijn T2 brandt niet, zelfs als de USB charging cable (origineel Palm) aangesloten is. Ik heb gewoon een leeg, donker scherm. Op de Palm support site geeft men de raad een harde reset te doen terwijl de palm in de cradle staat. Ik heb dat geprobeerd met de USB kabel maar buiten een kort flitsje van de groene led gebeurt er niets. Gezien ik in het verre buitenland (Kosovo) zit heb ik geen cradle meegenomen.
Nu mijn vragen: Is er nog iemand die een vergelijkbare situatie meegemaakt heeft en hoe is die opgelost. Is er een verschil tussen een harde reset in de cradle of met de USB kabel? Voor ik de risico's neem van mijn Palm met een pakje naar België te sturen (vanwaar het dan weer verder gestuurd moet worden) wil ik alle mogelijkheden uitproberen. Zolang die de garantie niet in gevaar brengen natuurlijk.

Alle input is welkom!
Groetjes,
Daniël
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 december 2003, 11:11
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Hoi Daniël,

Wat vervelend! Ik vrees dat Jacksprat niet compatibel is met OS5. Vandaar het probleem, vermoed ik. Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je een harde reset doet met een USB-kabel of met een cradle. Zelf doe ik een harde reset als de Palm niet is aangesloten op cradle of kabel, als het nodig is. Het enige dat ik kan verzinnen is dat je de batterijen leeg laat lopen, de Palm oplaadt en nog eens probeert een harde reset te doen...

Succes en ondanks alles een goede jaarwisseling toegewenst!

Carolien
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 december 2003, 11:16
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Op 31-12-2003, om 12:11 heeft Carolien dit gezegd in bericht #2
Ik vrees dat Jacksprat niet compatibel is met OS5.
De juiste Jackspratversie (nog steeds beta) werkt wel met OS5. En deze begint met eerst backups te maken die dan ook weer teruggezet kunnen worden.

Hopelijk heb je iets aan de support-pagina's van Brayder.

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 december 2003, 11:46
DanielG
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de laatste versie van Jack Sprat (3_0_b3) gebruikt. Ondertussen heb ik op Brighthand iemand met een vergelijkbaar probleem gevonden. Dat was welliswaar een T3. Blijkbaar is de enige oplossing de batterij even los te maken. Dat de garantie daar onder te lijden zal hebben is duidelijk. Let's hope and pray.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023