Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 maart 2006, 10:24
Nico49's schermafbeelding
Nico49 Nico49 is offline
Lid
Voornaam: Nico
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Locatie: Purmerend
Berichten: 28
Error accessing Documents To Go user information bij Treo650 update

Ik/we hebben sinds kort de Treo 650. Gisteren geprobeerd om de update te installeren
volgens de al beschreven volgorde in deze thread.
Het installeren gaat goed tot bij stap 2 (Update) in de Installwizard er in de Treo de tekst verschijnt: "Put your phone into the charger" met keus OK of Cancel. Vervolgens reageert de Treo nergens meer op. Ik heb de Treo zelfs geprobeerd aan de lader te zetten maar het enige resultaat hiervan is dat de hotsync procedure wordt afgebroken.
In het hotsync logboek verschijnen de volgende foutmeldingen:
Citaat:
- Already exists: C:\Program Files\Palm\Sylvia\backup\ConnectionMgr50DB.PDB

Restore synchronization failed

An error occurred in the previous update process. Please recalibrate your device and refer to the update wizard instructions to retry the update with a temporary Hotsync user. synchronization failed


OK Outlook Notes
Documents To Go Message(s)
Error accessing Documents To Go user information.
You must first open the Documents To Go desktop application, select the appropriate handheld user, and synchronize again.
Error accessing Documents To Go database
Ik heb de Treo vervolgens een hard reset gegeven (ik moet bij het opstartscherm weer een taal ingeven en het scherm op een 3 tal plaatsen calibreren).

Wie kan hier nog chocola van maken?
Alvast bedankt voor de moeite!

Nico

O ja, klopt het dat met de bijgeleverde USB hotsync kabel de Treo niet wordt opgeladen?

Bij voorbaat excuses voor de onleesbare logboek foutmeldingen in bovenstaande tekst maar ik had het logboek gekopierd in een Word bestand en van daaruit gekopierd en geplakt.

met vriendelijke groet,

Nico

Laatst gewijzigd door Bram; 12 maart 2006 om 11:13.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 maart 2006, 11:14
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Ik heb je post wat opgeschoond en in een nieuwe thread gezet, aangezien het niet een direct gevolg is van de Treo650 update.

In de log zie ik dit staan, heb je dat al geprobeerd?
Citaat:
You must first open the Documents To Go desktop application, select the appropriate handheld user, and synchronize again.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 maart 2006, 11:18
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Vaak wordt de oplossing al in de log gegeven. Probeer je te focussen op de volgende melding uit je log:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hotsync log
An error occurred in the previous update process. Please recalibrate your device and refer to the update wizard instructions to retry the update with a temporary Hotsync user. synchronization failed[/
Een paar opmerkingen: er is bij jou een fout opgetreden tijdens het installeren van de update. Je wordt dus aangeraden om de update nogmaals te proberen met een tijdelijke (zelf aangemaakte) gebruiker.

Ik vermoed dat je te weinig vrij geheugen hebt gehad en dat de bestanden niet geheel naar je Treo zijn gekopieerd (of gedecomprimeerd, na het kopieren).

Heb je wel de aanwijzingen gevolgd zoals ik deze hier heb aangegeven, dus eerst een nieuwe gebruiker aanmaken, hard reset , update draaien met nieuwe gebruiker (alle 3 stappen van de update doorlopen) en dan opnieuw hard reset gevolgt door hotsync met oude gebruikersnaam?

Succes, laat even weten of het gelukt is.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 maart 2006, 11:29
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ik denk niet dat het aan D2G ligt, deze melding krijg je altijd als je met meerdere gebruikersnamen probeert te synchroniseren en het programma niet meer snapt om welke gebruiker het gaat.

Naar mijn mening is het tijdens de installatie iets misgegaan, maar dat kun je niet met zekerheid weten.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 maart 2006, 14:19
Nico49's schermafbeelding
Nico49 Nico49 is offline
Lid
Voornaam: Nico
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Locatie: Purmerend
Berichten: 28
Bedankt voor de snelle reacties!
Van mezelf werk ik met een T3, voor m'n vriendin heb ik een Treo aangeschaft. De software voor de Treo staat op dezelfde PC als de software voor de T3. Mogelijk dat e.e.a. met elkaar conflicteert.
Is het misschien handig om maar 1 PC te gebruiken voor de installatiesoftware voor een Palm apparaat?

Nico

Laatst gewijzigd door Nico49; 12 maart 2006 om 14:30.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 maart 2006, 17:19
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nico49
Is het misschien handig om maar 1 PC te gebruiken voor de installatiesoftware voor een Palm apparaat?
Moet niet zoveel uitmaken, ik synchroniseer ook meerdere palms met 1 PC (zolang het maar verschillende gebruikersnamen zijn).

De melding die je kreeg heb ik zelf ook een paar keer gezien. Ik heb het zelf ook een keer megemaakt (weet niet precies wat de oorzaak ervan is), maar als je de aanwijzingen volgt kom je er wel uit.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023