Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25 maart 2006, 10:12
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
Aankoopadvies BT gps ontvanger

Hallo,

Mijn gps ontvanger is waarschijnlijk dood, ik zoek nu een nieuwe voor mijn Treo 650.
Wat is een goede ontvanger met een lange batterijduur en goede ontvangst?


Graag advies.

Alvast bedankt,

Sheltieman.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 maart 2006, 11:49
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Voordat dit een opsomtopic wordt met 'jaaaaa, ik heb die en die ontvanger en die vind ik keigoed' : je hebt vast zelf al vooronderzoek gedaan, dus welke ontvangers heb je zelf al op het oog en waarover twijfel je nog?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 maart 2006, 11:59
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
Ik heb wel even gekeken wat het beste kan zijn, maar er zijn zoveel BT gps merken en soorten dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik heb nu een Aktronix, die is er ook onder de naam Oasis Media zag ik. Die wil ik dus eigenlijk niet meer.
Ik zie verder zoveel staan en ik toch graag wilde weten of er iemand gedegen advies kan geven wat een erg goede en snelle receiver is.
De prijs is niet belangrijk maar natuurlijk wel de nauwkeurigheid en de tijd die de batterij het volhoudt.
Misschien zijn er ook alweer nieuwe technieken uit die het receivertje nog nauwkeuriger maken o.i.d.
Ik wil eigenlijk ook niet een ontvanger die zo groot als een koelkast is bij wijze van spreken.

Ik hoor toch graag.

Sheltieman.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 maart 2006, 12:29
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Maar heb je dan wel al in andere threads gekeken waarin ook gevraagd wordt om koopadviezen?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 maart 2006, 12:35
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
Ja.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 maart 2006, 12:41
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Op GPSpassion staan uitgebreide testen van verschillende GPS-ontvangers. Kijk daar maar eens rond.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 maart 2006, 12:43
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nou, dan hebben we weer een kandidaat voor de Adapt / Nemerix / Oasis ontvanger (allemaal dezelfde onde reen andere naam), welke de goedkoopste ontvanger op de markt is, gedegen ontvangst, en een superbatterijduur van meer dan 15 uur - en verwisselbare Nokia batterij.

Maar ik geloof dat ik al 2 jaar lang dat apparaatje aan het aanbevelen ben, nog steeds niets wat beter is, tenzij je in bovenstaande testen van Ghia iets anders tegenkomt.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 maart 2006, 12:54
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
Hallo Gazpacho, ik heb net gemeld dat ik zo'n apparaatje heb en die doet het niet meer na ongeveer een jaar.
ik zocht dus een andere, ik zal eens kijken bij de linkes die Ghia meldde.

Bedankt,

Sheltieman.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 maart 2006, 13:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sheltieman
Hallo Gazpacho, ik heb net gemeld dat ik zo'n apparaatje heb en die doet het niet meer na ongeveer een jaar.
ik zocht dus een andere, ik zal eens kijken bij de linkes die Ghia meldde.

Bedankt,

Sheltieman.
Er hebben op dit forum wel meer mensen een Treo + zo'n Adapt / Oasis / Aktronix etc. ding, en dat werkt perfect. Als er al een hardwarefout is in jouw geval (want had je al een grote schoonmaak geprobeerd ) dan zal die dus individueel aan je ontvanger liggen, aangezien het bij andere mensen wel goed werkt.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 25 maart 2006, 13:39
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sheltieman
Ja.
Dan vind ik het vreemd dat je een nieuwe thread opent om over een reeds bestaand onderwerp te kletsen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 25 maart 2006, 13:40
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
Correct, het ligt ook aan mijn ontvanger.
Hij heeft een jaar lang, iets meer, ook perfect gewerkt maar nu niet meer en dat vind ik niet zo lang. Ik kraak jou advies ook niet af, alleen mijn ervaring met dit apparaatje is dus niet zo erg goed vandaar dat ik liever wat anders heb.

Sheltieman.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 25 maart 2006, 14:14
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Dan vind ik het vreemd dat je een nieuwe thread opent om over een reeds bestaand onderwerp te kletsen.
Wat is dit nu weer?
Iedere keer als ik een vraag stel wordt ik hier op schoolmeesterachtige toon terechtgesteld?
Ik vraag gewoon advies voor een goede BT gps ontvanger, eerder heb ik vragen gesteld wat de oorzaak van een probleem hiermee kan zijn, en dan wordt ik ineens beticht van het openene van twee Treads.
Nou, sorry hoor maar ik redme er wel mee.

Hartelijk dank voor degenen die mij wel gewoon netjes een antwoord geven, zoals Ghia.

Sheltieman
Met citaat reageren
  #13  
Oud 25 maart 2006, 15:19
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sheltieman
Wat is dit nu weer?
Iedere keer als ik een vraag stel wordt ik hier op schoolmeesterachtige toon terechtgesteld?
Misschien is een mod wel een soort schoolmeester. Het is niet mijn bedoeling je te irriteren, als wel je erop te wijzen dat er al meerdere threads bestaan waarin mensen dezelfde vraag stellen als jou.
Stel dat iedereen een eigen thread aanmaakt waarin elke keer de vraag wordt gesteld "wat is een goede ontvanger?". Dan krijg je toch elke keer een herhaling van zetten. Uiteindelijk zal dat het forum vervuilen en daar wordt helemaal niemand beter van.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 25 maart 2006, 16:10
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
Dat weet ik wel Mod, maar u denkt dat iedereen zomaar alle onderwerpen ook kan vinden.
Niet alles wordt misschien duidelijk na het lezen van een tread.
Dat was de reden waarom ik die vraag stelde.
Het is soms best wel moeilijk om door middel van een zoekwoord of twee de juiste antwoorden te vinden.
Ik heb ondertussen al contact gehad en met pdashop en een goed en constructief antwoord gekregen.

Met vriendelijke groet,


Sheltieman.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 25 maart 2006, 16:13
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sheltieman
Niet alles wordt misschien duidelijk na het lezen van een tread.
Dat was de reden waarom ik die vraag stelde.
Het is soms best wel moeilijk om door middel van een zoekwoord of twee de juiste antwoorden te vinden.
Ik heb ondertussen al contact gehad en met pdashop en een goed en constructief antwoord gekregen.
Zie je ook dat je op deze manier meewerkt aan het slecht vindbaar maken van informatie? Allereerst zeg je al bestaande threads gevonden te hebben, maar start je liever een nieuwe. Vervolgens heb je de juiste informatie gevonden, maar vermeld je die niet.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #16  
Oud 25 maart 2006, 16:21
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sheltieman
Dat weet ik wel Mod, maar u denkt dat iedereen zomaar alle onderwerpen ook kan vinden.
Niet alles wordt misschien duidelijk na het lezen van een tread.
Dat was de reden waarom ik die vraag stelde.
Het is soms best wel moeilijk om door middel van een zoekwoord of twee de juiste antwoorden te vinden.
(laten we elkaar naar goed Palmclubgebruik tutoyeren ). Ik snap ook wel dat het moeilijk is om dingen te vinden. Maar met de zeer logische zoektermen "welke" "gps", "kopen" had je al wat kunnen vinden. En bovendien, als je dan een nieuwe thread aanmaakt, geef dan op zijn minst aan welk vooronderzoek je zelf al hebt gedaan (zoals Gazpacho ook al aan heeft gegeven).
Citaat:
Ik heb ondertussen al contact gehad en met pdashop en een goed en constructief antwoord gekregen.
Mooi zo, welke is het geworden?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 25 maart 2006, 16:25
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
"Lezen is ook een FAQ" lees ik bij u Bram.
Hoe komt u erbij dat ik de juiste thread heb gevonden?
Ik vond wel iets, maar zoals u kon lezen werd het mij nog niet duidelijk.
Maar als u gewoon geen antwoord heeft op de vraag die ik stel dan kunt u misschien beter niet reageren, over onduidelijk maken gesproken...
Vervolgens verwijdt u mij dat ik niet kenbaar maak dat ik een antwoord heb gevonden. Ik kom net van mountainbiken terug en doe de computer aan en heb net een antwoord van pdashop gekregen via mail. Vervolgens lees ik dat er een berichtje is van het palmforum en lees dat en geef antwoord waaronder de mededeling dat ik reeds een goed antwoord heb gekregen via pdashop.
Hoe wilt u dat ik dat sneller meld, ik vind binnen 20 seconden toch vrij snel Bram.
Gelieve geen antwoord te geven als u niets te melden heeft, houdt het forum wel zo schoon, zou de moderator zeggen.
Het advies was de ADAPT AD-700 SiRF III Bluetooth GPS, die wordt het dus denk ik.

Dank u allen voor uw advies en vriendelijke groet,

Sheltieman.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 25 maart 2006, 18:35
rharing's schermafbeelding
rharing rharing is offline
Forumbikkel
Voornaam: René
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 15 december 2000
Locatie: Cuijk
Berichten: 123
Ik heb goede ervaring met de BT308 GPS van Globalsat. Aansluiten en vinden door de treo liep gesmeerd. En de batterijduur van de GPS is ruim voldoende voor een uur of 8 onaangebroken aan staan. Geen last van warmte werende ruit oid.

Maaarrrrr let op met gebruik van een BT carkit of oortje als je aan het navigeren ben met een BT GPS. De treo kan 1 BT vebrinding onderhouden dus de navigatie floept eruit. Dat is de reden dat ik voor een draad verbonden GPS in de auto heb gekozen.

Hopelijk heb je er nog wat aan. jammer dat ik je vraag nu pas lees. Wat een ge-emmer en ambtelijke correctheid zeg al die reacties. Zo krijg je een forum wel vol. Vinden van info straight-forward is vaak lastig, want als je een draadje heb gevonden dan zit er vaak een hoop ruis in door allerlei off-topic berichten.
__________________
Treo Pro
Met citaat reageren
  #19  
Oud 25 maart 2006, 18:48
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
Hallo Rharing,

Ja die BT308 heb ik ook gezien maar die batterijduur vond ik wat weinig. Nou ja, wat is weinig na acht uur autorijden??
Ik wist trouwens niet dat er ontvangers met draad waren voor de Treo?
Ja, inderdaad wel wat ge-emmer, komt vaker voor hier. Ik kan ook niet altijd alles vinden en dan krijg je gelijk straf lijkt wel.
Maar goed, ik heb toch al heel wat nuttige info van dit forum gehaald en zal dus niet klagen.

Groeten,

Sheltieman.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 25 maart 2006, 18:57
rharing's schermafbeelding
rharing rharing is offline
Forumbikkel
Voornaam: René
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 15 december 2000
Locatie: Cuijk
Berichten: 123
precies, we zijn allemaal mensen en het forum is mij ook vaak van waarde geweest. Dus ik kom graag terug.

GPS met draad, daar bedoel ik de GPS muizen mee zoals die van TomTom of andere merken. Ik ben onlangs in het bezit gekomen van de treo en KPN compleet pakket via een andere clubber en daar zat een car cradle bij waarop de TT muis kon worden aangesloten. Hele snelle fix en mooi wegwerken. Mijn BT GPS had nogal eens de neiging om te gaan zwerven over het dashboard bij optrekken of bochten nemen . Over de batterijduur, 8 uur is lang hoor en ik had altijd de laadkabel bij me in de auto voor het geval dat.
Maar let aub goed op als je BT gaat gebruiken voor je telefoon in de auto. Dit kan conflicten geven icm de BT GPS. Je zult altijd zien dat je dan midden in Antwerpen aan het navigeren bent en de telefoon gaat over...
__________________
Treo Pro
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023