Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #781  
Oud 21 februari 2007, 16:58
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Heb je bronnen voor de ROM-update? Dan kunnen we er een Palmclub-nieuwtje van maken.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #782  
Oud 21 februari 2007, 17:10
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Hebben ze je niet gewoon je oude pda terug gegeven?
Nee hoor, 'k heb meteen het serienummer en IMEI nummer gechecked en ik inmiddels een hard reset uitgevoerd. Helaas zonder succes. Het derde gesprek was weer een vastloper. Ik ga 'm nu een tijdje proberen zonder keyguard want de verschijnselen die genoemd worden in de thread waar je naar verwezen heb enkele posts terug komen mij heel bekend voor.

Inmiddels ben ik er wel achter waarom het een refurb is. De toetsenbord verlichting flikkert behoorlijk en het klepje van de SD kaart wil na slechts 1 keer gebruik niet meer dicht en moet, naar het zich laat aanzien, binnenkort al met een plakbandje op de plaats gehouden worden.

Laatst gewijzigd door Ce; 21 februari 2007 om 17:19.
Met citaat reageren
  #783  
Oud 21 februari 2007, 17:19
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Jij hebt ook nooit geluk met pda's he?

Nieuwe hobby zoeken misschien: papieren agenda's?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #784  
Oud 21 februari 2007, 17:21
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Jij hebt ook nooit geluk met pda's he?

Nieuwe hobby zoeken misschien: papieren agenda's?
Ik heb de laatste tijd inderdaad behoorlijk pech met de verschillende pda's. Jarenlang is het goed gegaan maar sinds ik overgestapt ben naar de smartphone is het helemaal mis. Met mijn laatste pda (een TX) had ik alleen pech met het scherm, maar dit is door palm perfect opgelost.
Met citaat reageren
  #785  
Oud 21 februari 2007, 18:23
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Heb je bronnen voor de ROM-update? Dan kunnen we er een Palmclub-nieuwtje van maken.
Ik heb Palm gesproken en zij zijn er bewust van het feit dat de Treo 680 geen perfect toestel is en dat er een aantal bugs zijn die moeten worden opgelost. Ik heb geen officiele toezegging, wel sluit Palm niet uit dat de belangrijkste softwarematige tekortkomingen (bugs) aangevuld met de laatste twee updates (Camera/batterij & Microsoft Direct Push) geintegreerd worden in een ROM update.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #786  
Oud 22 februari 2007, 10:05
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
Ik heb de laatste tijd inderdaad behoorlijk pech met de verschillende pda's. Jarenlang is het goed gegaan maar sinds ik overgestapt ben naar de smartphone is het helemaal mis. Met mijn laatste pda (een TX) had ik alleen pech met het scherm, maar dit is door palm perfect opgelost.
Ik zou hem net zo hard weer terugsturen...
Met citaat reageren
  #787  
Oud 22 februari 2007, 12:42
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
Inmiddels ben ik er wel achter waarom het een refurb is. De toetsenbord verlichting flikkert behoorlijk en het klepje van de Secure Digitalkaart wil na slechts 1 keer gebruik niet meer dicht en moet, naar het zich laat aanzien, binnenkort al met een plakbandje op de plaats gehouden worden.
Daar ga je toch niet mee akkoord zeker? Ik bedoel, hoe lang heb je de 680 nu helemaal gehad? je stuurt een bijna nieuw toestel op en krijgt dan zoiets terug. Dat zou ik niet accepteren. Ik heb begin vorig jaar eenzelfde akkefietje aan de hand gehad, kreeg voor mijn 650 een beschadigde (!) 650 terug. Ben toen vrij pissig geworden op Palm, dat ik zuinig ben op het spul en niet zoiets terug verwacht. Uiteindelijk heb ik toen een gloednieuwe 650 ontvangen.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #788  
Oud 22 februari 2007, 13:14
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Nee, hier neem ik ook geen genoegen mee. Ik heb inmiddels enkele vervolgstappen genomen (mailen..om precies te zijn)
Met citaat reageren
  #789  
Oud 22 februari 2007, 14:51
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
Nu is het me toch allemaal een beetje te raar aan het worden hoor met die battery...

Nu vaststelling:
ben aan het opladen via de meegeleverde usb kabel. Zoals reeds ergens geschreven werkt dit het beste (zonder dat hij weer aflaat dus).
Ik haal er de usb kabel uit bij 100%, plots daalt de waarde naar 98 (uit het niets) en binnen de twee seconden erna daalt hij weer één %...
vrij bizar!!

En ook ik blijf tevreden van mijn aankoop, maar het is steeds 'raarder' aan het worden zo...
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #790  
Oud 22 februari 2007, 14:54
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Dat is niet zo vreemd. Het voltage en stroomsterkte van een USB poort is lang niet zo hoog als bij een adapter met netspanning. Het is niet zo raar dat na het opladen via USB een batterij meteen een paar procentpunten verliest.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #791  
Oud 22 februari 2007, 15:14
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Dat slaat natuurlijk nergens op he, als een accu 100% is, dan behoort hij ook net zo 100% te zijn als met een muurlader. Met mijn Treo 650 was dat verschil er ook niet. 100% was 100%, ongeacht de manier van opladen. die waarde heeft (of althans hoort te hebben) de waarde van de 'volheid' van de accu. Hoe die waarde bereikt is maakt daarvoor niet uit.

Dat het opladen lánger duurt door de lagere stroomsterkte (voltage is hetzelfde!) dat is wel normaal.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #792  
Oud 22 februari 2007, 15:20
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nee, laden via USB topt batterijen vaak niet zo goed op als laden met een stroomadapter aan de muur. Feit. Bij alle apparaten, niet alleen bij Palms. Heeft met de laadstroom te maken, die veel lager is bij een USB poort. Naarmate een batterij voller raakt, wordt het steeds moeilijker om de cellen helemaal gevuld te krijgen. Een hogere laadstroom vult de cellen beter.

Misschien is het je wel eens opgevallen dat een Treo relatief lang op 100% of 99% kan blijven, vergeleken met bijvoorbeeld 93%, terwijl je toch op dezelfde manier bezig bent. De laadcurve van een Palm is veel vlakker aan de bovenkant bij 99% en 100%, en het is voor een USB lader veel moeilijker om de lading zo ver mogelijk in de 100% te duwen, naar 4.2V.

@ d age, probeer eens op te laden met de meegeleverde adapter: je zult zien dat die schommelingen aan de bovenkant van de voltagereeks niet zo erg zullen zijn, afgezien van de standaard batterijproblemen van de Treo 680.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 22 februari 2007 om 15:27.
Met citaat reageren
  #793  
Oud 22 februari 2007, 15:35
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
hey Karel en G-J,

zoals je reeds kon lezen in deze post (mss moet ik eens zoeken, maar nu gn tijd) heb ik reeds eens geschreven dat er een GROOT verschil is tss netadapter en de usb kabel!
de usb kabel laadt op en blijft laden!
bij de meegeleverde stroomkabel laadt de batterij weer af eenmaal deze 100% heeft gehaald! Ik ben nt de enige persoon met dit probleem...

Ik ga het alvast even in het oog houden en later zal ik mijn bevindingen eens neerschrijven.
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #794  
Oud 22 februari 2007, 15:38
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
In dat geval moet je even kijken of je de Treo 680 wil omruilen, want dat is natuurlijk geen goede eigenschap als je Treo 680 weer ontlaadt aan een laadkabel.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #795  
Oud 22 februari 2007, 19:43
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Misschien is het je wel eens opgevallen dat een Treo relatief lang op 100% of 99% kan blijven,
Nee, recent helaas geen last van gehad
Verder zit er misschien wel een kern van waarheid in je statement, mijn eigen ervaring zegt iets anders. Niet alleen met de Palm, ook mijn iPod of mijn GSM (ja, helaas gebruik ik weer gewoon een nokinee op het moment)
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #796  
Oud 22 februari 2007, 19:53
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Gert-Jan, wat is de stand van zaken rond jouw 680??


Vandaag ben ik met mijn "nieuwe" 680 aan het stoeien geweest en meer en meer lijkt het er op dat deze Treo forse ontwerp\constructie\software fouten heeft.

Het bevriezen bij een binnenkomend gesprek is vandaag nog een keer voorgekomen. Daarnaast "bevroor" dit toestel ook tijdens het intikken van een nummer. Omdat ik het net iets te laat bemerkte had ik reeds een aantal toetsen ingedrukt. Vervolgens leek het toestel gedurende een seconde of 30 compleet vastgelopen om vervolgens razendsnel alle ingedrukte toetsen alsnog weer te geven. raar.

De BT verbinding blijft actief na het verlaten van de auto. De Treo "denkt" dat ie nog verbinding heeft met de carkit. Het eerstvolgende binnenkomend gesprek mis is vervolgens doordat het toestel wel rinkelt, maar bij het opnemen is er niemand aan de andere kant te horen. De andere kant hoort mij ook niet.

Ik heb vandaag continue gelet op een eerdere opmerkingen van Adrian enkele posts terug (#773) en moet constateren dat de netwerkontvangst de hele dag gewoon goed was, ook ten tijde van de problemen.

Maar goed....de mail met het verzoek om een nieuw reparatienummer is onderweg.
Met citaat reageren
  #797  
Oud 22 februari 2007, 20:02
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ik durf het bijna niet te melden, maar ik heb afgelopen vrijdag mijn derde 680 terug gestuurd, ben nu aan het praten met de leverancier over wat te doen, want het is ruim buiten de omruil termijn en mijn contacten met Palm waren ook niet echt hoopgevend. Als ik dus de aankomende tijd extra kritisch ben op/over Palm, dan weten jullie waar het door komt

Buiten de klep-problemen die je omschrijft vertoonde alle drie (!) de 680's die ik gehad heb ook de problemen die je hierboven omschrijft.

Eerlijk gezegd? Ik ben er méér dan spuugzat van. 2 januari had ik mijn eerste 680 in mijn handen. nu, 22 februari bel ik alweer een aantal weken met een Nokia, en gebruik ik losse blaadjes als agenda. Wat ik ga doen als ik antwoord heb van de leverancier? geen idee. Maar ik denk dat ik het voor gezien hou met de 680.

Ik heb absoluut een zwak voor Palm en het PalmOS vind ik echt superieur op wat dan ook, maar zo hoeft het van mij niet. Dus misschien dat ik wel voor een Windows Mobile device ga. Tot Palm een echte, stabiele, Treo 800 of zo op de markt zet. Maar goed, ik hou jullie op de hoogte.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #798  
Oud 22 februari 2007, 20:08
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog Bekijk bericht
en mijn contacten met Palm waren ook niet echt hoopgevend.
...over de kans dat je een goed werkende 680 krijgt?????
Met citaat reageren
  #799  
Oud 22 februari 2007, 20:24
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog Bekijk bericht
Ik heb absoluut een zwak voor Palm en het PalmOS vind ik echt superieur op wat dan ook, maar zo hoeft het van mij niet. Dus misschien dat ik wel voor een Windows Mobile device ga. Tot Palm een echte, stabiele, Treo 800 of zo op de markt zet. Maar goed, ik hou jullie op de hoogte.
Dan ga je ervan uit dat een pocket pc die problemen niet heeft .
Ik denk dat je van elk toestel (pocket pc of palm os) een forum vind met een opsomming van klachten en mankementen.
Al bij al denk ik dat het een schitterend toestel is met gigantisch veel mogelijkheden, de mankementjes neem ik er dan maar bij. Toetsjes die niet werken (soms wel soms niet, er zit niet echt een systeem in).
Met citaat reageren
  #800  
Oud 22 februari 2007, 20:30
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
...over de kans dat je een goed werkende 680 krijgt?????
Onder andere. Maar ik heb bijvoorbeeld duidelijk gemaakt dat als ik een vrijwel nieuw toestel opstuur, want dat wilden ze, dat ik geen refurbished terug wil. Ik koop toch een nieuw toestel? En ik lever toch ook geen apparaat in van een half jaar oud in? Dat konden ze me niet garanderen, en ook de tijdsduur tussen verzenden > nakijken en testen > andere terugsturen lieten ze open door de drukte. En op mijn vraag of ik dan wel een goed werkend apparaat terug kreeg werd ontwijkend gereageerd.

@huplahoi: Ik ben met je eens dat elk apparaat zijn nukken vertoond. En als dat betekend dat ik elke dag mijn device een keer moet resetten , ok. Geen enkel probleem mee. Als de accu het geen twee dagen volhoud? Lastig, maar niet onoverkomelijk. Als hij maar áángeeft hoe vol hij is, dan weet ik waar ik rekening mee kan houden, en niet zomaar uitvalt! Of, zoals al veel vaker hier vermeld, er geen gesprek aangenomen kan worden. Of hij nog steeds denkt mijn carkit te hebben. Daar pas ik dus voor! En met drie modellen geprobeerd lijkt me dat ik wel enig recht van spreken heb. Mijn Treo 650 was ook niet helemaal ongelooflijk fantastisch. Maar die werkte aanzienlijk beter als welke 680 dan ook die ik heb gehad.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023