Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #521  
Oud 16 januari 2007, 13:56
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Apple iPhone wannabe!


Ce, ik heb hetzelfde gehad met de stylus van mijn Treo 650. Ik heb er toen zelf maar een gemaakt van een fietsenspaak en een oude tip van een TH55-stylus. De stylus werkt nog steeds.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #522  
Oud 16 januari 2007, 14:04
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Palm geeft eindelijk thuis als het gaat om de batterij, zo is te lezen in de Treonauts newsletter:
Citaat:
“If you encounter a poor battery life on your Treo 680 and you have to recharge very often even if not using the Phone function, the issue might have been caused by an incorrect first charging of the device.

Please follow the steps below to solve the issue:

1. Connect your Treo to a wall charger.

2. Remove the battery from the Treo and wait for at least one minute.

3. Remove the SIM card from the device and wait for another minute.

4. Put the SIM card AND battery back into the device then let your Treo charge for at least 4 to 6 hours and for this duration:

Do NOT press any key after reinserting the battery.
Do NOT switch your TREO On or Off either, it will do so automatically after a short time.
Do NOT enter the SIM card PIN if prompted to do so, just wait!
After this procedure, which can be performed and repeated any time, you will now dispose of the full charging capacity and the display of the remaining battery power will work correctly.”
Iets dergelijks had ik hier al eerder gelezen, maar het verwijderen van de SIM-kaart is nieuw voor mij.
Met citaat reageren
  #523  
Oud 16 januari 2007, 14:30
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Goed, één week en talloze softresets verder. Qua grootte van het apparaat ben ik érg blij met de Treo 680. Maar ik heb ook een aantal zaken waarvan ik hoop dat ze snel opgelost worden:

- Bluetooth, nieuwere versie, maar werkt slechter als op mijn 650. Als hij een connectie heeft met de carkit, dan blijft hij dat onthouden, zelfs al is de connectie al lang verbroken.
- Het duurt soms echt meerdere seconden voordat er iets gebeurt, net alsof hij na moet denken.
- Als ik de Treo uitzet met de rode knop, duurt het vaak 5 tot 10 seconden voordat hij daadwerkelijk uit gaat.
- gister geen geluid meer uit de speaker. geen tomtom, geen ringtones, geen pockettunes, maar wel de systemclicks...softreset en het probleem was weg
- regelmatig als ik gebeld wordt, tot 3 a 4 keer per dag reset de Treo zich.

Ik heb mijn software 'vers' geïnstalleerd, maar dat heeft dus niet geholpen...

Desondanks ben ik nog zeer tevreden over de 680, al zie ik dit wel (het liefste op de korte termijn) opgelost worden. Ben ik de enige met zo'n waslijst?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #524  
Oud 16 januari 2007, 15:28
j-man
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog Bekijk bericht
Goed, één week en talloze softresets verder. Qua grootte van het apparaat ben ik érg blij met de Treo 680. Maar ik heb ook een aantal zaken waarvan ik hoop dat ze snel opgelost worden:

- Bluetooth, nieuwere versie, maar werkt slechter als op mijn 650. Als hij een connectie heeft met de carkit, dan blijft hij dat onthouden, zelfs al is de connectie al lang verbroken.
- Het duurt soms echt meerdere seconden voordat er iets gebeurt, net alsof hij na moet denken.
- Als ik de Treo uitzet met de rode knop, duurt het vaak 5 tot 10 seconden voordat hij daadwerkelijk uit gaat.
- gister geen geluid meer uit de speaker. geen tomtom, geen ringtones, geen pockettunes, maar wel de systemclicks...softreset en het probleem was weg
- regelmatig als ik gebeld wordt, tot 3 a 4 keer per dag reset de Treo zich.

Ik heb mijn software 'vers' geïnstalleerd, maar dat heeft dus niet geholpen...

Desondanks ben ik nog zeer tevreden over de 680, al zie ik dit wel (het liefste op de korte termijn) opgelost worden. Ben ik de enige met zo'n waslijst?
Ik heb wel problemen maar geen auto reset ik vindt het toch slecht ze kunnen het wel en dat alles voor 400 euro erg knap
Met citaat reageren
  #525  
Oud 16 januari 2007, 17:01
wim.verduyn
Guest
 
Berichten: n/a
Question Contacten op de Treo 680

Beste expert

Zojuist Treo 680 aangeschaft
Gebruik de syncronisatie met Outlook , maar ben niet zo gelukkig met de zoekfunctie
Had graag ook op Firmanaam gezocht
Zoeken kan alleen op Naam en Voornaam
Doe ik iets verkeerd, heb je een oplossing of moet ik iets anders aanschaffen of bestaat er een upgrade

Bedankt op voorhand

Wim
Met citaat reageren
  #526  
Oud 16 januari 2007, 17:14
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog Bekijk bericht
Goed, één week en talloze softresets verder. Qua grootte van het apparaat ben ik érg blij met de Treo 680. Maar ik heb ook een aantal zaken waarvan ik hoop dat ze snel opgelost worden:

- Bluetooth, nieuwere versie, maar werkt slechter als op mijn 650. Als hij een connectie heeft met de carkit, dan blijft hij dat onthouden, zelfs al is de connectie al lang verbroken.
- Het duurt soms echt meerdere seconden voordat er iets gebeurt, net alsof hij na moet denken.
- Als ik de Treo uitzet met de rode knop, duurt het vaak 5 tot 10 seconden voordat hij daadwerkelijk uit gaat.
- gister geen geluid meer uit de speaker. geen tomtom, geen ringtones, geen pockettunes, maar wel de systemclicks...softreset en het probleem was weg
- regelmatig als ik gebeld wordt, tot 3 a 4 keer per dag reset de Treo zich.

Ik heb mijn software 'vers' geïnstalleerd, maar dat heeft dus niet geholpen...

Desondanks ben ik nog zeer tevreden over de 680, al zie ik dit wel (het liefste op de korte termijn) opgelost worden. Ben ik de enige met zo'n waslijst?
qua bluetooth kan ik jouw probleem bevestigen, ik heb precies hetzelfde. Bluetooth in de auto is voor mij volstrekt onbruikbaar met de 680, terwijl de 650 het stukken beter deed met exact dezelfde nokia kit. Ook de "denkpauze" kom ik regelmatig tegen, meestal heb ik dan al ongeduldig een tweede keer het knopje of icoontje aangetikt.
De resets en het uitvallen van het geluid heb ik niet...d.w.z. af en toe een reset (2-3 keer per week)
Met citaat reageren
  #527  
Oud 16 januari 2007, 17:17
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Apple iPhone wannabe!
KLOPT!!!!!!!!!!!! en ik durf er best voor uit te komen wat is er nou beter dan altijd 9 reserve styli bij je te hebben (svp geen discussie over andere aantallen )
Met citaat reageren
  #528  
Oud 16 januari 2007, 17:23
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
qua bluetooth kan ik jouw probleem bevestigen, ik heb precies hetzelfde. Bluetooth in de auto is voor mij volstrekt onbruikbaar met de 680, terwijl de 650 het stukken beter deed met exact dezelfde nokia kit. Ook de "denkpauze" kom ik regelmatig tegen, meestal heb ik dan al ongeduldig een tweede keer het knopje of icoontje aangetikt.
De resets en het uitvallen van het geluid heb ik niet...d.w.z. af en toe een reset (2-3 keer per week)
Ik kan het je zelfs met dat geluid nog sterker vertellen, ook de interne speaker én de microfoon doen het niet meer: Er komt een gesprek binnen, Treo trilt maar geeft geen geluid, je kan opnemen, maar de tegenpartij hoort jou niet, en jij ook de andere kant van de lijn niet. *Zucht* zet je hem daarna op speakerphone, dan hoor je de andere kant wel, maar zei jou nog steeds niet
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #529  
Oud 16 januari 2007, 17:25
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wim.verduyn
Had graag ook op Firmanaam gezocht
Ga naar de Telefoon applicatie 4e tab "Contacts". Druk op de "Menu" knop (naast ALT). Kies "Options" --> Preferences". Kies onder "List by" de optie "Company, Last Name". Op deze manier worden eerst de bedrijfsnamen en daarna de achternamen getoond.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #530  
Oud 16 januari 2007, 17:30
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
Ik kan het je zelfs met dat geluid nog sterker vertellen, ook de interne speaker én de microfoon doen het niet meer: Er komt een gesprek binnen, Treo trilt maar geeft geen geluid, je kan opnemen, maar de tegenpartij hoort jou niet, en jij ook de andere kant van de lijn niet. *Zucht* zet je hem daarna op speakerphone, dan hoor je de andere kant wel, maar zei jou nog steeds niet
Waarschijnlijk heb je een maandagochtend model want het lijkt, zoals je het beschrijft, meer op een hardwareprobleem. Ik zou hem als ik jou was maar snel gaan ruilen.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #531  
Oud 16 januari 2007, 18:21
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Ga naar de Telefoon applicatie 4e tab "Contacts". Druk op de "Menu" knop (naast ALT). Kies "Options" --> Preferences". Kies onder "List by" de optie "Company, Last Name". Op deze manier worden eerst de bedrijfsnamen en daarna de achternamen getoond.
Getoond wel, maar je kan er niet op zoeken
http://www.palmclub.nl/forums/palm-t...niet-meer.html
Met citaat reageren
  #532  
Oud 16 januari 2007, 18:22
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Bug melden? Met Agendus werkt het trouwens wel.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #533  
Oud 16 januari 2007, 18:33
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Waarschijnlijk heb je een maandagochtend model want het lijkt, zoals je het beschrijft, meer op een hardwareprobleem. Ik zou hem als ik jou was maar snel gaan ruilen.
Hardware? Ik betwijfel het; na een (soft)reset is het probleem weg, en het is ook niet zo dat het probleem er áltijd is. Ik hou het voorlopig op software, maar zit er wel aan te denken om Palm eens te bellen over dit geneuzel.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #534  
Oud 16 januari 2007, 18:35
palm(bier)'s schermafbeelding
palm(bier) palm(bier) is offline
Senior lid
Voornaam: Antoni
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 augustus 2001
Locatie: Ooltgensplaat
Berichten: 71
Over BT carkits gesproken, ik heb een Nokia CK-7W en buiten de problemen die jullie al opsomde heb ik (volgens de mensen die ik aan de lijn heb) een gigantische echo op de lijn. Met andere toestellen heb ik dit nooit gehad, conlusie: de carkit is met de Treo onbruikbaar

Maar voor de rest ben ik ook nog steeds erg blij met m'n Treo.
__________________
Palm III -> Palm IIIC -> Palm m505 -> Loox 600 -> HP iPaq 5550 -> Nokia 9500 -> Palm Treo 680
Met citaat reageren
  #535  
Oud 16 januari 2007, 18:39
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door palm(bier) Bekijk bericht
Over BT carkits gesproken, ik heb een Nokia CK-7W en buiten de problemen die jullie al opsomde heb ik (volgens de mensen die ik aan de lijn heb) een gigantische echo op de lijn. Met andere toestellen heb ik dit nooit gehad, conlusie: de carkit is met de Treo onbruikbaar

Maar voor de rest ben ik ook nog steeds erg blij met m'n Treo.
Die carkit heb ik ook, en ik kan je met zekerheid vertellen dat dit níet aan de Treo ligt, maar écht aan de carkit. Sterker nog, buiten de Nokia toestellen is er geen enkele smartphone die wel goed werkt met dit type carkit. Ik heb er zelfs Nokia een keer over gebeld, en die supportpersoon gaf mij aan dat de carkit afgestemd is op 'Nokia bluetooth'. Oftewel, bluetooth is niet zo standaard als wat men ons wil doen geloven...

Ikzelf heb de moed inmiddels opgegeven, mijn 650 had het probleem, mijn 680 ook, ik ga een nieuwe kopen, heb goede verhalen gehoord over Parrot (bluetooth) carkits...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #536  
Oud 16 januari 2007, 18:45
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
Hardware? Ik betwijfel het; na een (soft)reset is het probleem weg, en het is ook niet zo dat het probleem er áltijd is. Ik hou het voorlopig op software, maar zit er wel aan te denken om Palm eens te bellen over dit geneuzel.
Wat voor programma's draai je nog meer? Ik heb iets vergelijkbaars gehad met ProfileCare. Bleek dat het programma het geluid niet altijd meer goed terugzet als het profiel automatisch wordt gewisseld.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #537  
Oud 16 januari 2007, 18:52
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Om mijn hele applicatielijst op te gaan schrijven lijkt me wat overdreven (mocht het handig zijn kan ik alsnog posten), maar de applicaties die volgens mij altijd aanwezig zijn, zijn PhoneTechnician 2.75, MultiUserHack en 2PlayMe. Volgens mij alle drie compatibel met de 680. Een launcher gebruik ik al niet meer, omdat ik niet zeker weet of FacerPro compatibel is, en dat eventuele struikelpunt dus al heb uitgesloten.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #538  
Oud 16 januari 2007, 18:55
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
Om mijn hele applicatielijst op te gaan schrijven lijkt me wat overdreven
Het gaat juist om de programma's die niet standaard op je Treo zijn geinstalleerd.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #539  
Oud 16 januari 2007, 19:03
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Het gaat juist om de programma's die niet standaard op je Treo zijn geinstalleerd.
Ja, dat snap ik Daarom schrijf ik ook de programma's op die áltijd in het geheugen aanwezig zijn: MultiUserHack, 2PlayMe en PhoneTechnician. En die krijg je niet cadeau van Palm hoor

Maar goed, bij deze:

2PlayMe
Bejeweled
Cetus GPS
Datebk5
DateMate
DocToGo
Resco Explorer
FBTV
GoogleMaps
LaunchThis!
Monopoly
MultiUserHack
TomTom Navigator 5
Planner
Resco Viewer
Resco Backup
RSudoku
Screenshot5
Solitaire
TCPMP
PhoneTechnician
Worldmate
YAHM (uitgeschakeld)
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #540  
Oud 16 januari 2007, 20:17
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
PhoneTechnician staat ook altijd aan en zou wel eens voor problemen kunnen zorgen. Misschien dat er een nieuwere versie beschikbaar is voor de Treo 680?
Staat Resco Backup ook niet altijd aan (cachefunctie)?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023