Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #681  
Oud 08 februari 2007, 12:00
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Dat heb ik ook en het is erg vervelend. Ik dacht echter dat het door mijn seido headset kwam, maar het is dus het indrukken van "iets" anders. Ik zal er de volgende keer eens opletten. Palm moet echt een major update gaan maken, want o.a. ook het sms gedeelte vertrouw ik niet helemaal.

Laatst gewijzigd door RolfY; 08 februari 2007 om 12:06.
Met citaat reageren
  #682  
Oud 08 februari 2007, 12:35
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
Het scherm reageert even niet...ik kan de "answer" knop zovaak indrukken als ik wil maar er gebeurt niets...en er is niets te horen vanaf de andere kant. Na een willekeurig aantal seconden (hopelijk voordat de andere kant ophangt) kan ik de answer knop nogmaals aantikken en heb ik contact. Diverse keren is de andere kant al doorgezet naar mijn voicemail.
Heb dezelfde ervaring.
Dan denk ik weleens dat ik sneller met mijn vingers ben,
dan mijn Treootje aankan.
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #683  
Oud 08 februari 2007, 13:33
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Zo, wordt je daar even chagrijnig van.

Vanmorgen zoals al gemeld hier battery-reset gedaan. daarna zes uur aan de lader. eraf gehaald, 65%. Nog steeds belachelijk, maar ok, beter dan 7%. één uur later, en ik heb hem niet eens aangeraakt is het batterijniveau 0%

Maar even een heel boze e-mail richting Palm gestuurd
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #684  
Oud 08 februari 2007, 13:38
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Daar lekt behoorlijk wat stroom weg!

Om een beetje moedeloos van te worden.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #685  
Oud 08 februari 2007, 13:42
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ik zal het netjes houden, maar ik heb inwendig daarnet aardig wat scheldwoorden bedacht voor de 680.

Het ding is nieuw! gisteravond uit de doos gehaald. Nou ja, ik wacht de reactie van Palm wel af *zucht*
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #686  
Oud 08 februari 2007, 13:44
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
bij mij mag je er nog een andere issue bijzetten. De telefoon staat op keyguard en gaat over. Ik pak 'm uit mijn jas of tas en druk daarbij per ongeluk op het scherm of een willekeurige andere knop, dan stopt het belsignaal. Het scherm reageert even niet...ik kan de "answer" knop zovaak indrukken als ik wil maar er gebeurt niets...en er is niets te horen vanaf de andere kant. Na een willekeurig aantal seconden (hopelijk voordat de andere kant ophangt) kan ik de answer knop nogmaals aantikken en heb ik contact. Diverse keren is de andere kant al doorgezet naar mijn voicemail.

Ik ben al enige tijd met Palm in contact (het is doorgegeven aan eurotechsupport) maar opschieten doet het niet. Ik heb inmiddels een stevig gesprek gehad met mijn Treo en 'm inmiddels het contact met de buitenwereld ontzegt...ofwel....ik gebruik 'm als pda en de telefoon en gprs functies uitgeschakeld.
Zelfde hier. Of zou er zoals de iPhone een bewegingssensor inzitten .
Ik dacht dat minitunes de oorzaak hiervan was, maar blijkbaar niet.
Met citaat reageren
  #687  
Oud 08 februari 2007, 14:48
ronweb1 ronweb1 is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 februari 2007
Berichten: 8
Thumbs up Nog even een vraagje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Ok, TomTom 6 getest op de 680 en hij doet het prima. Even wat meer uitleg over hoe je het bestand kunt aanpassen.

Voor Windows gebruikers, download HEdit installeer het op de PC en open dit programma. Open vanuit HEdit het bestand "munich.bin" (bevindt zich in de root van de SD kaart in de map "tomtom". Ga naar Edit-->Replace en vervang de tekst "rpsh201H" met de tekst "mlaP350D". Kies vervolgens voor "replace all". Er worden 2 bestanden vervangen.

Met dezelfde replace functie vervang de tekst "Treo650" door de tekst "Treo680". Ook hierbij worden er twee bestanden vervangen.

Sla het bestand op en klaar is kees!

P.S. Hierna werkt TT6 niet meer met de Treo 650, omdat je de tweede tekstuele aanpassing hebt gedaan. Maak daarom een backup van het "munich.bin" bestand. Misschien is het mogelijk om juist de Treo600 met de Treo680 te vervangen zodat de 650 en de 680 beiden blijven werken, als ik dit getest heb kom ik hier nog op terug.
Dag Adrian,

ik ben een 'newbie' maar stel je toch even deze vraag. Doe je dit voordat je tomtom op de treo 680 gaat zetten of daarna? Even een kleine toelichting; mijn treo wordt vandaag verstuurd door smartphone.nl maar ik heb mijn tomtom6 met GPS al binnen (via PDA-shop.nl). Ik was al een beetje in paniek dat ik wellicht het verkeerde pakket had aangeschaft, maar jouw instructie geeft me weer wat rust.

Graag krijg ik antwoord van je op mijn vraag(je),

met vriendelijke groeten,

Ron
Met citaat reageren
  #688  
Oud 08 februari 2007, 15:11
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Maakt niet uit, je moet op de SD kaart in de map TomTom (in de root van het kaartje) het Munich.bin bestand vervangen door het aangepaste bestand.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #689  
Oud 08 februari 2007, 16:03
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Het meest vervelende van dit soort probleempjes is dat ze volkomen willekeurig optreden en soms weer verdwijnen. Dacht is met allerlei kunst en vliegwerk het lek boven te hebben met de batterij...begint het gedonder weer opnieuw. Vervolgens blijft BT "hangen" als je uit de auto stapt en wil je het reproduceren werkt het naar behoren om vervolgens te merken dat de telefoon vastloopt bij een binnenkomend gesprek. Eergisteren maakt de "gewone" telefoon speaker bijna meer lawaai dan de handsfree speaker...ik moest 'm zowat tegen m'n oor houden om de andere kant te horen en dat op maximaal volume.
zo is er elke dag wel wat met dit ding. Voor deze Treo heb ik een HTC TyTN gehad met veel problemen....nou deze treo kan er ook wat van.

de houding van Palm begint een beetje op te vallen. Bij eerdere reclamaties (niet alleen van eigen toestellen maar ook die van anderen) was Palm redelijk snel in hun reactie en reparatie. Deze keer krijg ik het gevoel aan het lijntje gehouden te worden. Vage antwoorden, geen toezeggingen, geen aanbod 'm op te sturen, wachten op een nieuwe ROM update o.i.d. wachten...wachten...wachten. Volgens mij weten ze zelf ook niet goed wat er aan de hand is. Ik kan me vergissen, maar voor een toestel dat verder ontwikkeld is uit de 650 zijn er toch verbazingwekkend veel klachten op de diverse fora te lezen en lijkt de 680 niet onder te doen voor de 650 als het gaat om problemen na de introductie.
Met citaat reageren
  #690  
Oud 08 februari 2007, 16:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Vergeet niet dat de Treo 680 door Inventec Taiwan gemaakt is en de Treo 650 door HTC. Ik vraag me af hoeveel ze nou echt van de Treo 650 hebben overgenomen hoor, of ze technische schema's en bouwtekeningen e.d. hebben hergebruikt, of een compleet nieuw ontwerp hebben gemaakt. Ik bedoel, natuurlijk lijkt alles op elkaar vanaf de buitenkant, maar de draadjes moeten binnen nog met elkaar verbonden worden. Dat ontwerp je ook niet op een nacht.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #691  
Oud 08 februari 2007, 16:12
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ik heb vanmiddag een e-mail ontvangen van Palm Support dat ze gaan kijken naar mijn problemen en dat er door een supervisor contact wordt opgenomen. Ben erg benieuwd wat het gaat opleveren en op welke termijn.

Maar de hoeveelheid klachten is inderdaad frappant. Al heb ik wel het gevoel dat het voor het grootste gedeelte terug te voeren is op de batterij. Maar goed. afwachten dus maar. Het vervelendste van het geheel is dat de Treo 680 het qua formfactor en mogelijkheden helemaal 'is' voor mij, maar dat de software mij erg in de steek laat. Ik hoop maar op een snelle uitlevering van een stabiele nieuwe firmware...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #692  
Oud 08 februari 2007, 17:09
Apoc@
Guest
 
Berichten: n/a
Nou de nieuwe seido accu is binnen, werkt super maar de toetsenbord is nog steeds donker. Morgen bellen en opsturen dus. Het is erg jammer moet ik zeggen. Maar het kan gewoon niet anders denk ik.

Ik merk trouwens ook dat de Treo aan de zijkanten "warm" is sinds de toetsenverlichting niet meer werkt en ik gebruik hem. Lijkt me dat er ergens iets niet goed is met mijn Treo.
Met citaat reageren
  #693  
Oud 08 februari 2007, 18:15
ronweb1 ronweb1 is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 februari 2007
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Ok, TomTom 6 getest op de 680 en hij doet het prima. Even wat meer uitleg over hoe je het bestand kunt aanpassen.

Voor Windows gebruikers, download HEdit installeer het op de PC en open dit programma. Open vanuit HEdit het bestand "munich.bin" (bevindt zich in de root van de SD kaart in de map "tomtom". Ga naar Edit-->Replace en vervang de tekst "rpsh201H" met de tekst "mlaP350D". Kies vervolgens voor "replace all". Er worden 2 bestanden vervangen.

Met dezelfde replace functie vervang de tekst "Treo650" door de tekst "Treo680". Ook hierbij worden er twee bestanden vervangen.

Sla het bestand op en klaar is kees!

P.S. Hierna werkt TT6 niet meer met de Treo 650, omdat je de tweede tekstuele aanpassing hebt gedaan. Maak daarom een backup van het "munich.bin" bestand. Misschien is het mogelijk om juist de Treo600 met de Treo680 te vervangen zodat de 650 en de 680 beiden blijven werken, als ik dit getest heb kom ik hier nog op terug.
Hoi,

ben ik weer even. Ik heb mijn SD-kaartje ingevoerd en inderdaad vindt Hedit de eerste 2 bestanden. Helkaas wordt Tre650 bij mij niet gevonden en kan ik dit dus niet replacen. Zou TomTom het kunstje doorhebben? Het is echt een legale versie, dus....zou jij weten wat er aan de hand is?

met vriendelijke groeten,

Ron
Met citaat reageren
  #694  
Oud 08 februari 2007, 18:37
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Zoek anders op 650 in plaats van Treo650 (het is trouwens ook "Treo 650" en niet aan elkaar) dan vind je het vast wel.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #695  
Oud 08 februari 2007, 18:51
ronweb1 ronweb1 is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 februari 2007
Berichten: 8
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Zoek anders op 650 in plaats van Treo650 (het is trouwens ook "Treo 650" en niet aan elkaar) dan vind je het vast wel.
Inderdaad Adrian,

het enige 'rare' is dat ie bij mij 3 bestanden heeft gereplaced?? Verder is alles gegaan zoals in jouw instructie (daar stond overigens géén spatie in).
Nu mijn Treo nog ontvangen en dan van start.
Mijn dank is (bijna) niet in woorden uit te drukken,

Met heel erg vriendelijke groeten,

Ron
Met citaat reageren
  #696  
Oud 10 februari 2007, 08:36
ronweb1 ronweb1 is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 februari 2007
Berichten: 8
TomTom6 werkt!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Zoek anders op 650 in plaats van Treo650 (het is trouwens ook "Treo 650" en niet aan elkaar) dan vind je het vast wel.
Hoi Adria,

ben ik weer even. Gisteren mijn Treo ontvangen. Helaas géén tijd gehad om hem goed te bekijken (veel te laat thuis). Vanochtend de SD met TomTom6 in de Treo gedaan. Eerste keer een foutmelding over de kaart. Daarna moeiteloos kunnen activeren e.d.
Wat stom dat TomTom dit zelf niet uit heeft kunnen denken.

Nogmaals, hartstikke bedankt voor je hulp en ik ben blij dat ik het spulletje niet terug heb gestuurd,

m.vr.gr.

Ron
Met citaat reageren
  #697  
Oud 10 februari 2007, 09:25
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Fijn dat het allemaal gelukt is!
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #698  
Oud 10 februari 2007, 12:34
Apoc@
Guest
 
Berichten: n/a
Vandaag mijn SRO nummer gekregen, maandag gaat die op de post.

Erg snelle service van Palm weer, netjes zoals het moet. Kunnen andere nog een voorbeeld aan nemen aan de snelle afhandeling van problemen.

Binnen 5 tot 10 werkdagen zou ik een andere retour krijgen. Vol verwachting klopt mijn hart zeg maar
Met citaat reageren
  #699  
Oud 10 februari 2007, 16:41
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
Zelfde hier. Of zou er zoals de iPhone een bewegingssensor inzitten .
Ik dacht dat minitunes de oorzaak hiervan was, maar blijkbaar niet.
En hier. Ook ik krijg erg veel calls op mijn voicemail door dit probleem.

Nog iets anders. Als ik via Edge of gprs verbinding maak met Chatteremail, Versamail of Blazer, krijg ik erg vaak een softe reset voor mijn kiezen...tijdens het afsluiten van de verbinding, tijdens het switchen naar een ander programma zonder de verbinding te stoppen of tijdens het via DALauncher Netprefs afsluiten van de verbinding. Ben ik de enige? Ik heb al Butler, Initiate en Phone Technician gedeactiveerd om te kijken of het aan een van deze drie lag. Niet dus.
Met citaat reageren
  #700  
Oud 10 februari 2007, 16:47
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Pff, het begint er steeds meer op te lijken dat alle Treo680's op maandagochtend (of vrijdagmiddag) worden gemaakt...
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023