Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #941  
Oud 01 juni 2007, 13:42
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Geen last van echo's bij de mensen die jou aan de lijn hebben? Dat was mijn ervaring met al mij treo's. heb uiteindelijk de 7w weggedaan en een Parrot gekocht...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #942  
Oud 01 juni 2007, 13:53
RonaldHensen RonaldHensen is offline
Palm fanaat
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 06 mei 2006
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
@RonaldHensen: Volgens mij is het een bug in de TomTom software. Probeer het volgende: sluit alles goed aan en zorg dat de LED van de GPS ontvanger groen knippert, dan weet je zeker dat je een fix hebt.

Vervolgens heb je in jouw geval 2 opties om je GPS ontvanger in te stellen:
  1. TomTom Bekabelde GPS ontvanger... OF
  2. Andere NMEA GPS-ontvanger (Baudrate 4800)
Voor beide opties moet je even het volgende proberen: start TomTom op en wacht ongeveer 30 seconden. Als je nog steeds de "Geen GPS-apparaat" melding ziet druk dan op Home om terug naar het Palm menu te gaan. Start vervolgens TomTom opnieuw op en wacht opnieuw 30 seconden. Herhaal deze procedure totdat je GPS wordt herkend of totdat je de melding "Wacht op bruikbaar GPS-signaal" ziet (je kunt dan in het sattelietenscherm zien hoe goed je ontvangst is). Je moet soms 4 a 5 pogingen doen totdat de GPS wordt herkend.

Succes, laat even weten of het gelukt is.
Even verder met m'n soap... Ik heb alles gedaan wat iedereen heeft geadviseerd (mijn dank daarvoor) maar zonder enig resultaat. Ik heb zelfs een nieuwe kabel en cradle van PalmShop ontvangen (Hulde, hulde voor hun perfecte services. Ik wil over hun geen kwaad woord meer horen). Ook dat hielp niet maar ik had in iedergeval weer wat uitgesloten.

Uiteindelijk gisteren naar de winkel van PalmShop geweest in Rotterdam. Eén van de balie medewerkers (een 'oud' aktief lid van deze club) meldde me gelijk dat de combinatie Treo 680 en een TomTom Silver GPS receiver nooit zal werken. Je kan hem wel aan de cradle hangen maar krijgt dan alleen stroom. Meer doet hij niet. Oke, dit ter lereing en vermaak.

Ik heb nu een BT GPS reciever gekocht die prima functioneerd (ook samen met m'n BT Nokia CK-7W). Eindelijk weer TomTom functionaliteit in mijn auto.
Met citaat reageren
  #943  
Oud 01 juni 2007, 18:02
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Unhappy Ik snap het niet meer...

Hallo,

Ik lees net dat Ronald Hensen goede ervaringen heeft met de Treo 680 en zijn Nokia carkit..Ik ben blij voor Ronald natuurlijk. Desondanks zijn er ook Treo 680-bezitters, die hun Treo en BT carkit met geen mogelijkheid goed aan de praat krijgen..De een wijst hierbij naar de carkit, de ander beschuldigt de BT manager van de 680..
Ik vraag me met mijn leken-verstand af, hoe het toch kan dat de Treo bij ene wel en bij de ander geen problemen met BT carkits geeft? Volgens mij beschikken alle (unlocked) Treo 680 bezitters inmiddels toch over de meest recente firmware 1.04? M.a.w. wat is er dan toch anders aan de ene Treo 680t.o.v. de andere?
Zelf loop ik al weken te modderen met de 680 en de Parrot CK3100, zonder hier echt verder mee te komen. Parrot wijst naar de Treo en vice versa. Parrot adviseert me -via een ingewikkelde procedure- om de software van de Parrot te upgraden, terwijl een ander mij dat weer sterk ontraad..Ik heb de moed al bijna opgegeven, maar heb nog een klein sprankje hoop voor een spoedige update voor de Treo...
Zit ik dan toch weer vast aan een andere carkit? (Zou voor mij inmiddels de derde worden), maar wie zegt me dat die dan wel goed zal werken met de 680?
Wie me nog van advies kan dienen, of goede moed in kan spreken..graag..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 01 juni 2007 om 18:12.
Met citaat reageren
  #944  
Oud 08 juni 2007, 09:14
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
al 680 user ben ik nog steeds ontzettend tevreden van mijn toestel; mijn collega's, vrienden en gezin echter openen regelmatig eens mijn ogen door me te laten inzien wat voor 'problemen' ik allemaal niet heb...
Nuja, ik zie ze dan ook niet zodat ik zo tevreden ben met mijn palm!

Probleempjes die ik de laatste weken heb ondervonden;
sync liep steeds vast op calender of Tasks...! Meer dan een maand kon ik niet syncen (veel zaken gewist (oa FBTV), DBScan's uitgevoerd (meerdere), zaken via uninstall laten verwijderen, ....)

naast het keygard schermpje onderaan je scherm had ik ook een pop-up met info als 'loud', het uur, de batterij status, ... Plots uit het niets verdwenen! (iemand die weet wat ik bedoel en waar het zou kunnen zitten? nt in prefs)

tergelijkertijd met hierboven, verdween ook plots de baterijstatus in
de hoofdbalk in het 'home'scherm. Deze stond tussen 'het uur' en 'all'...
(waar zit dit? waar zou ik het kunnen vinden?)

Af en toe blijft de treo hangen, enkele seconden doet hij niets.. maakt niet uit na welke handeling, ik vrees dat hij op een moment het niet aankan om over te schakkelen naar een ander scherm

fooncalls kan ik soms niet opnemen of komen zelfs niet door (onmiddelijk voicemail, zonder dat de 680 een signiaal heeft...)


beetje spijtig, maar ik denk wel dat dit alles op te lossen is... Hoop ik!
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #945  
Oud 08 juni 2007, 09:45
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d age
beetje spijtig, maar ik denk wel dat dit alles op te lossen is... Hoop ik!
Ik heb dit wel eens eerder gezien. Je zit met bestanden die bij applicaties horen die verwijderd zijn. Hoogste tijd voor een hard reset en alle applicaties 1 per 1 installeren.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #946  
Oud 24 juli 2007, 12:34
FreestyleR FreestyleR is offline
Senior lid
Voornaam: Denny
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Ik ben tevreden over de Treo, afgezien van een groot probleem wat ik heb en in dit topic al eerder is langsgekomen. Bij een inkomend telefoongesprek bevriest mijn scherm (soms blijft de beltoon doorspelen).

Ik heb gelezen dat het probleem veroorzaakt zou kunnen worden door Keyguard. Gister heb ik daarom Butler 4.09 geinstalleerd en gebruik gemaakt van de ingebouwde Keyguard van Butler. Daarna mezelf zeker 20 a 30 keer gebeld en iedere keer kon ik gewoon met m'n Treo opnemen. Vanochtend, na lange periode van inactiviteit op m'n Treo, mezelf weer gebeld, en ook nu ging het weer prima. Ik blij, probleem opgelost. Niet dus, bij het eerste echte telefoongesprek wat vandaag binnenkwam bleef m'n Treo weer hangen.

Als je Palm Support vraagt of Keyguard deze bevriezing kan veroorzaken krijg je een ontwijkend antwoord: "niet alle problemen worden veroorzaakt door Keyguard".
Kunnen jullie mij vertellen of ik van dit probleem verlost ben als ik Keyguard helemaal uitzet (de Butler keyguard vereist immers dat je de originele Keyguard ook aan hebt staan, dus het lijkt met dat Butler de originele keyguard niet helemaal 'vervangt' en dit dus geen oplossing is voor het probleem), of moet ik nu met Keyguard uit nog steeds vrezen voor bevriezingen?

Komt dit probleem bekend voor bij jullie/hoe heb je het zelf opgelost (als het al op te lossen is)?

Laatst gewijzigd door FreestyleR; 24 juli 2007 om 13:03.
Met citaat reageren
  #947  
Oud 24 juli 2007, 13:04
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Laat ik mijn duit eens in het zakje doen: Ik gebruik KeyguardTime+. Gezien mijn instellingen heb je ook daar het originele keyguard voor nodig om aan of uit te zetten. Verder heb ik aldaar Touchscreen disabled, zowel bij uitgaand als binnenkomende calls.
En het hele probleem van bevriezen is mij onbekend, alles werkt naar behoren, dus ik vraag me inderdaad af of Keyguard hier iets mee van doen heeft.
Met citaat reageren
  #948  
Oud 24 juli 2007, 16:09
FreestyleR FreestyleR is offline
Senior lid
Voornaam: Denny
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Het verschil is dat ik touchscreen niet op disabled heb staan.
Heb ook nog zitten denken of er wellicht andere software op mijn Treo staat die een dergelijke 'freeze' kan veroorzaken. Het enige programma wat volgens mij invloed heeft op binnenkomende telefoongesprekken is Ringo (stelt een mp3 als beltoon in).
Met citaat reageren
  #949  
Oud 24 juli 2007, 16:32
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Ik herinner me Ringo geprobeerd te hebben en het dat ik het ook weer heel snel verwijderd heb, maar ik ben een beetje vergeten wat er nou precies mis ging. Ik had het er op gezet voor de mp3 ringtones, maar ben nu erg tevreden met Minitones. Ik weet niet waarvoor jij Ringo gebruikt, maar misschien is het wel de moeite waard het eens te verwijderen.
Met citaat reageren
  #950  
Oud 29 juli 2007, 15:24
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Sinds gisteren ook aan het Treo 680 avontuur begonnen.
Nu na 30 uur constant testen en proberen (en ook af en toe falen) werkt het prima op de volgende kleine dingen na:
De file voor autocorrectie wil maar niet syncen.
- Install failed: D:\Program Files\palmOne\Athrop\Install\HsExtensions2.0_enUS.680ROW.less.prc
Install synchronization failed

Iemand die me daar mee kan helpen?

Ander klein item:
Ik maakte zelf mijn eigen ringtones voor Treo, maar wil ik ze op de 680 krijgen.
BT wil de files wel hebben, maar plaatst ze niet in Tonesmap maar in Voicememo.
Is dit anders te doen zodat ik ze wel kan gebruiken als ringtone.
Hotsync wil ze ook niet(terwijl bij 650 de .amr toch prima ging).
Ook daar graag wat advies over.

Verder gaat het goed met de nieuwe 680.
Batt. doet het goed na de updates en patch.
Cardle van 650 (music dock van KIDIGI) doet het beter op de 680 dan op de 650.

Ik heb alleen 1 frustratie.
Zlauncher
Heb de laatste versie, maar krijg hem maar niet als standaard laucher ingesteld, terwijl dat met de 650 toch een sec. werk was.
Is daar een oplossing voor? (die ik na 2 uur zoeken nog niet gevonden heb)
We hope so....
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #951  
Oud 29 juli 2007, 22:01
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Volgens mij: preferences - general - vinkje default launcher
Met citaat reageren
  #952  
Oud 29 juli 2007, 23:47
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Helaas niet.
Ik kan wel andere (option +) toetsten instellen, maar niet via de Homebutton zoals met 650.

Nog meer ideeen?

Ringtonesvraag is opgelost.
Copy to Ringtones gevonden in het menu.
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #953  
Oud 30 juli 2007, 00:07
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Dat waren prefs in zlauncher
Met citaat reageren
  #954  
Oud 30 juli 2007, 00:52
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Ik weet dat.
Ik ken Zlaucher wel goed, maar moet de 680 wil het niet op de homebutton vast komen.
Wel als ik in Preffs bij de 680 kies voor een speciale button. (option + toetst)
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #955  
Oud 30 juli 2007, 01:03
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
06/13/2007-ZLauncher v5.44 released
Fixed the incorrect behavior of Home button on Treo 680 and Treo 700p.
Fixed the error problem of display LifeDrive hard disk.
Fixed the incorrect behavior of File Manager on Treo 680.
Miscellaneous updates and bug fixes.

misschien lost dit wat op
Met citaat reageren
  #956  
Oud 30 juli 2007, 06:29
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
De file voor autocorrectie wil maar niet syncen.
- Install failed: D:\Program Files\palmOne\Athrop\Install\HsExtensions2.0_enUS.680ROW.less.prc
Install synchronization failed
@ Athropos: Je kan dit bestand niet syncen. Je kunt dit bestand alleen met een file manager (bijvoorbeeld FileZ) van een SD kaart naar het RAM kopieren. Vergeet niet om daarna een Soft reset te doen.

P.S. Initiate is een veel betere launcher dan ZLauncher.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #957  
Oud 30 juli 2007, 11:06
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
P.S. Initiate is een veel betere launcher dan ZLauncher.
Helemaal mee eens
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #958  
Oud 30 juli 2007, 13:15
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
He ja, laten we die discussie nog eens overdoen: Ik ben voor LaunchAnywhere!
Met citaat reageren
  #959  
Oud 30 juli 2007, 13:21
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
Nah.. laten we eerlijk zijn. Palm is dood!

Daar doet een launcher niets aan.

Palm had beter de markt moeten volgen en meer aan productinnovatie moeten doen. En ook aan productondersteuning (waar blijft die rom update voor de treo 680?).

zonde zonde en nog een zonde...
Met citaat reageren
  #960  
Oud 30 juli 2007, 13:29
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
^^

zegt een PalmOS ontwikkelaar

Nah, Palm in Europa en wereldwijd met uitzondering van de Amerika's is niet meer wat het geweest was, en ik denk dat je dat best aan de strategievoering van Palm, PalmOne en Palmsource, en toen weer Palm mag wijten.

Het heeft nu weinig zin meer om een superluxe PalmOS Treo in Europa op de markt te brengen bijvoorbeeld. Er zullen te weinig bedrijven en prosumers dat toestel kopen, zodat het geen zin heeft. Daarom is de Treo 680 voornamelijk in de breedte een opvolgend model geworden van de 650, wat destijds wel een high-end model was. Maarja, met die antenne hadden ze ook wel kunnen snappen dat het in Europa niet zou werken.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023