Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #701  
Oud 10 februari 2007, 17:07
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis Bekijk bericht
En hier. Ook ik krijg erg veel calls op mijn voicemail door dit probleem.

Nog iets anders. Als ik via Edge of gprs verbinding maak met Chatteremail, Versamail of Blazer, krijg ik erg vaak een softe reset voor mijn kiezen...tijdens het afsluiten van de verbinding, tijdens het switchen naar een ander programma zonder de verbinding te stoppen of tijdens het via DALauncher Netprefs afsluiten van de verbinding. Ben ik de enige? Ik heb al Butler, Initiate en Phone Technician gedeactiveerd om te kijken of het aan een van deze drie lag. Niet dus.
Ik heb wel resets , maar (nog) niet in de situatie zoals jij die schetst, maar dat komt misschien doordat ik geen software geinstalleerd heb (behalve de add-on software van Palm en af en toe de camerapatch)
Met citaat reageren
  #702  
Oud 10 februari 2007, 21:32
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Ik wordt langzamerhand een beetje gek van dat ding. Want ik heb regelmatig resets en sinds een paar dagen loopt hij in een nacht helemaal leeg. Het begint te lijken op de problemen van GJHartog http://www.palmclub.nl/forums/palm-t...tml#post174766

Telefoon gisteren om 17:00 helemaal vol, om 22:00 telefoon (en Palm) uit. Om 14:00 wil ik de telefoon weer gebruiken maar helemaal leeg (wil niet eens meer aan). Pali geeft geen vreemde zaken weer. Ik zit te denken aan een aantal mogelijke problemen.
1. Zou het kunnen dat dit door Zlauncher komt? Dat programma heb ik er namelijk recentelijk opgezet.
2. Zou het kunnen dat de battery patch op een of ander manier niet meer wordt ingelezen nadat er een aantal resets zijn geweest? De camera heb ik niet gebruikt en de patch is gewoon aanwezig.
3. Zou het kunnen dat de Bluetooth functie een zelfde probleem heeft als de camera? Dat wil zeggen gaat niet goed uit als je hem uitschakeld. Want deze functie heb ik een aantal keer gebruikt en daarna weer uitgeschakeld (toen ik dat een keer niet had gedaan was mijn 680 ook in één nacht leeg).
4. Heeft het gebruik van de niet juiste crade een dusdanig grote invloed? Ik heb de cradle (het niet juiste type) recentelijk een korte tijd gebruikt met alleen de stroom aansluiting erin en niet de Sync kabel. Blijkbaar krijgt de 680 dan wel een signaal via de overige pennen door. Zou ik de cradle willen gebruiken dan moet ik de niet te gebruiken aansluitingen op de palm gaan isoleren om de cradle te kunnen gebruiken (althans dat wil ik binnenkort gaan testen).
5. Zouden er nog andere mogelijke oorzaken aan te wijzen zijn?

Overigens heb ik in een eerdere post gemeld dat ik verwachte dat het streamen van radio niet samen zou gaan met gebeld worden (Dat leek mij uit een aantal reviews van kinoma 4ex) echter dit is niet waar. Als je met de stanndaard software (de aanwezige kinoma files en pockettunes) aan het streamen bent wordt dit onderbroken als je gebeld wordt, net zo als bij het gebruik van PocketTunes (nu nog het weer doorgaan van PocketTunes nadat je hebt opgehangen, er blijft ook altijd wat te zeuren over).

Laatst gewijzigd door RolfY; 10 februari 2007 om 21:33. Reden: typo
Met citaat reageren
  #703  
Oud 11 februari 2007, 09:11
robbert65's schermafbeelding
robbert65 robbert65 is offline
Bijna van het eerste uur
Voornaam: RJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 maart 2002
Locatie: Op het strand !
Berichten: 227
Red face Nog maar even mijn 650 gebruiken?

Zo, ik heb me er even doorgeworsted, maar als ik het goed begrijp kan ik beter mijn Treo 650, die ik net heb blijven gebruiken?
Want ik begrijp dat er mensen zijn die niet echt gelukkig zijn met hun
680?
Wanneer zou Palm hier wat aan gaan doen? Iemand enig idee?
__________________
The worth of our lives comes not in what we do or who we know, but by WHO WE ARE and WHOSE WE ARE
Met citaat reageren
  #704  
Oud 11 februari 2007, 09:31
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Er zijn ook gebruikers die wel tevreden zijn over hun Treo 680. Zo heb ik geen batterij problemen (doe er ongeveer 2 a 2,5 dagen mee afhankelijk van mijn belgedrag) en ook geen reset problemen (altijd sterk afhankelijk van de kwaliteit van de 3d party apps die je op je toestel installeert).

Let wel, de Treo 680 is het meest stabiele NVFS apparaat dat Palm tot heden toe heeft uitgebracht (en dus ook veel stabieler dan de Treo 650). Daarnaast is het extra geheugen handig (3x zoveel als op de Treo 650) en de software verbeteringen. En softwareverbeteringen zijn er niet weinig, alleen de camera-applicatie waarmee je nu wel fatsoenlijke foto's kan maken (op de Treo 650 veels te veel blauw en verkeerde lichtinval) en de fotoapplicatie waarmee je wel snel door de foto's op je SD / Multimedia Card kunt browsen. Zo zijn er nog veel meer welkome verbeteringen: vernieuwde telefoonapplicatie, "ignore by sms", 3wegs gespreksvoeren, BT 1.2 multilink (bijv. GPS + BT headset), voicerecorder, ondersteuning voor 4 GB Secure Digitalkaarten (Fat32) Blazer Cache-ing, Pocket Tunes, Audio en Video streaming, Documents to Go 8, Microsoft Direct Push met Exchange. Naast de formfactor (zonder antenne) zou ik ook de kwaliteit van het geluid noemen (veel luider en helderder dan op de Treo 650).

Palm zal de laatste twee updates (camera en Microsoft Direct Push) + nog een aantal kleine verbeteringeb integreren in de volgende ROM update. Waneer deze gaat komen is niet bekend, wel zou deze update de Treo 680 perfect kunnen maken.
__________________
De Palm professional

Laatst gewijzigd door bluevoice; 11 februari 2007 om 09:37.
Met citaat reageren
  #705  
Oud 11 februari 2007, 09:49
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
@Rolfy

Het lijkt me zowieso een goed idee dat je contact zoekt met Palm, immers, hoe meer mensen hun klachten melden, hoe meer ze er mee kunnen (lijkt mij). Verder, wat je schrijft over de Bluetooth problemen, daar heb ik al een keer een topic over gestart. Ik ben blij dat ik niet de enige ben met die vermoedens...

@bluevoice, je hebt helemaal gelijk, er zijn ook veel tevreden gebruikers, maar geef toe, het aantal 'probleemgevallen' is erg hoog bij dit model. Het vreemde is ook dat de verschillen tussen de diverse 680's zo groot zijn. Mij eerste 680 was een elllendig ding op het gebied van de batterij en het toetsenbord, de verlichting onder andere, nu bij mijn tweede is zijn de batterijproblemen zo mogelijk nog erger, maar is er vrijwel niks aan de hand met het toetsenbord...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #706  
Oud 11 februari 2007, 10:14
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
@bluevoice, je hebt helemaal gelijk, er zijn ook veel tevreden gebruikers, maar geef toe, het aantal 'probleemgevallen' is erg hoog bij dit model. Het vreemde is ook dat de verschillen tussen de diverse 680's zo groot zijn.
Het komt misschien ook doordat de Treo 680 veel succesvoller is dan andere modellen. Als je nou eens de probleemgevallen van de T5, TX, LifeDrive eens bij elkaar nam....


Mijn ervaring over de batterij is dat deze goed te callibreren is met een batterij reset . Ik heb het ook bij een ander toestel (dan mijn eigen toestel) gehad dat de batterij zelfs na de cameraupdate veel van de capaciteit 's nachts verloor. Dit was prima te helpen met een batterijreset.

Je kunt stellen dat de Treo 680 verschillend zijn (voor het KB gedeelte misschien waar), maar misschien kun je het ook omdraaien en stellen dat de gebruikers verschillend met de Treo 680 omgaan. Want wie heeft gelijk nadat ie het toestel heeft ontvangen de batterij gelijk langer dan 4 uur opgeladen en de eerst volgende 3 keer de batterij volledig leeg laten lopen voordat ie hem opnieuw heeft opgeladen?
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #707  
Oud 11 februari 2007, 10:33
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Citaat:
Want ik begrijp dat er mensen zijn die niet echt gelukkig zijn met hun
680?
Ik sluit me aan bij Bluevoice: ik ben heel erg tevreden over mijn 680. En het is natuurlijk altijd zo dat je tevreden mensen veel minder hoort op dit forum. Tijd voor een poll?
Met citaat reageren
  #708  
Oud 11 februari 2007, 10:37
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Het komt misschien ook doordat de Treo 680 veel succesvoller is dan andere modellen. Als je nou eens de probleemgevallen van de T5, TX, LifeDrive eens bij elkaar nam....
Dat zou een oorzaak kunnen zijn, ik ken de verkoop aantallen niet.

Citaat:
Mijn ervaring over de batterij is dat deze goed te callibreren is met een batterij reset . Ik heb het ook bij een ander toestel (dan mijn eigen toestel) gehad dat de batterij zelfs na de cameraupdate veel van de capaciteit 's nachts verloor. Dit was prima te helpen met een batterijreset.
Geloof me, die batterijreset is niet heilig. Ik heb zowel bij mijn eerste als bij mijn tweede de procedure meerdere malen uitgevoerd en dat heeft nul komma niks aan resultaat opgeleverd. Mijn tweede 680 is zo mogelijk nog mooier, de batterijmeter blijft na elke vorm van reset , batterijreset, hardreset icm batt reset , gewoon 0% aangeven. Kijk je daarna in batterijgraph, dan zie je dat de accu keurig 4120 mV aangeeft. Accu is dus prima in orde.

Ik heb ook nog een andere test uitgevoerd, accu geladen in de bureaucradle. Daarna in de 680 gestopt. Gevolg? batterijindicator geeft 91% aan. Binnen een kwartier was dat terug naar 0%! Batterygraph opgestart, 4110 mV...

Er zit dus duidelijk iets heel goed mis in het OS.

Citaat:
Je kunt stellen dat de Treo 680 verschillend zijn (voor het KB gedeelte misschien waar), maar misschien kun je het ook omdraaien en stellen dat de gebruikers verschillend met de Treo 680 omgaan. Want wie heeft gelijk nadat ie het toestel heeft ontvangen de batterij gelijk langer dan 4 uur opgeladen en de eerst volgende 3 keer de batterij volledig leeg laten lopen voordat ie hem opnieuw heeft opgeladen?
Hoe verschillend kan je er mee omgaan? Laden > gebruiken > weer laden. Daar komt het kortweg op neer. Het 3 keer volledig leeg laten lopen van de accu (zou met li-ion niet nodig zijn, staat ook niet in de gebruiksaanwijzing volgens mij) heeft ook alleen maar effect op de levensduur van de accu, niet op de batterij indicator. En wat betreft het langer opladen dan vier uur, ik denk dat veel mensen dit wel doen. Ik in elk geval wel.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #709  
Oud 11 februari 2007, 10:52
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@ GJHartog: Mijn indruk is dat de batterijmeter op de 680 softwarematig niet helemaal 100% in orde is en dit is hoogstwaarschijnlijk wel met een software update te verhelpen. Dit zou de batterijproblemen voorgoed kunnen verhelpen.

Over de batterijmeter heb ik gemerkt dat als deze goed werkt (geen idee hoe dit softwarematig wordt aangedreven) dan ervaar je problemen zoals bij jou niet. Als het niet goed werkt dat ervaar je deze problemen wel. Daarnaast zou het kunnen dat het flikkeren van de toetsenbordverlichting gerelateerd is aan het wel / niet goed functioneren van de batterij(meter), want ik heb dit probleem niet.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #710  
Oud 11 februari 2007, 11:00
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ja, dat denk ik ook wel. onder andere. Affijn ik wacht de reactie van Palm wel af, er is mij beloofd dat ze mij een goede oplossing gaan bieden dus ik ben benieuwd...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #711  
Oud 11 februari 2007, 11:34
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog Bekijk bericht
Ja, dat denk ik ook wel. onder andere. Affijn ik wacht de reactie van Palm wel af, er is mij beloofd dat ze mij een goede oplossing gaan bieden dus ik ben benieuwd...
Gert-Jan, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik ben al een maand met Palm aan het mailen, zowel met Eurotechsupport als Palm technical support en ik kom niet verder dan "ZE zullen contact met u opnemen". "wie" en "wanneer" en "hoe" is volstrekt onduidelijk. Omdat het toestel inmiddels 2 maanden oud is, heb ik al verzocht om het omruilen van OF de batterij OF het hele toestel. Een reactie krijg ik niet anders dan dat ze het zelf ook vervelend vinden.
Met citaat reageren
  #712  
Oud 11 februari 2007, 11:43
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Het is voor mij ook nog maar afwachten wanneer ze contact opnemen hoor... Maar ik kreeg afgelopen donderdag een e-mail van een support medewerker dat ze het zelf ook niet meer wist, en dat ze het geëscaleerd had naar haar supervisor en dat die op korte termijn contact op zou nemen.

afwachten dus...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #713  
Oud 11 februari 2007, 12:30
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Je kunt stellen dat de Treo 680 verschillend zijn (voor het KB gedeelte misschien waar), maar misschien kun je het ook omdraaien en stellen dat de gebruikers verschillend met de Treo 680 omgaan. Want wie heeft gelijk nadat ie het toestel heeft ontvangen de batterij gelijk langer dan 4 uur opgeladen en de eerst volgende 3 keer de batterij volledig leeg laten lopen voordat ie hem opnieuw heeft opgeladen?
Ehm, daar zou ik het niet op schuiven, want nu zeg je in principe dat een buitenproportioneel gedeelte van de mensen met een Treo 680 de batterij wel eens verkeerd kunnen hebben opgeladen na aankoop. Waarom niet bij andere modellen dan? Waarom niet bij alle gadgets? Waarom specifiek voor de Treo 680? Een samenzwering?

Dit is het probleem dus niet. De Treo 680 heeft een probleem die niet massaal door gebruikers is veroorzaakt. De Treo 680 is zelf het probleem, en wordt niet veroorzaakt door 'verkeerd gebruik'. Er is geen samenzwering tegen de Treo 680 aan de gang, mensen gebruiken dit ding net zoals alle andere gadgets en Palms, maar de Treo 680 zelf toont een disproportionele hoeveelheid aan batterijproblemen die maar liefst 3 (drie!) mogelijke oorzaken schijnt te hebben.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #714  
Oud 11 februari 2007, 12:31
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
@ GJHartog: Mijn indruk is dat de batterijmeter op de 680 softwarematig niet helemaal 100% in orde is en dit is hoogstwaarschijnlijk wel met een software update te verhelpen. Dit zou de batterijproblemen voorgoed kunnen verhelpen.

Over de batterijmeter heb ik gemerkt dat als deze goed werkt (geen idee hoe dit softwarematig wordt aangedreven) dan ervaar je problemen zoals bij jou niet. Als het niet goed werkt dat ervaar je deze problemen wel. Daarnaast zou het kunnen dat het flikkeren van de toetsenbordverlichting gerelateerd is aan het wel / niet goed functioneren van de batterij(meter), want ik heb dit probleem niet.
Het zou kunnen dat het een software matig probleem is, want ik heb batterij problemen en het flikkeren van het toetsenbord. Dan zou het zijn: heb je een flikkerend toetsenbord dan heb je een grote kans op batterij problemen.

Maar volgens mij is er meer software matig niet op orde. Zo hebben we buiten het batterij probleem het probleem dat de telefoon niet goed opneemt (eerder beschreven), is er een vaag Bluetooth probleem en loopt bij mij regelmatig het toetsenbord vast (dan werken maar een bepaald aantal toetsen). Ik heb het vermoeden dat de treo druk met iets bezig is maar geen idee wat hij dan aan het doen is, met een warme reset is het vaak weer verholpen, maar dat is weer een reset die ik niet nodig vindt (Pali geeft volgens mij geen vreemde zaken). Ook het probleem dat de treo de tijd en de instellingen na een reset (die dus te vaak voorkomt) niet kan vasthouden vindt ik erg irritant (en het kost mij geld). Kort: het apparaat functioneerd niet zoals ik gedacht had.

Daarbij komt dat ik het vermoeden heb dat de Alhena connector Palm Multi-Connector - Wikipedia, the free encyclopedia niet goed geïmplementeerd is waardoor het mogelijk is dat de storingen ontstaan, want waarom zouden er anders problemen met de stroomvoorziening en het gebruik van de cradels zijn.

Eén probleem is tot daar aan toe, maar het zijn er helaas meer. En zijn alle problemen onvoorspelbaar in hun optreden. Ze treden op, wil je het nadoen dan krijg je dat weer niet voor elkaar. Zo had ik afgelopen nacht geen problemen met mij betterij vebruik, maar heb daarvoor wel een warme reset gedaan en is misschien daardoor het bewuste programma (Bluetooth?) weer uitgezet.

Ik heb nu inmiddels 3 treo's gehad. De eerste was ik heel tevreden over, de tweede in het geheel niet en de derde zit daar tussen in. Ik zal het blijven proberen, bij gebrek aan alternatieven, maar mijn vertrouwen daalt.

Laatst gewijzigd door RolfY; 11 februari 2007 om 12:33. Reden: typo
Met citaat reageren
  #715  
Oud 11 februari 2007, 13:09
gaitjan gaitjan is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 februari 2007
Locatie: Nijmegen
Berichten: 11
Het simpele feit dat sommige binnenkomende SMS-berichten, afhankelijk van de inhoud, "silently ignored" worden is schokkend. Of ze nou van de Postbank komen met een TAN er in, of dat ze vCard of vCalendar informatie bevatten: dat ze geen enkel spoor nalaten is belachelijk. Als m'n Palm een SMS niet snapt moettie dat zeggen, en niet hooghartig z'n mond houden!

Daarom denk ik dat eerst Palm z'n zaakjes op orde moeten krijgen voordat we hiermee de Postbank lastig vallen. Palm moet op z'n minst een fatsoenlijke foutrapportage inbouwen voordat we hiermee verder komen. Dat vind ik redelijk basic, tot dan kan mij die chat-functionaliteit gestolen worden. Erg mooi, OK, maar eerst de basics goed hebben.

Laatst gewijzigd door gaitjan; 11 februari 2007 om 14:05.
Met citaat reageren
  #716  
Oud 11 februari 2007, 13:50
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Ehm, daar zou ik het niet op schuiven, want nu zeg je in principe dat een buitenproportioneel gedeelte van de mensen met een Treo 680 de batterij wel eens verkeerd kunnen hebben opgeladen na aankoop. Waarom niet bij andere modellen dan? Waarom niet bij alle gadgets? Waarom specifiek voor de Treo 680? Een samenzwering?
Het is inderdaad opmerkelijk dat Palm pas bij dit model een KB artikel op de support website plaatst over het uitvoeren van een batterij-reset. Ik neig toch te denken dat het aan de batterijmeter ligt.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #717  
Oud 11 februari 2007, 13:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Het is inderdaad opmerkelijk dat Palm pas bij dit model een KB artikel op de support website plaatst over het uitvoeren van een batterij-reset. Ik neig toch te denken dat het aan de batterijmeter ligt.
En ik dacht dat de batterij-reset juist om de batterijmeter ging?

Met de batterij is niets mis, hoe de Treo met de batterij omgaat is iets mis.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #718  
Oud 11 februari 2007, 14:05
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
En ik dacht dat de batterij-reset juist om de batterijmeter ging?
Klopt, helemaal met je eens, maar als de software / hardware de batterij na een batterij-reset alsnog niet goed detecteerd, dan heb je niks aan een batterij-reset.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Met de batterij is niets mis, hoe de Treo met de batterij omgaat is iets mis.
Ook mee eens, toch komt dit slechts bij een klein aantal toestellen voor, denk dat een poll verhelderend zou werken.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #719  
Oud 11 februari 2007, 14:19
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gaitjan Bekijk bericht
Daarom denk ik dat eerst Palm z'n zaakjes op orde moeten krijgen voordat we hiermee de Postbank lastig vallen.
Onzin, als er incompatibiliteit is tussen twee zijdes, kan het het snelst opgelost worden door de beide partijen bij elkaar te brengen, wat inmiddels ook al gedaan is door de Palmclub.

Als we tot de kern van de probleem komen, kunnen de ingenieurs bij Palm kijken wat er aan de hand is. Hoe kun je een foutrapportage inbouwen als je niet eens weet wat er aan de hand is of waar de fout zit? Engineers zijn geen helderzienden, maar werken stap voor stap en pragmatisch naar een oplossing.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Ook mee eens, toch komt dit slechts bij een klein aantal toestellen voor, denk dat een poll verhelderend zou werken.
Ik heb heel veel moeite mee om dat te geloven. Kijk eens op andere fora, en op de trackback links onderaan deze pagina: we praten hier niet over een geisoleerd incident, maar een structurele, systematische fout bij een significant gedeelte van de Treo 680's. Alle Treo 680's op de wereld hebben hier last van, niet alleen in Nederland. Net zoals de Tungsten T3 SD-toaster probleem structureel was, of bij de Tungsten T5 de nvfs problemen, en bij de Treo 650 de DBCache of belvolume problemen van *voor* de v1.20-ROM update.

Ik heb nu een paar tientallen Palm/Clie launches meegemaakt, en weet denk ik nu wel structurele problemen bij een product te onderscheiden van incidentele problemen.

Er zijn gewoon problemen met de Treo 680 gerelateerd aan de batterij, die ongemerkt gebleven zijn bij de quality control en zo de markt opgerold zijn. Een (camera-)patch geef je niet uit als er incidentele problemen zijn, het is een structureel probleem. Palm geeft al aan in de toekomst waarschijnlijk meer patches uit te geven, dus er zijn meer batterij-gerelateerde gaten te dichten.

And now we wait.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 11 februari 2007 om 14:29.
Met citaat reageren
  #720  
Oud 11 februari 2007, 14:20
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
En waarom zou maar bij een aantal toestellen er een batterij probleem zijn? Er zijn er een heleboel gemaakt en als het goed is zijn ze gelijk. Dus wat maakt jouw treo anders dan die van mij?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023