Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29 januari 2007, 16:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Gerucht] Is de Foleo een nieuw product van Palm?

Een oplettende bezoeker van PalmAddicts heeft een zoektocht gehouden in de database van het patentenbureau van de VS. Hij stuitte daarbij op een aantal interessante zaken: is de Foleo het geheime project van Jeff Hawkins en Palm?

Zoals al een tijdje bekend is, gaat Palm dit jaar hoogstwaarschijnlijk een nieuw product lanceren dat geen smartphone of handheld is. Ed Colligan, de CEO van Palm, heeft alleen vage hints gegeven in de richting van een data-centrisch apparaat dat van mobiele breedbandverbindingen gebruik maakt. Dat is volgens Palm de lijn waarop mobiele apparatuur zich doorontwikkeld - we zijn immers steeds meer verbonden.

In de database van het patentenbureau (USPTO) van de VS vinden we op nummer #78555579 een actieve registratie van Palm Inc., genaamd de "Folio". Dit is de beschrijving in het Engels:

"Apparatus for recording, transmission or reproduction of sound or images; computer hardware and peripherals and manuals sold therewith; computer hardware and embedded software for use in accessing storing, managing, synchronizing, transferring, transporting and sharing digital information and files over the global communications network and other networks and/or between computers, electronic organizers, electronic notepads, mobile telephones and pagers, PIMs, PDAs and mobile computing and communications devices; computer laptops and mobile computers; computer monitors; computer keyboards; computer software for use in accessing, storing, managing, synchronizing, transferring, transporting and sharing music, photos, videos, address books, calendars, e-mail, PIM data, PDA data, office and personal documents, streamed and multimedia information and files over the global communications network and other networks and/or between computers, electronic organizers, mobile telephones and pagers, PIMs, PDAs and mobile computing and communications devices; computer software for synchronization of data, information and files, for mobile communications and computing, for personal information management, database management and synchronization, for character recognition, and for secure data access, storage and transfer; computer software for web publishing, providing alerts to various informational and environmental conditions , for accessing, browsing and searching online databases, for data and file backup and storage, and for duplicate file management across multiple devices ; telephony management software; electronic mail and messaging software, paging software, and manuals provided therewith"

Interessant zijn de volgende zinsnedes: "... opslaan, beheren, synchroniseren, verzenden, transporteren en delen van digitale informatie en bestanden over een wereldwijd communicatienetwerk en andere netwerken" en "streamed en multimedia informatie en bestanden over een wereldwijde communicatienetwerk en andere netwerken".

De naam Foleo kan een woordspeling zijn op 'portfolio', met nadruk op de betekenis als een soort informatiedrager: een boek, een manuscript of een collectie informatiebestanden. Een portfolio suggereert verder ook dat het een soort boek of manuscript is dat gevouwen kan worden. Palm heeft twee patenten op zulke technologieën. Daarnaast lijkt dit woord met de laatste twee letters uiteraard veel op de bestaande Treo.

Al met al een leuke serie clou's die misschien wel een kern van waarheid bevatten.


Bron: PalmAddicts: Palm Foleo = Secret Third Business?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3628-bhbpmw4w0w6.jpg‎ (64,0 KB, 38x gelezen)

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 29 januari 2007 om 16:19.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 januari 2007, 19:17
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Als ik Foleo lees dan moet ik gelijk aan Foldable denken (opvouwbaar). Ben benieuwd naar het OS maar het ziet er veelbelovend uit.

Op de afbeelding is een patent te zien uit 2003. Ben benieuwd hoe de Foleo anno 2007 uitziet. Hoe dan ook, dit jaar krijgen we er wel mee te maken.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 januari 2007, 19:21
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Misschien een eetbare handheld
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif oreo.gif‎ (10,3 KB, 4x gelezen)
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 januari 2007, 19:24
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ook lekker

Ik denk trouwens dat de lijn in het midden tussen de 2 displays zeer geschikt is als je met een soort boekje te maken hebt waarbij de middenlijn (tussen de bladzijden) overeenkomt met de scheidingslijn van de displays.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 januari 2007, 19:25
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Op de foto kun je alleen sheet 3 van de 6 zien. Ik ben ook benieuwd naar de andere sheets.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 januari 2007, 19:58
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Er zijn 3 dingen die me wel fascineren: dat vouwbare, het feit dat er een Graffiti-veldje op zit en het feit dat het in 2001/2003 al is bedacht. Daar moet je wel heel erg visionair voor zijn. Van de andere kant: bedenken is één ding, maar de technologie moet er ook klaar voor zijn. Nu pas zijn de flexibele displays ver genoeg ontwikkeld en hopelijk inmiddels in kleur.

Eigenlijk had ik bij dit soort schermen meer gehoopt op een oprolbaar schermpje. Beetje zoals zo'n balpen met uitrolbaar 'projectiescherm' aan de zijkant (ik heb er eentje met Palm Treo-opdruk, maar ze zijn vast wel meer gemaakt).

Voorbeeld

Maar zoiets wordt het dus duidelijk niet.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 januari 2007, 20:08
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Naar mijn schatting nog 3 a 4 maanden te gaan!
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 januari 2007, 20:38
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
foleo.com is in ieder geval niet meer vrij...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 januari 2007, 20:47
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Treo.com ook niet
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 januari 2007, 20:47
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Ziet er spannend uit.

Vouwbaar scherm? Volgens mij zijn die er (nog) niet in kleur. Het laatse wat ik gezien heb is een 16 grijswaarden versie. En in combinatie met een touchscreen ben ik zo ook nog niet tegengekomen.

GSM? Op het plaatje lijkt het alsof er toetsen, een speakertje en microfoon op zitten. Nou ja, als het schermpje veilig aan de binnenkant zit ben ik er wel voor.

Dan zal er ook vast wel een camera (3MPixel ??), WiFi (WiMax?) en Bluetooth op zitten.

Of droom ik nu te veel. Met ALP of MS-Windows zal het eerder een nachtmerrie worden.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #11  
Oud 29 januari 2007, 23:32
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Zo ver ik weet is de text gewoonweg standaard voor PDA's/smartphones. De formfactor is wel erg interessant. Mensen die studeren of dat gedaan hebben kunnen misschien de gratis "Volkskrant agenda" herinneren die aan studenten werd/wordt weggegeven. Dit was mijn laatste papieren agenda, en die had voor mij de perfecte formfactor. Inclusief het feit dat hij openklapts als een boek. Het zou de perfecte oplossing zijn voor het vorm/schermgrootte probleem: een als een boek openklappende smartphone.

De oplossing zou inderdaad wel eens een scherm van folie kunnen zijn...

Rob
Met citaat reageren
  #12  
Oud 29 januari 2007, 23:47
rharing's schermafbeelding
rharing rharing is offline
Forumbikkel
Voornaam: René
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 15 december 2000
Locatie: Cuijk
Berichten: 123
interessant,

Zou dit bedrijfje op de eindhovense high tech campus er iets mee te maken hebben?? http://www.polymervision.com
Met citaat reageren
  #13  
Oud 01 februari 2007, 20:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Een ander persoon van Palmaddicts heeft zelf ook een speurtocht gehouden met iets minder interessante resultaten, maar wellicht toch de moeite waard om te lezen.

PalmAddicts: More on the the Palm Third Product Line for 2007
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #14  
Oud 06 februari 2007, 16:38
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Gisteren verscheen een interessant artikel over een nog niet uitgebrachte mobiele telefoon met een opvouwbaar scherm:

Cellular-Book Rollable Display Mobile Device Unveiling at 3GSM

Zal de Foleo ook zo uitzien?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 11618_large.jpg‎ (15,3 KB, 14x gelezen)
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #15  
Oud 06 februari 2007, 22:32
rharing's schermafbeelding
rharing rharing is offline
Forumbikkel
Voornaam: René
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 15 december 2000
Locatie: Cuijk
Berichten: 123
Aha...en in samenwerking met polymer vision uit Eindhoven. Bravoooo voor mijn zwager die daar werkt ! Hij wordt nu eindelijk een rijk man
__________________
Treo Pro
Met citaat reageren
  #16  
Oud 07 februari 2007, 19:34
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Zoiets?

__________________
gonny
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023